Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Unpredictable

Internet Speurder Quiz

Recommended Posts

Ik zou het niet precies weten maar waar het denk ik mee te maken heeft is dat Feyenoord als enige club in nederland een echt stadion heeft. Met stadion bedoel ik niet 2 korte en 2 lange tribunes maar een echt STADION, een geheel met 2 echte ringen die doorlopen en dus geen open hoeken bijvoorbeeld. Tevens denk ik bij een echt traditioneel stadion aan lichtmasten. Een dak zoals in 020 valt niet onder mijn beleving van een echt stadion. Stadions zijn eigenlijk afgeleid van de vroegere Italiaanse Arena's waarin gladiatoren gevechten werden gehouden. Deze Arena's hadden 1 of meerdere ringen (doorlopend en dus geen open hoeken) en hadden tevens grote fakkels (nu lichtmasten) in de top zodat de arena ook s'avonds gebruikt kon worden.

Zie je de vergelijkingen met de Kuip en vroeger?

De andere clubs in Nederland hebben dit allemaal niks en hebben wat mij betreft wel tribunes, maar geen echt stadion. En daarom staat Feyenoord dan ook bekend als "de Stadionclub"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoiets had ik ook al wel in gedachten..

We wachten af, of er betere/andere verklaringen komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet zelf bedacht maar gevonden op het net, vond het wel een mooie uitleg/verklaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

linkje 31 augustus 2005

JerzyForever

Geselecteerd voor Oranje

 

Uit: Utrecht

Vak: Geen Seizoen Club Card

Posts: 450

Reg.: 21 juni 2005

 

 

non.gif

Gepost op 31 augustus 2005 om 22:55:09. profile.gif zprive.gif edit.gif quote.gifhs660.png

 

quote:
hr495.png

Romario77 schreef:

 

Hallo,

 

Ik vraag me af, waarom Feijenoord altijd "De Stadionclub" wordt genoemd. Ik lees het vaak in allerlei publicaties, maar weet niet waarom dit synoniem wordt gebruikt.

 

Ik weet, zelfs als PSV'er, ook wel dat Feijenoord het mooiste stadion van Nederland heeft, en dat toegeven kost me geen enkele moeite.

 

Vrienden van me, die Feijenoord-supporter zijn, konden me er geen antwoord op geven, dus ben ik benieuwd of er hier misschien mensen zijn, die het me kunnen vertellen...

hr495.png

Ik zou het niet precies weten maar waar het denk ik mee te maken heeft is dat Feyenoord als enige club in nederland een echt stadion heeft. Met stadion bedoel ik niet 2 korte en 2 lange tribunes maar een echt STADION, een geheel met 2 echte ringen die doorlopen en dus geen open hoeken bijvoorbeeld. Tevens denk ik bij een echt traditioneel stadion aan lichtmasten. Een dak zoals in 020 valt niet onder mijn beleving van een echt stadion. Stadions zijn eigenlijk afgeleid van de vroegere Italiaanse Arena's waarin gladiatoren gevechten werden gehouden. Deze Arena's hadden 1 of meerdere ringen (doorlopend en dus geen open hoeken) en hadden tevens grote fakkels (nu lichtmasten) in de top zodat de arena ook s'avonds gebruikt kon worden.

Zie je de vergelijkingen met de Kuip en vroeger?

De andere clubs in Nederland hebben dit allemaal niks en hebben wat mij betreft wel tribunes, maar geen echt stadion. En daarom staat Feyenoord dan ook bekend als "de Stadionclub".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stadionclub wil zeggen dat het een club van het volk is. Het stadion vervult naast tijd voor ontspanning ook een sociale behoefte. Dus de kuip kun je zien als het grootste buurthuis van Rotjeknor!

 

Ondanks dat ik geen Feyenoord fan ben heb ik altijd een zwak gehad voor de Kuip en Feyenoord in het algemeen. Mooie club hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ p. carboes.

Stadionclub wil zeggen dat het een club van het volk is.

 

Mmm. Dat lijkt me niet het goede antwoord.

Er zijn meer clubs die een hele sterke binding hebben met het volk (al dan niet in de regio)

 

Ondanks dat ik geen Feyenoord fan ben heb ik altijd een zwak gehad voor de Kuip en Feyenoord in het algemeen. Mooie club hoor!

 

Dat maakt jou 1 van de vele 100 duizenden..

Het is 1 van de meest aansprekende clubs in Europa en zeker in NL.

Je zou een keer een bezoek moeten brengen aan de kuip.

Eens als je gegrepen bent door de enorme sfeer die er hangt, ben je verkocht en ga je vaker.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zou een keer een bezoek moeten brengen aan de kuip.

Eens als je gegrepen bent door de enorme sfeer die er hangt, ben je verkocht en ga je vaker..

Is dat mischien het antwoord? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja top sfeer,

gezellig tussen de rellende hooligans naar een stel over betaalde aanstellerige mongolen kijken die achter een bal aan rennen welke ze weg trappen zodra ze hem eindelijk hebben....

Voetbal, ik zal t nooit begrijpen.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gezien Ozzoes.... :( NOT

 

Die rellende hooligans, zijn al jaren niet meer in het stadion.

Ik stond zondag nog op Y2 en voor mij stonden 2 twente supporters.

Dat kan gewoon weer..

 

Maar aan je reactie te oordelen,

Ben je absoluut geen voetbal fan.. misschien wel geen eens sportfan.

Ben je in nog nooit in het stadion geweest of in ieder geval al jaren niet meer.

 

Geeft niet, maar een beetje flauw om te roepen:

 

"naar een stel over betaalde aanstellerige mongolen kijken die achter een bal aan rennen welke ze weg trappen zodra ze hem eindelijk hebben...."

 

​Zo zou je dat ook van die over betaalde tennissers kunnen zeggen. o.i.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je goed gezien Rocker, enkel bij tennis slaan ze de bal in plaats van schoppen. ;)

 

On topic:

Is het juiste antwoord nog niet voorbij gekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft, denk ik dat DJBroertje boven aan staat nu..

Maar wellicht, dat er nog een andere/betere theorie voorbij komt..

 

Tenzij, we met elkaar vinden, dat hij al heeft gewonnen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhipt..

al bijna vergeten..

 

Ik had nl verwacht, dat er hier nou hele geweldige theorieën zouden rond gaan... :(

 

Neemt natuurlijk niet weg, dat djbroertje heeft gewonnen..

 

Als je me een PM doet, zal ik zorgen, dat je weer wat lekkers kan gaan groeien... :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah weer eens wat gewonnen. :lol: En ook ik had wel wat meer verwacht van deze vraag. :whistle: qua antwoorden of inderdaad theorien dan

 

PB onderweg Thanks.

 

Nou moet ik weer wat bedenken, Hmmm misschien wordt het dan toch weer wat plaatjes als daar geen bezwaar tegen is, zal eens diep gaan nadenken.

Give me some time.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al wat bedacht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag vind ik toch erg lastig om te bedenken, maar als jullie genoegen nemen met voor 1 keer een plaatje raden wil ik wel weer wat leuks bedenken (hoop ik dan)

Ook al hoort dat dan niet echt hier thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je gang

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond rond 21 uur dan maar, na de verzorgingsbeurt van de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je een vraag kunnen bedenken DJBroertje? Anders mag iemand anders de spits afbijten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel een foto maar een vraag wordt het niet bij mij.

 

Maar ik wil eigenlijk niet dit doen voor een heel klein groepje leden.`(4 reacties in 8 dagen?)

Daarom is het quizztopic ook eigenlijk een beetje een langzame dood gestorven.

 

Dus als er iemand anders een vraag kan/wil bedenken heel graag, dat past toch beter in dit topic.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(4 reacties in 8 dagen?)

 

Ik kijk alle dagen ff..

 

Maarja, als er geen vraag is om te beantwoorden, valt er ook weinig te reageren..

Maar misschien, ben ik idd wel een van de weinigen, die dit wel leuk vind.. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga proberen eens een vraag te bedenken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...