Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

Vijf Amnezen onder Gavita 1000DE

Recommended Posts

We zijn weer van start,vijf amnezen onder een Gavita 1000DE in 25Liter Smartpots gevuld met 175 liter Gold Label Custommix,Gold Label wormenmest,Sannies Bio-Char,Xtreme gardening Mykos WP schimmels,3 buffertabs per pot,voeding wordt ook nieuw,namelijk van Vermicrop,een drie componenten thee...info staat op de site van Vermicrop,het zijn drie emmers met verschillende puur organische componenten waarvan je thee trekt,het is een nieuw product in Europa.

 

Planten staan op 18/6,ik heb de kleinste stekken geselecteerd,de eerste batch werd toch iets te groot,ik wil ze meteen in de breedte hebben.

Gavita staat nu op 825Watt,zodra de planten gaan koelen of de buitentemp omlaag gaan,gaat ie op 1125Watt

Temp is nu tussen de 29(sensor) en 31.3 graden.

 

Doc bracht me op het idee om de reflector op te tent te hangen,tentdoek eruit snijden en randje reflector kitten met zwarte b kit,nadeel is dat de lamp dan niet meer omlaag kan maar ik kan dan wel meteen op vol vermogen en de planten naar het licht laten groeien,voordeel is dat ik zo'n 20 cm extra hoogte krijg,wat vinden jullie van dit idee?

 

gallery_16683_14157_1785198.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is naar het licht groeien geen ander woord voor strekken? Je wint er 20 en je verliest er een paar.

 

Mooie setup, op naar de kilo. Veel succes weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat de 1000 de op een vaste hoogte hangt is geen enkel probleem .

door de enorme hoeveelheid par licht in combinatie met zeer goede kap hoef je je over strekken geen zorgen te maken.

de tip van doc snap ik niet helemaal , bedoel je dat de kap in tent hangt en evsa gedeelte omhoog steekt door tentdoek heen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doc bracht me op het idee om de reflector op te tent te hangen,tentdoek eruit snijden en randje reflector kitten met zwarte b kit,nadeel is dat de lamp dan niet meer omlaag kan maar ik kan dan wel meteen op vol vermogen en de planten naar het licht laten groeien,voordeel is dat ik zo'n 20 cm extra hoogte krijg,wat vinden jullie van dit idee?

 

 

Kweet niet Art :D ...kan Doc niet beter de dr serie 15 cm hoger laten maken :D

ik neem aan dat iemand een tent neemt voor zijn gemak en zijn 2 linkerhanden....

heb je fotos van wat je geknutselt hebt....en de evsa zit dus boven op je tent...scheelt dat veel in warmte :tu ?

 

succes met je eigen stekken :)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lamp hangt dan op 1,50 met 850 watt, tja

 

 

 

edit @ carpie, evsa straalt echt 0,0 warmte af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idee is helemaal goed !!!!!

 

zon hangt ook paar miljoen kilometer van de aarde ..

is dan weliswaar sterker maar toch .

 

bij mij hangen de lampen altijd aan t plofond !

als je meer dan genoeg licht hebt zullen je planten ook niet strekken .. of hoe je dat ook anders wilt noenem :)

 

indeze setup zie ik geen probleem om zo te kweken ... en je zult zien dat t suc6 gaat hebben .

misschien niet op t eind resultaat maar wel in de ontwikkeling !

geen burnspots ! geen verdampingsproblemen ..alleen maar plussen . vooral met 1000 watt

 

dacht iemand dat de prof/broodkweker zn lampen ging verhangen ?!?!?!? nee toch .....

anders .. gaat eens kijken waar de lampen hangen bij de paprika of komkommer kweek .....

die hangen op dik 4 meter hoogte ...

 

ik zou zeggen .... knallen met die handel en zeker een goede tip van DOC !!

 

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

 

p.s. evsa word echt niet warm of heet idd ........

durf mn piel er nog op te leggen :D de bulb blijft gloeiend heet ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,ik heb nog niets gesneden hoor,kap hangt normaal in de tent hoor,idee was de kap als ware op de tent te leggen,alleen het wattage knopje komt dan door het doek heen,en het lichtgedeelte snij je alleen uit.

 

@Doc,

Wanneer komen die hogere tentjes nou?

 

@Jeice,

Lamp hangt op 1 meter,even om de stekken te laten wennen :D

 

 

@urbangrower,

Denk ik ook,gewoon meteen dan voluit.

 

@carpe_diem,

Ik heb ook twee linkerhanden,maar ga het eerst even goed bekijken,ik snij nog niet hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah zo , kap word wel heel erg heet , veel heter dan een open kapje .

open kapje kan je gewoon aanraken dichte kap is echt heet .

ik zou voorzichtig zijn met kit etc , ik denk/verwacht dat kap te heet wordt voor kit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal speciale kit moeten gebruiken,volgens Doc moet het tentmateriaal de hitte aankunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dan wel vol vermogen en knallen maar !

 

ik heb 3 x 600 watt bal evsa's en die staan vanaf dag 1 alle 3 aan ....

op hoogte punt in mn hok en geen temp problemen of verdampings ellende

 

voldoende licht is de clou !

lichtdruk is misschien wat minder maar de uitgestoten lumen doen hun best wel ..

 

ben benieuwd naar het verslag !

 

UG

 

p.s. voor het verlijmen kan je het beste een polymeer kit pakken. dit is niet te koop bij de gamma e.d.

mag geen reclame maken .... weet het :)

maar is dichterbij dan je denkt ......

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet makkelijker/veiliger om gewoon een hokje van 120x120 te bouwen met voldoende hoogte?

 

succes met de plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee van de tent is wat je in het Engels noemt een brain fart.

De tenten zijn al hoger in grotere maten.(intense)

Zat met Art na te denken hoe je extra hoogte kan krijgen.

Iemand anders nog een goede suggestie in die richting?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de intense 120x120x215 is er niet toch... :)

 

Ik zou zeggen (brain fart :D ) de hele dr serie naar 215 en de ds serie op 200 houden...

dan heb je toch een budget lijn...

 

en met de verhoogde dr serie... een streepje voor op de collega´s....

 

 

my 2 cents :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een 1.20x1.20x2.15 intense :D

 

Art succes met je ronde maestro, wat betreft het knippen in je tent ga ik me niet mee bemoeien, zo kan ik bij een eventueel spijt zonder schuldgevoel lans blijven komen hier :)

Ook leuk dat je met Vermicrop aan de gang gaat, kunnen we kijken en leren bij elkaar, we hebben toch allbei weer een iets andere formatie, en opstelling, ook verschillen we een klein beetje de aansluitende voeding en toevoegingen, dat maakt het interessant.

Wanner komt de eerste thee, en welke frequentie van geven hanteer je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes yes yes, weer lekker afkijken bij de leermeester

 

succes, i follow!:)

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat het ook wel interessant is om 1 gavita 1000w op te hangen in een int120x240

vanaf dag 7 op 1150 watt tot het gaatje.

ga je dan niet over de kilo heen dan weet ik het ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi,

Begin voorzichtig over een week,eerst een verdunde dosis,en dan elke waterbeurt......ik geef liever verdunt,dus constant dan bv 1 hoge dosis in één keer.

Lamp staat nu op 1000Watt,en temp blijft goed.

 

@secret jardin,

Thx,ik doe me best maar dit wordt echt een probeer ronde :)

 

@DonBone,

Voordeel van een tent is dat ik hem zo afgebroken heb,maar een zelfgebouwd hok is natuurlijk mooier :D

 

@carpe_diem,

Als ik rond de 800gram haal ben ik ook tevreden hoor,een Dr120 is gewoon een beperking maar ook een uitdaging :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art,

 

 

Leuk speelgoed heb je daar, ik wil hem ook aanschaffen om hem in die tent te hangen. (ds120)

Maar k vraag me af wat voor afzuiger en filter ik dan moet aanschaffen... wat heb jij erin hangen Art?

Ik zat te denken aan een softbox 1000m3 en de phresh van 1000m3 goeie keus ofnie?

 

 

Succes ouwe :)

Ik kijk stilletjes mee :D

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 1500m³ metalen boxafzuiger met een Carboriginal filter(nog de oude goede) gedimd met een variac(voltregelaar).

Maar 1000m³ heb je wel nodig bij de Gavita DE 1000,en Phresh zijn goede filters,en licht zodat je ze makkelijk kan ophangen in je tentje.

 

Hoe hoog is de DS120?

Zit nog steeds op 1000Watt,zal vandaag en het weekend bij de hogere temps wat dimmen,zolang de temp in mijn ruimte waar de tent staat onder de 22graden blijft kan ik op 1000Watt blijven

 

De warmte van de Gavita valt erg mee,op 750Watt minder warmte dan bij de 600Watt Lumatek en kap,moet nu wel met een zonnebril me tent in.....wat een bak licht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonnebril verhaal herken ik ja, ook met mn 600W lampen als je moet stellen.. kan gavita niet een sterke zonnebril erbij leveren? lol...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het idee van de tent is wat je in het Engels noemt een brain fart.

De tenten zijn al hoger in grotere maten.(intense)

Zat met Art na te denken hoe je extra hoogte kan krijgen.

Iemand anders nog een goede suggestie in die richting?

 

 

Onder de tent een bak maken van 40 cm hoog, is dan meteen de aardebak of als art potten wil zet ie ze daar in en daar de tent op zetten....

 

Ideetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice,

Gavita heeft zonnebrillen............gisteren nog één "gevonden" bij Doc..... :)

 

@The-Predator,

Goed idee,...ik heb dan een bak nodig met een brede rand waar het tentframe opstaat,en een groot deel van de bodemtent eruit snijden :D

Alle drie emmers Vermcrop......VermiLive.....FermiFeast.....FermiBrix heb ik nu,nog even een bruissteentje halen en we kunnen beginnen.

Nog steeds 1000Watt....temp valt me mee tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frame van 4 bij 4 cm balkjes, afwerken met gips...

Op de bovenkant een lat waar het de tent dan op staat, vastmaken met buisklemmen en je tentdoek op de lat nietten.

 

Vijvervolie in de bak en klaar is art.

 

Moet in een middagje wel lukken.

 

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een bak licht? ha ik gebruik 2 Gavita zonnebrillen :)

 

Art maak je tot week 5 12/12 GEEN temp zorgen,beuken moet die lamp :D

Je meet op top hoogte maar tussen het gewas is het koeler.

 

1op 1 (gem 1000watt) MOET lukken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...