Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

S5 Haze Op Cocos - 1800W

Recommended Posts

oké dus dan worden wij allemaal vergiftigt als wij een komkommer of een appel zouden eten want dan zou het daar ook inzitten en dat spoel je dan ook niet even af onder de kraan als het in de vrucht zelf zit :lol: dus nee daar heb jij 100% geen gelijk in! :comp:

niet te paranoia worden he Dilago want nu sla je echt door :lol:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké dus dan worden wij allemaal vergiftigt als wij een komkommer of een appel zouden eten want dan zou het daar ook inzitten en dat spoel je dan ook niet even af onder de kraan als het in de vrucht zelf zit :lol: dus nee daar heb jij 100% geen gelijk in! :comp:

Klopt, dat spoel je er inderdaad niet af en we worden allemaal systematisch vergiftigd. Lees dit artikel maar. Als je insecticiden van de groenten af kon spoelen zou het weinig nut hebben de vruchten ermee te besproeien in ons regenachtige land. ;)

niet te paranoia worden he Dilago want nu sla je echt door :lol:

Valt reuze mee met dat doorslaan, het is eerder een druppel op de hete plaat als ik geen gif gebruik. Dat ik paranoia ben verandert daar weinig aan. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago heeft wel gelijk met dat er hoe dan ook wat in het medium en uiteindelijk in de plant terecht komt.

Maar ik heb in m'n leven genoeg commerciele shopwiet gerookt die waarschijnlijk vaak tijdens bloei gewoon nog volop bespoten is met rotzooi..

 

Dan liever zelf de controle erover, ik gebruik het nu op kleine plantjes dus met een minimale hoeveelheid vloeistof raak ik alles goed onder en boven. Later grote hoeveelheden op en onder het bladerdek verspuiten is dan niet nodig, alles is nu al uitgeroeid. Daarnaast rook ik maar 1 keer per week dus mijn totale gifinname zal toch vooral uit groente en fruit komen.

Edited by Rodja
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago heeft wel gelijk met dat er hoe dan ook wat in het medium en uiteindelijk in de plant terecht komt.

Maar ik heb in m'n leven genoeg commerciele shopwiet gerookt die waarschijnlijk vaak tijdens bloei gewoon nog volop bespoten is met rotzooi..

 

Dan liever zelf de controle erover, ik gebruik het nu op kleine plantjes dus met een minimale hoeveelheid vloeistof raak ik alles goed onder en boven. Later grote hoeveelheden op en onder het bladerdek verspuiten is dan niet nodig, alles is nu al uitgeroeid. Daarnaast rook ik maar 1 keer per week dus mijn totale gifinname zal toch vooral uit groente en fruit komen.

alleen met Vertimec ga je ze niet uitroeien he Rodja ik weet niet of je mijn eerdere post ook gelezen hebt is maar dat je het even weet niet dat je achteraf ook de vertimec de schuld geeft als het in week 5 bloei er weer volop in zit ;)
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Portie Nissorun erbij voor de zekerheid, maakt nu niks meer uit wat je erop spuit. Vergif is het sowieso. Volgende keer stekken goed behandelen en je ruimte goed ontsmetten na de tijd. Daarom kweek ik dus nooit meer met stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer Rodja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanwege de recensies hier..

Deze keer, terwijl het hokje leeg stond,

alles goed in gespoten met een mix van Nissorun en Vertimec.

 

 

Dit omdat ik 2 rondje met spint heb gehad.Al weet ik zeker,

dat mocht het toch weer de kop op steken, ik weer een zakje gedroogde bonebladeren bestel.

 

:wub: Die deed i.i.g zijn werk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen met Vertimec ga je ze niet uitroeien he Rodja ik weet niet of je mijn eerdere post ook gelezen hebt is maar dat je het even weet niet dat je achteraf ook de vertimec de schuld geeft als het in week 5 bloei er weer volop in zit ;)

 

jack, ouwe vertimec fanboy :D

 

nee heb de nisso ook meegepakt, de stekken zaten vol met milky trichomes zonder steeltje a.k.a spintei

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet je niet ook even met pvp te spuiten daarna met leem olie daarna 25000 roofmijten en een zooitje of 1000 roofwantsen uit te zetten wat tenen knoflook neer te kwakken en wat groene zeep over je bladeren uit smeren en daarna met de stofzuiger er door heen wel niet vergeten op de laagste stand he :jump: lach me echt kapot hier op het forum :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is beter dan 1 liter bestreidingsmiddel a 800 euro. Plus dat je zonder spuitlecensie niet sterk gif kan kopen in NL. Wel in belgie overigens (iig in 2013 wel).

 

Daar komt bij,dat je toch liever die roofmijten en wantsen hebt, dan zwaar vergif op je toppen.

 

Sommige broodkwekers hebben er gewoon schijt aan, miepen het er zo op. Maar goed, dan ben je ook een lul als je niet aan de gezondheid van een ander denkt (karma is a bitch).

 

Die roofbeestjes kan je gewoon bestellen, is niet duur. Maar het is vaak wel even 1 of 2 weekjes van te voren laten weten dat je ze wilt hebben. Gewoon elke keer er bij mieteren. Tientjeswerk. Prima.

 

Gewoon zelf een moederplant neerzetten. Heb je ook geen last van beestjes. Gewoon ff douchen voor je het hokje in gaat, schoon kloffie aan. Wat kan er nog fout gaan dan?! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je toppen spuiten doe je sowieso niet. Voor de tijd behandelen met vertimec en nissorun en dan kun je haast geen spint meer hebben. Roofmijt is leuk maar ook zo dood hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bekijk mijn shopwiet wel eens met een microscoop... heel vaak zie je dan dode roofmijten tussen de harskristallen zitten

 

nu rook ik natuurlijk liever die rode beestjes dan onzichtbaar gif, maar het blijft toch een raar idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Rodja, ben je er 100% vanaf?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens het overpotten geen diertjes of nieuwe sporen meer gezien, wel eitjes.. die komen als het goed is niet meer uit.

 

Maar denk dat ik over een paar weken pas wat kan zeggen over de trips, de spint is in ieder geval uitgeschakeld. Vorige keer kwam ik in week 8 nog een laag gelegen blad tegen met wat volwassen spinten, maar dat stelde niks voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed, hoe ben je nou precies te werk gegaan? Misschien moet ik er ook maar aan geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste dag alle stekken gedompeld in een badje cantack (1ml/liter), dag 4 net voor licht uit de plantjes 1 voor 1 ondersteboven gedouched met een mengsel van water met wat druppels dreft (uitvloeier), 0,5 ml vertimec en 0,3ml nissorun per liter, dag 5 overgepot naar 18 liters.

komende week herhaal ik beide nog 1 keer. het medium dek ik dan af met aluminiumfolie.

 

als masker gebruik ik een 3M 4255, deze heeft precies de juiste filter en kost niet veel.

 

 

 

 

het liefst werk ik ook 100% bio, maar dit soort foto's zetten je toch aan het denken

 

gallery_41826_17731_245932.jpg

(foto abruzzi)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is beter dan 1 liter bestreidingsmiddel a 800 euro. Plus dat je zonder spuitlecensie niet sterk gif kan kopen in NL. Wel in belgie overigens (iig in 2013 wel).

 

Daar komt bij,dat je toch liever die roofmijten en wantsen hebt, dan zwaar vergif op je toppen.

 

Sommige broodkwekers hebben er gewoon schijt aan, miepen het er zo op. Maar goed, dan ben je ook een lul als je niet aan de gezondheid van een ander denkt (karma is a bitch).

 

Die roofbeestjes kan je gewoon bestellen, is niet duur. Maar het is vaak wel even 1 of 2 weekjes van te voren laten weten dat je ze wilt hebben. Gewoon elke keer er bij mieteren. Tientjeswerk. Prima.

 

Gewoon zelf een moederplant neerzetten. Heb je ook geen last van beestjes. Gewoon ff douchen voor je het hokje in gaat, schoon kloffie aan. Wat kan er nog fout gaan dan?! :D

roofmijten in de zomer :head_hurts_kr: :wave: :wOOt :lol: :lol: :jump:

 

@ Rodja haha dat was idd bij abruzzi die denk nu idd ook anders er over :lol: , laatste ronde heeft die niks gehad gelukkig!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze kweek was ik te lui voor een verslag.. toch hierbij wat foto's van 2 weken terug

 

gallery_42960_18322_2270382.jpg

 

gallery_42960_18322_424610.jpg

 

gallery_42960_18322_521092.jpg

 

gallery_42960_18322_2225179.jpg

 

gallery_42960_18322_2598505.jpg

 

gallery_42960_18322_460491.jpg

 

gallery_42960_18322_1114812.jpg

 

De sletjes gaan nu week 9 in

 

nieuwe foto's volgen later

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack en andere geïnteresseerden, misschien moet je het topic van Djbroertje even bekijken in de micro sectie.

Die heeft ook roofmijten gebruikt en dat is bijzonder goed gegaan.

 

Ziet er goed uit Rodja, hoe lang moeten ze nog?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste toprot is al gespot, 1 kleine plek

 

ik gok dat ik ze over een paar dagen omhaal, de trichs zijn ook al milky

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand een idee welk wietsoortje dit is?

 

het is geen s5 of amnesia, de geur is minder complex dan de s5. Ze ruikt erg limoen citrus achtig.

 

gallery_42960_18322_503850.jpg

 

gallery_42960_18322_862916.jpg

 

gallery_42960_18322_862916.jpg

 

gallery_42960_18322_1725256.jpg

 

gallery_42960_18322_1870347.jpg

 

gallery_42960_18322_160337.jpg

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 van week 9

 

gallery_42960_18322_370.jpg

 

gallery_42960_18322_705576.jpg

 

gallery_42960_18322_1073895.jpg

 

gallery_42960_18322_619734.jpg

 

gallery_42960_18322_366355.jpg

 

gallery_42960_18322_470945.jpg

 

gallery_42960_18322_1298531.jpg

 

gallery_42960_18322_1440171.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt toch op Amnees nee ? Deze heeft ook verschillende pheno's ook al is het zelf een pheno :huh:

 

Kan je zien in Poldergrower z'n topic.

 

Wat kan het nog zijn ? Silver H, Lemon H, toch een S5

 

Zolang het maar lekker rookt en dat ziet er wel zo naar uit. Je planten zien er goed uit !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...