Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

atmosphere

foto 12/12 zaailingen proef

Recommended Posts

Dit zijn 8 vrouwelijke zaailingen op 150 liter grond in een proefkast, ze hebben geen groei periode gehad, alleen 12/12 gehad dus. Witte haren zijn al zichtbaar .

 

geheelzaailingen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant om die zaailingen zonder groei periode te zien. Ziet erverder prima uit.

 

Hoeveel dagen zijn ze nu al aan het bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er leuk uit ja hoop dat er nog een update van komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. :)

Dient die pijp voor water toevoer ofzo? (mag graag alles weten :verrygood )

Iig succes met de kweek. :D

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Interessant om die zaailingen zonder groei periode te zien. Ziet erverder prima uit.

 

Hoeveel dagen zijn ze nu al aan het bloeien?

Nog maar sinds een paar dagen zie je bloeiverschijnselen , terwijl ze al een week of 3 (vanaf het ontluiken ) oud zijn . Ook op 12/12 nemen ze dus vanzelf ff de tijd om eerst wat te groeien ,dat gaat dan wel langzamer dan planten die 18 uur licht per dag krijgen .

 

Het blijft een beetje een gok of ze goede toppen gaan leveren omdat ik niet zeker weet met welk ras de NLX gekruist was . De moederplant die deze zaden produceerde stond namelijk buiten op het moment dat ze bevrucht werd. Hoogstwaarschijnlijk is ze bevrucht door haar soortgenoten die er naast stonden. Hopelijk niet door hennepplanten stuifmeel dat is komen aanwaaien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pvc pijp dient inderdaad voor watertoevoer. In de grond maakt ie een haakse bocht en splitst zich ook nog op in 2 richtingen . Onderin de horizontaal liggende buizen (in de grond dus) zitten hele kleine gaatjes . Er gaat ongeveer 1,5 tot 2 liter water in het buizen stelsel . Het water loopt vervolgens langzaam via de gaatjes de onderste laag grond in . Op deze manier kan ik min of meer toch langs onderen bewateren.

 

Er hangt een 600 watter boven de planten. Deze blijft op 12/ 12 branden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond bestaat uit een mengsel van : gezeefde potgrond , kokosaarde , gecomposteerde groente en tuin afval, gecomposteerde hennepwortels , wormenmest, klei uit de polder (ongeveer 10 %). en er is magnesium kalk aan het mengsel toegevoegd om verzuring tegen te gaan .

 

De enige vloeibare voeding die ik nu gebruik is een vleermuizenmest extract . Ik gebruik ook bacterial voor een versnelde afbraak van afval zouten en planten resten.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die pvc pijp dient inderdaad voor watertoevoer. In de grond maakt ie een haakse bocht en splitst zich ook nog op in 2 richtingen . Onderin de horizontaal liggende buizen (in de grond dus) zitten hele kleine gaatjes . Er gaat ongeveer 1,5 tot 2 liter water in het buizen stelsel . Het water loopt vervolgens langzaam via de gaatjes de onderste laag grond in . Op deze manier kan ik min of meer toch langs onderen bewateren.

 

Er hangt een 600 watter boven de planten. Deze blijft op 12/ 12 branden.

Dat is een hele mooie manier om water te geven. :verrygood

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel goed uit. mag ik vragen wat voor plantjes het zijn. het lijken echt bijna 100% indica's ik gok op skunk???

Share this post


Link to post
Share on other sites
lees het topic gewoon door....

 

Lul :verrygood

Heej , beetje relax hè !

Al m'n zaailingen hebben er in het begin zo compact uitgezien(waaronder PP's ,NLX-en ,valley Queens,) behalve de gene die niet gelijk met het volle licht geconfronteerd waren . De eerste uren van de zaailing ,als ie nog voorover gebogen staat zelfs ,blijken inderdaad alles bepalend de zijn, dan al moet je het licht er vol gas op zetten. In die fase moet je wel af en toe de grond weer natsproeien ,tot dat ie rechtop staat .

 

de eerste keer dat ik dit had toegepast begon ik me na 2 weken zorgen te maken , "ze blijven te laag en te breed ", dus ging ik de lamp steeds hoger hangen. Dat was nie tnodig geweest want omhoog groeien doen ze na een tijdje toch wel , ook in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben Relax stond ook een vriendelijke smile bij als aanduiding van mijn goede bedoelingen met deze misschien een beetje overdreven opgevatte opmerking :verrygood

 

Maare misschien ben ik een beetj opdringerig maar ik ben echt benieuwd hoe deze plantjes er nu uitzien aangezien ik zelf ook op die manier wel zaadjes wil gaan opkweken, heb namelijk echt heel veel zaadjes gekregen van een overleden persoon maar ik vind het te irritand om na die paar weken de helft van mijn plantjes weg te gooien.

Misschien updatetje.. als je er zin in hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou graag een update met foto's willen geven maar maar dat kan nog niet .

 

Ze zijn nu tussen de 45 en 60 cm hoog , hebben bladeren met 7 of 9 vingers . de kleur is mooi diepgroen. De zij-scheuten beginnen zich goed te ontwikkelen ,en de top vorming is volop begonnen . ze zullen nog wat groter worde want d egroei is er nog niet helemaal uit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei is er nu helemaal uit . Ze zijn uiteindelijk +/- 70 cm hoog geworden . Toch nog hoog genoeg zo zonder groeiperiode. Heb foto's met een normale cam genomen . Het rolletje moet eerst vol voordat ik hier foto's kan plaatsen , maar ze komen zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 cm is een nette hoogte inderdaad! Ik wil hetzelfde proberen met een overwegend sativa-soortje en was eigenlijk van plan toch eerst een aantal dagen op 24 uur licht voor te groeien. Maar als ik het zo hoor kan ik i.v.m. de hoogte toch maar beter direct op 12/12 of 13/11 beginnen. Je hebt de planten niet getopt toch?

 

Weet iemand of de planten er langer over doen om in bloei te geraken als ik 13 uur licht aanhou? Dit moet in theorie namelijk ongeveer een week bloei schelen.

 

Leuk topic dit. Hou ons op de hoogte! :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt 13 uur licht nemen ,maar niet in de eerste 2-3 weken , dan loop je juist wat vertraging op . Daarna kun je met 13 uur licht inderdaad sneller klaar zijn ,maar hoeft niet per see.

 

Ik heb er wel 2 getopt ,helemaal in het begin ,omdat ik zag aankomen dat deze langer gingen worden als de rest. Het toppen was een gokje omdat de planten al in de voorbloei zaten . Je kunt dus in de voorbloei best nog toppen .

M'n planten staan in veel grond , dat speelt ook weer een rol in de eindlengte van de planten , ik ben er alleen nog niet achter hoe precies .

 

Uit het zaad dat ik nu heb gebruikt zijn verschillende modellen planten voortgekomen , terwijl ze wel van dezelfde moeder komen . Dat is heel normaal voor zaailingen . Maar met de 12/12 methode blijven ze wel meer hetzelfde als wanneer je een groeiperiode toepast . Als er ee paar zaailingen langer worde ndan de rest buig ze dan om door een touwtje met daaraan een gewichtje ( een moer bv )aan de top te knopen . Zolang er nog groei zit in zaailingen zijn ze opvallend goed te buigen zonder schade .

 

Ik adviseer om minimaal 16 plantne per M² te zetten , dit omdat de zij-scheuten niet zo ver de breedte ingaan , maar vlak langs de hoofdsteel groeien. Dit kan soms verrassend uitpakken trouwens , in het geval de toppen op de zij-scheuten één geheel gaan vormen met de hoofdtop.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee bedankt voor de info! Ik wil ze ook in 1 grote bak met zo'n 35-40 cm aarde gaan zetten. Ik dacht alleen eerder aan een stuk of 6 planten op ongeveer 0,8 m², maar als ze maar zo weinig in de breedte groeien onder 12/12 is dit dan een beetje inefficiënt. Zou 2 of 3 keer toppen in de eerste 2-3 weken dit probleem oplossen of is de enige optie gewoon meer planten zetten naar jouw idee? De kans bestaat dat het met meedere malen toppen echte bonsai's worden zeker... Hoe hoog zijn die getopte planten uiteindelijk geworden en zijn ze ook daadwerkelijk breder dan de rest van de planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die getopte planten zijn inderdaad wel wat breder , maar niet zoveel . De hoogte is ongeveer gelijk aan de anderen,wat ook de bedoeling was . Als je ze gelijk op 12/12 zet is er eigenlijk geen tijd om ze meerdere malen te toppen , daarvoor moet je waarschijnlijk wel een groeiperiode pakken.

 

wanneer je het geslacht eenmaal weet (door gelijk 12/12 toe te passen) kunnen de vrouwen ook weer ff de groei in getrokken worden ,zodat je ze meerdere malen kan gaan toppen.

 

Met de hoeveelheid grond die jij noemt heb je misschien best kans dat ze alsnog de hele 0.8 M² ruimte vullen . Welk ras heb je ? of weet je dat niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op dit moment nog alles aan het uitdenken en heb nog geen zaad gehaald. De bedoeling was eigenlijk NYC Diesel's, maar daar is nogal lastig aan te komen op dit moment en daarbij vind ik dat zaad behoorlijk aan de prijs voor een eerste expiriment op 12/12. Ik vind het lastig inschatten hoeveel ik er neer kan zetten dus ik denk dat ik toch maar voor de Kali Mist of zelfs Durban Poison ga, aangezien die laatste waarschijnlijk toch wel flinke dames worden. Een grote (buiten)plant lijkt me wel geschikt voor een kweek zonder groeiperiode, zeker na wat jij vertelde over de beperkte groei in de breedte.

 

Eerst het geslacht bepalen en dan alsnog weer in de groei zetten kan natuurlijk ook. Dat maakt het zo efficiënt mogelijk benutten van de ruimte wel wat makkelijker als ik slechts maximaal 6 planten wil neerzetten.

 

Dat 3 keer toppen leek me nog nét haalbaar als je er van uitgaat dat de plant zich in een dag of 5 herstelt. Aan de andere kant stress ik de planten misschien onnodig veel waardoor ze weer erg laag blijven... wat ik dus ook weer niet wil. Hmm. Het blijft toch lastig een expiriment van tevoren te plannen voor een onervaren kweker zoals ik. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via deze site kun je zeer veel verschillende merken zaden kopen aliën

 

Voor de binnenkweek is het krijgen van te lange planten af te raden , zo ver reikt je licht toch niet . Het meest efficiënte is zo'n 60 cm lange planten .

Op die 0.8 M² zouden 6 stuks stekken trouwens ook vrij weinig zijn. Die moet je dan ook voorgroeien om de ruimte vol te krijgen.

 

Het toppen van je zaailingen zonder groeiperiode doe je dan in de bloei , en dat kan echt maar 1 keer !! Ze worden dan wel net zo breed als stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken?!? Gaan we schelden?!? :( :no

 

Ik heb geen ambitie broodkweker te worden. Ik heb na een aantal keer buiten uit zaad gekweekt te hebben afgelopen zomer stekken buiten gehad en ik ben er absoluut geen fan van. Sowiezo vanwege de 'beperkte' genetica (ontbreken van een penwortel bijvoorbeeld) en omdat veel van m'n kwekende vrienden er ook regelmatig gezeur mee hebben. Stekken komen er bij mij dus niet in, ook al begon je hier waarschijnlijk over in het kader van de breedte van de planten.

 

Aliën kende ik al ja, bedankt voor de tip. Je zou kunnen zeggen dat ik al een aantal jaar college volg, netjes m'n huiswerk maak, alle collegedictaten uit het hoofd geleerd heb en hier en daar eens stage loop. En nu wil ik dus graag afstuderen met mijn eigen binnenkweekje. :angry: Zodra me dat gelukt is ga ik voor m'n doctoraal! :)

 

Maar ik begin er een beetje aan te twijfelen of me überhaupt wel moet gaan wagen aan 6 planten zonder groeiperiode. Ik vond het een leuke gedachte en het leek me erg leerzaam, maar op een hoop grond met hier en daar een sprietje zit ik niet echt te wachten. Dus als ik ze zonder groeiperiode niet voldoende breedte kan geven moet ik misschien toch maar van dat 12/12 afzien. Nou ja, ik begin een beetje jouw topic over te nemen geloof ik. Dat was niet echt de bedoeling maar je hebt me wel een eind op weg geholpen. Bedankt voor alle info in ieder geval en ik wacht geduldig op de foto's van je planten. Dan kan ik het wat beter inschatten hoop ik. not-worthy.gif :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...