Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Het waterniveau in de autopots zal inderdaad niet meer zijn dan 5mm

Dan zijn die korrels inderdaad een obstakel

Hier een foto uit beakers topic, daar is het een beetje te zien als je rechts tegen de pot aan kijkt.

 

gallery_32885_17826_35065.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende foto trouwens. :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schitterende foto trouwens. :P

 

Dank u, Dank u

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hydrokorrels moet je door je aarde mengen.

Je kunt ook wel een laagje korrels extra onderin je pot doen, maar dat zou ik niet doen als ik jou was.

Ik heb mijn aarde vermengd met extra perliet en onderin de potten eerst een laagje perliet gedaan (1 a 2 cm.), maar ik denk dat mijn medium daardoor minder water opneemt, dus dat doe ik de volgende keer niet weer. Volgens mij wordt de wateropname van onder met hydrokorrels onderin je pot nog minder dan met perliet onderin.

Als je van bovenaf water geeft, zorgt zo'n laag hydrokorrels onderin je pot voor een betere drainage en voert het eventueel teveel gegeven water makkelijker af.

Bij de AutoPot is het nou juist de bedoeling dat het water van onder wat opgenomen, dus vorm zo'n laag hydrokorrels eerder een obstakel.

 

Dit is hoe ik het zie. Als iemand van mening is dat ik het verkeerd zie, dan hoor ik dat graag. ;)

Oké, dat vind ik een goed pleidooi voor het niet plaatsen van hydrokorrels onderin de pot. Ik zal ze dan door de aarde mengen.

Oh ja, dit had ik al eerder willen vragen:

Je gebruikt de volledige lijn van Biobizz. Krijg je met deze voeding geen verstoppingen in het systeem?

Het volgende van de Biobizz voeding is namelijk niet geschikt voor een automatisch bewatering systeem:

- Bio-Grow (wat ook tijdens de bloei gegeven moet worden)

- Fish-Mix

- Alg-A-Mic

Ja dat las ik ook. Nu heb ik Batmix van Plagron wat erg vette grond is, dus Alg-A-Mic en Fishmix hoef ik niet te gebruiken. Elders las ik dat er wel een panty gebruikt wordt als filter om verstoppingen tegen te gaan dus waag ik het er maar op.

 

Het waterniveau in de autopots zal inderdaad niet meer zijn dan 5mm

Dan zijn die korrels inderdaad een obstakel

Hier een foto uit beakers topic, daar is het een beetje te zien als je rechts tegen de pot aan kijkt.

 

gallery_32885_17826_35065.jpg

Duidelijk. Erg handig zo'n forum, de ervaring van anderen voorkomt dat je dezelfde fouten maakt. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat een panty niet gaat helpen tegen het "aankoeken" van de organische voeding, waardoor je verstoppingen gaat krijgen in je systeem.

Krasi kwam in mijn topic met de volgende tip, zodat je toch probleemloos organische voeding via een automatisch watergeef systeem kunt geven.

Beaker, Puk Support verkoopt een cleaner voor organische voeding, Oxy Org, wellicht is het dan toch mogelijk om ook de organische voeding via het Autopot systeem te geven.

 

Bedankt voor de tip Krasi. :specool

De Oxy Org moet je dus combineren met Drip Clean voor een synergerende werking.

Dit lijkt me ook wel interessant om een keer uit te proberen.

 

Klopt, ik gebruik ze ook beiden icm organische voeding en irrigatie.

 

Helaas is PUK Support al weggepest door de laatste stuiptrekken van Ivo :thumbsdown: , maar er zal vast nog wel andere webshops zijn waar je Oxy Org en Drip Clean kunt krijgen. ;)

Dit lijkt me een betere oplossing dan die panty.

Ik zal zelf ook eens op het net gaan speuren, want de volgende keer wil ik gewoon mijn BAC voeding in het vat hebben. :)

 

Groeten Beaker :spliff:

 

Edit:

Ah, ik zie het al. Puk Support heeft nog een website: Urban Garden Support.

Hier kun je het nog gewoon bestellen volgens mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enorm bedankt voor de info Beaker. Hoeveel 16 mm koppelingen en slangen heb ik nodig nu ik met 10 potten ga kweken? En moet ik anders nog iets aanschaffen i.v.m. de upgrade van 6 naar 10 potten? Ik wilde vandaag de bestelling plaatsen maar zie door de bomen het bos even niet meer.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij zat bij iedere pot-set buiten de 6mm kruis en T-koppelingen zo'n koppeling bij:

6mm___6mm_kruis__4ec5500f82b03.jpg

Dus dan hoef je eigenlijk geen extra koppelingen te kopen en alleen zo'n 16mm kraantje op het einde te zetten (voor het doorspoelen van je leidingen)

Het beste kun je 't even op papier uit tekenen en zo bepalen hoe veel je van ieder onderdeel nodig hebt.

Mocht je d'r nog meer nodig hebben dan ben ik bereid mijn 16mm koppelingen naar een adres van jouw keuze op te sturen daar ik ze niet nodig heb.

Edited by Iceberg2k
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank dilago. ;)

 

Die 16mm. koppelingen heb je er al bij gekregen, zoals Iceberg2k al aangeeft.

Dan hoef je alleen nog maar 16mm. slang, een 16mm. insteek kraan (ik zou 2 kraantjes nemen: 1 om het vat af te kunnen sluiten en 1 aan het eind om door te spoelen), een 16mm. afdichtingsring om de slang op je vat aan te sluiten en nog een 16mm. insteekfilter.

Dan heb je alles wel volgens mij.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel dank broeders!

 

Vandaag heb ik negen autopots 50/50 gevuld met Batmix en hydrokorrels. De tiende pot was incompleet en daarom heb ik die niet gevuld. Vervolgens heb ik negen stekken geplant en ze goed ingewaterd tot het onderuit de potten liep zoals wordt aanbevolen. Vervolgens heb ik metselzand over de toplaag gedaan tegen varenrouwmug en uitdroging en nu laat ik de stekken een week wortelen. Op het moment heb ik een lamp 24/0 branden.

 

gallery_6495_17946_24709.jpg

 

gallery_6495_17946_75918.jpg

 

gallery_6495_17946_58324.jpg

 

gallery_6495_17946_80746.jpg

 

gallery_6495_17946_34995.jpg

Ook de twee moeders staan erbij en twee Kolossus, eveneens moeders.

 

Vooralsnog heb ik alle planten naar een kant geschoven om optimaal te profiteren van de lamp. Zodra de planten groter worden gaat de tweede aan en dan de derde etc. Verder heb ik nog een aantal Amnees en Kolussus stekken staan die nog even moeten wortelen.

 

gallery_6495_17946_39750.jpg

 

gallery_6495_17946_60766.jpg

Deze Amnezen zijn al geworteld en gaan maandag naar een collega.

 

Dat was 'm voor nu, fijne avond gewenst.

 

Groet,

 

Dilago.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst jongen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ik zie het al. Puk Support heeft nog een website: Urban Garden Support.

Hier kun je het nog gewoon bestellen volgens mij.

Ja, gelukt, top! Heb ze beide besteld evenals de laatste benodigdheden voor mijn autopotsysteem die je noemde. :)

 

Veel succes gewenst jongen!

Dank u zeer! Het zal me benieuwen hoe dat autopotsysteem me bevalt, maar gezien jouw kweek, die van Beaker plus alle positieve verhalen die ik er over lees heb ik er alle vertrouwen in. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken hebben nauwelijks stress gehad van het over potten, hetgeen volgens mij is omdat ik ze al een paar dagen onder hps had gezet.

 

gallery_6495_17946_33503.jpg

 

gallery_6495_17946_106040.jpg

 

Verder heb ik de lekbakjes even geleegd en bamboestokken in de potten gestoken om de planten later mee te ondersteunen.

 

gallery_6495_17946_121597.jpg

 

gallery_6495_17946_73757.jpg

 

gallery_6495_17946_115749.jpg

 

Zodra de Kolossus stekken zijn geworteld gaan de moeders onder tl. Ik ben erg tevreden over de Amnees die ik heb gekregen van een collega en wil die graag houden. De Kolossus ga ik zien wat die doet en als dat niet bevalt doe ik die moeders weg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes, ziet er goed uit allemaal!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriendelijk dank voor de complimenten en de reacties. :)

 

Momenteel brandt er één van de vier lampen 24/0. Aangezien er geen cv aanwezig is op de locatie en ik de stroom betaal, draai ik liever 24/0 zonder kachel dan 18/6 met zo'n dure stroom vretende 1200 watter in de nacht.

 

gallery_6495_17946_44709.jpg

We zijn goed bewapend tegen 'vervelende' geurtjes.

 

Groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien er geen cv aanwezig is op de locatie en ik de stroom betaal, draai ik liever 24/0 zonder kachel dan 18/6 met zo'n dure stroom vretende 1200 watter in de nacht.

 

 

Amnees houd niet van 24/0.

Dat geeft 3vingerblad.........

 

Geef op het warmste moment van de dag een korte nacht (2/3uur)en zet je ventilatie uit ,in die tijd zal je medium niet al te veel af koelen.

Of doe aan bodem verwarming......

Dat is nog minder stroom verbruik als één hps

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké zal ik doen, dank voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef op het warmste moment van de dag een korte nacht (2/3uur)en zet je ventilatie uit ,in die tijd zal je medium niet al te veel af koelen.

Of doe aan bodem verwarming......

Dat is nog minder stroom verbruik als één hps

 

Weer heel veel goede tips/hulp hier. :tu

 

Maar dat van dat medium, dat die niet onder de 20 komt, dat gaat er nog wel in..

Maar je omgeving temperatuur zakt wel flink.

En dat vinden de dames ook niet fijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb er nog eens over nagedacht en besloten de lamp op 24/0 te laten zolang ik geen drievingerig blad zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nog klein en waar gaat de warmte van je medium heen?

Juist......omhoog.

 

Als je 3vingerblad gaat zien ben je te laat.........

 

Mijn 2 amnees knikkers........

 

suc6!

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke opzet hier , on the go

en ph donner heeft al ingegrepen

ik wilde je net vertellen dat 24/0 niet zo een goed systeem is in mijn optiek

20/4 zou ik max gaan

donkerperiode dient voor groei plant

suc6 er verder mee

 

Maas

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik zal het vandaag meteen veranderen. Dank! :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de klok op 20/4 gezet. De stekken gaan goed m.u.v. rechts achter, die staat er niet helemaal bij zoals het hoort. Het is nog niet verontrustend maar toch. De dames doen een schoonheidsslaapjes tussen 14.00 en 18.00u.

 

De Amnees stekken die ik eerder al vermeldde zijn gisteren naar hun nieuwe locatie gegaan en staan nu met 9 stuks in een hok van 2 x 1 x 1 op Plagron lightmix in 18literpotten met daarboven 1 x 600 watt.

 

gallery_6495_17946_1776.jpg

Voor de waterbeurt.

 

Goede nacht.

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb je nog niet helemaal de ideale periode dilago..

Na 16:00 uur wordt het al weer flink kouder..

 

Ik zelf, heb de klok op 18/6 en de nacht periode loopt bij mij van 10 tot 16

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...