Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

foto 12/12 zaailingen proef

Recommended Posts

Guest Rataplan

waarom zouden ze niet groeien?

in de plantkuiltjes start je met stekaarde,je geeft de eerste paar dagen beetje water langs boven,de moment dat ze goed beworteld zijn begin je onderaan met bewatering

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik iemand ken die dat gedaan heeft en die bleven maar klein. het was wel 1 grote top van 20gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

de stekken koop ik en dus al geworteld.

 

daarom vroeg ik mij het af, of ik ze dan eenmaal in mijn kast direct op 12/12 kan zetten.

 

ik ga maar eens kijken of de mogelijk er is om één bak te maken met drainage systeem.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stek is geen zaailing en zal niet tot amper doorstrekken in de bloei als je ze meteen op 12/12 zet omdat ze al van een plant is afgesneden die al helemaal volwassen is en zit te popelen om de bloei in te gaan (stekken doen er ~1 week over voor top-ontwikkeling, zaailingen ~3 weken; die heeft dus veel langer de tijd om door te groeien, kzal er bij zeggen.. wat echt niet geweldig opschiet met zulke korte lichturen). Het ligt natuurlijk ook totaal aan je soortje, kbedoel, als jij een haze hebt die minstens 12 weken moet bloeien doe je der goed aan om meteen op 12/12 te beginnen, maar meeste stekken op de markt zijn gewoon kortbloeiertjes en dat zullen kleine klote plantjes blijven als je het zo doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

dat is dus wat ik zoek, panklare adviezen.

 

ik ga dus ff absoluut niet meteen op 12/12.

 

bedankt voor het advies. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus geef je stekken ff een weekje groei ofzo , zeker als het echte Indica's zijn zoals K2. Bovendien is een stek in het begin nog behoorlijk gehandicapt ,dus als je dan gelijk aan de bloei begint dan moet ie zichzelf nog herstellen in de bloei periode.

 

Om ff terug te komen op de zaailingen : Zet er 20 tot 24 per M² . Met een wing+600 watter erboven is het zeer goed mogelijk 40 of 50 gram per plant te halen . Reken maar uit bv 20 planten van gemiddeld 40 gram ,dat is flink oogsten terwijl je er totaal geen dure spullen voor nodig hebt ,alleen veel grond . De grond het liefst in één grote bak . Je kunt het grootste deel van de grond vele malen hergebruiken . Haal na een kweek alleen de bovenste 10 cm grond weg en vervang het door nieuwe . Als je veel voeding hebt gegeven door je hele kweek kun je misschien beter alle grond vervangen.

 

Dit is zeer rendabel kweken , je moet alleen wel ff weten waar je mee bezig bent,en je ff in zaadkweek verdiepen . Neem in ieder geval een ras dat voldoende door kan groeien in de bloei ! dus geen pure indica maar gewoon een kruising Indica /Sativa met een bloeitijd van ongeveer 9 weken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

inderdaad,mijne grote bak is klaar,toch heb ik maar 3x 400w hps,en de bak is ruim 3.25m2 en 45 cm hoog,dus heel veel aarde dat nu al reeds op ph 6.2 staat.Bak is bestaande uit 1 lang stuk en 1 vierkant,in het weekend gaan de 75 stekken erin,hiervan ga ik zeker een nieuw topic starten,ben in het bezit nu van de tensiometer van no mercy supplies,dus kan alles onder controle houden nu,ook guano in vloeibare vorm ook van no mercy supplies ga ik deze ronde testen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is gaaf , iemand met een tensio meter . Ga er ook nog een aanschaffen . Laat je hierover goed voorlichten ! want er zijn een paar dingen waar je op moet letten. Of ben je al voorgelicht? Bel gewoon naar de growshop in dronten , de mensen daar kunnen het je precies vertellen en zullen dat ook graag doen, er is niks illegaal aan die tensiometer dus. Ook best kans dat je gewoon Cees te spreken krijgt trouwens.

 

maar goed laten we weer on-topic gaan luitjes .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zou heel interesant zijn om over deze meter een topic te starten,dit kan op termijn een bijdrage gaan leveren voor vele mensen om nu juist te gaan leren hoeveel water Cannabis nu juist nodig heeft,en dat is niet zo veel!Bij mijn mening zijn de grootste mislukkingen hieraan te wijten!Natuurlijk ook ph en ec

Ben nog niet voorgelicht hierover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

 

3weken.jpg

 

3weken2.jpg

 

Het onbekende ras pakt ook nu weer verassend uit . Gelukkig heb ik de zaden hiervan weer terug gevonden . Deze planten zijn ongeveer tussnen de 60 en 70 cm hoog .

 

Opvallend dat de lager gelegen topjes zich net zo goed ontwikkelen als de topjes bovenin.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

dat is echt een zalige soort voor de binnenkweek,daarvan kun je er veel per vierkante meter plaatsen,het licht kan hierbij goed tot onder,dus daar ook mooie toppen,mooi hoor,alleen jammer dat je de soort niet kent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Mijn blueberries die ik buiten kweek hebben precies zo'n vorm: onderin een centimeter of 70 breed en dan lopen ze naar een punt. Soort kerstboompjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de achtergrond zie je potjes staan met nieuwe zaailingen ,ook van een onbekent soort maar wel weer andere. Deze reeks zijn voor iemand anders want deze zullen tegen de tijd dat de mannetjes zich tonen nog niet in de plaats van de grote planten kunnen omdat die nog niet klaar zijn dan. Normaal gesproke zet je die nieuwe zaden 2,5 week voor het eind evan de bloei van de grote planten .

 

Je ziet het 'all -in - one idee' in ieder geval op die foto. Dus alles gebeurt in 1 ruimte . Doe je dat met ee nkortbloeiend ras dan heb je elke 8 weken een oogst, je bent dus nonstop aan het bloeien , en hebt geen luchtbevochtigers nodig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : ze bloeien nu iets langer dan 1 maand (gerekent vanaf d eeerste bloeiverschijnselen ) . 1 plant wordt een soort kerstboompje ,terwijl de anderen er weer heel gewoon uitzien . Dat soort verschillen zie je bij zaailingen . Wat dat betreft net als bij mensen ,daar lijk je ook niet precies op je broer of zus , tenzij je een kloon bent.

ruimweek4005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmo,

Mooie planten met een mooie donkergroene kleur.

Atmo wat hou jij nu voor ph en ec waardes aan bij je zaadplanten van begin tot einde bloei,en wat voor soort voedingen gebruik je?

Complimenten ze zien er prachtig uit.

 

greetz sannie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond zelf heeft een ph van 6,3 voor de rest geef ik water zonder voeding met een ph van 6.0 . De enigste toevoegingen zijn bacterial en wat CO2 in het water geweest . Ik ben niet van plan bij te gaan voeden , zodat de zelfregulering optimale kans krijgt.

 

Door de klei in de grond is verzuring haast onmogelijk het heeft een soortgelijke werking als kalk maar dan in mindere mate, zodra er te zuur water in de grond zit gaat dit in reactie met de klei of kalk ( een zuur-base reactie) . En om verzilting te voorkomen geef ik steeds alleen water met ph 6 .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast een paar nieuwe zaailingen gestart op 12/12 , de potjes staan tussen m'n planten in op een aan de wand bevestigd hoek profiel . Deze zaailingen zijn voor iemand anders . Straks ga ik op deze manier ook de nieuwe reeks starten tijdens het afbloeien van de huidige reeks .

 

updateweek4007.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

m'n complimenten,heb zelf ook nu ondervonden dat de stekken veel beter gaan met bijna geen voeding,zit op 2.5 week bloei,en de gemiddelde hoogte bedraagd al 50cm!De grond ph bedraagd 6.0 alsook het voedingswater,ec zit nu op 1.1 waarbij ik ook moet vermelden dat het deze ronde guano is geworden van no mercy supplies met beetje flores van canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is het streven naar planten met dikke stelen , en niet zo zeer de hoogte groei . Hoger als een cm of 70 heeft weinig nut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update : dag44bloeimetnieuwezaailing.jpg

 

 

dag44bloeihoogste.jpg

 

dag44bloei.jpg

 

Dit is na 44 dagen in de bloei .

Ik had nog ruimte over in het hokkie dus daar heb ik later nog maar een zaailing gestart ,die overigens wel erg snel groeide .

 

Achterin het hok staat nog een erg kort plantje die veel meer de Indica eigenschappen van de ouders heeft geërfd. Deze is ook al rijper als de rest .

 

3 planten heb ik op een aantal plaatsen bevrucht in het begin (de stampers die het eerst verschenen) de zaden zijn nu al rijp en dus donker van kleur . In totaal zullen het maar een zaad of 30 zijn. Die haal ik er gemakkelijk uit omdat ik precies weet waar ze zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmo, atmo, atmo!!! Talking about baas boven baas...ziet er super uit. Ben een tijdje nie meer hier geweest (ja ja lekker zomertje gehad zeg maar), maar dit soort beelden doen me goed. Ga maar eens kijken of k 1 deze maand ook weer kan starten!! Ben benieuwd naar je opbrengst!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag58goed.jpg

 

En hier het aller kleinste plantje op een A4 papier in z'n geheel op de foto :

kleinsteplant32cm.jpg Alleen de grootste bladeren zijn eraf geknipt .

 

Weer een andere plant(grootste deel altans) die ik vasthou . Zo is het formaat van de plant/top goed in te schatten. De lengte ervan is zo'n 50 cm , de rest van de plant rijpt nog f f verder af onder de lampen .

ikmettop.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej atmo, leuke budshots!

 

die top op het A4tje lijkt een beetje fluffy... maar toch wel netjes.

 

Hoeveel Gr /w heb je behaald (droog lol :P ) ?

 

Gr m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tering. Het ligt ook echt aan dat soortje dat je daar hebt hoor, dat je zulke abnormale gewichten haalt, moet je die topvorming zien.. Ik zie alleen echt zo'n bonestaak ertussen staan, wat the hell is daarmee gebeurd? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...