Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

6 X Amnees Onder 1200 Watt (Autopot Xl Systeem)

Recommended Posts

Gaat goed, de ruimte is nu voor de helft vol, ik kom alleen maar niet toe aan het bijhouden van mijn verslag.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag maar even wat foto's gemaakt voor mijn trouwe fans. ;)

 

Ik wacht nog steeds op de laatste autopotonderdelen en zodoende heb ik het nog steeds niet kunnen aansluiten. Een medewerkster aldaar verzekerde me dat ze het nogmaals zullen versturen, maar vooralsnog geef ik dus met de hand water.

 

Verder zijn de Kolossus planten vandaag naar iemand anders gegaan die er hopelijk veel plezier van zal hebben. De grootste Amnezen heb ik de hoofdtoppen van geknakt en ze nu wat meer over de hele kweekruimte verspreid. Sinds vandaag heb ik lamp nummer drie aangedaan en ook heb ik toch maar de minst mooie plant in de autopots verwisseld met een mooiere die ik erbij had te staan zoals ik al van zins was. Nu zien dat we alles vol krijgen en dan gaat de klok op 12/12.

 

gallery_6495_17946_159707.jpg

 

gallery_6495_17946_102596.jpg

 

gallery_6495_17946_114289.jpg

 

gallery_6495_17946_126450.jpg

 

gallery_6495_17946_80984.jpg

 

gallery_6495_17946_83697.jpg

 

gallery_6495_17946_143102.jpg

 

Dit was hem weer voor nu. Aangezien ik niet op vakantie ga van de zomer heb ik de tijd en zeker geen haast.

 

Groet en fijne avond gewenst,

 

Dilago.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk krijg je snel die onderdelen, ben echt benieuwd naar dit systeem ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen dat je nog op onderdelen moet wachten.

Planten zien er verder goed uit. :tu

 

Geef je ze nu wel van onder water?

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad jammer en het duurt ondertussen al een paar weken. Momenteel geef ik de planten water via de bovenkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de laatste onderdelen binnengekregen. Morgen sluit ik de boel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met het maken van het systeem dilago :tu

De planten zien er in ieder geval netjes uit en twijfel er ook niet aan dat ze zo mooi blijven ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik de autopots aangesloten en omdat ik het nog vrij ingewikkeld vind, ben ik begonnen met de 6mm slangen i.p.v de 16mm die ik heb bijbesteld voor een grotere set up. De kleinere slangen zijn wat gemakkelijker hanteerbaar en aangezien ik de planten voorlopig alleen kraanwater geef zullen deze kleinere van 6mm niet zo snel verstoppen.

 

Het water giet je in een grote bak die je iets je hoger zet dan de potten i.v.m. de zwaartekracht waar dit systeem gebruik van maakt.

 

gallery_6495_17946_2216.jpg

 

Dit water gaat door de 6mm slangen en wordt verdeeld over de potten die ermee verbonden zijn.

 

gallery_6495_17946_39220.jpg

 

gallery_6495_17946_142784.jpg

 

gallery_6495_17946_35412.jpg

Het water komt niet hoger dan een cm zoals te zien is met het klepje open.

 

De planten hebben gister zo'n 30 liter opgedronken met elkaar en voordat ik de spot verliet heb ik er nog 20 liter bijgedaan. Het enige wat je hoeft te doen is de bak voor 1/3 volhouden.

 

gallery_6495_17946_137870.jpg

Ze staan te genieten.

 

Verder wil ik nog even wat doen aan de luchtcirculatie aangezien de actieve inblaas vol op de middelste rij planten staat. Dat kon niet anders i.v.m. praktische overwegingen maar ideaal is anders. Ik zal er wel een rooster o.i.d. op monteren.

 

Fijne dag gewenst.

 

Groet,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonet wezen kijken en het gaat met enkele planten niet goed. Ze laten de bladeren hangen en wat er aan de hand is weet ik niet. :(

 

Wanneer ik in de gelegenheid ben zal ik foto's maken. :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat de autosysteem het water niet goed verdeeld heeft??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het water evenredig verdeeld wordt weet ik niet, ik kan alleen controleren of er water naar alle planten toegaat en dat is wel het geval.

 

Ik heb net even een kijkje genomen om te zien hoe het met de dames is, maar sommigen zien er uit alsof ze een stortbui over de gelederen gehad hebben. Hier word ik niet vrolijk van. :(

 

gallery_6495_17946_126820.jpg

 

gallery_6495_17946_22467.jpg

 

gallery_6495_17946_124182.jpg

Deze is er het slechtste aan toe e wordt al lichtgroen bovenin.

 

Wonderbaarlijk genoeg doen enkele dames het wél goed.

 

gallery_6495_17946_51327.jpg

 

Het lijkt er wel op dat de planten die de bladeren laten hangen verzopen zijn, maar volgens het autopotsysteem kan dat niet. Wat mij betreft is het begin niet goed en ik heb ondertussen al enige spijt geinvesteerd te hebben hierin. Zo slecht hebben mijn planten er het laatste jaar nog niet bijgestaan, terwijl ik absoluut niet goed water kan geven met de hand.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij duidt dat altijd op water te veel, dus verzopen planten. Ik geef daarom ook altijd de eerste 4 weken water van boven met de hand.

 

Maar blijft er water onder de potten met dat autopot systeem? Is toch een soort van eb en vloed automatisch of heb ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt met zwaartekracht en beweerd wordt dat je enkel de tank voor 1/3 hoeft vol te houden de gehele cyclus. Er staat de hele tijd een cm water onderin de potten en de planten nemen volgens de makers precies wat ze nodig hebben. Dát is dus alvast een fabeltje zoals duidelijk te zien is. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ook verzopen, zou je vat een paar dagen niet bijvullen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wel eens dat het water te lang bleef liggen, kreeg ik deze symptomen ook. Normaal als ik vloed moet het de volgende dag weg zijn. Dus ja weet niet of ze het zo fijn vinden constant natte voetjes.

 

Gwn goed droog laten trekken, trekt wel weer bij komt goed! Bij mij ook liet ze gwn droog trekken en paar dagen later stonden ze er weer goed bij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het vat maar even losgekoppeld en laat de planten nu droog trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vloer is volledig bedekt met vijverfolie... waarom zet je niet gewoon eens in de 3 dagen je gehele ruimte blank?

 

Jouw ruimte lijkt me ideaal voor eb en vloed, voor zover ik dat via foto's kan beoordelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een eb en vloedsysteem had mij ook wel wat geleken, maar degene van wie de locatie is waar ik kweek wilde dat absoluut niet. Er was geen discussie over mogelijk, want anders was het autopotsysteem er niet gekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, daar begin ik niet weer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog laten trekken en de volgende keer niet meer dan 10 liter in het vat gieten. Mocht dat nog niet werken dan schaf ik afwasteiltjes aan waar ik de potten inzet zodat ik van onderen water kan geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...