Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

9X Critical Kush (Dinafem) Op Rfx-1 90X90X180 Tent 400W

Recommended Posts

Het is waar dat je je planten minder gauw verzuipt op rfx-1, maar als de potten nog zwaar zijn hoef je de planten geen water te geven. Als het er direct weer uitgaat neemt het medium toch niks op.

Is dit dan gewoon een kwestie van tijd, hoe vaker ik de rfx van boven water, des te opneembaarder wordt het materiaal, of zal dit altijd zo blijven? Mijn gedachtegang over de groei van het nieuwe wortelveld is een beetje de twijfel of nieuwe wortels op de droge stukken rfx wel normaal grip kunnen krijgen en er doorheen zullen groeien. Het antwoord hierop zal waarschijnlijk van wel zijn dus, of je het wortelveld nu alleen van onderen voedt met water of niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van boven water geeft weet je zeker dat alles nat wordt en tevens heb je minder kans op zout ophopingen dus daar zou ik mee door gaan. Via onder bewateren kan altijd nog as je er niet meer bij kan. Geef in elk geval nooit enkel water en houd de Ec zoveel mogelijk gelijk (tussen de 1.3 en 1.4). Als je wilt zakken of verhogen doe dat dan stapsgewijs.

 

De opneembaarheid van het water blijft steeds gelijk, nat is nat en wat er meer bij komt giet er direct uit.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wekelijkse update.

 

Ik heb deze week de planten voor het laatst één voor één nog uit de tent gehad, ze allen flink gediefd en opnieuw gerangschikt voor de beste verdeling. Nu laat ik ze door het geplaatste net heen groeien en zal ik her en der de uitschieters terug op het net knakken tot en met de 3e week 12/12. Hierna zal de groei er toch grotendeels wel uit zijn.

 

Ik probeer met het dieven zo'n 40 cm bladerdek te creëren want dit is me de vorige kweek goed bevallen. De 400watter straalt net diep genoeg om geen echte fluff te krijgen zo.

 

Wat watergift op rfx betreft blijf ik voor nu nog even van boven water geven. Het is voor mij maar een kleine extra moeite en ik vind het ook niet erg om te doen. In principe kan ik het water ook gewoon in de bak gieten, maar door van boven te wateren voorkom ik zoutophopingen bovenin(?) wat bij hergebruik van de rfx lijkt mij ook beter is. Uiteindelijk denk ik dat het allemaal niet heel veel uitmaakt, ik kan het ook om en om doen voor mijn gevoel. EC voor de groeifase nog tussen 1.3-1.4 en ph 5.5, ben nu aan het kijken wat 500ml p.p per dag ze doet.

 

Dag 7 bloei 12/12

gallery_45860_18947_797736.jpg

 

gallery_45860_18947_627774.jpg

 

Dag 11 bloei 12/12

gallery_45860_18947_652216.jpg

 

gallery_45860_18947_224249.jpg

 

gallery_45860_18947_275809.jpg

 

De onderstaande foto was het 'mongooltje' met het dichtgegroeide blad, deze moest ik toen na de 1e internode al toppen.

gallery_45860_18947_995055.jpg

 

gallery_45860_18947_539535.jpg

 

gallery_45860_18947_575363.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hartstikke mooi, van boven water geven kan prima, dat doet Zwemvis ook altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hartstikke mooi, van boven water geven kan prima, dat doet Zwemvis ook altijd.

Ben tot nu toe ook tevreden, maar ik onderdruk het optimisme voorlopig nog maar even gezien de vorige ronde, waar ik tot het eind met enige nonchalance steeds maar benadrukte dat er geen enkele problemen waren tot de herma's om de hoek kwamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er kan van alles misgaan, ik juich ook pas zodra ik de wiet in de weckpotten heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker toch? En idd, niet jezelf rijk rekenen voor dat het totaal gewicht bekend is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prachtig uit. Fingers crossed voor de herma's en op naar een mooie rijke oogst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update. Mijn tweede kweek gaat met gestage stappen vooruit. De planten zijn voor mijn doen wat te hoog geworden en iets te gestrekt. Redenen hiervoor zijn: 6 takken per plant is teveel, volgende ronde breng ik dit terug tot 4 takken x 9 planten = 36 toppen. Ook kan ik de volgende keer de hps-lamp er eerder dichterop doen. Deze heeft in het begin té hoog gehangen omdat ik toen het gevoel had dat ze, nadat ze onder de tneon vandaan kwamen, juist wel wat mochten strekken. Ten derde kan ik nog wel een paar dagen eerder schakelen.

 

De lamp hangt nu zowat op zijn hoogst maar de planten er recht onder houden het door de verbeterde ventilatie erg goed. Ik heb hiervoor ook flink moeten knakken. Zoals zovelen hier met een tent zijn de afgelopen dagen afzien geweest, maar ik heb ontdekt dat met een minimale actieve inblaastoevoeging (mijn oude, eerste pc-fannetje onderin in een ronde inlaat geklemd) de temp. zeer goed te managen valt. Het maakt echt een paar graden verschil met een constantere temperatuur.

 

Ik geef nu dagelijks rond de 600-700 ml per plant, nog steeds van boven en dit blijf ik ook doen. Ben inmiddels na zichtbare bloei overgestapt naar Canna Flores + lage dosis Cannaboost. PK 13/14 wil ik ook gaan meegeven, maar ik wil dit eigenlijk in 2-3 weken rustig opbouwen ipv 1 week lang vol mee te geven. In de aanloop daar naartoe heb ik de planten eenmaal 'gespoeld' met een liter afgezuurd water, om hier na droogtrekken de PK13/14 mee te gaan geven. De bladeren zien er tot nog toe prachtig groen uit zonder tekorten.

 

Ik heb voor de grap met een spuitje een plasje drain van het vijverfolie opgezogen en de EC daarvan was 3,7. Natuurlijk niet representatief want bij ieder gift droogt het plasje daar deels in dus de concentratie zouten zullen daar wel heel hoog zijn.

 

De foto's:

Dag 22 bloei 12/12

gallery_45860_18947_91596.jpg

 

gallery_45860_18947_116393.jpg

 

gallery_45860_18947_46578.jpg

 

Dag 24 bloei 12/12

gallery_45860_18947_698074.jpg

 

gallery_45860_18947_154983.jpg

 

gallery_45860_18947_468849.jpg

 

gallery_45860_18947_396240.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij zeg!

 

Nu al beginnen met PK 13/14? Canna adviseert dit pas te gebruiken in week vijf van de bloei en over de normale Ec heen. Ik heb de vorige ronde mijn oren laten hangen naar mensen die adviseerden om PK 13/14 niet als toevoeging te behandelen maar dat is mij heel slecht bevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hier zo te zien :) Ik denk ook een beetje erg vroeg voor pk maar goed je bent altijd vrij om iets uit te proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij zeg!

 

Nu al beginnen met PK 13/14? Canna adviseert dit pas te gebruiken in week vijf van de bloei en over de normale Ec heen. Ik heb de vorige ronde mijn oren laten hangen naar mensen die adviseerden om PK 13/14 niet als toevoeging te behandelen maar dat is mij heel slecht bevallen.

Heel onduidelijk geformuleerd die laatste zin. Heb je het nu wel of niet gebruikt en beviel het nu wel of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel gebruikt en het beviel slecht. Zou ik het weer gebruiken dan in week vijf over de normale Ec heen zoals Canna adviseert. Mits ik kan zien dat de planten het nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten water geven van onderen?

Hoe gaat dat in de natuur?.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten water geven van onderen?

Hoe gaat dat in de natuur?.....

Dis je hiermee nu alle kwekers die een eb & vloed-systeem gebruiken?

 

Je kunt bij deze hobby niet telkens als een vastgeroeste steen blijven teruggrijpen op 'en hoe regelt de natuur dat?'. Op alle mogelijke manieren zijn kwekers bezig de meest optimale omstandigheden voor hun planten te creëren om in een zo kort mogelijk tijdsbestek het maximale resultaat te bereiken. Waarom probeer je dan nog krampachtig vast te houden aan 'hoe de natuur het doet' ? Jouw planten staan toch ook gewoon in een tent? met een kunstmatige zon? en krijgen hapklare voeding waar de 'natuur' nog een puntje aan kan zuigen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe heel goed eigenlijk. Ik probeer m'n enthousiasme nog een beetje te temperen want het was precies op dit moment in mijn vorige kweek dat ik de eerste zaadjes ontdekte. Ik zal straks als de lamp aan is wat fotootjes maken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn al behoorlijk ver in de bloei, mooi hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, maar had eigenlijk niets anders verwacht als je kijkt naar je vorige ronde :D

Met de juiste genetica draai je een topronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, maar had eigenlijk niets anders verwacht als je kijkt naar je vorige ronde :D

Met de juiste genetica draai je een topronde.

Mooi compliment, thanks! Ik heb er ook met de dag meer vertrouwen in. Ze gaan nog nét iets beter dan mijn vorige kweekje na 37 dagen bloei.

Toen was ongeveer dat moment dat ik de eerste zaadjes ontdekte. Vandaar dat ik dagelijks de planten grondig inspecteer :D

 

De zaadjes voor de volgende ronde zijn ook al besteld: Critical Jack van Dinafem, wederom. Dus dit keer een kruising van Critical en Jack Herer, naar verluidt weer een mooie opbrenger met een korte bloeitijd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit man!

Je doet het zeker niet slecht voor een 2e ronde lijkt me :)

Veel succes en ik volg deze zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...