Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BudWiser710

Budwiser710 's Chemische Hobbykweek (Canna,aptus,amnesia,rollex Og,dinafem,positronic)

Recommended Posts

alowa

 

nix mis mee

zo ben ik zelf meer palingvisser en zit veel aan een grote vijver vol met allerlei vissoorten .

er waren daar karpervissers die er een heel weekend bivakeerden en emmers met boelis in de vijver schoten met van die speciaal daarvoor gemaakte boeliewerpers .

rekken vol met hengels met electrische piepende dobbers en dan in de tent liggen rukken uren dagen aan een stuk in de slaapzak .

en maar boelies mikken .

ik zit op een vlonder aldaar vaste stok 4 meter doe een worm aan de haak gooi in .

pak mn werp met blinkertje ff spelen .

zie ik ff later mn eigen hengel voorbij drijven .

ik tot mn koeloten de vijver in pak mn hengel word bijna mn arm bij de kom er af gerukt .

ik klim al worstelend de vlonder weer op schiet die vis onder de vlonder ik scheur em met barsten geweld er onder uit en heb 25 minuten nodig em af te matten en in mn schepnet te krijgen .

een karper !

komen die gasten met leeggejekkerde pistolen in de joggingsbroek gepropt rond de vijver aan rennen .

oooh die met die wond op zn flank die heb ik al zo vaak gevangen zegt ie .

lache man wat een lulletjes rozewaters .

de hele vrijdagavond tot en met zondagmiddag boelies voerend dag en nacht met de supersoniese equippement op rekken aan het vissen 0,0 .

ik lig er nog geen twintig minuten met een wormpie en tsjakkkaaaaa !

die karpers raken helemaal uitgekeken op die boelies volgens mij .

en dan krijgen ze boelies met nasi met bami met macaroni met kipsateehsmaak want zo ver gaat dat tegenwoordig heey .

tis all you can eat voor ze onder water .

en dan zien ze een scharminkeltje van een wormpje en happen ze toe heey .

 

GGM :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44286_17972_1649854.jpg

 

Foto van de 2 waterbeurt week 5 dag 4 ,goed te zien dat de plant niet helemaal uitgedroogd is

in de 18ltr maar zeker niet nat.

 

Als je de ruimte hebt pak je een zo groot mogelijke container.

 

alowa

 

nix mis mee

zo ben ik zelf meer palingvisser en zit veel aan een grote vijver vol met allerlei vissoorten .

er waren daar karpervissers die er een heel weekend bivakeerden en emmers met boelis in de vijver schoten met van die speciaal daarvoor gemaakte boeliewerpers .

rekken vol met hengels met electrische piepende dobbers en dan in de tent liggen rukken uren dagen aan een stuk in de slaapzak .

en maar boelies mikken .

ik zit op een vlonder aldaar vaste stok 4 meter doe een worm aan de haak gooi in .

pak mn werp met blinkertje ff spelen .

zie ik ff later mn eigen hengel voorbij drijven .

ik tot mn koeloten de vijver in pak mn hengel word bijna mn arm bij de kom er af gerukt .

ik klim al worstelend de vlonder weer op schiet die vis onder de vlonder ik scheur em met barsten geweld er onder uit en heb 25 minuten nodig em af te matten en in mn schepnet te krijgen .

een karper !

komen die gasten met leeggejekkerde pistolen in de joggingsbroek gepropt rond de vijver aan rennen .

oooh die met die wond op zn flank die heb ik al zo vaak gevangen zegt ie .

lache man wat een lulletjes rozewaters .

de hele vrijdagavond tot en met zondagmiddag boelies voerend dag en nacht met de supersoniese equippement op rekken aan het vissen 0,0 .

ik lig er nog geen twintig minuten met een wormpie en tsjakkkaaaaa !

die karpers raken helemaal uitgekeken op die boelies volgens mij .

en dan krijgen ze boelies met nasi met bami met macaroni met kipsateehsmaak want zo ver gaat dat tegenwoordig heey .

tis all you can eat voor ze onder water .

en dan zien ze een scharminkeltje van een wormpje en happen ze toe heey .

 

GGM :likken:

 

Ik lig altijd dubbel van jou posts ,en deze sla ik op en ga ik voorlezen tijdens een nachtje vissen......geweldig!

 

 

Ik ga er met de boot op uit en dan vooral in noord duitsland en noord frankrijk midden in de wildernis.

 

Ps ; Daar mag je ook nog op paling vissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey al green.

 

Planten zijn gemiddeld 1.30cm vanaf de pot.

 

Maar euh , ik ga ff een vatje mengen...................................................tot vanmiddag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht je nog een palingroker nodig hebben; aanwezig!!

ziet er zo prachtig mooi groen uit

hoop dat zo'n groen bij mij ook weer terug komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Jack en weetje,

 

mocht je nog een palingroker nodig hebben; aanwezig!!

ziet er zo prachtig mooi groen uit

hoop dat zo'n groen bij mij ook weer terug komt

 

Dat hoop ik zeker weetje ,en als Macerror weer een maaltje heeft gevangen hoop ik dat ie aan ons denkt.

 

Ik eet als ik er een vang wel snoekbaars en rivieerkreeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44286_17972_1838437.jpg

 

Mengtafelgallery_44286_17972_1489839.jpg

 

Jack white; Nieuwe fles CalMag staat wel oppassen met fosfor dus ik gebruik het niet tegelijk.gallery_44286_17972_284236.jpg

 

" Warsteiner Herb alkoholfrei '' Hier wordt een Rollex OG mee gespoeld de laatste dikke week. Ph van 5,5 100% natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus is 1 grote marketing stunt met elke liter die tussen de 100 en 150 euro kost en je hebt een hele batterij nodig...

Dik 200 euro voor een beetje sillica en bijna een liter water... 100 euro voor een liter molasses... De p en k and CaMg boosts zijn minstens 50x zo duur dan de ingedienten. Dan is marketing stunt heel zacht uitgedrukt. Alleen in de wiet industrie vind je consumenten die zich zo makkelijk keer op keer laten oplichten.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodja zet je ook even de dosering erbij van deze mooie canna boosters :whistle: durf er om te wedden dat ze in gebruik duurder zijn dan aptus, kijk bijv naar de canna boost of de wortelstimulator van ze allemaal veeeeeel te duur in gebruik vergeleken met aptus, ik heb het allemaal uitgerekend en vergeleken aptus is gewoon veel goedkoper in gebruik + het is ook nog eens vele malen beter!!

 

Aptus is 1 grote marketing stunt met elke liter die tussen de 100 en 150 euro kost en je hebt een hele batterij nodig...

Dik 200 euro voor een beetje sillica en bijna een liter water... 100 euro voor een liter molasses... De p en k and CaMg boosts zijn minstens 50x zo duur dan de ingedienten. Dan is marketing stunt heel zacht uitgedrukt. Alleen in de wiet industrie vind je consumenten die zich zo makkelijk keer op keer laten oplichten.

doe jij het zelf maken dan?, ik niet dus ik moet wel :lol: Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdund kiezelzuur gebruiken ze ook in de paardenscene

 

1601.jpg

 

€35 per liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ga ik die op de markt brengen met een ander etiket: Rodjalator, €95 per liter :D :D :D

 

Speciaal voor cannabisplanten, en eventueel ook voor uw paarden

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een budget sectie is dit niet ,en ik geef mijn koi en hond ook geen rommel van A-Ction.

Ik weet niet welke universiteit jullie gehad hebben maar rekenen kunnen jullie niet. :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack white, nee, ik gebruik alleen AB, zeer weinig. Doe niet aan toevoegingen en groei vs bloei voeding. Juist als je monos en boosters gebruikt, dure toevoegingen, wordt het snel interessant om je eigen te maken. Basisvoeding heeft wel een redelijke prijs. "Maken" is een groot woord, het staat ongeveer gelijk aan suiker door je thee roeren als het om de dure Aptus boosters gaat. melasse hoef je ook niet te 'maken'... of te gebruiken...

 

Niet zelf maken betekent ook niet automatisch dat je dan maar voor de duurste moet kiezen. Het is allemaal hetzelfde (kleine variaties). Aptus heeft geen unieke geheime ingredienten die een plant op kan nemen en gebruiken, in AB zit al alles wat een plant nodig heeft. De rest is net als rimpelcreme (theoretisch verwaarloosbaar effect) of haargroeimiddel (onzin die een plant niet helpt).

 

Voorbeeldje, ghe koolbloom en soortgelijke, en vaak dure, PK boosters:

http://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/poeder-zelf-mengen/kaliumfosfaat-kh2po4 2 euro voor heel veel pk booster.

 

Calcium nitraat + magnesium sulfaat et voila, een CalMag booster...

 

Ik heb for the record ook Aptus, 6 flesjes voor 15euro, proefpakketje. Leuk spelen met al die potjes, had ik ook met H&G waar ik bijna de hele lijn van gebruikte.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ga ik die op de markt brengen met een ander etiket: Rodjalator, €95 per liter :D :D :D

 

Speciaal voor cannabisplanten, en eventueel ook voor uw paarden

Dat spul moet ik hebben, eindelijk eens 1 op 1 draaien! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack white, nee, ik gebruik alleen AB, zeer weinig. Doe niet aan toevoegingen en groei vs bloei voeding. Juist als je monos en boosters gebruikt, dure toevoegingen, wordt het snel interessant om je eigen te maken. Basisvoeding heeft wel een redelijke prijs. "Maken" is een groot woord, het staat ongeveer gelijk aan suiker door je thee roeren als het om de dure Aptus boosters gaat. melasse hoef je ook niet te 'maken'... of te gebruiken...

 

Niet zelf maken betekent ook niet automatisch dat je dan maar voor de duurste moet kiezen. Het is allemaal hetzelfde (kleine variaties). Aptus heeft geen unieke geheime ingredienten die een plant op kan nemen en gebruiken, in AB zit al alles wat een plant nodig heeft. De rest is net als rimpelcreme (theoretisch verwaarloosbaar effect) of haargroeimiddel (onzin die een plant niet helpt).

 

Voorbeeldje, ghe koolbloom en soortgelijke, en vaak dure, PK boosters:

http://www.aquariumb...mfosfaat-kh2po4 2 euro voor heel veel pk booster.

 

Calcium nitraat + magnesium sulfaat et voila, een CalMag booster...

 

Ik heb for the record ook Aptus, 6 flesjes voor 15euro, proefpakketje. Leuk spelen met al die potjes, had ik ook met H&G waar ik bijna de hele lijn van gebruikte.

reken er het maar eens het verbruik van aptus uit praten we daarna verder want blijkbaar kijk je alleen naar de prijs en bereken je niet het gebruik er van :tu Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een wijs man zei eens: je moet niet kijken naar wat iets kost, maar naar wat het oplevert...

 

Als jullie allemaal lekker aan de aptus enz willen, prima hoor!

Ik hou het wel lekker bij mijn 5l kannetjes Atami a+b van 3 tientjes samen.

 

Edited by scirocco
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekst Whazzup 2008;

 

Mineraal versus organisch

Vooropgesteld: Ik ben absoluut geen biochemicus of deskundige op het gebied van plantenvoeding. En dat is ook weer een voordeel want ik heb het in de loop der jaren ook moeten leren en aan den lijve ondervinden. Kwekers zijn nou eenmaal heel eigenwijs.

 

Even voor de duidelijkheid: er is kunstmest, en dat zijn zouten. Direct door de plant opneembare stoffen bestaande uit een stikstof (N) forfor (P) en kalium (K) deel in een bepaalde verhouding (de NPK verhouding). Over het algemeen overigens aangevuld met een hoop micro elementen zoals calcium, magnesium, en silicium en macro elementen zoals ijzer, zink, mangaan, koper en molybdeen die allemaal noodzakelijk zijn voor een goede groei en bloei. Prima uitgedokterde spullen en toediening geeft vrijwel direct resultaat.

 

Organische meststoffen zijn opgebouwd uit natuurlijke grondstoffen zonder dat daar chemische grondstoffen aan zijn toegevoegd. Je kunt dan denken aan bloedmeel, beendermeel, verenmeel, vinasse, melasses en uiteraard natuurlijke mest maar ook bijvoorbeeld humuszuren en fulvinezuren, zeewier (kelp), basaltmeel, lavameel, maerl etc. Ik hoor je al denken… moet ik dat allemaal in huis halen? Gelukkig zijn er goede organische voedingslijnen met vloeibare meststoffen, waar alles al in één keer zit toegevoegd. Ze werken echter met name indirect: de voedingsstoffen voor de plant moeten worden vrijgemaakt door het bodemleven van bacteriën en schimmels. Het vereist een andere manier van tegen bemesten aankijken.

 

In navolging van de professionele markt zij veel van die meststoffen ook beschikbaar op de cannabis markt. Vaak zijn het hele gerenommeerde voedingen die voor onze markt onder een andere naam en soms in een iets andere samenstelling op de markt worden gebracht

 

Tekst Atmosphere ;

 

Gepost 04 november 2008 - 20:37

 

Quote

 

Er worden uitstekende resultaten mee geboekt en op hydrocultuur kun je niet echt organisch werken door je medium. Maar als je op aarde of turf substraat werkt, waarom dan niet? Waarom ga je je dure substraat gebruiken als een hydrocultuur medium?

 

Ik denk dat ik hier wel wat over kan zeggen .

De N's P's en K's die uit organisch materiaal vrijkomen in grond doen dat in een bepaalde snelheid . Wanneer de hoeveelheid grond per plant beperkt is kan de situatie ontstaan dat er onvoldoende voeding vrij komt . Een potje van bv 7,5 liter is een onnatuurlijk kleine hoeveelheid grond waarin onvoldoende voeding vrij komt voor de plant ,zelfs bij een goed bodemleven. De hoeveelheid grond per plant is dus van groot belang .

 

De elementen die de plant als voeding tot zich neemt zijn in het geval van organisch en mineraal dezelfde . Organisch materiaal moet echter eerst afbreken om z'n mineralen af te geven (mineralisatie)

 

Alles wat je als EC kunt meten is overigens altijd mineraal van aard. Vloeibare organische voedingen bevatten ook nog behoorlijk veel mineralen want ze hebben een behoorlijk hoge EC .

Ook koeienmest mag maar in beperkte hoeveelheden worden gebruikt door boeren omdat ook deze biologische vorm van bemesting kan zorgen voor een door mineralen vervuild grondwater . Overbemesten is met organisch materiaal ook mogelijk . Wanneer plantenmateriaal lang heeft kunnen komposteren kan de EC ervan enorm oplopen omdat er een groot deel is gemineraliseerd .

 

Tekst hjm;

 

Biologisch kweken in kleine volumes met kore teelten is niet zomaar mogelijk. De minerale omzetting is gewoon te traag.

Je zal dus moeten werken met voor-fermentatie van organische stoffen buiten de pot.

Eigenljk ga je dan werken met thee van organische meststoffen of extracten van vergistings produkten.

 

De direct opneembare mineralen uit organische meststoffen hebben ook vaak de verkeerde samenstelling.

Zo is vaak de NPK verhouding verkeerd en ontbreken er veel sporen.

 

Kweken is al moeilijk, bio kweken vraagt echt veel vakkennis. Het is mogelijk, maar niet zomaar.

 

Hybride kweken heeft mijn voorkeur, zoveel mogelijk bio en bijsturen met minerale stoffen die het minst het bodemleven verstoren.

 

atmosphere;

 

Gepost 05 november 2008 - 12:53

 

 

Hier ben ik het volledig mee eens

Jij weet heel goed waar je over praat zo te horen .

 

Gepost 22 december 2013 - 15:02

Bumb

 

 

Ik zou graag willen weten of met het organisch kweken in hergebruikte potgrond er een gevaarlijke ophoping van zware metalen plaatsvindt. Heb hier al eerder vragen over gesteld op dit forum, maar heb daar nog geen echt antwoord op gekregen.

 

Iemand?

Gepost 04 januari 2014 - 09:38

 

 

Het betekent dat er zware metalen ophopen in je medium, of het waardes bereikt die gezondheidsnormen overschrijden is voor mij ook een vraag. Voor medicinaal gebruik en voor mensen met een metaalvergiftiging of metaalgevoeligheid lijkt mij deze kweekmethode niet aan te bevelen.

 

 

Tekst Lostchild;

 

Voor medicinaal gebruik is hydro inderdaad beter hoe raar het ook klinkt, veel schoner kweken maar niet het ding voor iedereen.

 

waar BudWiser710 , Lostchild absoluut gelijk in moet geven.

 

En ik kwam d nog tegen;

 

Over buffertaps durf ik geen uitlatingen te doen, ik heb namelijk geen idee wat erin zit . Wormenmest is idd metaalarm omdat wormen de metalen opgenomen hebben.

 

hieronder een analyse van guano phosphor

 

Guano natural organic phosphate fertilizer 0-7-0

 

arsenicum 13.3000 mg/kg

 

cadmium 10.000

 

lead 1.2000

 

selenium 5.5000

 

mercury 0.0500

 

(bron manicbotanix)

 

Meer info:

 

http://www.manicbota...-cannabis-.html

 

lekker spul !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken er het maar eens het verbruik van aptus uit praten we daarna verder want blijkbaar kijk je alleen naar de prijs en bereken je niet het gebruik er van :tu

Ik weet niet of dat nut heeft, Aptus marketing heeft he al te veel overtuigd. Of je er nou 1 of 5 rondjes doet met een aptus booster het blijft geld weggooien. Dat het geconcentreerd is is irrelevant. Je 'liked' sciroccos post maar mist the point. Het voegt niets doe, dus iedere potje wat je koopt is geld weggooien zodat Aptus nog meer zieletjes kan winnnen.

 

BudWiser, dat is een beetje als de inhoud van de bijbel "bewijzen" met de inhoud van de bijbel... Whazzup kan beter met licht bezig blijven want dat stukje over voeding is onzin. Het zijn niet allemaal "zouten", en hij haalt de macros en micros ook door elkaar.

 

Ben het wel eens met lostchild, voor de beste kwaliteit, maar ook kwantiteit EN voor het milieu is hydro het meest geschikt (ik heb alleen planten afval). En de meest geschikte hydro om dat te behalen is mediumless met alleen basis voeding, en geen aptus troep en andere onzin toevoegingen die de voedingsop.ossing vervuilen. Die topbooster en p boost zijn helemaal niet geschikt voor hydro.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_44286_17972_284236.jpg

 

" Warsteiner Herb alkoholfrei '' Hier wordt een Rollex OG mee gespoeld de laatste dikke week. Ph van 5,5 100% natuurlijk.

 

WTF? Waarom dat nou, lijkt me niet bevorderlijk... al is geprobeerd bud?

 

 

Voor de rest lekker bezig man, kom nog wellis pols hoogte nemen, verwijder jij alvast al het glas? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...