Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

9X Critical Kush (Dinafem) Op Rfx-1 90X90X180 Tent 400W

Recommended Posts

Ik ben eergisteren dan toch begonnen met het knippen van de toppen die er oogstklaar uitzagen óf een potentieel rottingsgevaar vormden. Ik heb van de 52 takken nu 19 takken afgeknipt en geoogst, plus de bovenste hoofdtoppen van nog een aantal. Achteraf ben ik blij dat ik dit gedaan heb, want een enkele hoofdtop zat echt op het randje van beginnende rot; er was soms al een lichte verkleuring van de calyxen tegen de stam zichtbaar.

 

Anderzijds kom je dan een stukje verder naar onderen toch onrijpere toppen tegen. Ik vind het heel moeilijk om het juiste oogstpunt voor deze ronde te bepalen. Vorige ronde liet me weinig keus meer wat oogsten betreft; alle haartjes waren al bruin, de toppen zaten vol met zaad en de nieuwe plantjes wouden de tent in.

 

Ik heb met een amateuristisch macrolensje gekeken en de bovenste toppen, daar zijn de meeste trichomen al milky, zo'n 60-70%. Een stukje verder naar onder zouden de toppen dan nog wel weer even kunnen. Sommige toppen zijn al milky maar zijn de haartjes nog grotendeels wit. Ik kan het nog uitstellen tot dit weekend, maar anderzijds komen er een aantal superhete dagen aan.

 

Dit is er nog over:

dag 60 bloei 12/12

gallery_45860_18947_1419173.jpeg

 

gallery_45860_18947_815738.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onrijpe kan je nog wel even laten staan, houd het gewoon goed in de gaten. Volgende keer misschien iets eerder op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je er net optijd bij bent want die rot kan heel de zooi verpesten!

Succes met de rest knippen :)

Edited by Skutters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is inmiddels geknipt, het natte totaalgewicht komt op ong. 1300 gram. (in twee delen geknipt met 5 dagen ertussen) Het spul ligt sinds gister even te drogen in de grote tent maar zal vandaag plaats moeten maken voor de nieuwe plantjes.

 

Het recyclen van de RFX ging verrassend gemakkelijk! Ondanks het feit dat ik deze ronde nog geen beschikking had over Cannazym, een toevoeging die zorgt voor het afbreken van oude plantenresten, ging het toch aardig. Met twee handschoenen aan de kluit lostrekken, er was denk ik 15-20% verlies, wat ik heb aangevuld met verse RFX. Daarna alles terug in de potten en 10 minuten onder de douche gezet en uit laten lekken. Vervolgens nog een liter per pot er overheen met EC 1.4 en PH 5.2, dit zal zich wel met het water vermengen maar ik zet de nieuwe plantjes er gewoon in en wacht tot het droog trekt, natuurlijk zorg ik er wel voor dat het stekblok voldoende gewaterd blijft.

 

Wat fotootjes van het proces:

gallery_45860_18947_3260950.jpg

 

gallery_45860_18947_2533032.jpg

 

gallery_45860_18947_1302567.jpg

 

gallery_45860_18947_966977.jpg

 

En een plaatje van de nieuwe lichting Critical Jack van Dinafem die het nog maar eventjes waar moeten gaan maken! Op dit moment 22 dagen oud en net getopt!

Per plant houd ik nu mooi 4 takken over, zodat ik straks 36 colas hoop te hebben staan. Ik heb deze ronde gemerkt dat de planten de eerste 3 weken als een gek doorschoten op zoek naar het licht, omdat er teveel takken waren.

 

gallery_45860_18947_4158878.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog de eindstand! Alles is mooi gedroogd en op een mooie LV van 60% in een gripzak gedaan, welke ik zo dagelijks nog even open en hussel voor verse hap lucht.

 

312 gram is dit keer het overgebleven totaal, een verbetering van 121% t.o.v. mijn vorige ronde en dit komt neer op 0,78gr/watt voor mijn 2e kweek.

 

gallery_45860_18947_556864.jpg

 

Enkele verbeterpunten voor de volgende ronde:

 

- onder t-neon al toppen naar 4 takken

- van t-neon naar HPS de lamp een stuk lager hangen om strek onder 18/6 te voorkomen

- nog maar 4 takken per plant, voor 36 cola's totaal voor een oppervlakte van 90x90cm

- iets natter kweken, ik heb het gevoel dat hydro (rfx) een stuk natter mag

- af en toe afgezuurd spoelen tussendoor om oplopende EC te voorkomen, planten vertoonden de laatste 2 weken toch overvoeding en/of blokkades, zie foto's bladeren.

- actieve inlaat voor luchtstroom onder bladerdek.

 

Op naar een nieuwe ronde :icecream:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score man, gefeliciteerd! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man, als je elke keer de puntjes meeneemt moet het wel goedkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score! Aardige vooruitgang ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score man, gefeliciteerd! :)

Nice man, als je elke keer de puntjes meeneemt moet het wel goedkomen.

Mooie score! Aardige vooruitgang ;)

Thnx all, gaat goed komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het je mag smaken Pinda!

 

Op naar de volgende ronde!!

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score!! Dat het je zeker mag smaken!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...