Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik had een doos gepakt en daar een gat in het midden in geknipt met een opening die ik om de stam heen deed. Zo kon ik de planten dompelen in het anti spint middel zonder dat de rfx-1 er uitviel. Het leek me efficiënter als spuiten wat bovendien geen optie was vanwege het feit dat de planten een afzuiger delen met die in het bloei hok.

 

Hoe dan ook, jammer maar het is niet anders. Elk nadeel heb zijn voordeel want nu kan ik ze in een lekbak plaatsen wat op rfx-1 makkelijker werkt aangezien die ruimte weer vrij is.

 

Dank, ik zal ze maar niet meer dompelen als de planten volwassen zijn. :D

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, leermomentje van de maand moet je zo maar denken... gebeurt je een keer en (hopelijk) nooit weer...

(Iets soortgelijks hebben we hier ook gehad lang geleden. iets met luizenmiddel wat niks vd plant overliet...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze nog effies laten staan, kan best nog wat worden. :icecream:

 

Goed spul trouwens, die antispint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok meer op te nat en te hoge ec. Antispintmiddelen daar schrikken jonge miniplantjes misschien even van maar totale stilstand van volwassen planten dat lijkt me sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoog heb ik met de ec niet gezeten.

 

Een dag na de gif doop zagen de planten er niet meer uit, dus wat mij betreft lag het daar wel aan. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat ik geen foto meer heb van die PP's die we toen bespoten hadden met dat luizengoedje, die hadden zich helemaal in de knoop gedraaid en gewrongen, zelfs de stammen waren helemaal verdraaid en scheef.

We hadden er nog 2 bewaard en buiten gezet op een rustig plekje om te kijken of t nog wat werd, maar de klap die ze gehad hadden was zo hard aangekomen dat t echt nergens meer op leek.

 

En je hebt toch niks te klagen, volgens mij heb je ruim genoeg tijd om overnieuw te beginnen gezien je flinke oogst uit je andere hok :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer maar weer wat gelleerd.

ik kijk alvast uit naar de volgende topic :book:

salut :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat ik geen foto meer heb van die PP's die we toen bespoten hadden met dat luizengoedje, die hadden zich helemaal in de knoop gedraaid en gewrongen, zelfs de stammen waren helemaal verdraaid en scheef.

We hadden er nog 2 bewaard en buiten gezet op een rustig plekje om te kijken of t nog wat werd, maar de klap die ze gehad hadden was zo hard aangekomen dat t echt nergens meer op leek.

Klote is dat, je bestrijdt het ongedierte uit zorg voor de plant en dan gaat de plant er aan!

En je hebt toch niks te klagen, volgens mij heb je ruim genoeg tijd om overnieuw te beginnen gezien je flinke oogst uit je andere hok :P

Dat is zeker zo! :)

 

jammer maar weer wat gelleerd.

ik kijk alvast uit naar de volgende topic :book:

salut :j

Ja ik vind het ook jammer maar als ik mijn planten vergelijk met die van Rodja en Pietjewiet die tegelijk zijn begonnen moet ik mijn conclusies wel trekken! Tot ziens bij de volgende! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechts met een paar middelen kun je dompelen.

Natria (neem aan dat je die gebruikt heb) valt daar dus niet onder of ze nu stek of volwassen zijn.

 

Als je gif in moet zetten volg dan wel de instructies.. alles

 

Spuitvolume advies:

Planten tot 50 cm: 0,6 L aangemaakte spuitoplossing per 10 m2

Attentie

Indien nog geen ervaring is opgedaan verdient het aanbeveling door middel van een proefbespuiting vast te stellen of de planten de behandeling verdragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je dat niet even eerder kunnen zeggen? Nu is het een beetje mosterd na de maaltijd. ;)

De proefbehandeling had ik gedaan met stekken die het wel overleefden. Wel ja ik gebruik sowieso geen Natria meer ik probeer het nu met Vertimec en Nissorun en de hele bende. Daar dompel ik mijn stekken in en zal daarmee in de ruimte spuiten tijdens de groeifase. Daarna eventueel nog Textrix roofmijten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je stekjes in knoflookwater kunnen dompelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel maar ik denk zelf dat zwaardere middelen meer effect hebben want qua biologisch bestrijden heb ik nagenoeg alles wel geprobeerd zonder veel succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je stekjes in knoflookwater kunnen dompelen ?

 

Ja natuurlijk kan dat.

Of insmeren met pindakaas... :rofl

 

want qua biologisch bestrijden heb ik nagenoeg alles wel geprobeerd zonder veel succes.

Heel apart..

Ik ben laaiend enthousiast over de Tetrix

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als zaadkweker kom je de beruchte resistente stekkenspint ook niet zo snel tegen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago okee. heb je deze methode ook geprobeert?

haha @oude rocker alles kan maar ik bedoel maar is het goed

of gaat ze ook blijven haken als bij deze toppic?

ik will het uitt voorzorg doen want heb wat aarde van buiten erbij gemixt met de bio bizz light mix

@rodja klopt nooit in mijn tentje tegen gekomen wel bij andere kwekers gezien maar daar kwam het meestal van de stekkenboer

maar heb wat stekjes van me planten gesneden

 

salut peace :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer gewoon is het neem-olie recept dit werkt serieus echt goed..

Ik heb een paar weken geleden 5l over 36 planten gespoten en heb tot op heden geen spint meer gezien!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oude Rocker Tetrix hoor ik ook goeie verhalen over maar je moet ze dan wel preventief uitzetten niet bij een plaag en ook niet in de zomer met warme temperaturen boven de 30 dan zal de spint altijd de overhand nemen dus je bent wel klimaat afhankelijk, ik dompel de stekjes helemaal niet meer laat ze een week goed aansterken en dan 3 keer om de 5 dagen preventief spuiten met gif en een drupje dreft voor het uitvloeien goed onder de bladeren spuiten en ik heb nooit meer 1 spintje gezien en kan lekker met een gerust hart de bloei in gaan zonder dat gezeik met die kut beesten :kill: :bier

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel preventief uitzetten

niet in de zomer de 30 d

 

Dat preventief, dat doe ik niet.

Maar als ik er 1 zie lopen is mijn webformuliertje al ingevuld.

In de zomer, met temperaturen boven 30 wordt je kweek sowieso niks.. :(

Ik begin er niet eens meer aan.. Zomerstop tussen juni en aug..

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel preventief uitzetten

niet in de zomer de 30 d

 

Dat preventief, dat doe ik niet.

Maar als ik er 1 zie lopen is mijn webformuliertje al ingevuld.

In de zomer, met temperaturen boven 30 wordt je kweek sowieso niks.. :(

Ik begin er niet eens meer aan.. Zomerstop tussen juni en aug..

gewoon Regulator of silica mee geven en je planten kunnen de hoge temp goed aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen dat je eerste poging niet is geworden wat je ervan verwacht had , wel goed om te zien dat je ervan geleerd hebt!

Ik had deze planten er zelf ook uitgetrokken , gewoon zien als lesgeld!

 

Veel succes en vooral plezier met je volgende poging! de aanhouder wint :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon Regulator of silica mee geven en je planten kunnen de hoge temp goed aan.

 

Ik ben niet zo'n meegever.

Maar misschien maar eens proberen.

En doe je dat dan alleen tijdens de 'hete' dagen,

of telkens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gewoon heel de zomer door gedraaid met aptus regulator. En ook gewoon TETRIX roofmijten uit gezet. Misschien dat ze wat minder goed hun werk doen maar niet geschoten is altijd mis ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen dat je eerste poging niet is geworden wat je ervan verwacht had , wel goed om te zien dat je ervan geleerd hebt!

Ik had deze planten er zelf ook uitgetrokken , gewoon zien als lesgeld!

Inderdaad en dat het niet aan het kweken lag vind ik het lesgeld al meer dan waard.

Veel succes en vooral plezier met je volgende poging! de aanhouder wint :tu

Haha zo is dat maat, de voorbereidingen zijn al in een vergevorderd stadium. De 11literpotten worden schoongemaakt en de hele kweekruimte is ontsmet. De stekken zijn gedompeld in Vertimec en Apollo. Vandaag dompel ik ze in de Nissorun en Envidor. Daarna gaan ze direct in de ingewaterde potten. En ik zal voor de zekerheid nog maar een paar keer spuiten.

 

Ik zoek nog een eb- en vloedsysteem, tips zijn meer dan welkom. Voor mijn nieuwe ronde staan de planten in lekbakken dus nu kan ik ook eb en vloeden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon Regulator of silica mee geven en je planten kunnen de hoge temp goed aan.

 

Ik ben niet zo'n meegever.

Maar misschien maar eens proberen.

En doe je dat dan alleen tijdens de 'hete' dagen,

of telkens?

Lees deze discussie eens waar het middel uitvoerig onder de loep wordt genomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...