Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

Groene Kikkers Met Spint En Trips In Mapito

Recommended Posts

ziet er goed uit , en ik vind het leuk om te zien dat "vele wegen leiden naar Rome"

 

Veel verschillende inzichten/methodes geven goede resultaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bol kweekt krijgen de buitenste planten minder licht, als je hol kweekt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat omdat was denk ik een vraag waarom jij het niet eens was met de bevochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_9781_22368.jpg

 

4 weken oud...

 

draait voor geen meter meer,,

 

(zal ook voor andere toestanden dan een oc niet gezond zijn....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Alles wat mist in de lucht jaagt is slecht.

 

Slecht voor de apparatuur

Slecht want je gewas slaat nat

Slecht want je krijgt schimmel op je muren en planken

 

Er zijn best mooie apparaten te koop die deze problemen niet veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker ,airsuplies was jaren terug bezig met een luchtbevochtiger met de juiste druppelgroote (wat was het ookalweer 0,5 micron?)

 

komt die ooit nog op de markt of is het gecanceled?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je bevochtigen? Je plant past zich tot dag 21 van bloei aan aan de omgeving. Dus draai lekker lage rh vanaf dat je stekken in je bloeihok staan. Ook goed voor aantal stomatas

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je wil met 1500umol per m2 draaien met opti , dan kan het zijn dat je ruimte niet in balans is .

opti haalt meer vovht uit lucht dan gewas verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nou juiste druppelgrootte? Mijn luchtbevochtiger knalt gewoon druppeltjes water de lucht in en die verdampen dan binnen vijf á tien s. Ik gebruik kraanwater. Dat betekent dat alle "ingrediënten" van dat water, zoals Ca, K, Mg, S, Cl, F, en weet ik wat allemaal, gewoon op de grond vallen als stof of als stof in de lucht blijven zweven als het water verdampt is. De hierboven genoemde elementen zijn bij kamertemperatuur namelijk niet gasvormig (behalve Cl en F). Natuurlijk kan ik ook gedestileerd of gedemineraliseerd water gebruiken maar daar ben ik te lui voor. Ik verbuik ongeveer vijftien liter per dag.

Die vijftien liter water verdampen op het moment dat ze gelanceerd worden of iets later. Ik heb dus adiabatische koeling en die vind ik ook terug in mijn grafiekjes als ik de luchtbevochtiger uitzet.

De reden dat ik streef naar wk1>80, wk2>70, wk3>60 is dat ik alle stekjes de kans wil geven aan te slaan. Zodoende heb ik uiteindelijk planten die allemaal even groot zijn en dat komt de opbrengst ten goede want dan heb ik geen planten die te nat staan, geen die te droog staan, geen die te weinig licht krijgen of te veel.

Ik begon met 95 plantjes. Vijf heb ik in de eerste drie weken weggedonderd (steeds de slechtste er uit gepakt) en nu heb ik 90 mooie over.

@Starter1.0: de stekjes gaan hier meteen de mapito in dus niks voorgroeihok.

@Rakker: je bent gewoon een viespeuk! Wat is dat voor een smerig apparaat? :) Misschien hing de afzuiger te koud waardoor je condensatie kreeg in je afzuiger. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.

@Racker: inderdaad, ik kweek zoals mijn hoofd: hol!!

@Oude Rocker: ec1,53 kunnen ze best hebben als alle andere zaken in orde zijn. Dat was hier niet het geval de eerste week (drain ec 2,05).

 

Nog even on-topic: ik heb een flesje gekocht in geschenkverpakking in mijn favoriete kleuren.

Er zit nog iets bij: 50ml Blossom Builder Liquid waarop staat PK20-32. Kijken of en zo ja hoe ik dat ga inzetten.

gallery_28849_17670_98638.jpg

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig nieuws hier, behalve dat het net een wietplantage begint te lijken. Er beginnen zich topjes te vormen.

12 dagen bloeien:

gallery_28849_17670_146965.jpg

Gisteren gewaterd. Eindelijk lukte wat ik sinds vier weken probeer te bereiken: droge potten. Ik gaf gisteren 65 liter voeding en er kwam nauwelijks iets onderuit. Net genoeg om überhaupt de drain te kunnen meten eigenlijk.

ec: in 1,78 uit 1,88

pH: in 5,3 uit 6,7

Vanaf gisteren krijgen ze de hier boven getoonde bloeistimulator mee. (1 promille of minder)

Een keer per week krijgen ze enzymen.

Dadelijk ga ik nog een rondje dieven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 x 600W, twee keer magnetisch en twee keer elektronisch.

Op dit moment zitten er Son T Pia Plus peren in. Ik vraag me af of ik niet beter Green Powers er in kan schroeven.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig nieuws hier, behalve dat het net een wietplantage begint te lijken. Er beginnen zich topjes te vormen.

 

:rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor een kappen?

Vier cheape kappen die ik zelf een beetje bijgebogen heb.

 

Zo ziet het er uit na twintig dagen bloeien (foto is van 3 dagen geleden):

gallery_28849_17670_261699.jpg

 

Statistiekjes (niet te verwarren met elastiekjes):

gallery_28849_17670_163907.jpg

ec in 1,36 uit 1,84

pH in 5,3 uit 6,9

Planten zijn +-70cm

De planten zien er niet topfit uit, het lijkt een beetje op microgroei. Nu hebben ze in een maand tijd al zes keer Savona over zich heen gekregen. Daar zou ik ook niet zo blij van worden.

Ik probeer de ec wat te doen dalen want ze begonnen me te groen te worden (zou dat de kalium uit de Savona zijn?).

De pH is erg hoog (6,9) dus wil ik vanaf nu 5,3 blijven geven. De pH zal wel nog gaan dalen.

De "aangestampte" mapito houdt veel water vast, dat lijkt me ook niet ideaal.

Maar ja, ze bloeien als het meezit nog zes weken dus er kan nog van alles gebeuren (hopelijk ten positieve).

 

Hier nog een stukje van de temp/rlv log.

In de nacht was de verwarming er mee opgehouden wegens te lage druk in de leidingen. Na bijvullen deed hij het weer :) Leuk om te zien in de grafiek.

gallery_28849_17670_8451.jpg

Edited by Zwemvis
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel lekker tog zwemvis succes verder

 

Gr ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor zwemvis, sluit me bij VenaSnar aan.

 

Het lijkt wel of je er met een maaiertje overheen gegaan bent, zo mooi egaal.

 

Je vindt ze er zelf niet topfit uitzien? Ik zie toch wel wat anders op de foto's, maar ik zit er natuurlijk met m'n neus niet tussen.

 

Mooi ook die grafieken.

 

Komt allemaal wel goed.

 

Succes verder!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jongens.

Ik heb verder niks te melden dus ben ik maar weer snel weg hier :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen bloeien ze 27 dagen.

Hier zie je wat ik allemaal weggediefd heb, bij sommige planten wel acht of negen takjes. Misschien dat ik volgende week of zo nog een keer dief want kansloze topjes zijn verlies.

gallery_28849_17670_4756.jpg

 

Close-up van een hoofdtop:

gallery_28849_17670_241114.jpg

 

Wat hoofdtoppen bij elkaar:

gallery_28849_17670_104602.jpg

 

Overzicht:

gallery_28849_17670_186198.jpg

 

Toen ik net de foto's maakte vond ik de planten extreem groen. Ik wil ze niet over hun nek jagen daarom ga ik om de twee dagen voeden en wel met vrij lage ec, 1,4 of zo. Als ik om de twee dagen voed ga ik een leuke hoeveelheid drainage hebben en hopelijk spoel ik overtollige ellende de pot uit. Gisteren gaf ik water (na drie dagen) en de drainage was bijna nul.

:dope:

Je vindt ze er zelf niet topfit uitzien? Ik zie toch wel wat anders op de foto's, maar ik zit er natuurlijk met m'n neus niet tussen.
Ja vorige week toen ik Savona spoot waren alle stampers verschrompeld en de topjes zagen er niet uit. Nu zit het weer vol verse stampers en ziet het er beter uit. Edited by Zwemvis
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dieven heeft zeker wel even geduurd? :whistle:

Mooi overzichtelijk veldje man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt wel mee. Ik heb even nagekeken: vijftien dagen geleden heb ik gediefd en vierentwintig dagen geleden. Twee keer 1,5 uur of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...