Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

En kerel? wat is de status?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds kut met peren, de bladeren zijn lichtgroen en de meeste groei is uit de planten. Het is net alsof iemand er met een lichtgroen kwast bij langs is geweest, het doet me zelfs teveel pijn om er foto's van te maken. Overnieuw beginnen lijkt met de dag aantrekkelijker. De plant die ik met de hand water geef staat er overigens als enige piekfijn bij, bovendien pal voor de actieve inblaas en derhalve weet ik nu zeker dat het niet aan het klimaat ligt maar aan het autopotsysteem. Ik las op een Amerikaans forum dat er meer mensen tegen dit probleem aanlopen maar meestal pas bij de derde of vierde kweek.

 

Kortom, ik heb spijt dat ik er aan begonnen ben, maar van boven water geven is geen optie. Ik zal wel wat anders bedenken voor de volgende ronde, misschien koop ik wel een of twee vijvers waar ik de potten inzet zodat ik ze van onderen water kan geven. Dit autopotsysteem gaat de deur uit of er moeten nog grote veranderingen geschieden waardoor het allemaal op zijn pootjes terecht komt. Echter zijn de meeste bladeren al lichtgroen dus vermoed ik dat deze ronde al niks meer wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je het niet het aansluiten zoals vorige ronde zodat je nog maar bv de helft met de hand hoeft te doen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht is dat een idee, maar ik betwijfel of het überhaupt verstandig is om deze ronde nog te willen afmaken. De meeste bladeren zijn al lichtgroen en denk je dat de planten de bloei dan wel aankunnen of nog toppen aanmaken? Ik weet het niet, want dit probleemscenario is geheel nieuw voor me.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha..

 

Jij weet als geen ander, hoe het er voor staat met je planten.

Maar ik kan me deze fases van je herinneren, bij voorgaande kweken..

De meeste keren, kan het ook toen wel weer goed..

1gr/w zal het niet meer worden. maar laat je verrassen.. :)

 

Ik zal dit weekend mijn eigen weer ff updaten.

Het gaat je verbazen hoe goed die krengen het in eens doen..

 

Het lijkt wel of ze alle drie een sprintje trekken, om weer bij nummer 5 te komen.

Vandaag zou ik zegen een dag of 10.

Die chuckstral denk 2 week.

Maar gaat ook supper nu.

 

Het is net, alsof sinds die krengen van de groeivoeding af zijn en zich beter voelen..

 

Kan jou ook zo gebeuren.

Zie het nog maar ff aan.

 

Ennneeuh

Ik rook ook nog steeds van mijn eigen hoor.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago hoelang heb je nu eigenlijk precies voorgroei gegeven en hoelang staan ze in de bloei..?

 

ik zou me vat vullen aan de hand van hoeveel planten water je per plant geeft (bijvoorbeeld 6 planten 18 liter 1 tot anderhalf liter water dus 6x1,5= 9 liter

 

vul dat elke dag 9 liter

 

ik zou het zo doen.. dan weet je iedergeval dat ze niet verdrinken.

 

echt kut man

 

ik hoop voor je dat het goedkomt :wave:

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker, 1 gr de watt is het sowieso nog nooit geworden, maar als iemand zeker weet dat deze planten niet meer gaan presteren begin ik liever overnieuw want de klok staat nog niet op 12/12. En bij mijn vorige ronde was het begin inderdaad niet optimaal maar zo lichtgroen zijn ze nooit geweest.

 

@ Mapitolover31, dank voor de tip, veel meer water dan dat heb ik ze niet gegeven dus dat ze verzopen zijn lijkt mij steeds onwaarschijnlijker, ik denk nu dat ze te droog waren.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het echt niet tof om dit te horen.

Ik ben toch van mening dat vanuit onder en boven water geven hier de oorzaak van is.

Dit omdat dat het enige is wat hier anders is gegaan t.o.v. andere rondes autopot op dit forum.

Mocht je toch beslissen om overnieuw te beginnen zonder autpots dan zou je kunnen proberen 2 planten extra te zetten op autopot en dan het systeem te gebruiken zoals het bedoeld is, mocht het dan echt niet werken voor je dan heb je in ieder geval niets verloren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van onder en boven water geven hoeft geen problemen op te leveren, dat deed ik ook bij mijn eerste twee kweken en die planten bleven mooi donkergroen. Wat ik denk dat het probleem is is dat de planten veel te droog hebben gestaan. Omdat ik haast een maand moest wachten op extra onderdelen die maar niet verstuurd werden en het water geven niet weer wilde verknallen met de hand ben ik veel te karig geweest. Zo is er een te kort ontstaan wat ze met het autopotsyteem niet kunnen inhalen en daarom heb ik ze gister allemaal ook nog via de bovenkant water gegeven.

Ik heb er één bij te staan die ik wel met de hand water geef eveneens in een 25iterpot en die gaat prima. Daardoor weet ik dat ik de anderen dus niet verzopen heb en de vraag die mij rest is of lichtgroene bladeren je minder zullen opbrengen ook nadat het probleem is opgelost? Zo ja, kan ik dan niet beter overnieuw beginnen? ik voel er niks voor om een ronde te draaien met planten waarvan ik al weet dat het nooit wat zal worden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer wezen kijken en ze bleken toch veel te nat te staan. Wat ik nu heb gedaan is de potten uit het systeem gehaald en ik laat ze een week droog trekken. Het gaat deze ronde niet zo soepel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweken is me wel eens beter verlopen maar als het straks alsnog een goeie ronde wordt hoor je me daar niet meer over. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze stonden toen toch al te nat? Waarom heb je ie autopot systeem toch aangesloten dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfelde of ze toch niet te droog stonden. Wat dacht jij dan, dat ik mijn planten moedwillig ga verzuipen? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik dacht dat je er toen al over uit was dat ze verzopen waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat dacht ik aanvankelijk ook, maar ik was het zicht er volledig op verloren. Nu maar afwachten en als het binnen een paar dagen niet aanzienlijk beter wordt trek ik alles eruit en begin ik overnieuw.

 

Wat ik de mensen die een autopotsysteem overwegen op het hart wil drukken is dit: de bewering dat je je planten niet kan verzuipen en de waterbak alleen maar hoeft te vullen is absoluut onwaar, want dat heb ik gedaan en mijn planten zijn op sterven na dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daarom vond ik dat systeem al zo raar, volgens mij zei ik dat ook in een van mijn eerdere post. Altijd een centimeter water, maar die cm wordt iedere x rustig opgezogen. Zo raak je de zuurstof in je medium en rond de wortels kwijt lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik voor het eerst kweek op deze locatie en op dit forum de enige ben met de xl versie van het autopotssysteem (25literpotteni.p.v. 15literpotten) is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Gister las ik dat de 15literpotten de voorkeur genieten op wat Amerikaanse sites en misschien heeft het formaat van de potten wel invloed op de problemen.

Wat ik mezelf verwijt is dat ik niet eerder geheel heb uitgesloten dat ze te nat stonden, maar vergeleken met de plant die ik met de hand bewater leek het me zo onwaarschijnlijk zodat ik besloot ze nog wat te geven. :(

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit hier vol ongeloof te lezen, wat n tegenvaller man niet te zuinig.

vraag me echt af waar het fout is gegaan.

Geef je het systeem een 2e kans of heb je er geen vertrouwen meer in

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik geef het systeem niet de schuld, aangezien er vele mensen waaronder jij met succes mee kweken. Ik denk dat het goed was gegaan als ik niet te lang had hoeven wachten en niet meer als 10 liter per keer in de waterbak had gegoten om mee te beginnen. Wellicht redden de planten het nog en kan ik achteraf toch terugkijken op een geslaagde kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net je verslag gelezen dat is klote man. Ik hoop voor je dat je dames bijtrekken. Ik denk dat droogtrekken nu ook het beste is. Succes man.

Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag een extra passieve inlaat gemaakt plus een dorade box opgehangen en het lijkt er op dat hierdoor het probleem is opgelost. Het is nog iets te vroeg om te juichen maar daarnet hadden de planten de blaadjes tenminste weer omhoog. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig gaat deze kweek verder :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnesia kan best tegen slechte omstandigheden dilago komt zeker goed...

 

hoelang staan ze n de groei..

 

en heb je ook fotos ?

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus een dorade box opgehangen.

 

Hoezo??

Kweek je nou op een skûtsje ofzo dan?? :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...