Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

Groene Kikkers Met Spint En Trips In Mapito

Recommended Posts

Mooie kweek man, gaat denk ik wel flink wat van af komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan het zien 420man.

Zo ziet het er uit na vijftig dagen bloeien:

gallery_28849_17670_158312.jpg

 

Helemaal links aan de rand staat een plant waar ik gisteren een berg bladeren af trok omdat die helemaal onder de spint zaten. De plant ziet er ook slecht uit. Achterin de tuin staat nog een plant die er vreemd uit ziet. Dit is het spinthotel:

gallery_28849_17670_157242.jpg

 

Ik heb net water gegeven, ec 1,53 pH 5,4

Waardes van drain heb ik niet want er was geen drainage.

Dat komt omdat ze drie dagen geleden water kregen en zes dagen geleden. Overmorgen krijgen ze weer, dan zal er wel weer wat drainage zijn.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dribble:

 

Ziet er zeer goed uit man!

 

Ik ken dat met de spint, vorige ronde ook. Zat op 1 plant maar breide zich op een 1 of andere manier niet uit. Ze vonden het te fijn op die plant. :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het spinthotel:

 

 

:rofl

 

Gaat erg lekker daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dribble:

heilige maagd maria wat een mooi veldje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg er gewoon hanenvel van, zo mooi! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo`n veldje mag ik alleen maar van dromen.

En dan te bedenken dat er hier leden waren die alles er uit zouden trekken en overnieuw beginnen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mogen dan wel ff langs de ggd ingeest :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig man, ben blij dat er nog dit soort verslagen gemaakt worden, helaas zijn het er te weinig!

 

Keep up the good work!........ :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt collega's. :)

Vandaag heb ik weer gewaterd.

ec in 1,06 uit 2,51

pH in 5,2 uit 6,3

Voor de afwisseling schrijf ik even op wat in de bak ging: restant voeding van vorige keer (+- 7l), 300ml Cannazym, 80ml Canna FlorisA, 80ml Canna FlorisB, 12ml pH-, kraanwater. Alles bij elkaar 70l. Cannazym krijgen ze één keer per week.

 

De grafiek tot nu toe:

gallery_28849_17670_73139.jpg

De ec van de drain is tot grote hoogte gestegen. daarom water ik met lage ec. De dames gaan zo'n beetje de laatste week in en ik wil de ec wel onder de 2 krijgen. Kijken of dat gaat lukken.

In de grafiek zie je ook: ze bloeien precies 8 weken (zwarte lijn), ze zijn 74cm hoog (groene lijn), de ec is dalende.

 

Hier nog een log van temp en rlv:

gallery_28849_17670_114965.jpg

Er moet een weeromslag hebben plaatsgevonden anders kan ik die scherpe daling van de rlv niet verklaren.

De logger hangt aan het filter dus niet tussen de planten. Tussen de planten is het iets kouder en vochtiger, ongeveer 19 gr 's nachts.

Kijken of ik de negen weken bloeien kan halen.

:dope:

Edited by Zwemvis
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zo'n grafiek! Kun je die zo kant en klaar vinden dat je alleen de waardes nog maar in hoeft te vullen of heb je die zelf gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker stoeien met Microsoft Excel. Dat is wel wat gepuzzel, lijkt een beetje op wietplantjes kweken. :)

 

helaas zijn het er te weinig!

Hoe bedoel je dat? Er staan toch genoeg verslagen op?

 

Zo`n veldje mag ik alleen maar van dromen.

Oefening baart kunst! :) Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig man, ben blij dat er nog dit soort verslagen gemaakt worden, helaas zijn het er te weinig!

 

Keep up the good work!........ :showoff:

 

Hej Oro,

Tijdje gemist... Alles okay?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet een weeromslag hebben plaatsgevonden anders kan ik die scherpe daling van de rlv niet verklaren.

 

 

 

Of ze verdampen niet meer veel waardoor ook de ec drain omhoog gaat. (wat naar mijn mening ook zo hoort)

 

Mooie grafiekjes man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn grafieken inderdaad ook die omslag van LV. Vreemd is dat, want echt droog is het buiten niet toch? Bij mij ging het van 58% naar 38% (gemeten op de inlaat). Heb de luchtbevochtiger zelfs maar weer even aangezet vandaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier leeft alles nog, na zestig dagen bloeien:

gallery_28849_17670_453042.jpg

 

In principe laat ik de planten zo lang mogelijk bloeien. Er zitten ook nog verse stampers aan de plant, ze maakt dus nog steeds nieuwe bloemen:

gallery_28849_17670_242758.jpg

 

Wel zijn de planten aan het vergelen. Misschien had ik toch een iets hogere ec moeten geven afgelopen week.

Hoe dan ook, ik heb ze net geïnspecteerd en ik zie geen tekenen van toprot of andere gekkigheid, dus ze blijven gewoon staan. Binnen een week of zo zal ik wel gaan knippen, we zullen zien.

Groetjes, :wave:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemachtigprachtig wietje gekweekt daaro!...

 

Super man, wat een schitterend veld heb je vanaf het begin al, mooie knuppeltjes, en prachtig afgerijpt.

 

Verstandig dat je ze nog een weekje laat staan, alles onder controle dus waarom niet, je wiet wordt er alleen maar beter en harder van, en ze mogen nog wel wat bruiner worden volgens mij, maar vind het altijd lastig te zien op een foto.

 

Nu nog effe 7 dagen spoelen!

 

Het blijft apart dat je zoveel planten op zo'n mooie gelijke hoogte hebt gehouden.

 

Hoe ruikt het als je het hok open doet? :yummy:

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...