Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

9X Critical Kush (Dinafem) Op Rfx-1 90X90X180 Tent 400W

Recommended Posts

Ziet er vooralsnog goed uit ! Water je nog steeds van onderen? :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er vooralsnog goed uit ! Water je nog steeds van onderen? :spell:

Nee ik heb uiteindelijk helemaal niet meer van onderen gewaterd omdat van boven zo goed beviel. De bak hangt in het midden ook ietsjes door waardoor de middelste plant altijd iets zwaarder aanvoelt. Ik ben bang dat als ik van onder water dat niet iedere plant evenredig veel water krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er super uit! :dj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toppig uit ... <<<<see what i did there :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 48 bloei 12/12

 

Toch weer wat rot ontdekt helaas. Blaadje in de top begon te verkleuren en toen was ik er snel bij natuurlijk. De schade is zeer beperkt gebleven en de rest ziet er allemaal nog super uit.

gallery_45860_18947_831274.jpg

 

Verder heb ik een macrolens opzetstukje voor m'n telefoon uitgeprobeerd. Het is op zich net goed genoeg om te zien of de trichomen al beginnen te verkleuren.

Op de site van Dinafem wordt gesproken over 6-7 weken bloei; dit moet uiteraard met een flinke korrel zout genomen worden want na bijna 7 weken zien de trichomen er zo uit:

gallery_45860_18947_326095.jpg

 

gallery_45860_18947_1230310.jpg

 

Ook begint er wat blad de volgende verkleuringen te krijgen, eigenlijk vergelijkbaar aan wat ik bij mijn vorige kweek op aarde had. Ik kan niet helemaal thuisbrengen welke tekorten of overschotten deze plant heeft. Ik vermoed gewoon overvoeding in het algemeen, omdat deze plant in het midden staat waar het overtollige water van de lekbak naartoe lijkt te stromen en stil komt te staan. Ik geef deze plant bewust al minder voedingswater maar ik kan me zo voorstellen dat het water wat door de andere potten heen sijpelt en onderin eruit komt en naar het midden vloeit, méér EC bevat.

 

gallery_45860_18947_777462.jpg

 

Ik heb nu 2,5 week lang PK13/14 toegevoegd. Ik ben begonnen met 1/3e van de dosering, 1 week lang. Toen 2/3e en nu deze week een paar keer de aanbevolen hoeveelheid, na vandaag stop ik hier weer mee. Verder geef ik sinds zichtbare bloei constant de minimale hoeveelheid Cannaboost mee.

De totale EC ligt slechts op 1.3 want als ik planten en de bladkleur zo aflees hebben ze voldoende voeding.

 

Ik moet sowieso wachten met oogsten tot de onderstaande ukkies groot en sterk genoeg zijn om in de rfx te duiken! Uiteraard weer een paar reserves, ditmaal zijn 8/10 Critical Jack's uitgekomen, dit zal ik nog met 1 plantje aan moeten gaan vullen, een huismerk Cheese óf Jack Herer.

 

7 dagen ná ontkiemen:

gallery_45860_19044_1617019.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige soorten zijn gevoeliger voor rot dan andere, vorige ronde zat ik gemiddeld op Ec 1.6 en had geen rot.

 

Waarom laat je je zaailingen ontkiemen in aarde terwijl je kweekt op steenwol?

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n startblokken waren op en in die aardepotjes uiterst links zitten slechts de gratis zaden van Wietzaadjes.nl Deze zijn echt voor backups als er met de anderen iets mis gaat.

 

Ik heb de gaatjes in de startblokken ditmaal gevuld met aarde, volgende keer koop ik steenwol stekpluggen die ik dan in die gaatjes kan proppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52 bloei 12/12

 

gallery_45860_18947_1706827.jpg

 

gallery_45860_18947_2543757.jpg

 

gallery_45860_18947_1399203.jpg

 

So far so good, ben gestopt met PK13/14, ik geef nu momenteel EC 1.1 + minimaal Cannaboost (dit kun je volgens voedingsschema tot aan het einde van de kweek meegeven). Ik geef ze denk ik nog maximaal 1,5 tot 2 weken voordat ik ga knippen, dan hebben ze 9 weken bloei gehad, terwijl Dinafem 6-7 weken 'aangeeft'.

 

Ik heb nog 1 ander topje met rot gevonden, hier was ik wederom vroeg bij. Ik vraag me af wat op dit moment beter is, de extra inlaatventilatie in de nachturen uitschakelen of alle ventilatie incl. de twee grotere aan laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tuintje zeg,jammer voor dat beetje rot goed in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je nog meer rot vinden zou ik alles oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je nog meer rot vinden zou ik alles oogsten.

ik begrijp opzich de reactie wel, echter betreffen het wel twee kleine topjes. Ik moet nog beginnen met spoelen en de volgende ronde plantjes is eigenlijk nog niet zover maar wanneer ik serieuze rot ga spOtten, dan ben ik er natuurlijk als de kippen bij om het einde van deze ronde in te luiden.

 

Ik geef nu echt minimaal water, 400-500 ml per dag en de potten voelen net voor het watermoment vederlicht aan, dus echt precies tegen de behoefte aan nog net dat de blaadjes niet gaan hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze denk ik nog maximaal 1,5 tot 2 weken voordat ik ga knippen, dan hebben ze 9 weken bloei gehad, terwijl Dinafem 6-7 weken 'aangeeft'.

 

In die oogstweken zit ook de rot resistentie.. laat je langer staan (dus misschien vanaf week 1 al bloeivoeiding en zo eerder trieerden afbloei) dan neemt de kans op problemen evenredig toe :innocent:

 

Zoveel mogelijk verschillen in ventilatie voorkomen en pas op met dat uit laten drogen, desondanks dat je lage EC geeft kan het nog flink oplopen waardoor je een verschil in zoutspanning in het medium krijgt wat negatief werkt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Pinda niet luisteren naar die adviezen man. Hou je ogen open zoals je doet en oogst als ze klaar zijn. En nee, als je eerder bloeivoeding had gegeven waren ze niet eerder klaar geweest. Ongelofelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je nog meer rot vinden zou ik alles oogsten.

ik begrijp opzich de reactie wel, echter betreffen het wel twee kleine topjes. Ik moet nog beginnen met spoelen en de volgende ronde plantjes is eigenlijk nog niet zover maar wanneer ik serieuze rot ga spOtten, dan ben ik er natuurlijk als de kippen bij om het einde van deze ronde in te luiden.

Als het maar twee kleine topjes zijn valt het nog mee, dan zou ik ze ook nog even laten staan.

Ik geef nu echt minimaal water, 400-500 ml per dag en de potten voelen net voor het watermoment vederlicht aan, dus echt precies tegen de behoefte aan nog net dat de blaadjes niet gaan hangen.

Dat lijkt me prima en hoe zijn je dag- en nacht temperaturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Pinda !

Wel jammer van het toprot.

Eenmaal schimmel in je tent zit... Goed uitkijken dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

23-24 snachts en 28-30 lamp aan.

Dat is ook prima, dan zou ik ze laten staan zolang het kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de paar grootste toppen die recht onder de lamp stonden en waarvan de topblaadjes al helemaal geel, uitgedroogd en verschrompeld uitsloegen preventief geoogst. Bij twee toppen was ik er precies op tijd bij; de toprot ontstaat eigenlijk altijd bij zo'n calyx-zakje helemaal tegen de stam aan. Deze wordt bruin en begint dan te rotten. Ik oogst dan alleen de hoofdtop, de nodes eronder zijn een stuk kleiner en kunnen zo nog een weekje langer rijpen.

 

De lamp kan ook niet verder meer omhoog, dus het is niet gek dat de toppen onder de lamp als eerste stralingswarmteverschijnselen gaan vertonen, we zitten immers al op dag 55 bloei 12/12.

 

Op de foto's hieronder zijn de risicotoppen goed te zien, deze zijn nu al geoogst, de rest ziet er nog keurig uit en mag blijven staan.

 

gallery_45860_18947_3691421.jpg

 

gallery_45860_18947_1285017.jpg

 

gallery_45860_18947_1148635.jpg

 

gallery_45860_18947_192676.jpg

 

Vanaf eergisteren ben ik alleen nog afgezuurd water gaan meegeven, zo kunnen de planten goed spoelen en spoel ik tevens de RFX al een beetje. Ik twijfel nog of ik tussen de rondes in alle potten nog ga doorspoelen, ik zal even moeten kijken hoe het spul eruit ziet als ik de wortels er grotendeels uitgeplukt heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...