Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Twiet

Sensi Skunk Op Steenwol Slabs.

Recommended Posts

Hoe groot is je vat en hoe vaak moet je wateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vat is 220 liter. Ik heb drukventielen die 8 liter per uur geven. Op elk drukventiel zitten vier druppelaars aangesloten. Elke dripper geeft dus per uur 2 liter. Ik water 8 keer per 12 uur. 4x3 minuten en 4x3,5 minuten, om en om, totaal per dag 26 minuten. Heb 84 drippers/planten. 84 drippers geven in 1 uur 168 liter water. 168 liter gedeeld door 60 minuten = 2,8 liter per minuut.

26 minuten x 2,8 liter = 72,8 liter per dag. Ik schat dat daarvan +/- 35% drain is. Heb de duur van de waterbeurten geleidelijk opgevoerd, denk dat ik de komende weken nog wat meer zal moeten geven.

 

Ik zou ook minder vaak kunnen wateren en dan meer per beurt geven, maar nmm is vaker minder beter als minder vaak en meer per beurt. Op mijn manier blijven de waardes in de matten gelijker, schommelen minder. Mogelijk maakt het allemaal geen ruk uit hoor, maar ik heb het idee dat het zo beter is.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Twiet, op slabs lijkt altijd net alsof het een grow laboratorium is! Alleen de witte jas ontbreekt nog. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahaha, het geeft inderdaad een nogal steriele indruk, maar als ik zie hoe de plantjes het naar hun zinnetje lijken te hebben lijkt dat steriele toch wel reuze mee te vallen. Weet je, ik heb nog nooit op aarde gekweekt en zie me dat ook niet doen eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel heb je gekozen als hoogte van je ruimte Twiet?

Ik wil vd tenten af en ga na de zomer of bouwen of een custom laten maken door Gtools en ik kweek dan ook alleen nog maar op slabs.

Ga ook terug naar 2x 400W (de 400V dimlux) en win 20-25cm tov 600W-2mtr hoogte setup die ik altijd achter de hand hield.

 

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met 2 slabs in een onderbak in een 120W (120x60x180) en daar zat het met 2x 275W (600W IR gedimd)

tegen het dak aan.

 

Heb 2 'hokjes' van 75x75 of iets in die geest voor ogen zodat ik ook makkelijk wat kan freewheelen :search:

Aan hoogte heb ik 250 en ik zat zelf te denken aan 160 en daaronder ruimte voor vat en weet ik veel wat (stekkententje) en alles dan mooi op werkbankhoogte (90cm vd vloer) aan kweekruimte.

 

:innocent: deze jongen gaat wel aan de split units, komt op de aangrenzende kamer te hangen en beneden in de woonkamer 1 en deze hebben samen genoeg power om hele huis te koelen, moet ook wel want het wordt hier zomers flink warm en ik heb er giga last van met mijn nekgedoe, die mobiele is wel kwl hoor :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ruimte is +/- 2.10 mtr. hoog. De slabs liggen nu op 40cm van de vloer, dus tussen slabs en dak zit 1.6 mtr. Zou de slabs nog lager kunnen leggen, maar met deze hoogte en deze soort heb ik voldoende ruimte.

 

Een goeie split is perfect als je die zonder problemen op kan hangen, een lekker koel huis in de zomer is heerlijk.

 

Wat is kwl?

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zoveel beurten?

Niet beter wat langere beurten ivm generatief sturen?

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weet ik niet Boefje030, kun je daar wat meer uitleg over geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een lekker koel huis

kwl = koel, hoe toepasselijk in deze context

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 35 op 12/12:

 

Ec in: 1.4

Ec uit: 1.45

Ph in: 6.0

Ph uit: 6.15

 

Ongeveer een week geleden zag ik hier en daar een blaadje met wat kleine rondje bruine puntjes, typerend voor een Ca-gebrek. Tot dan hield ik de Ph laag, rond de 5.8. Ik ben toen begonnen met het licht opvoeren van de Ph, en ook ben ik wat calmag aan het toevoegen. Ik probeer nu de Ph te laten schommelen tussen 5.8 en 6.2. Met deze schommeling hoop ik de opname van Ca wat te vergroten zonder andere elementen uit te sluiten. Dit lijkt te helpen want de vlekjes breiden niet uit, de verschenen vlekjes zijn wat bruiner geworden, maar niet groter en ook niet meer. Voor de rest nog niets ongezonds kunnen vinden.

 

Ik geef momenteel op 220 liter:

  • 100 ml Flora Micro
  • 200 ml Flora Bloom
  • 50 ml PK 25/20
  • 75 ml Grotek cal-max
  • 100 ml Grotek Pro-Silica

Dit is een zijaanzicht van de enige plantjes waarvan ik een zijaanzicht kan maken, vanuit de deuropening:

gallery_45199_18745_137481.jpg

 

Dit zie ik links van me vanuit de deur:

gallery_45199_18745_42737.jpg

 

Het midden:

gallery_45199_18745_150891.jpg

 

Rechts:

gallery_45199_18745_161060.jpg

 

Midden en rechts is vrijwel hetzelfde gedeelte.

 

Een paar leuke budjes:

gallery_45199_18745_4.jpg

 

Een portretje:

gallery_45199_18745_22574.jpg

 

Tot slot nog een foto van de uitlaat- en inlaatopening van de airco. De inlaat blaast schuin omhoog en kaatst via het plafond richting een ventilator doe de lucht verder verspreidt. De afzuig naar de airco toe is de slang die op een eerdere foto met "warme lucht vanuit hok" beschreven is.

gallery_45199_18745_32010.jpg

 

Het gaat lekker, de plantjes zien er erg gezond uit, de toppen worden met de dag groter en deze stekken doen het beter dan de zaadplanten van de vorige run. Ze komen duidelijk volwassener over. Ook zijn ze lekker laag gebleven, tot vrijwel onderin leuke toppen, de zaadplanten waren veel gestrekter met de evenredige nutteloze troep onderin.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overal compacte toppen dat moet je hebben! Ziet er prima uit! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, hèhè, eindelijk een updaatje, met goeie fotos. Ik had een paar dagen geleden al fotos gemaakt maar was toen vergeten de vennen uit te zetten waardoor alles bewogen was.

 

De fotos zijn van dag 43.

 

Eerst de stekken, deze staan nu een dikke 2 weken en langzaamaan beginnen er meer wortels door de plugjes heen te komen. Deze stekken hebben de eerste 7 dagen zonder warmtematje gestaan, hierdoor duurt het allemaal wat langer. Maar dat geeft niet, ze gaan op schema.

 

De witte vlekjes zijn reflecties van de flits, ik had ze net voor de fotos bladvoeding gegeven..

 

De eerste bak:

 

gallery_45199_18745_166650.jpg

 

De tweede bak:

 

gallery_45199_18745_92779.jpg

 

Detail uit de tweede bak, wat vage verkleurde stekken:

 

gallery_45199_18745_120719.jpg

 

Mooi geworteld:

 

gallery_45199_18745_99145.jpg

 

Iets trager als de vorige:

 

gallery_45199_18745_117842.jpg

 

En dan nu de planten.

 

Op 220 liter water krijgen ze:

 

100ml GHE Micro

200ml GHE Flora Bloom

75ml PK 25/20

100ml Grotek Silicate

100ml Grotek Calmag

 

Ec in 1.4, Ec uit 1.5

Ph in 5.6, Ph uit 5.8

 

Ze geven echt de indruk dat ze lekker gaan, mooi fris groen, bijna alle blad is nog gezond, harde toppen. Slechts een paar planten hebben wat bladeren met nmm calciumgebrek, het overgrote deel van de planten oogt perfect gezond. Het klimaat heb ik deze ronde vanaf dag 1 prima onder controle.

 

De vorige ronde was het allemaal wat minder, om te beginnen ontkiemden de zaadjes erg slecht, volgens mij was dat te wijten aan de kwaliteit van de zaden. Ook begon ik toen met zelf samengestelde voeding. Na twee wkeen heb ik die vervangen door GHE Flora, omdat de planten niet goed aansloegen. Van de GHE ging het een stuk beter. Ook had ik problemen met de temp en de Lv. Bovendien hebben die zaadplanten erg gestrekt, ik zat uiteindelijk met de lampen tegen het dak en voor het mooie te dicht op de toppen.

 

Deze tweede ronde ben ik gestart met stekken en zonder de problemen van de eerste run. Desondanks krijg ik naarmate de bloeifase vordert de indruk dat er iets niet goed gaat. De laatste keer dat ik kweekte is meer dan 20 jaar geleden dus het kan zijn dat in mijn herinnering mijn toppen vroeger dikker waren. Ook heb ik niet eerder met sensiskunk gedraaid. Maar ik ben bang dat de topontwikkeling niet geweldig is. Als ik wat ik nu zie vergelijk met vroeger of met fotos van moderne soorten dan vrees ik dat ik niet de juiste soort heb gekozen om mee te herstarten.

 

Het is wel zo dat de planten tot onderin stevige buds hebben zitten en ook hebben ze nog een tijdje te gaan, dus het kan nog verbeteren. Maar ik zit dagelijks te spitten naar vervangende soorten, deze zomer wil ik een selectie gaan doen met een aantal soorten waaruit mijn nieuwe keus zal moeten komen.

 

Het zijaanzicht:

gallery_45199_18745_86166.jpg

 

Overzicht vanuit de deur:

gallery_45199_18745_110629.jpg

 

gallery_45199_18745_95176.jpg

 

Overzicht vanaf de andere kant, richting deur:

gallery_45199_18745_7013.jpg

 

Bosje toppen:

gallery_45199_18745_76753.jpg

 

Closeupje:

gallery_45199_18745_94072.jpg

 

Blaadjes met vlekjes cq calciumgebrek:

gallery_45199_18745_16743.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf weg bij Sensi, kwam veel problemen tegen op fora toen ik op zoek was naar Hashplant want die wou ik gaan zetten vanuit zaad.

Dat ze het net niet waren, wil niks zeggen over jouw skunkies maar dit is idd niet zoals ik skunk ken (colaflessen buds)

 

Is een soortje uit de Mr. Nice lijn niet iets voor je?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vorig jaar ook de sensi skunk besteld. regulair om een mooie moeder uit te zoeken. maar het is niet de plant die ze beschrijven helaas de buds hebben meer weg van een haze

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks wat fotos maken met een voorwerp, om een beter idee te geven van het formaatje.

Het lijkt inderdaad meer op de topjes van haasjes die voorbij zie komen hier.

 

Beetje trieste bedoening zo, zie steeds minder nut in het draaien van nog zo`n rondje.

 

Heb inderdaad al naar planten van Mr. Nice zitten te kijken, GSC heeft ook mooie planten lijkt het. Er zijn eigenlijk heel veel mooie planten te koop, Sannie heeft ook mooie soorten. Ik zou wel 20 soortjes neer kunnen zetten om iets buitengewoons te selecteren.

Edited by Twiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee fotos die mi een goed beeld geven van het formaat. Ik heb enkele van de grotere topjes genomen en de aansteker bevindt zich precies naast de top:

gallery_45199_18745_22506.jpg

 

gallery_45199_18745_49615.jpg

 

Ligt het nou aan mij of zijn dit echt erg kleine toppen voor een skunkie op dag 44?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn getopt dus je krijgt zoiezo geen cola hoofdtop maar ik zie wel heel veel toppen! Ook zwellen ze nog wel een dikke week want je zit pas op 6 weken bloei. Dat ze op haze toppen lijken is toch ook niet echt een probleem lijkt mij. Eerder een luxe! Gaat goed komen daar

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze 1x getopt zijn vindt ik het nog ienie mienies zo naast die aansteker.

Blad heeft niks van haze weg.

 

@twiet

het ligt eraan wat je zoekt, er zijn nog wel soortjes die iets hebben van hoe het vroeger was maar er is best wel veel veranderd

en zoeken naar de speld in de hooiberg.

veel verslagen doornemen brengt je al een heel eind maar dan tref je weer een andere batch vd zaden :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant. Heb zelf buiten ook sensi gedaan, waren ook rare bomen geworden. Daarna wat gaan lezen en inderdaad. Meer mensen met rare dingen en sensi zaden. Sowieso voor de univormiteit zijn stekken veel relaxster. Moet zeggen dat ik nu bij de Greenhouse zaden die ik gekocht heb ook rare dingen heb.

 

Is inderdaad lang geleden dat ik een goeie steenwol sessie heb zitten bekijken. Ik blijf volgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder was Sensi een favoriet van mij ,maar dit is de laatste jaren niet meer het geval.

Erg tegenvallende resultaten voor de de prijs van de zaden.

Maar dat kan ook aan de kwaliteit/versheid van mijn zaden geweest zijn.

Greenhouse heeft lekkere wietjes maar een stabiele soort zoeken vergt inderdaad wat tijd

maar zeker de moeite waard.

 

THseeds is wel een aanrader van mijn kant en heeft heerlijke stabiele soortjes.

 

greets Bud

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahhaahahahahahahahagahahaha hilarish!

 

Ontevreden over de kwaliteit van t zaad en dus maar naar GHS gaan voor zaad!!!!!

 

Net zo iets als dat pakje vleeswaar wat je vies tegenvalt laten liggen tot t beschimmeld is en t dan alsnog op eten en dan verbaasd zijn dat t nog smeriger is;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Touche !. Geloof me je bent niet de eerste sherrif die me hier keihard over uit heeft zitten lachen, maar heb een jaar of drie geleden 5 autoflower kruising ww en AK van de greenhouse gehad. Zo fucking lekker !... Dus tegen beter weten en adviezen van groeiende vrienden en de growshop in. toch mijn eerste binnenkweek met Feminized kalashnikova zaden gedaan .... beter van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spintmaster Veel toppen zijn het wel ja, ik hoop dat je gelijk krijgt en dat het wel goed komt. A.s. donderdag een nieuwe update met fotos van dag 49. Ik denk niet dat er in die paar dagen een wondertje gebeurt.

 

@lostchild Wat ik zoek is in de eerste plaats een soort die zo buitengewoon lekker is dat die goed verkocht kan worden. Echt iets van wie hem ziet, ruikt en rookt wil hem hebben en is ook bereid er een goede prijs voor te betalen. Hoeft niet per sé iets van vroeger te zijn hoor, hoewel veel van wat er nieuw lijkt eigenlijk ook uit vroegere soorten voortkomt.

 

Ik ben niet zeker of ik op deze zelfde manier verder wil kweken dus het is een beetje lastig om een type aan te geven. Als ik voor zoals ik nu werk een perfecte soort kan vinden dan ga ik zo verder, sog op steenwol. Ik heb niet veel hoogte, de lampen hangen op 2 meter boven de vloer, dus ik kan geen erg strekkende planten kwijt op de slabs.

 

Ik heb de Kalashnikova van GSC gezien op hun promo-video en dat lijkt echt een buitengewone plant te zijn, haast te mooi om waar te zijn vergeleken met wat ik nu heb staan.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xZmCYtI_Jbk

 

UIteraard snap ik dat er nog veel meer soorten van allerlei banken zijn die ook erg geschikt zouden zijn voor me. Zoveel soorten dat ik zin heb om nog een stuk of wat meer hokken te bouwen, of één grotere ruimte. Echter, voor nu moet ik het doen in en met wat ik heb.

 

Ook heb ik veel zin om verticaal te gaan en te werken met hoger wordende planten en hangende bulbs. Als ik dit doe kan ik planten kwijt die tegen de 1.80 meter aan komen. En dan kom ik denk ik terecht bij een SSH of een aanverwante soort.

 

Probleem is dat ik al die soorten niet ken uit de praktijk, ik heb ze nooit gezien, gekweekt of gerookt. Verslagen zeggen veel maar ook niet alles, ik wil dan ook van de zomer een leuke sortering soorten kopen en opkweken om zo op mijn gemak uit een mooie voorraad planten enkele dames te selecteren waar ik mee verder kan. Voor nu zoek ik echter 1 soort waar ik een beduidend betere ronde mee kan draaien als met de sensiskunk, voor de zomer aangebroken is.

 

@De_Föhn Ik vind de stekken die ik nu heb staan best wel uniform, er zit er geen een tussen die er echt uitspringt. Welke zaden heb je nu bij greenhouse gekocht en wat voor rare dingen heb je daar mee dan?

 

@BudWiser710 Als de versheid van je sensi zaden al slecht was toen je ze kocht waren het toch gewoon baggerzaden? Ik dacht eerst ook dat het met de versheid van mijn zaden te maken had maar als ik nu zie hoe vanuit gezonde stekken ogenschijnlijk levenslustige planten duidelijk zwak produceren dan denk ik toch meer in de richting van gefuckte genen.

 

Welke soorten van THseeds kun jij aanraden?

 

@Ozzoes Wat is er volgens jou mis met het zaad van GHS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mk Ultra ,Sage and Sour , Burmese kush allen gegrowed en gesmoked .

 

Super stabiel en regular verkrijgbaar.

Zelf had ik fem en dt was super.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg interessant uit, goed verzorgde bank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...