Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Sensi Skunk Op Steenwol Slabs.

Recommended Posts

Morgen krijg ik een zak binnen, om een paar potten te vullen en te proefdraaien met een paar planten. Het wordt aangeboden als nieuw materiaal, anders had ik het niet besteld, ga niet werken met gerecycled spul van vage herkomst.

 

Ik vergeet bijna te melden dat ik zojuist begonnen ben met spoelen, een vat van 220 liter met uitsluitend FloraKleen, afgezuurd op 5.8. Zondag gaat de bijl er in, het is wel mooi zo, de planten beginnen echt geel te worden en veel meer zal het niet meer worden.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

die oude mapito werd, naar het schijnt, gemaakt van gebruikte slabs uit het westland, afgekeurde bankstellen en rottend boomschors

 

:D

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en met een willekeurig hoeveelheid mest van onherleidbare samenstelling en verder wat er toevallig nog meer in zat. Ik heb nu 1 plant staan in een por met twiet-mapito, de in stukjes gehakte stekpluggen van mijn afgedankte stekken gemengd met wat handen schuim uit een kussen dat ik op de bank heb liggen. Plant doet het prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je eens naar de verslagen van 2010-2012 kijken, meer slab/mapito/rfx verslagen dan aardeverslagen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

die oude mapito werd, naar het schijnt, gemaakt van gebruikte slabs uit het westland, afgekeurde bankstellen en rottend boomschors

 

:D

En hoeveel kostte zo'n zak ? :D

 

@twiet Zo'n slab hoe hoog is dat ? cm of 20 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Föhn Slab meet 100x15x7.5 (lxbrxh) en blokje meet 7.5x7.5x6.5(lxbrxh).

 

Dit wordt de laatste update voordat aanstaande zondag de houthakker een rondje gaat maken, bijgestaan door de imitatie spinpro en mevr. Twiet.

 

Het is nu duidelijk volop herfst, logisch, want ze krijgen al twee weken geen stikstof meer en sinds gisteren helemaal niks meer behalve water met FloraKleen. Dit spul helpt prima met het afvoeren van de nog aanwezige meststoffen in het substraat en in de plant zelf. Na 3 dagen spoelen zijn de plantjes echt prima schoon. Al met al ziet het er niet zo slecht uit als ik vreesde, er ligt een leuke berg harde topjes te wachten op de bijl. Maar het zijn helaas geen echte jetsers geworden.

 

Dag 65:

 

Linkerdeel:

gallery_45199_18745_37925.jpg

 

Midden:

gallery_45199_18745_54849.jpg

 

Rechts:

gallery_45199_18745_49376.jpg

 

Bovenafje:

gallery_45199_18745_3063.jpg

 

Top:

gallery_45199_18745_25708.jpg

 

Zoals gebruikelijk excuses voor de kwaliteit van de pics.

Edited by Twiet
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dat zier goed uit twiet

succes nog met het knippen met mvr twiet

ze zien er zeer goed rijp uit hoeveel dagen hebben ze dan precies gestaan ?

Salut :j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag vrijdag is dag 65, overmorgen zondag 66/67 dagen, nog best lang voor een skunk die volgens de zaadbank in 55 dagen klaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy

vandaag is het ook dag 65

voor mij volgens de zaadbank hoort alles in me tentje al klaar te zijn

alleen denk ik dat het ook zo een week of 2 zal verschillen

jy kweekt wel weer hydro..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komop Twiet, ga je echt wachten tot iedereen je smeekt voor de laatste update :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1 na laatste update ook goed?

 

De toppen liggen sinds 4,5 dagen te drogen. We zijn met zijn 2tjes en een Pro-Spin trimmer een dag stevig bezig geweest om alles schoon te krijgen. Het natte gewicht dat de netten in is gegaan was 8059 grammekes. Al met al een resultaat wat in de verwachting lag. Ook heb ik nog een leuke berg knipafval uit de trimmer kunnen halen. Hoeveel dat is weet ik niet maar ik vermoed dat daar nog een leuke bonk hassies uit gehaald kan worden.

 

De ervaring met de trimmer was mijn eerste keer, en ik moet zeggen dat het een erg positieve was. De toppen komen er heel netjs uit, absoluut niet kapot geslagen.

 

Ik zal als alles klaar is nog een nieuwe update plaatsen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed Twiet, mijn eerste ervaring met de trimmer is ook zeer positief en de kwaliteit van het knipsel vond ik ook erg goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nog de tijd wat je ermee bespaard hebt.

Hoeveel zonnetjes heb je aan de hemel twiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiekspiet Zie eerste post.

 

Hier nog twee fotootjes die ik gemaakt heb van de ProSpin, before en after. Helaas heb ik geen goeie camera dus de kwaliteit van de pics is om te huilen, maar toch geeft dit een redelijke indruk van de hoeveelheid blad die de trimmer weg krijgt en hoe het er na de trim uit ziet.

 

Voor:

gallery_45199_18745_33663.jpg

 

Na:

gallery_45199_18745_46029.jpg

 

Van het tijdens heb ik geen foto, want ik heb maar 2 handen en die had ik alletwee nodig om te zwengelen.

Edited by Twiet
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit, niet te onderscheiden van met de hand geknipt. Ben benieuwd naar het rookverslag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik jij flatblades?

Zou best kunnen, ik gebruik 1 zo'n plat metalen mesje. Op de eerste foto zie je er een stukje van, op 2 uur, rechtsbovenin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is goed genoeg geknipt, kan beter, maar ook slechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...