Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

S5 Haze Op Cocos - 1800W

Recommended Posts

Een ontvochtiger voor zo'n hok kost 250 euro.

 

Je kunt ook een kleine bouwontvochtiger voor een paar weken huren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè rodja ik was benieuwd hoe het bij jou gaat? Staan de dames nog of heb je ze om gehakt?

 

Groeten klaver:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg klote dat je elke dag meer toppen moet weggooien, daar kweek je niet voor. Misschien de volgende ronde maar eens Amnees zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik iets vroeger moeten oogsten, de grootste en mooiste toppen waren nog onaangetast en die mochten gewoon niet verloren gaan :no. Tijdens het knippen ben ik naar schatting 30 gr droog aan rot tegengekomen en daarvoor ook zoiets. Valt op zich nog mee maar vroeger omhakken kost natuurlijk het meeste gewicht.

 

De kwaliteit is gelukkig wel dik in orde, het lijkt wel of de trichomen doorrijpen tijdens het drogen; veel milky en redelijk wat amber. Ook al wat foxtails gerookt (die zijn snel droog): echt de zachtzoete psychedelische haze waar je je scheel aan betaalt in de shop. De geur is iets anders dan bij de bloeiende planten: de draaiende tent rook naar chemische citroen en lavendel. Droog ruikt het meer naar zoet rood fruit/lichtzure kattenpis/haze. Het effect houdt ook lang aan, het duurde bijna 3 uur voordat ik weer een beetje normaal was :D. Ook geen wietje voor het slapengaan: trippy high, veel gedachtenstroom, pas bij de uitwerking wordt ze iets narcotischer.

 

Het eindgewicht zal rond een onsje of 8 liggen. Geen topprestatie, maar toch 1 voordeel: er is hierna genoeg plaats voor verbetering :lol:. Deze ronde was wel weer erg leerzaam. Weet nu dat het klimaat in m'n ruimte gewoon kut is, ongeïsoleerd, de lucht kwam deze keer direct van buiten, vergelijk het met een koud schuurtje. Als het licht 's ochtends uitgaat is de temperatuur in de kamer een graadje of 15, in de tent 28, en omdat de kachel precies aangaat bij licht uit, duurt het bijna 20 minuten voordat het weer 22 graden in de tent is. Condensvorming en hoge ec zijn dus waarschijnlijk de boosdoeners geweest. De planten waren in het begin erg geel en door de hoge ec deden ze het ineens goed, maar had vanaf dat moment weer moeten afbouwen. Zeker omdat ze in week 5/6/begin 7 erg veel zopen dan is 1.8 gewoon te hoog.

 

Voor de volgende ronde koop ik in ieder geval een temp en lv datalogger om de overgangen minder scherp te kunnen maken. En misschien verwen ik mezelf ook met 2 dimluxen + controller voor sunrise/sunset vanaf week 5, maar hier ga ik nog even over nadenken. Een lamp minder zodat de kachel eerder aan kan, en twee 600w 400v greenpowers + boost is ook wel voldoende licht voor deze tent, door de naar binnen getrokken wanden hou je eigenlijk maar iets meer dan 2 m2 over van de 2.8. Meer licht levert in deze situatie alleen meer op als het klimaat perfect is.

De ruimte isoleren (en eventueel draaien zonder tent) zou ook een goede optie zijn, maar dit wordt het laatste rondje daar dus dat is geen zinvolle investering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot man. Maar 8 ons lekkere wiet is natuurlijk niet verkeerd.

 

ik vindt dat jij de geur altijd mooi tot in datail kan beschrijven: Zoet rood fruit/lichtzure kattepis/haze hahahah geniaal.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat miss ook verstanding is de volgende keer bij te hoge lv is gewoon je afzuiger vol open zetten beter miss ook een grotere kopen, daalt de lv niet wat mij onwaarschijnlijk lijkt zet je de inblaas maar uit en niet te vergeten goed ventileren met een goede zwenk ventilator op hoogste stand de laatste weken! als je een goede afzuiging hebt heb je nooit last van rot en hoge lv!

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vaak lv gehad van 60% maar door de hotbox sulfume geen last van rot of spint meer, misschien moet je er is naar informeren in je shop, kost 100 euries en werkt prima, gewoon een uurtje per nacht ter preventie werkt top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen buitenlucht de ruimte inblazen, daar maak je meer kans mee.

 

Mooie s'vijven verder, wel zonde van je rot maar had ook slechter kunnen aflopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder 8 ons met 1800 watt. :thumbsdown: En dat wil dan dimluxen en een datalogger plaatsen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

matig draaien is toch juist een goede reden om het klimaat stabieler te maken?

 

heb al een deel gewogen, dat is al 5 ons,

het wordt dus hopelijk ietsje meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer dringt het in je botte kop door dat je de laatste 3 weken een ontvochtiger moet plaatsen? Op cocos kan zelfs de grootse onderknuppel met een basic conventionele setup 0.8gr/watt draaien. Waarom kan jij dat dan niet, denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natte lucht op zich veroorzaakt geen schimmel, maar natte planten :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh, je hebt gelijk. Zoals gewoonlijk allemaal profi's hier, die niet boven een 0.5gr/watt uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een lamp minder hang en de rit van 9,5 week helemaal uitzit gaat de gr/w automatisch omhoog

 

maar welke ontvochtiger adviseer je, coco? liefst ook eentje die geschikt is voor een ruimte met 4/6 lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ontvochtiger zal niet zo heel veel helpen bij een "open" kweek.

Je zuigt ongeveer 1500kuub per uur uit je ruimte, dus de lucht in de ruimte word zo vaak per uur ververst dat het amper tijd krijgt om langs de ontvochtiger te geraken.

Daarbij lijkt me dat model een beetje aan de kleine kant voor 4 tot 6 lampen.

Maar goed, ik ben maar een amateur/hobby prutser, dus misschien zit ik er wel helemaal naast, dan hoor ik dat graag van Coco Mapito.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand

 

Inderdaad, je bent een grote prutser. Het gaat om de LV als de lampen uit zijn, normaliter is de luchtverversing dan een stuk lager. Het blijft toch verbazingwekkend hoe er elke keer weer een drol, die talloze fiasco's heeft gedraaid, z'n bek opentrekt om kritiek te uiten.

 

Heb je trouwens ooit wel eens een ronde gedraaid met een ontvochtiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand

 

Inderdaad, je bent een grote prutser. Het gaat om de LV als de lampen uit zijn, normaliter is de luchtverversing dan een stuk lager. Het blijft toch verbazingwekkend hoe er elke keer weer een drol, die talloze fiasco's heeft gedraaid, z'n bek opentrekt om kritiek te uiten.

 

Heb je trouwens ooit wel eens een ronde gedraaid met een ontvochtiger?

 

Ohh ja, inderdaad, dat was ik even vergeten, de afzuiging draait dan inderdaad normaliter een stuk lager, enkel draait die over het algemeen nog steeds zo hard dat een ontvochtiger amper zin heeft.

Laat zeggen dat de afzuiging op 30% van zijn vermogen staat, dan zuigt die nog altijd 450 kuub per uur door je hok heen, dat is nog steeds erg veel om voor een ontvochtiger bij te houden.

 

Ja ik heb zelf wel rondjes gedraaid met een ontvochtiger er bij, en dat maakte met de afzuiging aan niet heel veel verschil in luchtvochtigheid, ik heb het ook geprobeerd met de afzuiging uit en een interne afzuiging draaiend zodat er geen verse lucht aangezogen werd, daarbij werkte het redelijk, enkel had ik wel een grotere ontvochtiger moeten hebben om de luchtvochtigheid beter te reguleren.

De ontvochtiger die ik had was 1 slagje kleiner dan die jij hebt en ik gebruikte hem voor een hokje met 1 600w lamp.

Daarbij is het belangrijk om er voor te zorgen dat je iets voor en na wanneer de lampen aan en uit gaan te ontvochtigen, in de nacht zal er niet zo snel een probleem zijn met vocht wat op je planten neer slaat.

In dat korte tijdsbestek moet je een hele zware ontvochtiger hebben, zeker voor een hok met 4 tot 6 lampen, wil je dat goed op kunnen vangen.

 

Ik vraag me af of jij wel eens een rondje met een ontvochtiger gedraaid hebt en wat voor ontvochtiger je toen gebruikte en voor wat voor ruimte/hoeveel lampen?

En heb je toen ook het verschil in luchtvochtigheid bekeken met en zonder ontvochtiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk een manshoge bouwdroger met 450liter/24uur ontvochtigingscapaciteit

het lijkt me sterk dat zo'n ultra ervaren kweker met een paar lampjes draait :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst verkondigde het hondje nog groots dat rot door te hoge EC komt, dus hij houdt daar rekening mee en heeft geen ontvochtiger nodig. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk een manshoge bouwdroger met 450liter/24uur ontvochtigingscapaciteit

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand

 

Inderdaad, je bent een grote prutser. Het gaat om de LV als de lampen uit zijn, normaliter is de luchtverversing dan een stuk lager. Het blijft toch verbazingwekkend hoe er elke keer weer een drol, die talloze fiasco's heeft gedraaid, z'n bek opentrekt om kritiek te uiten.

 

Heb je trouwens ooit wel eens een ronde gedraaid met een ontvochtiger?

 

Ohh ja, inderdaad, dat was ik even vergeten, de afzuiging draait dan inderdaad normaliter een stuk lager, enkel draait die over het algemeen nog steeds zo hard dat een ontvochtiger amper zin heeft.

Laat zeggen dat de afzuiging op 30% van zijn vermogen staat, dan zuigt die nog altijd 450 kuub per uur door je hok heen, dat is nog steeds erg veel om voor een ontvochtiger bij te houden.

 

Ja ik heb zelf wel rondjes gedraaid met een ontvochtiger er bij, en dat maakte met de afzuiging aan niet heel veel verschil in luchtvochtigheid, ik heb het ook geprobeerd met de afzuiging uit en een interne afzuiging draaiend zodat er geen verse lucht aangezogen werd, daarbij werkte het redelijk, enkel had ik wel een grotere ontvochtiger moeten hebben om de luchtvochtigheid beter te reguleren.

De ontvochtiger die ik had was 1 slagje kleiner dan die jij hebt en ik gebruikte hem voor een hokje met 1 600w lamp.

Daarbij is het belangrijk om er voor te zorgen dat je iets voor en na wanneer de lampen aan en uit gaan te ontvochtigen, in de nacht zal er niet zo snel een probleem zijn met vocht wat op je planten neer slaat.

In dat korte tijdsbestek moet je een hele zware ontvochtiger hebben, zeker voor een hok met 4 tot 6 lampen, wil je dat goed op kunnen vangen.

 

Ik vraag me af of jij wel eens een rondje met een ontvochtiger gedraaid hebt en wat voor ontvochtiger je toen gebruikte en voor wat voor ruimte/hoeveel lampen?

En heb je toen ook het verschil in luchtvochtigheid bekeken met en zonder ontvochtiger?

 

Er zullen altijd gasten bliijven, die ook al hebben ze alle hulpmiddelen en apparatuur een kweek kunnen verneuken. Waarom denk je dat de gemiddelde professionele tuinder in Nederland een HBO-opleiding heeft? Omdat professioneel planten kweken een hoger IQ dan dat van een chimpansee en kennis van zaken vereist. Daarom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosrand

 

Inderdaad, je bent een grote prutser. Het gaat om de LV als de lampen uit zijn, normaliter is de luchtverversing dan een stuk lager. Het blijft toch verbazingwekkend hoe er elke keer weer een drol, die talloze fiasco's heeft gedraaid, z'n bek opentrekt om kritiek te uiten.

 

Heb je trouwens ooit wel eens een ronde gedraaid met een ontvochtiger?

 

Ohh ja, inderdaad, dat was ik even vergeten, de afzuiging draait dan inderdaad normaliter een stuk lager, enkel draait die over het algemeen nog steeds zo hard dat een ontvochtiger amper zin heeft.

Laat zeggen dat de afzuiging op 30% van zijn vermogen staat, dan zuigt die nog altijd 450 kuub per uur door je hok heen, dat is nog steeds erg veel om voor een ontvochtiger bij te houden.

 

Ja ik heb zelf wel rondjes gedraaid met een ontvochtiger er bij, en dat maakte met de afzuiging aan niet heel veel verschil in luchtvochtigheid, ik heb het ook geprobeerd met de afzuiging uit en een interne afzuiging draaiend zodat er geen verse lucht aangezogen werd, daarbij werkte het redelijk, enkel had ik wel een grotere ontvochtiger moeten hebben om de luchtvochtigheid beter te reguleren.

De ontvochtiger die ik had was 1 slagje kleiner dan die jij hebt en ik gebruikte hem voor een hokje met 1 600w lamp.

Daarbij is het belangrijk om er voor te zorgen dat je iets voor en na wanneer de lampen aan en uit gaan te ontvochtigen, in de nacht zal er niet zo snel een probleem zijn met vocht wat op je planten neer slaat.

In dat korte tijdsbestek moet je een hele zware ontvochtiger hebben, zeker voor een hok met 4 tot 6 lampen, wil je dat goed op kunnen vangen.

 

Ik vraag me af of jij wel eens een rondje met een ontvochtiger gedraaid hebt en wat voor ontvochtiger je toen gebruikte en voor wat voor ruimte/hoeveel lampen?

En heb je toen ook het verschil in luchtvochtigheid bekeken met en zonder ontvochtiger?

 

Er zullen altijd gasten bliijven, die ook al hebben ze alle hulpmiddelen en apparatuur een kweek kunnen verneuken. Waarom denk je dat de gemiddelde professionele tuinder in Nederland een HBO-opleiding heeft? Omdat professioneel planten kweken een hoger IQ dan dat van een chimpansee en kennis van zaken vereist. Daarom!

 

Dankjewel voor je zeer informatieve en leerzame antwoord, hier kan ik wat mee!

 

Wat ik jou nog mee wil geven is dat alles waar een mens zich bij een ander aan irriteert, een spiegel is van zichzelf/ zijn eigen gedrag.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...