Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Ja daar heb je gelijk in, zal het veranderen. Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken gaan wel aardig, geen blad met drie vingers maar her en der wel wat gekruld. De ene stek groeit ook wat harder dan de ander, maar al met al mag ik niet klagen. Zal een dezer dagen het autopotsysteem aansluiten want ik heb als het goed is nu alle benodigdheden en de planten hebben nu bijna een week geworteld.

 

gallery_6495_17946_71200.jpg

 

gallery_6495_17946_115015.jpg

 

gallery_6495_17946_71766.jpg

 

gallery_6495_17946_69158.jpg

 

Fijne nacht en groet,

 

Dilago.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dilago,

Heb je er al over nagedacht, hoe je de AutoPots straks aan gaat sluiten?

Volgens mij kom je toch nog een paar dingetjes te kort. :oeps

 

Je hebt nog een 16mm. T-connector nodig en 4 stuks 16-6mm. T-connector.

Die laatsten zijn nogal prijzig. Je zou daarvoor in de plaats ook de kruiskoppeling kunnen gebruiken die je al hebt en dan sluit je één 6mm. uitgang af met een stukje slang met een 6mm. leiding plug.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit het vandaag of morgen aan en wat ik nog te kort kom bestel ik bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de planten allemaal 2 liter water via de bovenkant gegeven, de potten wat uit elkaar gezet en de tweede lamp aangedaan. Om het autopotsysteem aan te sluiten ben ik nog niet aan toegekomen wegens andere bezigheden en ook de laatste bestelling moet nog even geplaatst worden.

 

De planten groeien aardig, m.u.v. de middelste die wat achterblijft en nog steeds gekruld blad heeft.

 

gallery_6495_17946_24740.jpg

 

gallery_6495_17946_123550.jpg

Wat denken jullie, komt dit nog goed?

 

De echte update volgt over een paar dagen.

 

Groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou haar een dagje wat schaduw gunnen.

 

Even een dag een parapluutje van een krant ofzo.

Ze heeft het wat zwaar zo te zien.

Maar de worteltjes hebben nog wel kans...

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze gaan goed, ik heb de ventilator boven de planten laten blazen en sindsdien is de middelste bijgetrokken en ondertussen niet meer de kleinste. Zal vandaag of morgen een update posten met foto's. Het verblijdt me hoe lekker ze gaan op batmix. Vandaag heb ik de eerste stekken al gesneden van de stekken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week woensdag zag de kleinste plant er nog zo uit:

 

gallery_6495_17946_123550.jpg

 

En nu zo:

 

gallery_6495_17946_77535.jpg

gallery_6495_17946_17592.jpg

De voorste is nu de kleinste.

 

Omdat de voorste nu de kleinste is heb ik dat maar veranderd.

 

gallery_6495_17946_41412.jpg

gallery_6495_17946_69151.jpg

gallery_6495_17946_6426.jpg

gallery_6495_17946_36172.jpg

gallery_6495_17946_4486.jpg

Deze heb ik iets te fanatiek gediefd vrees ik, of niet?

 

Tenslotte heb ik eergisteren nog vier stekken erbij gezet in 25literpotten die ik met de hand water zal geven. Behalve een Amnees staan de planten er niet al te mooi bij, maar ze waren wel allemaal geworteld dus denk dat het wel goedkomt. Het zijn alle vier Amnezen behalve de Kolossus.

 

gallery_6495_17946_30625.jpg

gallery_6495_17946_48217.jpg

gallery_6495_17946_18299.jpg

Wel de meest kolossale maar niet de Kolossus van Sannie. ;)

 

Goedenacht gewenst en bedankt voor het lezen.

 

Groet,

 

Dilago

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou een slechte stekkenboer zijn haha

 

wanneer wil je schakelen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig nog niet. Ik heb de planten op één kant van de ruimte te staan zodat ik maar twee van de vier lampen hoef aan te hebben. Als ze groot genoeg zijn verspreid ik ze over de gehele ruimte, zet de andere twee lampen ook aan, laat het nagenoeg vol groeien en dan zet ik de klok op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dilago ik vind ze erg slecht uitzien .... misschien is je medium niet goed... de mijne zijn 30 cm gegroeid in een week

 

mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, heb al eerder met dit bijltje gehakt en ze gaan prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk maar eens hoe mijn stekken er hier bijstonden tijdens mijn vorige ronde en over wat er een paar weken later van geworden is klaag ik niet. Momenteel staan ze er beter bij dan toen, dus ik maak me geen zorgen.

 

De grond die ik nu gebruik is Batmix en van wat ik heb gelezen gaan de planten erg lekker op vleermuizenstront. Ik denk dat het wel goedkomt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis mee hoor..... ik heb ook een keer een paar stekken ertussen gehad die ik weg wilde gooien. Uiteindelijk kwamen van deze stekken de mooiste en meeste toppen vanaf. Maar tegenwoordig ben ik wel wat kieskeuriger geworden qua stekken. Ze moeten er gewoon gezond en goed uitzien en zonder beestjes natuurlijk :whistle:

 

Succes Dilago :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Dilago, zal idd wel goed komen!

Ik heb ze ook in Batmix staan en ze gaan lekker nu.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je @ Criticalwidow! Sinds ik mijn eigen stekken snijd heb ik geen spint aangetroffen en ik heb de stekken derhalve niet preventief behandeld. Mijn idee van biologisch kweken is alleen behandelen indien nodig. Dat sommigen er niet zo best bijstaan komt omdat ik ze iets te snel onder hps heb gezet.

 

@ Gorilla, Thanks! Ik kom even een kijkje nemen in je topic om te zien hoe ze het doen. Naar verluid zijn de dames dol op vleermuizenmest dus het benieuwd me hoe ze het zich laten smaken. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ook wat jij zegt, te snel onder de HPS (vooral na het over potten) en je kan je stekken wegpleuren :whistle:

Mijn eigen stekken maken wil ik ook nog wel een keertje doen maar nu even niet! :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou inderdaad ja, terwijl je logischerwijs zou denken dat de stekken hps wel aankunnen aangezien ze er ook onder vandaan komen. Voor in de toekomst kan ik je zeker aanbevelen zelf stekken te snijden, want het bevalt mij uitstekend. :)

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt alsof er vooral in het begin heel erg grote verschillen zaten tussen de verschillende planten. Als dat zo is dan gaat er iets niet goed bij de achterblijvers. Als bij identieke genetica zo'n groot verschil zit tussen de planten dan komt dat omdat de ene het beter heeft dan de ander. Ga zelf maar na; licht, temperatuur, voeding, medium. Maar mijn gok zou zijn de watergift of een slechte stek.

 

Blijf jij alleen bij je tabs of ga je ook nog wel iets aan voeding bijgeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn ook een beetje lullige stekjes. Kunt beter 3 keer zo veel snijden dan je nodig hebt, heb je altijd keuze in top stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt alsof er vooral in het begin heel erg grote verschillen zaten tussen de verschillende planten. Als dat zo is dan gaat er iets niet goed bij de achterblijvers. Als bij identieke genetica zo'n groot verschil zit tussen de planten dan komt dat omdat de ene het beter heeft dan de ander. Ga zelf maar na; licht, temperatuur, voeding, medium. Maar mijn gok zou zijn de watergift of een slechte stek.

 

Blijf jij alleen bij je tabs of ga je ook nog wel iets aan voeding bijgeven?

Ze staan allemaal in dezelfde grond, namelijk Batmix. De laatste vier die ik heb bijgezet niet, maar die doen min of meer mee voor spek en bonen en zijn niet aangesloten op het autopotsysteem. Tabs gebruik ik niet en ik ga over een paar weken met voeden beginnen. Hoe de grote verschillen zijn gekomen snap ik dus ook niet want ze hebben allen precies dezelfde behandeling gehad.

 

Het zijn ook een beetje lullige stekjes. Kunt beter 3 keer zo veel snijden dan je nodig hebt, heb je altijd keuze in top stekken.

Ja ze zagen er wel goed uit maar heb ze iets te vroeg onder hps gezet. Voor de volgende ronde heb ik gelukkig wat meer keus.

 

Dank voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb drie van de vier stekken die ik min of meer voor spek en bonen als laatste geplant had er noodgedwongen uitgetrokken want dat werd niks meer helaas. De mooiste heb ik laten staan en dat het een mooie is is zeker.

 

gallery_6495_17946_104484.jpg

 

De planten in de autopots zijn lekker doorgegroeid en ook de middelste gaat het beter mee.

 

gallery_6495_17946_20671.jpg

Ik vind de bladeren er nog wel wat vreemd uitzien.

 

Alhoewel ik vind dat de plant al aardig is bijgetrokken pijns ik er nog wel over om 'm te verwisselen met de mooie Amnees stek die nu in een gewone 25literpot i.p.v. een autopot staat. De overige planten doen het prima.

 

gallery_6495_17946_41412.jpg

Vijf dagen geleden.

 

gallery_6495_17946_23110.jpg

Gisteravond rond de klok van 19.00u.

 

Het zijn al mooie planten geworden en dat is niet vreemd, want hun moeders staan er ook nog mooi bij voor de leeftijd.

 

gallery_6495_17946_102856.jpg

Dit was voordat ik weer nieuwe stekken gesneden heb.

 

Met de twee Kolossus planten in 11literpotten uit zaad gaat het ook goed.

 

gallery_6495_17946_109383.jpg

Duidelijk andere bladeren dan de Amnezen.

 

Ik heb alle Kolossus stekken die ik had gesneden weggekieperd inclussief de steenwollen stekblokjes waar ze instonden. De bladeren waren helemaal gekruld en geel en de stekken zagen er gewoon niet meer uit. De verse Amnees stekken zet ik weer in zaai- en stekgrond met stekpoeder aan de voeten in plastic bekertjes met vier gaten aan de onderkant. Dat bevalt mij gewoon beter dan steenwol.

 

gallery_6495_17946_86477.jpg

gallery_6495_17946_13686.jpg

 

Goedenacht gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ff je lamp hoger hangen en evt. zelfs dimmen, of lijkt dat zo..?

 

Drinken ze wel genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat lijkt maar zo denk ik want ik heb de lampen er niet zo dicht op. Een meter erboven ofzo, maar zal eens kijken of nog wat hoger ook beter is. Ze drinken goed ja en zodra ik de laatste onderdelen binnen heb sluit ik het autopotsysteem aan.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...