Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

harry16

Geript Door De Blauwe Petten

Recommended Posts

Okey dan dat zal k onthouden...dat vrijwillig afstand doen..geld dat ook voor je huurwoning en je elektrichiteits meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle meelevende en meedenkende reacties! :tu

Ik kom nog zeker online en ga zeker wat doen met wat er hier geadviseerd word!

Sorry voor het feit dat ik niet vaak on ben, maar wil zo weinig mogelijk geconfronteerd worden met de situatie....

 

Ik zal even wat vragen beantwoorden, voor zoverre er wat gevraagd is.

 

Tijdens mn verhoord heb ik duidelijk gemaakt dat mn ouders er niks mee te maken hebben gehad,

Ook ben ik vrij eerlijk geweest ( op zolder hebben ze toch al gezien dat t niet de eerste keer was ) misschien iets te, maar dat leek me op dat moment het beste in deze situatie, daarnaast kreeg ik t idee dat ik en mijn ouders daardoor ook eerder naar huis konden.

 

Ik snap hoe ze denken, en tuurlijk hebben we wat centjes er mee verdient maar dat loopt niet heel hoog op, maar probeer dat maar is te bewijzen idd. Nog helemaal niks gezien van een ontnemingsvordering.

 

Ik ben zelf nog nooit met dit soort zaken in aanmerking gekomen, daarnaast ben ik ook geen crimineel en heb me gewoon netjes gedragen in tijdens mijn verblijf in de cel.

 

Stroom ook netjes betaald, nooit niks afgetapt.

 

We hebben zelfs ook een brief gehad van de gemeente met wanneer er weer "wiet geteelt" word(waar ik natuurlijk helemaal klaar mee ben) binnen 2 jaar dat ze beslag kunnen leggen op t huis.

 

 

 

Wat ik zei, ik ga zeker wat doen met wat er hier geadviseerd word, dus een goede advocaat inschakelen lijkt me een goed plan, maar hoop niet

dat het dik in de 2000/3000+ duizenden euros gaan oplopen. Daarnaast nog een vraag, vanwege onze inkomens hebben we recht op een bepaalde rechtsbijstand advocaat waardoor je een max eigen bijdrage moet betalen, is dat in elk geval(bij iedere advocaat zo?) of hangt dat ervan af of een advocatenbureau ergens bij is aangesloten?

 

Ik zal zsm weer reageren..

 

Thx guys!

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harry16

 

Misschien dan een gelukje bij een ongeluk.....

Wanneer je in aanmerking komt voor een "door de overheid gefinancierde rechtshulp" kost je advocaat bijna niets

Kies dus een goed kantoor en informeer even bij hun naar de "pro-deo" mogelijkheid.

Wellicht Anker en Anker bellen en vragen naar Tjalling van der Goot.

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk als je op het bureau al verklaard en ondertekend hebt dat het niet de eerste keer is dat een advocaat weinig meer voor je kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad... je hebt jezelf al veroordeeld..

Als hobbieist moet je gewoon van te voren nadenken over het" wat als "

En daar gewoon al je draaiboek voor klaar hebben liggen zoniet gewoon bek houden op t bureau !!

 

Je bent niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling je ouders hoeven ook niet mee te werken aan jou of hun eigen veroordeling..

 

En die 2 a 3 duizend euro... k wil niet pessimistisch zijn... maar k zou alvast gaan sparen..

 

En ohja.. kop in t zand steken is nu wel t domste wat je kan doen daarmee verdwijt t probleem echt niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consistent in wat je dan wel aflegd:

 

Mijn ouders wisten van niets en al meerdere oogsten gedraaid op zolder...

 

Je wist hoe agenten tijdens verhoor met je omgaan?

Jouw gevoel geven dat als je los gaat dat dat goed is en ook dat het je strafmaat ten goede zal komen, vooral inspelen op je geweten is het.

 

Niks is goed voor mij totdat ik met mijn advocaat heb overlegd heren .

Wat ze ook zeggen verder of je onder druk proberen te zetten, is je recht om je mond te houden en jij bent onvoldoende op de hoogte van wat nu precies je recht is en is het dus het slimste om niet te gaan praten over dingen waar jij, juridisch uitgelegd, de ballen verstand van hebt. Met wel verklaren en opgenomen in PV en ondertekend graaf je een flinke kuil voor jezelf (en je advocaat zal er zeker niet blij mee zijn, mag ie verhaal onder druk gezet tijdens PV gaan verzinnen ofzo).

 

Goede advocaat kost veel geld en ze doen wel pro-deo maar het kan ook zomaar zijn dat ze zeggen: ik weet een heel goeie collega voor je, ik zit vol met zaken de komende maanden..

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 oogstje toegeven als je er al 20 gedraaid hebt hoeft niet perse dom te zijn natuurlijk..

ik zou proberen of je de zaak kan schikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk als je op het bureau al verklaard en ondertekend hebt dat het niet de eerste keer is dat een advocaat weinig meer voor je kan doen.

een advocaat is er niet om te beweren dat jij onschuldig bent (of dat moet juist je verweer zijn) maar hij komt zo goed mogelijk op voor jouw belangen, in de vorm van bijv strafvermindering, eerlijk proces en voornamelijk; de wet en procedures kennen, als leek maak je het alleen erger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Heren,

 

Het is achteraf inderdaad niet zo slim dat ik uitgebreid een verklaring heb afgegeven.

Op dat moment, was net terug van vakantie, beetje ziek en ben sowieso wat kwetsbaarder, leek mij het, het best om

Vrij eerlijk te zijn. Ook omdat er op de desbetreffende locatie een oude filter stond, vuilniszakken met oude kokos etc...Nee ook niet slim

Maar had nooit voor ogen gehad om in deze situatie te belanden.

 

En ja.. lijkt me ook om tot een schikking te komen, wat ik heb gedaan "mag niet volgens de wet" maar iedereen doet wel is iets wat niet mag toch?

Ben best bereid om een soort van boete te betalen en evt een taakstraf te doen, maar laat ze niet van een mug een olifant maken.

 

Ik zal deze dagen een advocaat gaan opzoeken.. Nog even kijken of misschien hebben jullie nog een sugestie met wie contact op te nemen..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem waar jij tegenaan loopt is dat ze je de afgelopen jaren oogsten financieel aanrekenen.

 

Dat staat wel in relatie tot je strafzaak maar leeft een eigen leven, de strafzaak kan met een sissertje af kan lopen omdat je maar een kleine jongen bent.

 

Dit zijn 2 verschillende dingen en is de standaard praktijk nu bij oprollen kwekerijtje: ontnemen dat criminele geld, zo maken we die gasten het leven zuur.

 

Van een mug een olifant maken gebeurt eigenlijk helemaal nergens: je hebt nog niets gehoord van strafrechtelijke vervolging toch?

Of weet je al wat OM op dat gebied tegen je gaat eisen en omdat je niet helemaal weet hoe ontneming nu precies werkt, zelf van een mug een olifant aan het maken bent maar dan wel in de verkeerde porceleinwinkel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je verklaard en ondertekend hebt kom je niet meer onderuit, dan zou je terug moeten in de tijd en de handtekening niet zetten. Helaas zal het een harde les voor je zijn, tekenen moet je nooit doen zonder met een advocaat overlegd te hebben.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg dat je die eerdere oogst zelf hebt opgerookt omdat je psychische problemen hebt en moeilijk slaapt, add/adhd problematiek noem wat moois en speel een overtuigend toneelstuk in de rechtzaal.

 

als je al hebt verklaard dat je eerder partijen wiet hebt verhandeld dan ben je gewoon dom geweest, en dan zou ik maar alvast een nieuwe kweekruimte inrichten om je voor te bereiden op de terugvordering

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al hebt verklaard dat je eerder partijen wiet hebt verhandeld dan ben je gewoon dom geweest, en dan zou ik maar alvast een nieuwe kweekruimte inrichten om je voor te bereiden op de terugvordering

Nooit verwacht in jou nog eens een heuse crimefighter aan te treffen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guys,

 

Slim is inderdaad niet geweest dat ik wat teveel heb gezegd, het was een hectische situatie, was net terug van vakantie en ook een beetje ziek.

Buiten dit heb ik zoiets nooit meegemaakt en ben ik naief geweest in het idee dat je gepakt kan worden en dat er met 2 lampjes zulke gevolgen aan vast zitten (welke weet ik nog niet precies/maar zoals de situatie is, is het verre van leuk. Daarnaast had ik rotzooi in de ruimte zoals oude zakken aarde, oude lampen en nog wat flessen voeding ook gebruikt. Niks zeggen was misschien het best geweest, maar elke wijsneus weet dan wel dat het niet 1 oogst is geweest. Maar goed, nu even over het volgende.

 

De hoofdzaak hebben we nog helemaal niets van gehoord, het is nu ruim 3 maanden geleden. Wel zijn wij met onze eerste prodeo advocaat toen in hoger beroep gegaan om auto`s terug te krijgen, waar ze niet aan mee werken. In die brief stond dat je binnen 12 dagen daar weer tegen in kon gaan, maar zo blijf je aan de gang. Dus de hoofdzaak maar afwachten dan he.....

Nu kort geleden 3 blauwe enveloppen binnen gekregen met als bericht dat de auto`s niet meer op onze naam staan. Al verkocht of nog op naam van openbaar ministerie als ik het goed zeg, kreeg ik vandaag meer nieuws over. De auto`s zijn NOG niet verkocht maar zijn ze wel van plan.

Dat terwijl wij in eerste instantie een brief hadden gekregen dat er 3 kolommen zijn wa er met de auto kon gebeuren.

Uit mn hoofd <1500 kan gesloopt worden ,,,,,<4500 kan verkocht worden. Boven de waarde van auto van 5.000 euro word er een besluit genomen en word de hoofdzaak afgewacht. zeker 2 autos van ons hebben een waarde van boven de 5.000 euro dus waar ze mee bezig zijn snap ik niet.

Nu is ( nog steeds mn eerste advocaat) bezig om te achterhalen wat hun doel of plan hiervan is.

 

Maar wat ik nu moet gaan doen in mijn ogen is een "goede advocaat" bellen die echt verstand van zaken heeft, anders ben ik bang dat dit heel triest gaat aflopen. Iemand nog een suggestie voor welke advocaat? Veldman?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiij..

 

Kvds advocaten in haarlem heb mij prima geholpen..

 

Mr. R.P.M.Kocken had ik.

 

Prima vrouw, kwam kundig over.

 

Zelf voorwaardelijk sepot gehad maar had dan ook een aparte zaak..

 

Ook een vorige kweek toegegeven overigens aangezien er bijna eem kg wiet gevonden was ofzo.. (buiten in een kas geen lampen etc)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat krijg je als je toegeeft dat je kweekte voor verkoop..

 

niemand wint het van de belastingdienst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd uitkijken met toegeven want daarmee gooi je in negen van de tien je eigen glazen in. Toen ze hier een keer wat weggegooide takken wiet in de duobak vonden zei ik dat ik daar niks van af wist en nooit wiet zou weggooien, veel te lekker om op te roken. :D

 

Ben nog nooit gepakt en toch al driemaal politie aan de deur gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hoofdzaak hebben we nog helemaal niets van gehoord, het is nu ruim 3 maanden geleden. Wel zijn wij met onze eerste prodeo advocaat toen in hoger beroep gegaan om auto`s terug te krijgen

 

In hoger beroep ga je tegen een vonnis.

Hoe kan dat, als je nog niets hebt gehoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nu wel duidelijk ja.

 

Dat was nadat ze niet akkoord zijn gegaan met teruggave autos. Toen hebben we daar een m ail over gehad,

dat wanneer we het er niet mee eens waren, je binnen 12 dagen in cassatie kon gaan.

 

Heb zojuist contact gehad met Advocaat Veldman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Harry ,

Even wat dingen die door mijn hoofd gaan ,

Bij mijn weten mag de belastingdienst de auto's niet verkopen voor de rechter een uitspraak heeft gedaan .

Je kan een eerdere verklaring terugtrekken onder het mom van dat je niet de cel in wou maar zo snel mogelijk naar huis .

Hoe dan ook de enige die jou echt kan helpen is een goede advocaat .

 

Ik lees dat je contact hebt met die Veldman , wat zij hij over jouw kansen en die auto's .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...