Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrtomato

Help! Buurvrouw Hoort Gezoem. Wat Kan Het Zijn?

Recommended Posts

Hallo iedereen! Ik heb net een week mijn setup draaien maar nu krijg ik ineens een smsje of het gezoem wat zij horen van mijn zolder komt. :thumbsdown: Wie kan mij helpen om te achterhalen wat het probleem is? Ik vermoed dat het probleem ligt dat de VSA`s en de schakelkast tegen de muur is geschroefd waar zij slapen. ( Ik wist dit uiteraard niet ) Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat het gezoem niet meer hoorbaar is bij de buren?

 

Zelf zit ik eraan te denken om de elektriciteit te verhuizen naar de andere kant van de kamer. Zal dat helpen? Of moet ik rubbertjes plaatsen achter de VSA`s? Ik weet het zelf niet meer. Alle hulp is welkom :whistle:

 

 

De Setup:

 

2x 600w

2x ELT VSA

240x240 tent

1500m2 berken kist afzuiger

1500m2 filter

Davin schakelkast

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad alles van die muur naar je buren toe afhalen.

Verhuizen naar de overkant en daar eventueel met rubbers vastmaken. Ik gebruik graag de rubbers waar autouitlaten mee vastzitten, en dan aan haken hangen.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je net bent begonnen gelijk alles stoppen tot je alles heb opgelost gab beter andere kamer pakken en checken waar dat gezoem vandaan komt en dan bij de bron aanpakken zo als je zegt weet je niet of het je Travos zijn of je afzuiger zou dat eerst oplossen dan verdergaan je kan heel goed zo wat geluidloos werken alleen moet je wel weten waar het vandaan komt.zou sowieso zolder vermijden als het kan een kamer beneden ....wees voorzichtig gab!! gr Smokecloud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes aankloppen en vragen als je het probleem zelf even mag horen lijkt mij, zo ineens het gezoem weg na een smsje lijkt wel verdacht niet?

Mischien komt het niet eens bij jou weg en zowel kan je dan zelf ondervinden als het de vsa's zijn of de kist,lijkt me trouwens sterk want bij mij komt hier zowaar geen geluid af.

goodluck!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een trafo zoemt en deze zit tegen een muur geschroefd heb je kans, als de eigenfrequentie van die muur een beetje meewerkt, dat het drie kamers verderop nog te horen is. Ik zou ze eens effe snel van die muur af halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de boel stilgelegd. Morgen maar even de electriciteit verhuizen naar de andere kant van de kamer. Hopelijk is het dan opgelost ik wil geen overlast veroorzaken voor de buren. Het is alleen jammer voor de plantjes dat ze nu 1 uur minder licht hebben gekregen. Ik zal morgen kijken voor rubbers om tussen de muur en de trafo`s/schakelkast te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai overdag, probleem opgelost

 

Welke fancontroller heb je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo snel mogelijk alles eraf halen en je schakelbord aan de andere kant hangen. En ik zou voor de zekerheid de muur waar je buren slapen dubbel isoleren zodat ze sowieso niks meer kunnen horen. En je afzuigers enzovoort netjes ophangen, wat zwemvis al zei: die auto uitlaat rubbers werken perfect.

 

 

Edited by klaver90
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een uur meer of minder maakt niet uit hoor :)

Morgen weer verder met frisse moed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kunnen kleine dingetjes al veel verschil maken... een circulatiefan ophangen aan een electriciteitsdraadje ipv de clip om een tentbuis scheelde bv bij mij een hoop geluid aan de andere kant vd muur vd kweekruimte

 

Edit: vsa's die zo hard brommen dat je ze door de muur heen hoort? Lijkt mij eerder je afzuiging of ventilatie....

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je in de gevaren zone zit (zonder bijdehand te willen doen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal het nooit meer doen :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :innocent: :innocent: :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen ventilator staan/hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou kunnen, ik kan me voorstellen dat die ven een beetje trilt, dit door de tentstok aan de vloer doorgeeft en zo via een vloerbalk aan de muur. Maar dat is moeilijk te beoordelen zonder de situatie te zien, horen en voelen.

 

Het lijkt me waarschijnlijker dat het gezoem met je schakelbord en/of je afzuiger te maken had.

 

Heb je overigens je buren geantwoord op hun smsje?

 

Ik vrees dat je pas echt weer rustig aan de gang kunt gaan als je 100% zeker bent dat ze echt niks meer kunnen horen. Kijk eens wat videos over geluidsisolatie, zitten vast wel wat goede tips bij voor jou in jouw situatie.

 

Bvb. deze is een leuke:

http://www.youtube.com/watch?v=vJgYjSziNjk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb terug gesmst dat ik niet weet waar dat vandaan komt maar het wel na ga kijken. Eerst maar eens de boel verbouwen.Wat zou ik het best kunnen zeggen? oude brommende koelkast of aquarium :likken: En natuurlijk of ze het straks nog horen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet meer nodig om terug te smsen waar het vandaan komt

Ik weet nu waar het vandaan komt.

 

Groetjes je buurman

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent op piepschuim plaat zetten trillingen worden opgevangen door plaat :yummy: :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeggen dat je de ijskast vast tegen de muur had staan (oud horeca ding) En hem nu in een andere kamer hebt gezet, en vragen of het weg is.

 

En idd vragen of je het zelf mag horen. Als je niks hoort zou ik maar ff een maand kappen misschien hebben ze wat gezien en willen ze je zo waarschuwen dat ze er niet van gedient zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nvm, kan ik nie maken

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 1000 liter aquarium is nog stiller dan een softbox van 550m2 dus die valt af haha.

Die reactie hier boven zou geweldig zijn probleem opgelost en zaden ruilen.✌️

 

**bedoel de post van GrowingP**

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n ELT vsa zoemt als een malle door beton heen als je er niks onder/tussen legt is mijn ervaring. Die fanline controllers geven de bekende brom in je fan waar iedereen juist zo graag vanaf wilt, en zo'n klein clipfannetje kan ook door de buizen van je tent resoneren, wat eventueel door contactgeluid weer bij je buren terecht komt.

 

Kortom, al met al dus helemaal kut ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...