Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

ik water in met 1.6 maar daarna geef ik laag

Beetje raar toch, andersom zou logischer zijn, imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus, ik was gister een tikkeltje prikkelbaar en dat was af te lezen aan mijn reactie...

Dat wil niet zeggen dat er niet een kern van waarheid in zit, echter had ik het wel wat vriendelijker kunnen brengen.

 

Vergeling in de grote fanleaves begint bij mij trouwens ook enigszins ondanks het bijvoeden.

Ga meer voeding geven, mocht de vergeling doorzetten zal ik ook wat anders erbij moeten gooien vrees ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enige wat ik bedoel Dilago is dat je nog onvoldoende bekend bent met de groeisnelheid van planten op hydro.

Met hydro kweken kan je per jaar een ronde meer draaien tov medium kweken omdat het zo hard gaat in de vegetatieve fase.

 

Dit doe je nu teniet en een meer ervaren hydro kweker pest je daar dan al snel een beetje mee :likken:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders kan je ook nog roofmijten uitzetten. Zou zonde zijn als je over een paar weken webben in je plant hebt zitten.

Zodra de planten wat zijn bijgetrokken ga ik dat ook zeker doen. :)

 

Je zou eens deze kunnen proberen tetrix , (1 na laatste op de pagina)

Heeft bij mij in het verleden het heel goed gedaan.. :kill:

 

Excuus, ik was gister een tikkeltje prikkelbaar en dat was af te lezen aan mijn reactie...

Dat wil niet zeggen dat er niet een kern van waarheid in zit, echter had ik het wel wat vriendelijker kunnen brengen.

 

 

:specool

Groots....

 

Iets in die richting, heb ik D gisteren nog face to face gezegd..

Maar D is net als iedere andere kweker een beetje eigenwijs... :)

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus, ik was gister een tikkeltje prikkelbaar en dat was af te lezen aan mijn reactie...

Dat wil niet zeggen dat er niet een kern van waarheid in zit, echter had ik het wel wat vriendelijker kunnen brengen.

Excuus aanvaard maar nee, er zit geen kern van waarheid in. Er spelen vele andere factoren waar jij niet van weet en die ik jou evenmin verschuldigd ben over te informeren.

Vergeling in de grote fanleaves begint bij mij trouwens ook enigszins ondanks het bijvoeden.

Ga meer voeding geven, mocht de vergeling doorzetten zal ik ook wat anders erbij moeten gooien vrees ik.

Tja en nu weet je zelf ook dat het niet aan jou ligt dat dit gebeurt, dus als er dan mensen in je topic komen zeggen dat je de watergift niet op orde hebt die er zelf niet bij waren zit jij daar ook niet op te wachten, toch? De methode zonder voeding op die grond werkt gewoon niet, zeker niet op 11literpotten.

Enige wat ik bedoel Dilago is dat je nog onvoldoende bekend bent met de groeisnelheid van planten op hydro.

Met hydro kweken kan je per jaar een ronde meer draaien tov medium kweken omdat het zo hard gaat in de vegetatieve fase.

 

Dit doe je nu teniet en een meer ervaren hydro kweker pest je daar dan al snel een beetje mee :likken:

Dat ik ervaren hydro kwekers pest door de planten nog een kans te geven vind ik vreemd maar goed, ik haal ze er om die reden zeker niet uit natuurlijk. Ik stuur je wel een bosje bloemen voor de pijn. :P

 

Maar D is net als iedere andere kweker een beetje eigenwijs... :)

Nou daar gaat het niet eens om, er wordt gezegd dat ik switch van medium omdat mijn ronde niet 100% geslaagd was en dat is simpelweg niet waar. En ik heb er een hekel aan dat er onwaarheden over mij verkondigd worden, daar hoef je toch niet meteen eigenwijs voor te zijn? :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan Dilago! Al blijven ze klein, al hebben ze maar 3 bladeren.

Had ik ook ooit. En kijk eens hoe deze meid er midden in de kweek al bijstond. De picture is al eerder langsgekomen maar bekijk de structuur en het blad.

Dan kom je waarschijnlijk uit op dezelfde eigenschappen over een paar weekjes

 

gallery_44403_18027_2793897.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit WeedRunner en ik maak me over bladeren met drie vingers ook absoluut niet druk. Het enige waar ik even voor vreesde was dat de groei uit de planten geraakt zou zijn door de gif doop. Dát was voor mij reden geweest om ze er uit te trekken want dat het wat langzamer gaat is voor mij niet zo interessant, zeker niet bij een testkweek. Volgens mij pakken ze het echter weer op.

 

Bij mijn vorige kweek waren de bladeren in week 3 al kanariegeel door tekorten en dat wordt toch mijn beste kweek tot op heden, terwijl ik die planten heb moeten oplappen en de takken versteend waren van de stress. Sindsdien ben ik niet zo haastig meer om ze er uit te trekken.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de planten na de gifdoop een keertje goed afgespoeld? Misschien zitten of zaten er stomata verstopt. Gewoon met een plantenspuit met kraanwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb ze niet afgespoeld, dat had ik achteraf bezien wel even kunnen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten trekken gestaag wat bij maar enthousiast ben ik er niet over. Denk toch dat ik overnieuw begin.

 

gallery_6495_18670_199657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou andere derin doen dilago ik kamp ook met het zelfde probleem

 

voorbeeld ik heb een plant eruit gehaald die niet meer goedwas. en heb 3 achterlopers.

 

dus in totaal 1 weg + 3 achterlopers= 4

 

nu de beeld goed opletten eerste foto is van de vorige x. en daar had 1 op 1 gedraaid. (dezelfde opstelling zelfde dag bloeidag11)

 

gallery_38205_18600_533812.jpg

 

gallery_38205_18600_2191107.jpg

 

gallery_38205_18600_1293118.jpg

 

en nu de huidige opstelling met achterlopers en 1 dag te vroeg geschakeld denk ik :( het scheelt ik hoef deze x niet te knakken.

 

gallery_38205_18738_2007043.jpg

 

gallery_38205_18738_2174768.jpg

 

gallery_38205_18738_2507644.jpg

 

gallery_38205_18738_65641.jpg

 

ik bedoel je moet vooruitgaan en niet achteruit.. ik zat zelf te denken om overnieuw te beginnen maar 11 dagen bloei + voorgroei ben je weer 3 weken kwijt.

 

wat zeg jij moet ik overnieuw beginnen?

Edited by mapitolover31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil is duidelijk t.o.v. je vorige ronde maar je hebt er een paar meer te staan als ik wat overnieuw beginnen lastiger maakt. In jouw situatie weet ik niet of ik wel overnieuw zou beginnen, voor mij is de keuze makkelijker want het is maar een testkweek.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het verschil tussen een testkweek en een normale kweek?

 

Gewoon draaiennnnn met dat circus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal hangen er 4 lampen boven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een excuus is dat ze dan in een lekbak komen waar ik water in kan kiepen en dat kan nu niet. ;)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

knoflook werkt niet.

 

enige oplossing voor spint is vertimec/nisorun en apollo en die andere ben ik vergeten.

 

dit mag je spuiten tot dag 10 bloei geloof ik ,voordat er zichtbaar topjes zijn. als je al toppen hebt mag je niet spuiten.

 

1ste x spuiten als de lampen uitgaan en 4 dagen later weer.... zo weet je zeker dat alles weg is.. dus ik zou zeggen spuiten met dat ding. :P

Al geprobeerd met knoflook ? Liever biologisch dan al dat gif...lijkt me niet zo verstandig om dat te gebruiken en als je t zelf niet oprookt...denk dan aan de gebruikers.

 

Ziet er prima uit WeedRunner en ik maak me over bladeren met drie vingers ook absoluut niet druk. Het enige waar ik even voor vreesde was dat de groei uit de planten geraakt zou zijn door de gif doop. Dát was voor mij reden geweest om ze er uit te trekken want dat het wat langzamer gaat is voor mij niet zo interessant, zeker niet bij een testkweek. Volgens mij pakken ze het echter weer op.

 

Bij mijn vorige kweek waren de bladeren in week 3 al kanariegeel door tekorten en dat wordt toch mijn beste kweek tot op heden, terwijl ik die planten heb moeten oplappen en de takken versteend waren van de stress. Sindsdien ben ik niet zo haastig meer om ze er uit te trekken.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van voorlopig goed spoelen met (evt afgezuurd) water dankomen ze wel bij. succes

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al geprobeerd met knoflook ? Liever biologisch dan al dat gif...lijkt me niet zo verstandig om dat te gebruiken en als je t zelf niet oprookt...denk dan aan de gebruikers.

 

Ik denk dat het vooral een kwestie is van voorlopig goed spoelen met (evt afgezuurd) water dankomen ze wel bij. succes

 

Ze staan nog in de groei en gif heeft alle tijd om afgebroken te worden, je kunt het ook overdrijven :withstupid:

Resistente (stekkenboer) spint krijg je echt niet weg met knoflook, de verdwaalde tuinspint die in je plantjes komt nog wel.

 

Afgezuurd water op Rfx?

Rfx en water zonder voeding zijn elkaars grootste vijand :search:

 

@mapito

heb je enig idee waarom zo'n verschil met de vorige ronde?

Als het pas bloeidag 11 is en s5 (naar het lijkt) gaan die nog aardig de boel dichtgroeien.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang staan ze al? (Overheen gelezen)

Als ze pas 3 weken staan zou ik nog ff aanzien

Beetje met de potten schuiven zodat alles mooi verdeeld is komt er vast wel goeie

 

 

Kan ook aan de spintboer liggen, heb al van 3 verschillende mensen gehoord/gezien..

1 dag planten nog kanarie groen.. Dag erna slapjes.. Dag daarna kei dood,

Het rare was dat het er maar 2-4 waren in plaats van allemaal.

Hun doen alles op slabs.. Dus je zou denken ze zullen elkaar wel infecteren maar het was in paar verschilende slabs,

Geen drukventielen verstopt, alles kreeg via het zelfde vat water.. En gingen gewoon kei dood.

De geen die er 20cm naast stond nog gewoon groen in volle glorie die lamp aanbidden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit en opnieuw man,dit word helemaal,niks zonde van je tijd.

Leer en gewoon opnieuw.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er erg gestrest uit.

In ieder geval 2 planten met 3 vingerig blad, en de rest staat er ook niet al te mooi bij.

Ik zou opnieuw beginnen, zeker als ze al op 12-12 staan. (dat kan ik even niet terug vinden zo snel)

 

Een tip voor wanneer je een nieuwe ronde start, laat de potten goed indrogen na dat ze ingewaterd zijn, het lijkt er op dat je steeds te vroeg water geeft, waardoor de wortelontwikkeling in de pot achter blijft.

Als de planten eenmaal goed de hele pot hebben doorworteld, hebben, dan verzuip je ze daarna veel minder snel en verdeelt het water zich ook beter over de pot.

 

Het beste vind ik om de potten af te dekken, dan kun je aan de bovenkant mooi zien hoever de pot doorworteld is, althans op aarde, of dat bij rfx ook zo is weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al geprobeerd met knoflook ? Liever biologisch dan al dat gif...lijkt me niet zo verstandig om dat te gebruiken en als je t zelf niet oprookt...denk dan aan de gebruikers.

 

Ik denk dat het vooral een kwestie is van voorlopig goed spoelen met (evt afgezuurd) water dankomen ze wel bij. succes

 

Ze staan nog in de groei en gif heeft alle tijd om afgebroken te worden, je kunt het ook overdrijven :withstupid:

Resistente (stekkenboer) spint krijg je echt niet weg met knoflook, de verdwaalde tuinspint die in je plantjes komt nog wel.

 

Afgezuurd water op Rfx?

Rfx en water zonder voeding zijn elkaars grootste vijand :search:

 

@mapito

heb je enig idee waarom zo'n verschil met de vorige ronde?

Als het pas bloeidag 11 is en s5 (naar het lijkt) gaan die nog aardig de boel dichtgroeien.

 

ik denk te vroeg geschakeld en een plant eruit gehaald ... 3 lopen achter dus... ze moeten boven de net uitkomen 15 cm ong.

 

anders moet ik de lamp omlaag halen wat ik persoonlijk niet wil ik probeer altijd de max van de tent uit te knijpen. en ik vergelijk de

 

vorige verslag en nu dus het is afwachten.. ik denk dat dit 0,7 word imp 1op1

 

ik weet niet of dit een ander soort is eerlijk gezegd je kan best gelijk hebben

 

mvg mapitolover

Edited by mapitolover31

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langzaam maar zeker

Die zien er erg gestrest uit.

In ieder geval 2 planten met 3 vingerig blad, en de rest staat er ook niet al te mooi bij.

Ik zou opnieuw beginnen, zeker als ze al op 12-12 staan. (dat kan ik even niet terug vinden zo snel)

 

Een tip voor wanneer je een nieuwe ronde start, laat de potten goed indrogen na dat ze ingewaterd zijn, het lijkt er op dat je steeds te vroeg water geeft, waardoor de wortelontwikkeling in de pot achter blijft.

Ze waren prima geworteld, mooie witte wortels die onderuit de pot kwamen, daar lag het in mijn optiek absoluut niet aan. Pas nadat ik ze gedompeld heb in gif tegen spint ging het met rasse schreden achteruit. Dat was omdat ik niet kon spuiten i.v.m. bloeiende planten in een andere kamer.

 

Langzaam maar zeker denk ik ook dat het beste is om ze eruit te trekken en overnieuw te beginnen, want ik zie het ook niet meer gebeuren.

 

Al met al is deze kweek mislukt niet doordat het op rfx-1 niet wil lukken, maar simpelweg omdat ik de planten in gif gedoopt heb waar ze als het waren van versteenden leek het wel. Van de spint ben ik af en ook van de planten waar het op zat. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op watvoor manier heb je ze eigenlijk gedompeld in gif als de planten al in rfx staan? Als je dan de potten met planten ondersteboven wil onder dompelen valt toch de rfx uit de potten?

 

Onderdompelen kan je beter doen als het nog kleine stekjes zijn in stekpluggen. En na het dompelen in je medium zetten.

 

Alvast veel succes gewenst voor de volgende rfx ronde uiteraard :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...