Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

er is op een bepaald moment hier een afkeer naar kraanwater gecreëerd door racker. niks tegen racker overigens. maar er is helemaal niets mis mee. mooie manier om je medium te resetten. ik doe het 1x in de 3/4 draaien, gewoon 2 minuten onder de douche, niks afzuren, helemaal naar 0,3 ec. En daarna met iets hoger ec inwateren dan normaal. lekker veel . 18 -20 liter water per 18 liter pot. Plantjes perfect groen, geen paarse steeltjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanwaar geen kratjes dan ?

 

btw dat rfx is nog best aan de prijs :P

Er zijn wel goedkopere alternatieven zoals dit wat net zo goed werkt.

 

Ik kweek liever in potten omdat je dan minder stekken nodig hebt om het vol te krijgen en de potten kan verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is op een bepaald moment hier een afkeer naar kraanwater gecreëerd door racker. niks tegen racker overigens. maar er is helemaal niets mis mee. mooie manier om je medium te resetten. ik doe het 1x in de 3/4 draaien, gewoon 2 minuten onder de douche, niks afzuren, helemaal naar 0,3 ec. En daarna met iets hoger ec inwateren dan normaal. lekker veel . 18 -20 liter water per 18 liter pot. Plantjes perfect groen, geen paarse steeltjes.

Als je nou de rfx ook nog 'uitwringt' door pot in pot te drukken, heb je nog maar 1/4e van dat inwateringsvoedingswater nodig. Ik kan me voorstellen dat wanneer je 100 planten hebt, en je 2000 liter voedingswater moet gaan aanmaken, je jerrycan's aan voeding aan het wegspoelen bent in 't riool. Anderzijds, 100 potten uitwringen gaat je ook niet in de koude kleren zitten :likken: Gaat bijna op werken lijken dan hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je het wel verdienen supernoob :P

afgelopen 2/3 x heeft t zwaar gekost.

 

Dil ik mag gerust zeggen dat jij heel goed he draai hebt gevonden met RFX,

 

jarloers haha :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je El Capitano!

 

Let wel dat ik de Amnezen in mijn andere hok in 50/50 kokos en perliet heb te staan en de rfx waar de Super Skunk planten in staan is een mix van rfx, mapito en hergebruikte slabs die ik stukgeknipt heb. Het medium is niet bepalend voor een goeie ronde, maar veelmeer de waterhuishouding en die is met eb en vloed optimaal.

 

Indien ik mijn rfx nog eens vernieuw dan koop ik die grow cubes waar ik eerder naar linkte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De negen Amnezen krijgen om de dag anderhalve liter (een gieter vol) via de bovenkant en daarna kiep ik nog 10 liter in de lekbak. De Ec zit op 1.3 en de pH op 5.3. Volgende keer krijgen ze pk 13/14 mee. .

 

gallery_19153_5931_24119.jpg

 

gallery_19153_5931_221942.jpg

 

Lamp aan...

 

gallery_19153_5931_523663.jpg

 

gallery_19153_5931_391350.jpg

 

gallery_19153_5931_140572.jpg

 

gallery_19153_5931_128055.jpg

 

gallery_19153_5931_328219.jpg

 

Dat was 'm weer.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf volgende week beginnen ze met werkzaamheden aan mijn huis, uitgerekend bij het raam waar ik uitblaas. Zodoende heb ik de uitblaas tijdelijk verlegd en het raam dichtgedaan want anders ruiken ze het filter of voelen de luchtstroom. Wat ik ook overweeg is de Amnezen tevoren maar oogsten zodat er zeker niks te ruiken is. Maar met pijn in mijn hart omdat ze nog niet klaar zijn.

 

gallery_19153_5931_147658.jpg

 

gallery_19153_5931_173814.jpg

 

gallery_19153_5931_273268.jpg

 

Wat denken jullie dat wijsheid is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wat ze precies gaan doen bij je, maar ik had ze omgehaald denk ik.

Liever geen risico nemen.

Planten lijken op t eerste gezicht ook aardig klaar.

Paar koude nachten erover en knippen met die zooi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor werkzaamheden, binnen of buiten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten staan dan, gordijnen dicht en zorgen dat er niks te ruiken valt.

En de koffie is op ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dan waag ik het er op en laat ze staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb laatst hier de schilder (buiten) en de verwarmingsmonteur over de vloer gehad, 1 dag voor de oogst!

Niemand ook maar IETS gemerkt, en dat terwijl de ketel aan de wand van mijn kweekkamer hangt ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was t niet :P

 

Kun jij schilderen dan? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze komen schilderen willen ze het raam open hebben of zelfs van binnenuit.

 

Sommige mensen weten veel van schilderen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ze komen niet schilderen en er hoeven ook geen ramen open heb ik al gezien aan de overkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, het blijkt dat ze alleen aan de andere kant hoeven te wezen, dus ik ben blij dat ik m'n planten nog niet geoogst heb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gooien toch (meestal) eerst een briefje in of maken een afspraak met je mochten ze wel komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, hier beginnen ze gewoon ongevraagd als het werkzaamheden buitenshuis betreft. Vanochtend zeven uur werd ik uit bed gebeld of ik de ramen aan de achterkant even dicht wilde doen.

 

Ze stonden ook een keer met een trap tegen mijn huis slingers op te hangen toen het buurtfeest was. Ik was toen nog bezig mijn kweekkamer aan het inrichten en had net de potten klaargezet en alleen nog maar luxaflex voor het raam.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet stond er dus toch een tap tegen het huis en de medewerker had het raam van de kweekruimte maar even dichtgedaan. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:o
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de communicatie is bij dat bedrijf kennelijk niet helemaal in orde. Ik hoop maar dat die kerel niks gezien heeft en begin zodra ze weekend hebben maar te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...