Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

S5 Haze Op Cocos - 1800W

Recommended Posts

Dag 26 (12/12)

 

gallery_42960_18015_226337.jpg

 

gallery_42960_18015_1846877.jpg

 

gallery_42960_18015_2358890.jpg

 

gallery_42960_18015_983976.jpg

 

gallery_42960_18015_515737.jpg

 

gallery_42960_18015_515755.jpg

 

gallery_42960_18015_1095274.jpg

 

gallery_42960_18015_1315323.jpg

 

gallery_42960_18015_2061314.jpg

 

 

 

 

EC 1.8

lv 34%

temp hetzelfde

 

Ik ga nu toch losse P boost en K boost van Aptus geven ipv super PK. Het is nu halverwege week 4; kan ik morgen direct de volle dosis (50ml/100L) P geven, zoals volgens schema? Of toch beter starten met een halve dosis ondanks dat het al eind week 4 is?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of toch beter starten met een halve dosis ondanks dat het al eind week 4 is?

 

Dat zou ik wel doen, beter nu iets minder en bijgeven, dan volstorten en er niks meer aan kunnen doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry rodja zal het niet meer doen!

 

Ja wat opper zegt. Beter eerst 30 dan de beurt erna 40 dan 50.

Ziet er lekker uit hele plant opbouw ook. Lekker als de toppen straks naar elkaar groeien.

Je hebt ook nog lekker diepte, gaat prima man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je trouwens al superpk gegeven? Als dat wel zo is zou ik gwn de volle dosis p doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker eigenwijs, ik zie nog steeds geen net erin hangen! Wat denk je dat die kaarsen straks gaan doen als ze dikker en dikker worden? ze vallen om, of gaan tegen elkaar aan hangen met grotere kans op rot, wil je niet toch?

 

Ziet er mooi uit verder, en inderdaad voeding rustig opbouwen, jij voelt je ook niet prettig als je in 1 keer 3 broodjes hamburger speciaal weg moet werken, zo moet je het een beetje zien.

 

Te koud of te warm, koude tocht en trek in je huis, te veel of te weinig voeding, te felle zon heel de dag op je kop......wij vinden het niet prettig, de groene dames ook niet hoor!

 

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha El Oro, ik heb op jouw verzoek idd zo'n net gekocht 1,5 week terug alweer, maar nog geen tijd/zin gehad om 'm op te hangen :D

 

En nee nog geen super pk gegeven, wilde week 4 daarmee starten maar heb de potten een paar dagen laten droogtrekken omdat ze erg nat stonden. Alleen leek het alsof de toppengroei die dagen ineens stilstond. Nu het weer erg nat staat zit de vaart er weer in; ook de LV is nu met lamp aan 49% ipv 30%, en niet alleen vlak na de waterbeurt.

Is droog laten trekken eigenlijk wel zo goed op kokos? Budwiser zegt: lekker goed vochtig houden, Teachme zegt: beter droog kweken, en ik denk: :|

 

Over die hamburgers: ik snap dat, maar bedenk wel dat ik de totale EC niet direct verhoog, 1.8 blijft 1.8. P-boost bevat 5% N en 25% P. Hypro heeft een NPK van 4-3-6. Alleen de verhoudingen zullen dus ietsje veranderen binnen dezelfde ec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit rodja, groeien ze bij jou ook nog in de hoogte of valt mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet echt meer, ze zijn gemiddeld 1m hoog

maar komt ook door het toppen en vrij snel in bloei zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is uiteindelijk allemaal voeding......toch? dat bedoel ik eigenlijk.

 

Nee nooit je medium droog laten trekken, gewoon lekker vochtig houden, anders krijg je weer zoveel verschil in EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor maar zou er ook snel een netje inhangen! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja droog is niet kurk droog he, maar gwn beetje oo gevoel doen. Is zoiezo moeilijk te verwoorden hoe precies.

 

Vloed jij? Ik wel, 2ltr per plant per vloedbeurt. Wat denk je dat er gebeurd als ik niet goed droog laat trekken. Dan blijft het water te lang liggen.

Na het vloeden moet voor mij de volgende dag alles opgezogen zijn. Gebeurd dat niet haal ik restant weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ff npk verhouding na gecheckt voor je van h&g.

A = 3-0-3 B= 1-4-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciaal voor El oro verde :)

 

Alvast aan 1 kant een net gespannen..

 

gallery_42960_18015_3073455.jpg

 

gallery_42960_18015_325845.jpg

 

 

..aan de andere kant staat de filtersteun dus dat wordt nog ff een gedoe.

 

gallery_42960_18015_1230312.jpg

 

Dag 32

 

Lv 60%

EC 1.8

50ml p-boost

25ml k-boost

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig geweest! :tu

 

Gaat jou wel lukken die andere kant, beetje knippen, spannen en vastzetten.

 

Als er straks echt gewicht in komt kunnen ze lekker een beetje tegen het net aanleunen zonder dat ze knakken, of tegen elkaar aan hangen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bouwen mooi aaneen.

 

Ik las dat je stelt: EC is EC en die blijft incl. toevoegingen het zelfde.

 

Je was je ervan bewust dat je ze dan op de basisnutrienten zwaar tekort aan het doen bent en beter uit zult zijn door in ieder geval je basisvoeding op die 1.8 te zetten en alles wat extra is daar overheen in opbouwende mate (het zgn. planten lezen) aan te pakken?

Met die stoot PK's druk je oa calcium en magnesium de hoek in die ze vanaf week 5-7 echt goed kunnen gebruiken (komt het afharden later van je toppen vanaf 1 na laatste week alsook gezondheid planten flink ten goede). Weet niet hoeveel die toevoegingen je EC doen stijgen, hier geeft het spikes op de meter waardoor je al snel richting de 1.0 gaat in je basisvoeding om dat te compenseren.

 

Ik gebruik nu al een jaar of 3 geen boosters meer, GHE is te compleet dus nergens meer voor nodig, 5ml onder wat in schema staat vd Nova 1 part nu

KISS is het hier zelfs op slabs, gewoon water in de bak en klaar is klara, zelfs de ph meten is niet nodig, in combi met de ph regulator in de voeding zelf gaat het niet ver beneden de 5.5 maar ook niet zwaar over de 6 (tussen 5.5-6.2 is ideaal op hydro) en de EC, tsja die is 2.2 maar het is een 1part dus dat moet je eigenlijk door 2 delen, kom ik uit op wat de DUO ook geeft als max: EC 1.2 :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg mooi uit. Lekker vol veld.

Gr vlinder.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat alle stengels aaneengesloten buds gaan worden, maar verder gaat het niet slecht. Het volume neemt gestaag toe.

 

De afzuiger draaide zonet de eerste paar uur ook een tandje harder dan normaal, door het prachtige weer vandaag :). Temp blijft netjes onder de 28.

 

dag 39

 

gallery_42960_18015_1995246.jpg

 

gallery_42960_18015_2598837.jpg

 

In het midden staan sommige bladrandjes omhoog, die lamp heb ik dus op 70 cm gehangen.

gallery_42960_18015_364110.jpg

 

gallery_42960_18015_2508753.jpg

 

 

 

 

Gister haalde ik weer eens een zakje haze bij de shop om de hoek, pffffff. Vieze smaak, scherp in de keel, duidelijk te snel gedroogd, erg veel blad, en dat voor 12,50 p gram. Kan niet wachten op m'n eigen rokertje. :icecream:

 

Ik snap trouwens niet dat kwekers zulke troep verkocht krijgen, kzou me doodschamen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je budopbouw is anders dan een Amnees omdat je (bladvorm maar ook manier van topopbouw) s5 hebt staan.

Na deze internode bloei staan je er zeker nog 2 te wachten.

 

De hoofdtakken gaan wel redelijk recht omhoog mar veel, heel veel lager gelegen heeft erg de neiging vertikaal vd stam te groeien en eind week 7 heb je al her en der oranje pistels (leuk voor die jongens die op % bruine haren oogsten :whistle: ).

 

Klopt je verhaal van eerder in de bloei (zo rond dag 12 zit het er al lekker in maar groeien ze nog zat door) gegaan ook nog :innocent:

 

Dag 39, eind week 6, nog 3.5wk te gaan want met 67dgn staan zijn ze optimaal :dribble:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je dit opmerkt, ik zal de volgende keer wat meer detailfoto's plaatsen.

 

Nu de geur steeds meer karakter krijgt, denk ik ook dat dit niet helemaal exact de amnees is die ik gewend ben. Het ruikt duidelijk naar haze, maar er zit meer een sterke chemische bloemetjeszeep geur doorheen. Een soort mix tussen lavendel en citrusvrucht. Niet vers geplukt, maar eerder in een lab gesynthetiseerd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf week 6 opletten of je niet iets van een lichte kersenlucht waarneemt, niet altijd laten ze dat los maar als ze het naar de zin hebben wel.

Zo begin week 8 zou je een kersenbonbon (mon cherie troep) hint waar moeten kunnen nemen.

 

Ik geniet er altijd volop van al (nu ook wat los liggen naast me) meurt het hele huis naar de s5 en dacht ik gister zelfs dat mijn filter alweer aan het doorslaan was want ik rook vaag een luchie in huis, tsja ik had ook rondgewandeld met die s5 stick en dat rook ik veel later met frisse neus nog duidelijk terug.

 

Amnesia heb ik ook geteeld/ haal ik wel eens in huis maar die geurtoon licht mijlen ver vd s5, de uitwerking is ook heel anders.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 45 bloei - bijna half week 7

 

Deze planten lijken gestopt te zijn met drinken, de laatste weken volle bloei stonden ze om de dag, hooguit om de 2 dagen droog. Nu ook 2 dagen niet gewaterd maar de potten zijn zwaarder dan ik gewend ben na 2 dagen. Is dit een normaal verschijnsel? Een maatje zegt dat haze dat wel vaker doet, en hierna weer het zuipen hervat.

Ik wacht nog even met wateren, maar de volgende beurt ga ik de ec afbouwen.

 

gallery_42960_18015_328259.jpg

 

gallery_42960_18015_2060354.jpg

 

gallery_42960_18015_1300839.jpg

 

gallery_42960_18015_1472498.jpg

lampen hingen op minimaal 57cm maar stralingswarmte houden ze niet van, nu 70cm, heb de algehele temp ook op 26 graden ipv 28 gezet om verdere foxtailing te vermijden.

 

gallery_42960_18015_2864323.jpg

 

gallery_42960_18015_451514.jpg

 

gallery_42960_18015_468101.jpg

 

gallery_42960_18015_189595.jpg

 

gallery_42960_18015_765499.jpg

 

bijna alle toppen hebben al meerdere oranje haartjes, zoals lostchild voorspelde

gallery_42960_18015_856291.jpg

 

gallery_42960_18015_2155494.jpg

 

gallery_42960_18015_370885.jpg

 

gallery_42960_18015_819399.jpg

deze heeft al vanaf begin bloei wat vlekjes

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi, gezonde planten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...