Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

illegale rietteelt

:punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na veel gedoe is de mapito dan eindelijk klaar voor gebruik. Ik heb het eerst uitgespoeld onder de douche tot de Ec overeenkwam met mijn kraanwater. Vervolgens heb ik de kratjes in de lekbak geplaatst en 65 liter water aangezuurd naar pH 4.0. Dat water heb ik in de lekbak gepompt en er weer uit, hetgeen ik herhaald heb tot ik pH 6.0 terugkreeg. Daarna heb ik alle water in het riool geloosd en een nieuw vat van 65 liter aangemaakt met Ec 1.0 en pH 5.5. Dit heb ik wederom in de lekbak gepompt en er weer uit. Daarna heb ik de stekken geplant en aangezien die net vandaag behandeld zijn met karate tegen trips laat ik ze even een nachtje bijkomen alvorens ik de 600 watt spiegelkap aanzet.

 

gallery_19153_5931_154265.jpg

 

gallery_19153_5931_33666.jpg

 

Zoals te zien is zijn het mooie kleine stekjes en die krijgen z.s.m. de volle bak licht op hun kopjes want we gaan voor dikke stammen! Ditmaal heb ik twee stekken per krat i.p.v. drie, want ik wil ze een paar dagen voorgroei geven zodat ze iets groter worden dan wanneer ze direct op 12/12 gaan. Welk soortje het is verklap ik nu nog niet maar wel kan ik zeggen: u bent door voor de koelkast!

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man!

Dat iedereen rot vrij blijft volgende ronde

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gisteren hebben de stekjes de volle 600 watt op hun kopjes en ze gaan lekker. Zulke kleintjes in 4 x 4 cm stekblokken kunnen in potten niet bij het water als je op mapito kweekt en moeten eerst nog voorgroeien in startblokken. Dus, dat is een behoorlijk voordeel t.o.v. potten, want doordat de stekjes zo klein al de volle mep licht te verstouwen krijgen passen ze zich daarop aan.

 

gallery_19153_5931_171006.jpg

 

gallery_19153_5931_135706.jpg

 

Nu laat ik ze een week met rust en dan eens zien hoe ze erbij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat toch ook de nieuwe voedingslijn gebruiken?

Kun je daar ook wat over gaan bijhouden in je verslag?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt 1/4 van t blad ook afknippen zodat ze wat minder verdampen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat toch ook de nieuwe voedingslijn gebruiken?

Kun je daar ook wat over gaan bijhouden in je verslag?

Dat is deze voeding, die ik al in gebruik heb.

 

gallery_6495_18712_40922.jpg

 

Zoals reeds vermeldt heb ik de mapito ingewaterd met Floranova Grow en Dutch Pro pH min tot ik Ec 1.0 en pH 5.5. terugkreeg. Met Canna waterde ik in met Ec 1.3 maar aangezien GHE zo geconcentreerd en compleet is ben ik wat voorzichtiger.

je kunt 1/4 van t blad ook afknippen zodat ze wat minder verdampen.

Dat doe ik nooit maat, is ook niet nodig met stekjes die al zo klein zijn. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou toch eigenlijk zeggen dat een EC van 1.3 voor beide voedingslijnen hetzelfde zou moeten zijn.

Los natuurlijk van de individuele ingrediënten die ze gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, maar ik las dat Wietefras met deze waarden inwatert en die gebruikt GHE al wat langer. Straks als de planten wat groter zijn ga ik naar Ec 1.3 en dan lees ik de planten of dat voldoende is of te veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ik niet precies, ik gooi er steeds 20ml bij en blijf roeren tot ik de waarden heb die ik wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een kweekschema gevonden van Floranova. Dat is wel handig om als richtlijn te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een fles flora nova is idd erg geconcentreerd, je hebt er weinig van nodig vergeleken me canna of ferro

 

maar waarom zou aangemaakt voedingswater met flora nova geconcentreerder zijn bij dezelfde ec?

 

dit is typisch stoner logica

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) :) :) Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is typisch stoner logica

Waar het om gaat is hoe de Ec is opgebouwd, niks stoner logica. Je kraanwater heeft immers ook al een bepaalde Ec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je kraanwater is toch bij deze kweek met nieuwe voedingslijn identiek aan je kraanwater bij je vorige voedingslijn?

 

Dus waar Rodja volgens mij op doelt, en ik eigenlijk ook....

Dat het geconcentreerder is, wil volgens mij alleen maar zeggen dat je minder volume FloraNova nodig hebt ten opzichte van Canna om op dezelfde EC uit te komen.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geeft Wietefras dan maar Ec 1.0? Is dat stoner logica of zit Rodja te hard aan de pijp te lurken? :P

 

En mijn kraanwater heeft niet dezelfde Ec als dat van Rodja natuurlijk, dus als we beide Ec 1.3 inclusief kraanwater geven dan krijgt de ene plant meer en de andere minder.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft wss kraanwater met een lage ec.

De plant neemt deze stoffen zoals chool gewoon op.

 

Mijn kraanwater is 0.9

Share this post


Link to post
Share on other sites

rustaaghhhh

 

Gebruikte Wietefras bij een andere voedingslijn wel een hogere EC?

 

Het gaat ook niet om het verschil van de EC die jij geeft of die Rodja geeft.

Maar jij geeft nu een lagere EC (als ik het goed heb)

Maar wat is hiervan de reden? Omdat Wietefras het ook doet?

Want het feit dat FloraNova geconcentreerder is zou er eigenlijk niet toe moeten doen.

Dat wil alleen maar zeggen dat je veel minder milliliters voeding nodig hebt om op dezelfde EC uit te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar wat is hiervan de reden? Omdat Wietefras het ook doet?

Waarom zou dat de reden moeten zijn denk je?

 

Hij heeft wss kraanwater met een lage ec.

De plant neemt deze stoffen zoals chool gewoon op.

 

Mijn kraanwater is 0.9

Wat ik lees van gebruikers is dat je met Floranova gauw overvoedt dus begin ik liever wat te laag dan te hoog. Want dat is zoals je weet minder schadelijk.

 

Want het feit dat FloraNova geconcentreerder is zou er eigenlijk niet toe moeten doen.

Dat wil alleen maar zeggen dat je veel minder milliliters voeding nodig hebt om op dezelfde EC uit te komen.

Dat kan maar het hoeft niet. Want als ik GHE voeding verdun wordt het toch ook niet opeens Canna A + B?

 

Maar goed, om over GHE voeding te praten is dit topic,geopend, hier ga ik weer verder met de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geeft Wietefras dan maar Ec 1.0? Is dat stoner logica of zit Rodja te hard aan de pijp te lurken? :P

 

 

die planten van wietefras staan continu tot aan hun enkels in het water

 

op cocos of rfx kun je best eens ec 2.0 geven

op dwc springen de planten de waterbak uit als je ze in een ec 2.0 bassin zet

 

geef die pijp maar door aan Maarten

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat Wietefras tegenwoordig op perliet kweekt! :rtfm:

 

De pijp wordt niet aan Maarten gegeven, we rollen een pure joint.

 

Bedankt voor de adviezen aangaande Floranova, ik neem ze gaarne ter harte! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...