Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Sensi Skunk Op Steenwol Slabs.

Recommended Posts

Heey Twiet,

 

Wat ik tegen het zaad heb van GHS?

Uberhaupt heb ik iets tegen GHS a.d.h.v. dingen welke ik onlnie heb gevonden. Maar laat ik het bij eigen ervaring hebben.

 

Ik persoonlijk heb de kalashnikofa (t is te laat om de druk te maken om spelling) ook mogen groeien, evenals de NL auto van hun. Ik kan er echter geen oordeel aan vast hangen aangezien ik op het moment van kweken van deze planten er nog te weinig vanaf wist. Niet afgelopen jaar maar het jaar daarvoor had ik naast 10 verschillende soorten, 1 plant per soort, in de kas ook 5 big bang's van GHS. Welke ik als goed gelovige uit hun BUITEN catalogus had gekocht.... T waren de meest ziekte en schimmel gevoelige planten in de kas, de minst opbrengende planten buiten de enorme massa aan blad, de minst lekkere toppen, en de meest herma gevoelige....

 

En toen ik contact zocht over dit herma gedrag, t.o.v. de andere soorten in mijn kas welke hier geen probleem mee hadden, vertelde GHS mij doodleuk dat het aan mijn omstandigheden te wijten was.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twiet. Ooit begonnen buiten met Lemon Skunk van de Greenhouse. Altijd top wiet ! Dus mijn ervaring met GHS. Niet slecht opzich. Nu vind ik de top vorming van de AK47 erg mooi en de smaak van de WhiteWidow. Dus gooi dat bij elkaar en je krijgt AK toppen met WW smaak. Ideaal ! op papier. En bij de greenhouse hebben ze Kalashnikova wat een hybride WW AK is. Vorig jaar 20 van die zaden gekocht. Paar in de tuin. 1 op zolder achter het raam. Die op zolder deed het goed. Geen lampen erop, dus meer dan 40 gram werd dat niet. Die bomen buiten 1 herma, 1 wel top, maar geen THC. 2 die echt niet door wilde groeien. 1 die al in augustus ging bloeien. En 1 die nooit is gaan bloeien. Verder heb ik een aantal jaar Autoflowers van de GH geprobeerd. Werd nooit wat. Die eigen merk dingen van Dutch Head Shop haalde je dan 80 gram per auto af. Opmerkelijk ...

 

Goed ik had dus beter moeten weten, maar dacht er wel mee weg te komen binnen. Als ik nu kijk naar de ontwikkeling van de 2 boompjes die ik binnen heb staan. Begin ik me wel een beetje zorgen te maken over hoe dat afloopt zo. Dom gewoon. Zeker de eerste keer. Had gewoon WW of een simpele skunk moeten doen lol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ozzoes Da's duidelijk een mindere ervaring, kan me voorstellen dat je afknapt na zoiets. Toch lijkt het me dat je bij GHS hele bijzondere planten kunt vinden, net als bij Sensiseeds trouwens, hoewel ik maar even wat verder ga kijken als Sensi, heb het wel even gezien daar.

 

@De_Föhn De 2 planten die je nu binnen hebt staan hebben duidelijk last van zaken die niet met de genetica van doen hebben. Als je nog wat van die Kalashnikova zaden hebt liggen zou je er nog een volgende poging mee kunnen wagen, als het goed is zou dat beter moeten uitpakken dan wat je nu hebt staan. Als je het nog aandurft tenminste, na alles wat je tot nu toe hebt gezien van die soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSH is nog best gewild :icecream:

Mijn favo uit de shop is het meestal: het minst vervuild, lekker smakend en een mooi wietje in het zakje.

Ik krijg donders weinig voor een tientje dus qua prijs zal het ook wel goed zitten denk ik maar dat interesseert me verder niet.

Op medicinaal gebied is het geen topper maar je komt er lekker de dag op door.

 

Zelf nog nooit neergezet dus weet niet of het 'makkelijke' planten zijn, als ze iets vd s5 hebben heb je een makkie aan haar.

 

GHS.. Google eens :search:

Best wel veel geld vd zaden...

 

Wat je ook kunt doen is via wietzaden.nl of een aanverwante site van meerdere zaadbanken een paar zaden bestellen en daar iets uit pikken ipv een zakje van 15-18 te gaan scoren voor ruim € 100 :book:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je voor nieuwe soorten flink wat tijd moet uittrekken om ze uit te selecteren om onplezierige verassingen te voorkomen. Bij kweekjes met gefeminiseerd zaad heb ik al zo vaak hermafrodieten gezien dat ik er niet eens meer aan begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild Ik heb 5 super lemon haze besteld van GHS. Kan ik voor het eerst eens een haze-achtige proberen. Ik heb voor deze soort gekozen omdat ze me in de eerste plaats erg lekker lijkt en ook omdat ik begrepen heb dat ze wat minder groot wordt als de SSH. Hoewel ik als ik SSH wil toch liever voor die van Mr. Nice zou kiezen, al weet ik het verschil niet tussen de SSH van GSC en die van Mr. Nice.

 

@Dilago Dat is wel iets positiefs wat ik van de Sensiskunk kan zeggen, niet 1 enkel hermablomke verschenen al deze tijd. En ik had toch flink wat zaadjes.

 

Vandaag krijg ik de trimmer binnen, ik schat in ergens volgend weekend te gaan oogsten.

 

Ik heb drie nieuwe soortjes besteld en die wil ik lekker de ruimte gaan geven om zo elke individuele plant goed te kunnen beoordelen van begin tot eind. Ik wil elke plant op een los stuk slab zetten zodat ik ze kan verplaatsen en zo uiteindelijk mijn oppervlak optimaal vol kan zetten. Zodra het kan maak ik van elke plant een aantal stekken zodat ik aan het eind van de ronde met de klonen van de geschikste planten aan het werk kan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo lees ik dat mensen bij een eerste kweek al 1 op 1 draaien met de juiste leds en bij een tweede ronde daar overheen gaan. Dat soort geluiden kan je simpelweg niet negeren als je hoge scores wilt halen, ik althans niet. :)

 

Negeren moet je het niet,

maar je moet het wel vaak in context zien..

 

En daar bedoel ik mee,

dat veel van dat soort kweken op kleine ruimtes zijn en met minder watt.

Daardoor, is eerder de 1 op 1 gehaald dan met veel meer Watt bv 1000 ofzo..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 49 is zojuist begonnen, de fotos zijn vers van de pers.

 

In de eerste plaats de stekken. Die gaan goed, ik schat dat er zo'n 100 geworteld zijn en aan de groei kunnen beginnen, de komende dagen zouden er nog wel een stuk of 30 meer doorgebroken wortels laten zien. Maar, gezien de feiten en het daar aan gekoppelde verlies aan vertrouwen in deze Sensi Skunk is de helft van de stekken al op zijn definitieve plek belandt:

gallery_45199_18778_24610.jpg

 

Tot mijn grote spijt zie ik er absoluut geen brood meer in.

 

De huidige planten staan er niet slecht bij, integendeel, ze zijn nog steeds lekker groen en levenslustig, ook zie ik wel dat de toppen groter geworden vergeleken met een week geleden. Ik schat dat rond de helft van de pistels al bruin is, over een dag of 10 vermoed ik dat de bijl er in kan. Maar daar heb ik geen haast mee, ik ga ze laten staan zolang dat zin lijkt te hebben.

 

Vandaag is het spoeldag, 220 liter water met 2ml/l Flora Kleen en Ph 5.5. Vanaf morgen laat ik de Flora Micro achterwege en gaan ze verder op Flora Bloom (0-5-4), Epson zout voor wat meer Mg en een slok PK 20-25.

 

Overzichtje:

gallery_45199_18745_141416.jpg

gallery_45199_18745_150100.jpg

 

Detail:

gallery_45199_18745_7506.jpg

 

Topjes:

gallery_45199_18745_89834.jpg

gallery_45199_18745_28679.jpg

 

Vandaag heb ik de zaadjes voor de nieuwe planten binnen en gelijk gezaaid, daar start ik een nieuw verslag mee.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik niet Boefje030, kun je daar wat meer uitleg over geven?

 

"Veel" korte beurten dan stuur je vegatief.

"Weinig" langere beurten en je stuurt generatief.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boef Wat jij zegt had ik al vaker gelezen, maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dat zo zou zijn. Zal vast aan mij liggen, maar met mijn begrijpertje denk ik dat zo constant mogelijk alles zo goed mogelijk op niveau houden productiever is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt door wgm gehalte. Door langer weg te blijven droogt het iets in.

Edited by Boefje030
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WGM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet goed wat dat inhoudt hoor. Ik denk dat hoe meer je laat indrogen hoe eerder je te hoge Ec waardes krijgt in je substraat, en onevenwichtige verhoudingen.

 

Ik had vroeger minimaal de lagere tuinbouwschool moeten doen. Had echter andere interesses toen. :smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor hennepteelt hoef je toch niet gecertificeerd te zijn? :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer leerzaam verslag twist,je hebt overal over naar gedacht tot in de puntjes,en je legt alles haarfijn uit,een lust om te lezen,paar mooie tips meegepakt met het stekken maken,de topjes zijn wel wat aan de kleine kant maar je planten blaken van gezondheid,als nog een mooie ronde gewenst mvg xl

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan de fotos niet meer zien :(

 

Ik pomp in de bloei iedere 2u als lamp aan is. Als ie uit is om de 4u.

Weet niet of et verschil maakt dat jullie op war grotere schaal doen mjah.. Het werkt voor mij tot nu toe prima :P

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodja Nee, een bosje onkruid in leven weten te houden is niet zo moeilijk, dat blijkt wel, maar ik vermoed dat het wel zou schelen als je echt weet en begrijpt waar je mee bezig bent. :)

 

@ mister xl Dank je wel, ik heb een tijd geaarzeld of ik wel een verslag zou plaatsen hier, maar het bevalt me wel. Leuk om te lezen dat iemand er iets aan heeft ook, da's de bedoeling.

 

@Wiekspiet Wat raar dat je de fotos niet meer kan zien, waar kijk jij mee?

Als het licht uit is water ik niet, ik water de laatste keer 2 uur voor het licht uit gaat.

Zoveel grotere schaal heb ik niet hoor, 6m2 is niks joh, vroeger hadden al mijn vrienden en kennissen minimaal zoiets staan thuis, en meestal nog wel wat groter. Die mini-kweekjes met 1 of 2 lampjes had je toen niet of nauwelijks, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit eentje gezien. Of wacht, mijn eerste kweekje was er 1 met 1x400 watter. Daar kwam toen trouwens een dikke halve kilo onder vandaan die eerste keer. Zoveel is me daarna nooit meer gelukt.

 

Ik weet nog goed dat ik na 5 weken 5 planten voorgroeien sensiseeds belde om te vragen wanneer ik ze op 12/12 moest zetten. :D Uiteindelijk stond mijn zoldertje tot de nok toe vol. :head_hurts_kr: Kwamen al mijn vrienden kijken, en iedereen besloot binnen 1 minuut dat ze ook wilden kweken. :rofl :rofl :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja zo begint het meestal :P

Ik heb maar 1(660w)hangen, mag er niet meer van men wederhelft ( altijd jet zelfde)

Maar wel et geld opstrijken haha.

 

Fotos doen et nu wel weer, miss was et men internet

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang dan 1000 op en zeg dat het 600 is.

 

 

Mijn vrouw wilt juist meer, maarja ik heb niks thuis dus dan is het makkelijk praten.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb maar tent van 2m hoog en op slabs dus zit beetje met de hoogte :( in de winfer zou het miss net lukken mja heb ik liever 600 en red et makkelijk met de warmte/straling.

 

Ja dat is idd makkelijk praten vooral als je 'niet kweekt' :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw wilt juist meer,

 

Meer?? Meer wat??

Lengte, frequentie, actie??

:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

met meer diepte

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...