Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

autoflowers

Wat Een Ellende Dat Guerilla

Recommended Posts

Je moet dus blijkbaar zwaar gif gebruiken en geen natuurvriendelijk spul. Al zou ik dat zelf nooit doen. Zeker niet rondom consumptiegewassen.

 

Dus jij eet uisluitend bio? Anders is eet je het dagelijks.....

 

Prima dat je zelf bio wilt maar je verhaal is totale onzin.

Alsof de keus alleen bio eten of vergif eten is :rolleyes2: Over totale onzin gesproken.

 

Metaldehyd is gewoon gif. Dat moet je eigenlijk al niet op/rond consumptie gewassen willen strooien, maar als je dat al doet dan hooguit een enkele keer. Zeker niet 2 wekelijks een hele zooi.

 

Guerilla is natuurlijk al niet netjes, maar om zwaar gif te gaan strooien in de natuur te is me dan gewoon echt te asociaal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer gif we gaan rond rondstrooien in de natuur, hoe meer we zometeen moeten gaan betalen voor schoon drinkwater.Bepaalde soort eenden zijn ook dol op slakken.Probeer die naar je stek te lokken.Ben je gelijk met echte guerilla bezig.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ik kan idd niet op de verpakking vinden dat metaldehyde erin zit! vandaar dat ik maar eindeloos blijf strooien, ze blijven ook liggen met regen zegt men, ik ga daar maar een pak van aanschaffen dan. Voor zover ik weet zijn die slakkenkorrels van de AH ook best goed, zal eens kijken wat dat precies inhoudt.

 

Dan heb ik tot nu toe geen zwaar gif gebruikt en is mijn wiet nog redelijk puur dus, dat scheelt weer. Maak deze doosje op en daarna ga ik wel een pak met metaldehyde aanschaffen, want dit is echt dweilen met de kraan open.

Je hebt inderdaad 2 verschillende soorten. Die jij hebt en de bayer metald, die laaste blijft gewoon liggen.

 

Ik zeg het niet om lullig te doen hoor. Dat spul werkt gewoon en zal je een hoop werk en frustratie schelen.

Omdat via slimme marketing strategie aan elke boer verkocht wordt, maar onderzoeken liegen er niet om mbt chelatie van de bodem.Trouwens dat spul werkt ook resistentie in de hand, met als gevolg van die superweeds.

In delen van de wereld zijn bepaalde onkruiden tegenwoordig niet meer kapot te krijgen.

Daarom word het ook overal gebruikt, ik zie langs elke akker de superweeds al groeien. :whistle:

 

En alle boeren zijn volgzame figuren die in commercie trapen haha.

 

Dat jij anti Monsanto bent prima maar die hebben al 15 jaar niet meer het alleen recht op het produceren van glyfosaat. Het middel zal zeker minimale nadelen hebben maar die wegen niet op tegen de voordelen.

 

Als je 2 plantjes heb staan dan zou ik het ook niet gebruiken maar sommige guerilla kwekers komen op een punt dat het niet anders kan door grote.

Je moet dus blijkbaar zwaar gif gebruiken en geen natuurvriendelijk spul. Al zou ik dat zelf nooit doen. Zeker niet rondom consumptiegewassen.

 

Dus jij eet uisluitend bio? Anders is eet je het dagelijks.....

 

Prima dat je zelf bio wilt maar je verhaal is totale onzin.

Alsof de keus alleen bio eten of vergif eten is :rolleyes2: Over totale onzin gesproken.

 

Metaldehyd is gewoon gif. Dat moet je eigenlijk al niet op/rond consumptie gewassen willen strooien, maar als je dat al doet dan hooguit een enkele keer. Zeker niet 2 wekelijks een hele zooi.

 

Guerilla is natuurlijk al niet netjes, maar om zwaar gif te gaan strooien in de natuur te is me dan gewoon echt te asociaal.

Ik zeg toch nergens dat het geen gif is. Maar om nou te gaan doen of je er mee de hele natuur vergiftigd is gewoon zwaar overdreven. Tuurlijk moet je niet meer strooien dan nodig is. Ik weet niet wat voor beeld jij hebt maar met goede korels strooi je misschien enkele grammen/korreltjes per plant. Met een kilo van dat spul doe je een paar 1000M2 mee terwijl je met rotzooi schijnbaar om de 2 dagen kunt strooien.

 

Nee de markt is iets breeder maar bio is ook maar een leuke marketing term en daarin wordt de comsument ook vaak misleid. Ik weet heus niet alles met ik heb zelf een redelijke poos in de AGF sector gewerkt dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb. Buiten dat woon ik zelf op het platteland en genoeg boeren in de familie dus weet ook wat hun spuiten. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf jarenlang veel wiet gerookt, ook veel koffieshopwiet en nu chronische bronchitis, ik vraag me af in tot hoeverre ik dat te danken heb aan al die zooi die ze toevoegen om de toppen zo sterk en zwaar mogelijk te krijgen.

 

Sommige mensen zijn echt meedogenloos, zolang ze maar geld verdienen en ze denken niet aan de gezondheid van een ander, hoor ook regelmatig verhaaltjes van haarlak op joints en dergelijke, met zo'n mentaliteit fuck je gewoon met de gezondheid van anderen. Als je ook ziet wat het assortiment van de growhop is aan boosters en top verzwaarders en dat daar een grote markt voor is dan weet je dat schrikbarend veel mensen voor de kwantiteit gaan en niet voor de kwaliteit. De kunst is om een goed verantwoord rookbaar product te maken in de vijandige omgeving van guerrilla, dat is nog best wel lastig...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voordelen zijn nu dat de supermarkten vol liggen met zooi dat groente of fruit moet zijn met weinig smaak, waarvan je kilo's van moet eten om een beetje voedingsstoffen binnen te krijgen.Heb zelf ook op de eilanden gewoond, waar de spuitwagen 4 x per week over het aardappelveld ging omdat ze anders kapot gingen aan de schimmelziekte.

Glyfosaat wordt idd door andere ook op de markt gebracht, maar de gemeentes & tuincentra gebruiken of verkopen nog steeds Roundup.

De meeste boeren betrekken nog steeds zaadgoed van zaadbedrijven dat in handen is van Monsanto. Het is nog steeds nr 1 qua zaadleverancier, al verkochten ze vroeger andere goedjes, waarvan de mensheid nog steeds de kwalijke gevolgen van ondervind.

 

Planten die je rookt moet je geen spuitzooi of andere chemicaliën gebruiken, als er daarop niet getest is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net wat hoofdtopopen uit de planten geknipt, ben best tevreden met de witheid en de dikte van die toppen. :) denk dat 1 top wel 5 gram weegt droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf jarenlang veel wiet gerookt, ook veel koffieshopwiet en nu chronische bronchitis, ik vraag me af in tot hoeverre ik dat te danken heb aan al die zooi die ze toevoegen om de toppen zo sterk en zwaar mogelijk te krijgen.

 

Sommige mensen zijn echt meedogenloos, zolang ze maar geld verdienen en ze denken niet aan de gezondheid van een ander, hoor ook regelmatig verhaaltjes van haarlak op joints en dergelijke, met zo'n mentaliteit fuck je gewoon met de gezondheid van anderen. Als je ook ziet wat het assortiment van de growhop is aan boosters en top verzwaarders en dat daar een grote markt voor is dan weet je dat schrikbarend veel mensen voor de kwantiteit gaan en niet voor de kwaliteit. De kunst is om een goed verantwoord rookbaar product te maken in de vijandige omgeving van guerrilla, dat is nog best wel lastig...

Een paar slakkenkorrels rond je plantengat heeft 0,0 te maken met idioten die binnen rotzooien met hun spul.

 

Als je naar een goede shop gaat kom je dit niet tegen als het goed is. Helaas niet veel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel ga ik iig dit jaar niet oogsten, was vanmorgen op een andere spot en daarl lagen vrijwel alle planten plat, de meeste zijn 2 meter lang, heb ze weer recht gezet, maar weet niet of ze bij gaan trekken, staan nu niet stabiel meer in de grond, moet er veel stokken bij gaan zetten vannacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Veel ga ik iig dit jaar niet oogsten, was vanmorgen op een andere spot en daarl lagen vrijwel alle planten plat, de meeste zijn 2 meter lang, heb ze weer recht gezet, maar weet niet of ze bij gaan trekken, staan nu niet stabiel meer in de grond, moet er veel stokken bij gaan zetten vannacht.

 

Een stok is zat ,en vast zetten aan de stok

met een tyrip of zo ,die overleven het wel hoor , het is net onkruid .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin dat het niet biologisch kan, tuurlijk wel. Ik heb in het verleden zat gekweekt op grond zonder toevoeging van mest of korrels of wat dan ook. Puur regenwater etc etc..

 

Nu gooi ik er kippemest bij tegenwoordig scheelt je wel ten gunste in de grammen.

 

En in de maisvelden moet je niet denken dat dat schoon is, je kweekt op grond met een hoog procent genetisch gemanipuleerd organisch gehalte.

De mais die veel op het land staat is mee geknoeid. Ik ben vaak zat van die misvormde kolven tegen gekomen die blauw of paars werden en helemaal ernstig misvormt, dat is geen ziekte meer of een of ander schimmeltje.

 

Er zijn wel slakkevrije omgevingen, alleen niet veel. Ik heb er eentje in gebruik, wel met kippemest. Dat is biologisch genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hoorde van iemand is dat je kuikenvoer tegen slakken moet gebruiken, dat heeft hetzelfde effect als de geur van bier op slakken en ze gaan er kapot aan, dat is het proberen waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van wat voor iemand hoorde je dat nou weer dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hoorde van iemand is dat je kuikenvoer tegen slakken moet gebruiken, dat heeft hetzelfde effect als de geur van bier op slakken en ze gaan er kapot aan, dat is het proberen waard.

 

Slakken aan de Moerman dieet :likken:

 

moerman-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor iemand is niet belangrijk higliffe, ik hoorde dat van iemand waar ik veel respect voor heb.

Of het verder goed werkt moet ik eens uitproberen, staat niet veel op internet over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde van iemand dat je niet zo moeilijk moet doen en gewoon goede slakkenkorrels moet halen.

Edited by Johnny_Sack
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoelde die respectabele iemand niet gewoon: met kuikenvoer kippen en kuikens lokken die vervolgens op slakken jacht gaan op je spot? Kippen eten serieus echt slakken... of fix een paar egels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het trekt dus sowieso slakken aan, en dat is juist de bedoeling als ze er uiteindelijk aankapot gaan, maar waarschijnlijk moet je het met iets vermengen ofzo waardoor ze kapot gaan. Het ging ook om specifiek kuikenvoer.

 

Wat diegene zei klopte dus precies het heeft exact dezelfde aanzuigede werking als dat bier op slakken heeft, dus dan zou het kuikenvoer 10 meter bij de planten vandaan gestrooid moeten worden om ze weg te houden bij de planten, maar tevens is het ook belangrijk dat ze doodgaan, heb geen idee of ze uiteindelijk er kapot aan gaan als ze veel van dat voer opeten.

 

http://www.velt.nu/slakken

 

maar ga ook gelijk goede slakkenkorrels bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net terug van de spots, nagenoeg geen slakken, hier en daar wat slakken maar het krioelde er iig niet van zoals alle andere keren dat ik op de spot kwam, zou ik al een groot deel hebben uitgeroeid of was het vandaag geen typisch slakkenweer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me goed spul die slakkenkorrels, volgens mij gebruikt wiet61 die ook.

 

uitroeien is lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Lijkt me goed spul die slakkenkorrels, volgens mij gebruikt wiet61 die ook.

 

uitroeien is lastig.

 

Ja johnny die korrels zijn tot nu toe de beste die ik ooit gehad heb , wel wat prijzig , maar je hoeft ook niet veel te stroeien en je doet er lang mee .DE naaktslakken dat zijn de grootste kloothommels , de met slakkenhuis die slopen niet zoveel ,tenminste dat is mijn bevinding .

Ik heb nu bij elkaar twee bussen gestroeid op al mijn spots in de eerste maanden ,nu al een maand niks meer , af en toe zie ik een slak , ik pak heb op en geef hem een zwiep , en weg is hij .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom word het ook overal gebruikt, ik zie langs elke akker de superweeds al groeien. :whistle:

 

En alle boeren zijn volgzame figuren die in commercie trapen haha.

 

Dat jij anti Monsanto bent prima maar die hebben al 15 jaar niet meer het alleen recht op het produceren van glyfosaat. Het middel zal zeker minimale nadelen hebben maar die wegen niet op tegen de voordelen.

 

Het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek IARC heeft het onkruidbestrijdingsmiddel glyfosaat als waarschijnlijk kankerverwekkend ingeschat.

 

http://www.demorgen.be/nieuws/vn-agentschap-noemt-herbicide-roundup-waarschijnlijk-kankerverwekkend-a2409198/

Share this post


Link to post
Share on other sites

snapback.pngJohnny_Sack, op 25 July 2015 - 16:06 , zei:

 

Daarom word het ook overal gebruikt, ik zie langs elke akker de superweeds al groeien. :whistle:

 

En alle boeren zijn volgzame figuren die in commercie trapen haha.

 

Dat jij anti Monsanto bent prima maar die hebben al 15 jaar niet meer het alleen recht op het produceren van glyfosaat. Het middel zal zeker minimale nadelen hebben maar die wegen niet op tegen de voordelen.

 

Het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek IARC heeft het onkruidbestrijdingsmiddel glyfosaat als waarschijnlijk kankerverwekkend ingeschat.

 

http://www.demorgen....kkend-a2409198/

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qeYEgwlE19M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daarnaast ook sterk de indruk dat het een beetje gedaan is met de slakken, ik hoor van verschillende mensen dat de druk al behoorlijk is afgenomen. De piek is iig voorbij, dus kan ik de slakkenkorrels ook mooi voor volgens jaar gebruiken.

 

Heb nog besteling gedaan van 15 zaadjes atoflowers northenlight voor dit jaar, nog even proberen en hopen op een goede nazomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...