Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gorilla

4 Shackzilla In Tentje Van Gorilla Onder Een Dimlux Zonnetje!

Recommended Posts

Guest wiet61

Gorilla het ziet er toppie uit hoor ,goed voorbereid ook ,nu nog een goede kweek ,dan komt alles goed ,maar dat lukt je wel hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die voorgroei TL shit!

Knallen met die lamp!!!

 

Edit, zal de reden er bij zetten..... herma en grammen......

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die reactie wel van je verwacht PH donner, aangezien ik die al vaak voorbij heb zien komen hier...... maar ik doe het binnen mijn "financiële" mogelijkheden en dus op deze manier!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf, We hebben het over een paar tientjes in de maand en kans op knal wiet met bananen

 

Hier nog een tip https://www.consumentenbond.nl/energie/extra/energie-besparen-in-huis/

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel je reactie echt wel op prijs, maar een paar tientjes in de maand extra is voor mij op dit moment gewoon niet haalbaar! Ik zit aan de max met mijn budget, met alles!

Anders had ik ze wel direct onder de lamp gezet, wellicht in de toekomst!

Ik besef me dat ik daarmee enig risico loop, maar het is helaas niet anders......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph

 

Waarom laat die voorgroei shit met tl?

 

Heb hier toch monsterlijke verslagen gezien met mensen die bv eerst voorgroeien met t-neon.

 

Zo kan je ook nog is met je planten beginnen voordat je ronde af is kan je elke ronde +\- 2 weken besparen.

 

Je zal er vast wel een rede voor hebben ph die zou ik dan ook graag horen.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis met voorgroeien met tl

Ik groei de nieuwe altijd al voor als ik in de laatste paar weken bloei zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen onder een dikke lamp wel sneller groeien en dus kun je eerder omschakelen, maar of dat opweegt tegen de hogere kosten weet ik niet. Ook ben ik niet bang voor herma's bij de shackzilla. Dit schijnt een goede stabiele soort te zijn en ondanks mijn gepruts ben ik in mijn kweekje geen ballen tegen gekomen, dus dat zal wel kloppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie spulletjes, ben wel jaloers hoor.

:D

Ik ga dit ook volgen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is ook hoe meer licht ze vanaf het begin krijgen hoe beter de opbrengst ( wel klimaat in orde en niet boven 1500umolm2 etc)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Je kan ze prima voorgroeien onder zo,n tl hoor ,als ze maar op 18 uur blijven staan ,ik heb het veel gedaan ,nog nooit heb ik herma,s gezien .

Wel dat het langer duurt ,laat het plantje gewoon wat groter worden ,dan in de grote potten ,schakel over op 400 watt ,en groei daar verder mee ,zolang je wil ,dat knal je ze op 12 uur ,dan groeien ze ook nog even door hoor ,het worden stuiken dat kan ik je vertellen ,en veel grammen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met meteen vol power draaien verdien je meer grammen dat je nu stroom bespaard!

Veel licht=dikkere stammen en bloemtrossen!

@knaak .Met de Temp en de LV hebben zaailingen totaal geen probleem zeker niet nu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp ik PH donner, maar ik kweek voor mezelf en niet voor knaken!

Moet roeien met de riemen die ik heb....dus heb ik voor deze opstelling gekozen en ik zie hier wel meer verslagen waarbij dat goed gelukt is, al duurt het wat langer.

 

Ik vind dat de dames niet echt veel doen nu. Heb wel al gehoord dat als ze eenmaal wortels hebben dat het ineens heel snel kan gaan, klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er meer vanaf haalt door meteen de volle bak licht erop te zetten, dan scheelt dat je toch weer stroom, dan hoef je minder vaak een ronde te draaien omdat je er meer vanaf kunt halen.

Ook gaat het voorgroeien onder een 150watt t-neon een stuk trager dan onder 1000watt hps, dus zul je langer moeten voorgroeien, wat ook weer stroom kost.

Ook is het een voordeel dat als je planten meteen in hun uiteindelijke pot zet, dat ze die ook vanaf het eerste moment kunnen doorwortelen, en niet eerst enkel de ruimte van een klein potje vol wortelen en de penwortel kan in 1 keer recht naar beneden toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, jullie hebben wellicht wel gelijk. Maar dit keer gaan we het op deze manier voortzetten en dan zien we wel weer verder.....

 

Zaden zijn 22 januari de grond in gegaan.

Vind ze er niet echt lekker uitzien, wat denken jullie?

Heb eigenlijk alleen met de plantenspuit nog wat bovenop gesproeid om de aarde nat te houden, maar toch kijken ze aardig geel en niet fris....... wacko.png

Even voorzichtig het potje op z'n kop gehouden om te zien of er al wortel zit maar kon net voorkomen dat het uit elkaar viel, niet meer doen dus!!!

 

gallery_43961_17860_2005090.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruimte voor verbetering is er altijd natuurlijk, het is ook mijn eerste keer dus heb ook nog veel te leren.

Maar ik zie genoeg andere mensen die voorgroeien onder t-neon met zeer goede afloop.......heb minder of geen kweken met bananenschillen gezien! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch staan mijn planten er tot nu toe fantastisch bij.

Heb ook spijt dat ik mijn geheime ingrediënten gedeeld heb :( ;) :P

Was maar een plaagstootje, je bent fantastisch bezig en ik blijf dit log ook zeker volgen.

 

Suc7!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van bovenaf is het misschien beter te zeggen........

 

Ik heb het bovenste laagje gisteravond pas aangevuld, omdat de plantjes omvielen.

Kijkt op de foto vrij droog, maar lijkt droger als wat het daadwerkelijk is.

 

Toen ze ingewaterd waren met 10% woog een potje ongeveer 580gram.

Gisteravond nog 440 gram.

 

Wat kunnen jullie adhv de foto's zeggen?

Staan ze toch te nat of juist te droog of wat zou nog een andere reden kunnen zijn dat ze er niet lekker uitzien?

 

(Die laatste gaat het sowieso waarschijnlijk niet halen. Het stammetje was onderin heel erg dun en keek bruin. Hoop dat ik er wel 4 over hou....)

 

 

 

gallery_43961_17860_889684.jpg

 

gallery_43961_17860_1438583.jpg

 

gallery_43961_17860_3198480.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

In wat voor aarde staan ze nu ?

Ze staan veelste droog ,flink bewateren is mijn advies dan ook.!

Pm kijk daar maar eens naar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks wiet61, ze staan in zaai en stekaarde en ik heb ze net zowel van onder als van boven wat water gegeven.........nu afwachten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toplaag kun je makkelijk vochtig houden met een plantenspuit.

Bij Welkoop verkopen ze EazyPlugs, dat scheelt gezeul met stekaarde.

Je kunt je zaailingen dan gelijk in 4 liter potten met Light Mix zetten.

2cents.gif

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol Krasi, waarom die like.........ik vind het niet om aan te zien!

 

@RW; Bedankt voor de tip, vraag me af of en wat dit nog wordt......baal ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gewoon goed uit hoor.

Niet te vroeg balen man, schieten straks waarschijnlijk gewoon prima in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt aan het gewicht van de potjes voelen of ze nat genoeg staan, lichte potjes geef je een beetje water.

Het lijkt idd of ze wat te droog staan.

De like was omdat ik het tof vind dat er nog een Shackzilla ronde van start gaat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...