Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik vind je planten wel echt sloom gaan, normaal zie ik dat het uit de rfx schiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk spul heb je precies gebruikt? Bayer Natria?

Ja en als de spint wegblijft gebruik ik het een volgende keer wat eerder. De meeste planten zijn nu aan de beterende hand, er zijn wat nieuwe loten te zien maar ik raad het niemand aan wat ik heb gedaan. De twee planten op de voorste rij, de middelste en de linker staan er het slechtste bij. Als ik in totaal maar negen gezonde planten overhoudt is dat niet zo'n ramp,

 

gallery_6495_18670_74908.jpg

 

gallery_6495_18670_15453.jpg

 

gallery_6495_18670_5195.jpg

 

gallery_6495_18670_68409.jpg

Hier en daar zijn nog wat roestvlekken op de bladeren te zien.

 

Over een paar dagen maar weer eens zien.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te zien dat je dames er zo van geschrokken zijn, ik zie ook veel blad met 3 vingers dat is ook niet zo'n best teken.

Ik hoop echt dat je die klote spint nu hebt uitgeroeid , dan kan het nog wel een leuke ronde worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk spul heb je precies gebruikt? Bayer Natria?

Ja en als de spint wegblijft gebruik ik het een volgende keer wat eerder. De meeste planten zijn nu aan de beterende hand, er zijn wat nieuwe loten te zien maar ik raad het niemand aan wat ik heb gedaan. De twee planten op de voorste rij, de middelste en de linker staan er het slechtste bij. Als ik in totaal maar negen gezonde planten overhoudt is dat niet zo'n ramp,

 

gallery_6495_18670_74908.jpg

 

gallery_6495_18670_15453.jpg

 

gallery_6495_18670_5195.jpg

 

gallery_6495_18670_68409.jpg

Hier en daar zijn nog wat roestvlekken op de bladeren te zien.

 

Over een paar dagen maar weer eens zien.

onderspuiten met knoflookwater

(Knoflook is een plant dus natuurlijk?)

iemand anders ervaring met knoflook of alleen ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie net dat Natria een hele lijn van producten is.

Getuige dit plaatje.

Maar welke heb je precies gebruikt? Ik zou graag de gebruiksaanwijzing doorlezen.

Misschien moet je in het donker dompelen, in ieder geval zonder HPS, en misschien daarna ook weer afspoelen? Het ligt er een beetje aan wat voor spul het is. Ik zie dat een paar groeitips van je planten er wat dunnetjes uitzien. Als het met die groeitips in orde komt komt alles in orde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te zien dat je dames er zo van geschrokken zijn, ik zie ook veel blad met 3 vingers dat is ook niet zo'n best teken.

Ik hoop echt dat je die klote spint nu hebt uitgeroeid , dan kan het nog wel een leuke ronde worden ;)

Als ik de spint niet heb uitgegroeid doe ik ze wat, want ze denken toch zeker niet dat ik mijn planten voor niks zo mishandeld heb?

In het ergste geval begin ik overnieuw met schone stekken - ik heb er genoeg - maar liever niet.

onderspuiten met knoflookwater

(Knoflook is een plant dus natuurlijk?)

iemand anders ervaring met knoflook of alleen ik?

Daar geloof ik niet zo in. ;)

Maar welke heb je precies gebruikt? Ik zou graag de gebruiksaanwijzing doorlezen.

Misschien moet je in het donker dompelen, in ieder geval zonder HPS, en misschien daarna ook weer afspoelen? Het ligt er een beetje aan wat voor spul het is. Ik zie dat een paar groeitips van je planten er wat dunnetjes uitzien. Als het met die groeitips in orde komt komt alles in orde ;)

Welke ik gebruikt heb is deze het ruikt naar verf en terpentine. Aanbevolen wordt 's ochtends te spuiten dus in ons geval net nadat de lamp is aangegaan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat spuiten een kwartier voordat de lamp aan gaat. En de lamp nog een uur hoog hangen zodat de planten kunnen drogen.

In de vrije natuur duurt de ochtend een paar uur, genoeg tijd voor de planten om op te drogen. Onder HPS heb je binnen tien minuten al volle zon en warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vroeger knoflook tussen de planten. Dat werden een soort grashalmen van 40 cm hoog. Baat het niet schaadt het ook niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderspuiten met knoflookwater

(Knoflook is een plant dus natuurlijk?)

iemand anders ervaring met knoflook of alleen ik?

Daar geloof ik niet zo in. ;)

 

 

mischien helpt dit je geloven :$

http://www.growcenter-noord.nl/rogis-knoflook-anti-ongedierte-500ml-p-4996.html

In dit stadium spuit ik met niks meer, het enige wat ik eventueel nog doe is roofmijten uitzetten. Maar mijn nieuwe stekken zal ik ook eens in de knoflook dopen, dank voor de tip! :)

 

Ik had vroeger knoflook tussen de planten. Dat werden een soort grashalmen van 40 cm hoog. Baat het niet schaadt het ook niet.

Nee het schaadt niet, dat ben ik met je eens. Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand de knoflook kookte en heel veel gebruikte, tientallen tenen tot er blauwzuur vrijkwam. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar de planten zullen er wel beter tegen kunnen als dat heftige spul van Bayer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago je zou eens rogis garlic kunnen proberen dat geef je met het voedingswater mee..

Ik heb daar ook 1l van gekocht en geef dat nu ook steeds met voedingswater mee misschien is dit ook wel deels een reden voor de spint om niet meer terug te komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een prima idee Dries, maar de spint zit sowieso niet in de rfx-1 want die is nieuw.

 

Ik zie het nog een paar dagen aan, mochten de planten niet snel opknappen dan begin ik overnieuw en dan in het andere hok waar ik lekbakken heb die waterpas zijn. Daar neig ik heel sterk na, mede omdat dit een testkweek is en ik genoeg getest heb om van start te kunnen gaan. De planten dompelen in Bayer Insect had ik nu niet meer moeten doen maar spuiten kon niet vanwege de planten in het andere hok.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ik zie het nog een paar dagen aan, mochten de planten niet snel opknappen dan begin ik overnieuw en dan in het andere hok waar ik lekbakken heb die waterpas zijn. Daar neig ik heel sterk na, mede omdat dit een testkweek is en ik genoeg getest heb om van start te kunnen gaan. De planten dompelen in Bayer Insect had ik nu niet meer moeten doen maar spuiten kon niet vanwege de planten in het andere hok.

 

ik denk gwn doorknallen met de beste

je bent 20 jan van start gegaan ik vind het zonde wat denken julie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het sowieso nog even aan en als de planten het goed oppakken ga ik door. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rogis garlic geef je niet aan het voedingswater mee voor de rfx maar voor de plant.

De plant gaat dan naar ruiken ofzo wat de spint weer niet lekker vind en dan doen ze niks.

Uiteindelijk zullen ze dan dood moeten gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

knoflook werkt niet.

 

enige oplossing voor spint is vertimec/nisorun en apollo en die andere ben ik vergeten.

 

dit mag je spuiten tot dag 10 bloei geloof ik ,voordat er zichtbaar topjes zijn. als je al toppen hebt mag je niet spuiten.

 

1ste x spuiten als de lampen uitgaan en 4 dagen later weer.... zo weet je zeker dat alles weg is.. dus ik zou zeggen spuiten met dat ding. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je met alle goedjes het beste kan spuiten net voordat de lamp uit gaat. En dan de ventilators en afzuiging even uitzetten zodat alles goed kan intrekken en de spint dood gaat.

 

Als je gaat spuiten met lamp aan dan verdampt alles heel snel en blijft de spint leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dompelen alleen als ze nog een stekje zijn :withstupid:

 

 

Ze staan nu dus al dik 1mnd en zijn 30cm groot?

Dumpen en opnieuw beginnen, je hebt genoeg geleerdt wat dat aangaat om niet dezelfde valkuilen in te lopen.

Je kweekt hydro man, echt verloren stroom & tijd nu :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er idd niet echt super meer uit nee, alleen toch zie je dat de nieuwe scheuten mooi 5 vingerig blad heeft.

Als dit de nieuwe trend is kan het gewoon nog wat opleveren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit trekken is wel wat overdreven of niet lost?

Gaf het in eerdere post al aan dat het erg traag gaat allemaal, maar nog paar dagen erbij kan het wel in de bloei allemaal denk ik.

 

Als je het allemaal een beetje wil versnellen iedere dag met water besproeien die planten. Uit mijn ervaring gaan ze dan iets harder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel kwekers zoveel meningen maar voor de duidelijkheid: ze staan een week op 12/12.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg eens wat beter voor je planten dilago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg eens wat beter voor je planten dilago.

Wat zijn we weer grappig, op deze manier mag je nooit mee op mijn boot. :D

 

dan mag je best spuiten met dat spul :P

Ja ik zal met name goed over de toppen heen spuiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet zonder verti smaak accepteren ze niet eens bij de shops

 

als het naturel smaakt komen de klanten in opstand, want die smaak kennen ze niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...