Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

foto 12/12 zaailingen proef

Recommended Posts

Ja ,inderdaad . Beste manier om kwaliteit te bepalen, is het te laten beoordelen door anderen . Dan wordt het ook een evenwichtiger oordeel .

 

over de 12/12 methode

 

Ook op overgrow krijg ik steeds meer positieve reacties op het topic over dit onderwerp ,terwijl er in het begin ervaren leden zeiden dat het weinig zou opleveren. Om een succesvolle kweek te draaien is een goede start waarschijnlijk noodzakelijk. Zeker bij deze methode , dus je moet goed weten wat je moet doen om je zaailingen echt stevig te krijgen in de eerste weken al . Er is immers helemaal geen groei tijd waarin ze zich nog kunnen herstellen/steviger worden .

 

Trouwens : met deze methode zijn feminized en female zaden eigenlijk compleet overbodig geworden in ieder geval voor de binnenteelt . Normaal zaad is goedkoper en de kans op herma's kleiner dan bij feminized seeds, bij goede stabiele normale zaden wel in ieder geval .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
huh waar gaat dit nou weer over... *explain*

Atmo gaat een paar sampletjes sturen, het originele bericht is verwijderd omdat er al genoeg mensen hebben gereageerd :verrygood

Ah zo op die manier!

 

Laat de testers oordelen !

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net één kweek gedaan op 12/12 met lamp goed kort op de planten (onegeveer 35 cm met 400w).Had van 2 planten 135 gr zodus kwa opbrengst zit dat heel goed hé.De kwaliteit is naar mijn mening ook goed maar smaken verschillen hé.Nu ga ik van start gaan met wat meer plantjes(20 ofzo).

Hou jullie zeker op de hoogte over de stand van zaken als ik met de volgende kweek bezig ben.

Maar de eerste test was alvast positief,gezien ik niet of moeielijk aan stekken graak moet ik uit zaad kweken,en als je dan al geslacht kan bepalen na amper 25 dagen is dit wel een zeer groot voordeel voor mij persoonlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nl-Shiva ook op 12/12 gestart :

 

 

bollennlShiva.jpg

 

IMG_0030.jpg

 

Niks vreemds aan te zien ,dacht ik zo

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag atmophsere :D

Valt me op dat we veel dingen hetzelfde aanpakken,leuk om te zien dat er kwekers zijn die in de natuurlijke manier van growen geloven.

Je planten een natuurlijk bodemleven geven is effectiever en makkelijker als je planten aan een "voedingsinfuus"te leggen.

De stressgevoeligheid en aanslagtijd word verbeterd en versneld door een goed evenwichtig bodemleven.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

sluit me volledig met sannie aan!!! :D en natuurlijk niet te vergeten:kennis van het vak en motivatie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit zijn 8 vrouwelijke zaailingen op 150 liter grond in een proefkast, ze hebben geen groei periode gehad, alleen 12/12 gehad dus. Witte haren zijn al zichtbaar .

 

geheelzaailingen.jpg

denk je dat zo,n 12/12 kweek kan lukken in deze opstelling?

 

1.20 hoog

70 breed

50 diep

 

600watt

125 liter ruck ventilator

of zou ik een andere kast moeten gebruiken?

 

thankxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kast is dan wel wat te laag voor zaailingen met een 600 watter ben ik bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een NL-Shiva waar de hoofdtop al vanaf is geknipt ,maar er zit nog minstens net zoveel aan de rest zoals je ziet

Nl-Shivazondertop.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

zeer netjes,zal weer een mooie opbrengst leveren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomski

Ik heb waarschijnlijk nog een lange weg te gaan voordat ik zulke toppen kan gaan

kweken. (kwijl, kwijl)

 

Maar volgend jaar, als ik mn kast ga bouwen gebruik ik dit plaatje wel als motivatie en/of streven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een start onder tl licht kreeg ik wel iets te kleine planten naar m'n zin . Ik heb het verschil met een start onder natrium goed getest . Daarbij heb ik steeds precies hetzelfde zaad ,van dezelfde moeder gebruikt(50 zaden in totaal) . De onder tl gestartte waren altijd kleiner . Het is ook goed zichtbaar ,al na 1 week dat de planten onder tl minder dik en breed blad aanmaken .

 

Metal halide lampen zijn eigenlijk ideaal voor de start , of misschien ook inductie lampen . Of natuurlijk een combi van tl en natrium

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jahbless

nou als ik die toppe zo zie krijg ik spontaan zin in een lekkere fakkel :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze onthoofde plant nu gewoon buiten gezet ,en ze dikt nog goed aan , vooral de harsen . De officiële bloeitijd die voor dit ras staat is al verstreken ,maar ik wacht tot de plant zelf aangeeft wanneer ze klaar is . deze plant was erg gezond ,en dat zijn meestal juist de planten die wat langer doorbloeien .

 

De top van de plant is bijna droog en weegt toch nog 20 gram , maar daar zal nog wel iets vanaf gaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Phillyz

Hoe kan het dat de plant zo'n grote bud aanmaakt (bijna hele plant is bud) terwijl er maar weinig fotosynthese plaatsvind omdat er ten eerste weinig blad aanzit en ten tweede de bladeren die er aanzitten zijn topleaves waardoor de helft van dat blad ook nog is bedekt is door de bud. Of vind er ook fotosynthese plaats in de buds?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar grote bladeren vallen buiten de foto en de rest is verwijderd omdat ze helemaal geel waren .

 

Ik heb precies 13 dagen geleden nieuwe vrouwelijke zaailingen geplaatst direct na het oogstenvan de vorige planten.

 

groepdigicam2004.jpg

 

glanzendblad13dagen.jpg

 

ze zijn rond de 50 cm nu ,dus in 13 dagen zijn ze 35 cm gegroeid ongeveer. Ze zien er nog een beetje triest uit ,maar ik weet dat dit ras later grote buds zal aan gaan maken.

 

Vooral de plant op de onderste foto is zeer groen , lijkt wel kunstof . Ik heb nog geen druppel voeding gebruikt!!(wel CO2 tabs) en ze zien er toch niet uit alsof ze tekort komen.

Een cm of 7 van de bovenste grondlaag is compleet uitgedroogd, they love it

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Durf het bijna niet te vragen, maar: "Hoe maakte

jij dit aarde mengsel"?

 

Dat je kleigrond/klei gebruikt meen ik te weten... en

verder?

 

En bij hergebruik van je aarde? Heb je daar ook

een vaste manier voor? Daar ben ik ook wel benieuwd

naar.

 

Valt kleigrond ook te kopen? Weet jij of iem. anders dat?

Bedankt

 

Mooie donkergroene bladeren. En ik altijd maar denken dat

extreem donkergroen blad vooral een kwaliteit is van stekken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diep donkergroene bladeren is gewoon een teken van een gezonde plant.

 

Ziet er weer mooi uit trouwens, volgens mij heb je dit keer lekker veel zaailingen dicht op elkaar geplaats, of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Durf het bijna niet te vragen, maar: "Hoe maakte

jij dit aarde mengsel"?

 

-Dat je kleigrond/klei gebruikt meen ik te weten... en

verder?

 

-En bij hergebruik van je aarde? Heb je daar ook

een vaste manier voor? Daar ben ik ook wel benieuwd

naar.

 

-Valt kleigrond ook te kopen? Weet jij of iem. anders dat?

Bedankt

 

Mooie donkergroene bladeren. En ik altijd maar denken dat

extreem donkergroen blad vooral een kwaliteit is van stekken :D

- het is een mengsel van potgrond (Grootste deel) , cocos aarde , en kleiaarde zowel gekochte als gewoon van een boer z'n land . Die gekochte klei wordt verkocht als een tuinaarde die bedoeld is voor het aanplant envan boompjes bv. Het is veel zwaarder als gewone tuinaarde ( zit veel klei en zand in ). He theeft trouwens een ph van boven de 7 . Hiermee kunnen we potgrond handig minder zuur maken . Maar je kunt er dus ook teveel van gebruiken, wordt je ph te hoog.

 

Het geheel zeef ik trouwens ook altijd .

 

ik hergebruik het onderste 2/3 deel van de grond , die bovenlaag (1/3 deel) gooi ik weg ,en zorg voor nieuwe grond om die 1/3 weer aan te vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey atmo,

Komplimenten over de bereiding van je aarde!!!

Heb je er wel eens over nagedacht om je bodem eens stevig tot leven te wekken met bv schimmels en bacterien ;)

Ik denk dat mooi samengesteld grondje van je een stuk produktiever word

.......(ja nog produktiever)........ :D

 

greetz sannie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , daar ik inderdaad over nagedacht , en daarom gebruik ik ook bacterial en klei uit de natuur . In schimmels heb ik me nog niet verdiept. Maar m'n aandacht gaat in eerste instantie uit naar een goede waterhuishouding . de grond is zelfs behoorlijk aangedrukt waardoor water zich makkelijker verdeeld. Met aangedrukte grond moet je echt voorkomen dat je overbewatert omdat er dan echt geen lucht meer in je grond zit.

 

Alleen in het begin heb ik langs boven bewatert ,dan moet het wel ff tot de wortels dieper zitten .

 

Het belang van een goede waterhuishouding in je grond is erg groot ,is dat niet in orde dan helpen allerlij toevoegingen /voedingen ook niet. Daar ben ik nu zeker van overtuigd na het zien van de tuinen van Mr. No Mercy , fuck en ik maar denken al die jaren dat ik leuk kweekte ! Het gekke is dat hij niet eens gebruikt maak van allerlij luxe en dure producten.

 

Één van cees z'n medewerkers vertelde me dat hij een testtuin ergens had onderhouden ,daar bij moest hij steeds een blad van de planten opsturen naar Cees. Door het blad te 'lezen' gaf Cees hem op afstand de instructies over wat hij moest doen met voeding , water , ph , enz. Dan weet ik weer dat er blijkbaar nog veel te leren valt !

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...