Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

Groene Kikkers Met Spint En Trips In Mapito

Recommended Posts

Racker, ik streef naar week 1 rlv>80, week 2 rlv>70, week 3 rlv>60. Drie dagen geleden had ik even een derde lamp aan maar de rlv ging vrij snel richting 50 dus dat feest gaat nog niet door.

Welkom growking86.

Knakenpoetser, bedankt voor de tip. Ik heb het besluit genomen Savona serieus in te zetten. Kijken wat het wordt.

 

De illustere Wietzwam, waarvan gedacht werd dat die alleen op Jupiter voorkomt, komt ook in Nederland voor:

gallery_28849_17670_102591.jpg

Vijf dagen geleden heb ik een liter Savona gespoten (verhouding 1:100). Vandaag heb ik drie liter gespoten. Om de kans te vergroten dat de spinten zich nog even te pletter lopen tegen de zeepvloeistof maak ik de lampen later aan. Ik geef ze precies één uur om zich te pletter te lopen. In het Engels tijdschift Spint Journal was al melding van high casualties dus het gaat goed.

gallery_28849_17670_880532.jpg

 

Gisteren heb ik weer gewaterd. De potten zijn weliswaar loeizwaar maar er moet nu eenmaal af en toe gewaterd worden. Als het "grond"klimaat tiptop is kun je wel wachten met wateren tot de pot lichter is maar omdat ik begon met een veel te hoge ec moet ik wel wateren om de waardes in de gaten te houden.

pH: in 5,5 uit 6

ec: in 1,13 uit 1,53

De plantjes zijn een beetje lichtgroen. Volgende keer (over een dag of vier) water ik met ec 1,4 of 1,5 dat weten we alvast.

Overzicht na 13 dagen groeien:

gallery_28849_17670_549742.jpg

Ik heb ze nu dus 13 dagen. Ze zijn zonder voorgroei meteen de mapito in gegaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC lijkt me te hoog zwemvis.

Juist als het al hoog is, even een paar keer niet voeden is beter.

En zou ook een beetje rustiger aan doen met water überhaupt.

 

Verder wil ik je de tip geven (Spint), gewoon de stofzuiger te pakken en heel voorzichtig alle blaadjes even afzuigen.. :)

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me eerder een voeding te kort aangezien ze behoorlijk licht van kleur zijn, snap ook niet dat oude rocker hier gaat aangeven dat het te veel voeding is :rolleyes2: en over die spint gesproken gewoon Roofmijten uitzetten nu werkt het beste vind ik. maar als ik dit al weer zie is het voor mij al weer reden genoeg om nooit aan hydro te beginnen wat een rotzooitje.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is tie pas klaar als hij gaat oogsten! :whistling

 

Valt wel wat mee toch zwemvis..

 

Ik tel in de gauwigheid ca 100 stekken.

Mooi klein, dus de stofzuiger heel zachtjes en de kop van het plantje ff helemaal in de slang steken.

Kost je een uurtje misschien, maar wel weg dan, incl eitjes................! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC lijkt me te hoog zwemvis.

Juist als het al hoog is, even een paar keer niet voeden is beter.

En zou ook een beetje rustiger aan doen met water überhaupt.

 

Verder wil ik je de tip geven (Spint), gewoon de stofzuiger te pakken en heel voorzichtig alle blaadjes even afzuigen.. :)

wel eerst even een panty over je stofzuigerslang !!! anders ben je je spint kwijt, en de bladeren ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC lijkt me te hoog zwemvis.

Verklaar je nader svp.

Leuke stofzuigtip! Die onthou ik voor volgende keer.

wat een rotzooitje.

Verklaar je nader svp. Welke rotzooi bedoel je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec: in 1,13 uit 1,53

 

Ik heb nog nooit retouren gemeten, maar als er 1.53 terugkomt,

Dat lijkt mij hoog voor zulke jonge plantjes.

 

 

En geen panty gebruiken hoor. Nergens voornodig.

Tenminste als je de zuigkracht voldoende kunt dimmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je eerder naar je ph waarde moet kijken dan naar je ec als ik naar je planten kijk

een voedingstekort met een ec van 1,1 bij stekjes kan bijna niet

je weet dat je ph juist moet zijn want anders kan de plant niet alle delen van je voeding goed opnemen

probeer je ph van je voedingswater op 5.8 te zetten

is je ph meter nog wel goed geijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen 5.6 en 5.8 is de ideale PH voor jonge planten.

Dus daarmee zit hij wel goed.

 

Naja, ik kan me hier ook maar beter stil houden, want zwemvis heeft meer ervaring in zijn kleine teen,

dan ik.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC lijkt me te hoog zwemvis.

Verklaar je nader svp.

Leuke stofzuigtip! Die onthou ik voor volgende keer.

wat een rotzooitje.

Verklaar je nader svp. Welke rotzooi bedoel je?

je planten hebben een en al stres je steeltjes zijn bijna allemaal paars je blad ziet er niet uit en of het nu een ec of een ph probleem is ik weet het niet je hebt in ieder geval een behoorlijk probleem aan de planten te zien en dan heb ik het nog niet over de ongedierte gehad waar je vanaf het begin af aan al mee bent het kloten, als ze binnen een paar dagen niet bij zijn getrokken zal ik ze zelf persoonlijk eruit trekken en gewoon op aarde gaan, hier heb je veel te veel werk aan en het levert alleen maar problemen op zo zie ik het :P

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou zo erg is het allemaal niet hoor.

Over een paar dagen maak ik weer een foto en dan zie je wel hoe ze er dan uitzien.

Frits Bom, de meter is gecalibreerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het ook wel meevallen allemaal , verwacht dat zwemvis het gewoon op het goede spoor krijgt , en succesvol afrond.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het ook wel meevallen allemaal , verwacht dat zwemvis het gewoon op het goede spoor krijgt , en succesvol afrond.

ik hoop het ook voor hem het is hem zeker gegund! maar ik persoonlijk zou ze al lang eruit hebben getrokken en goede stekken of zaailingen gaan halen. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook allemaal wel meevallen zwemvis, ze trekken nog wel bij hoor.

 

Hoop wel dat je de spint onder controle houdt.

 

Verder goed naar je planten blijven kijken, en zorgen dat je ze niet verzuipt, maar dat hoef ik je niet uit te leggen.

 

Je leest het hier wel vaker op het forum, zit het even tegen, of de planten staan er niet helemaal lekker bij, krijg je weer reacties dat je alles er maar uit moet trekken, dat is misschien een optie als je er 5 hebt staan, maar bij deze aantallen denk je nog wel 2 keer na toch?

 

Je leert er ook weer van, en het gaat tenslotte nooit vanzelf.

 

Succes verder!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit trekken?? Waarom in godsnaam? Om wat paarse steeltjes en lichter blad? Ze groeien toch gewoon als kool? En spint zit tegenwoordig in alle stekken. Hier staat straks gewoon weer 1 gram/watt vermoed ik.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eruit trekken?? Waarom in godsnaam? Om wat paarse steeltjes en lichter blad? Ze groeien toch gewoon als kool? En spint zit tegenwoordig in alle stekken. Hier staat straks gewoon weer 1 gram/watt vermoed ik.

1 gram de watt :lol: rook jij nog 1 :tu alleen al dat je zegt dat bijna alle stekken last hebben van spint en wat paarse steeltjes en licht blad in jou ogen niks boeit weet ik al dat jij nog nooit de gram de wat heb gehaald :wave: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

:welcome:

Blowers en growers, hier zijn de kikkers weer ;)

gallery_28849_17670_176486.jpgEerlijk is eerlijk, en je ziet het niet goed op de foto, maar ze zijn nog steeds ietwat lichtgroen. Nog sterker, de takken zijn wat knokerig hard. Dus niet helemaal het fruitige dansende groen waar ik op hoop en waar de levensvreugde vanaf spettert.

Ik herinner me dat ik mijn laatste oogst draaide in de zomer. Om er voor te zorgen dat het medium genoeg vocht vasthoudt en ik niet iedere dag moet wateren, heb ik toen de mapito behoorlijk aangeduwd. De mapito is daarna niet uit de pot geweest. Het is daarom dat ik nu zo'n zware potten heb, denk ik.

Niet getreurd, ze krijgen weinig water en de potten worden lichter. Per slot van rekening is hennep geen moerasplant.

De plantjes hebben zestien dagen gegroeid en staan sinds zes dagen in de bloei:

gallery_28849_17670_385164.jpgHierboven zie je de luchtbevochtiger nog staan. Die heb ik zonet weggehaald. Ze moeten nu het klimaat zelf verzorgen en dat zal wel lukken want ze zijn al 46 centimeter.

Aan de onderkant heb ik wat takken/takjes weggediefd. Afhankelijk van hoe de planten zich ontwikkelen wordt er nog meer gediefd, we zullen zien.

Vandaag hebben ze een lading Savona gedoushed gekregen, en wel 40ml spul op 4 liter water. De spuiter opgepompt tot dik drie bar en dan met de lans naar boven gericht over de potten zodat de nevel van onderen ieder hoekje bereikt. Ik wil nog drie keer spuiten steeds om de drie dagen. Er liepen al spinten met parapluus rond maar het zal ze niet baten.

Dan nog wat statistieken:

Laatste keer water (eergisteren)

ec in 1,81 uit 1,61

pH in 5,3 uit 6,4

lengte 46cm

6 dagen bloei

rlv overdag 55, snachts 65%

temp overdag 28, snachts 20

De afgelopen vijf keer is de ec-in omhoog gegaan. Maar ik water met een klein potje. Zodoende hoop ik dat ze genoeg voeding krijgen maar ook de potten lichter worden.

Let op: in de grafiek staat alleen de ec rechts, de rest links.

 

gallery_28849_17670_31082.jpg

Groene groeten van de Zwemkikker :tu :dope:

Edited by Zwemvis
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt zo te zien gewoon weer een knaller, ze zien er potent uit!!!

 

Inhoudelijk weinig aan te merken, gewoon een mooie werkwijze heb je..

 

Wordt wel tijd voor een netje te spannen denk ik, of laat je die later van bovenaf zakken?

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat net komt pas als ze beginnen om te vallen want ik wil ze zo lang mogelijk kunnen verplaatsen. De langste gaan naar de zijkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je probeert "hol" te kweken!

 

+1 Goed bezig daar. :punk: (al ben ik het niet eens met de bevochtiger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gelijkmatig groen veld met kikkers heb je daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je probeert "hol" te kweken!

 

+1 Goed bezig daar. :punk: (al ben ik het niet eens met de bevochtiger)

Omdat?

 

Kappen "vies" worden?

 

 

Zeker mooi veldje kerel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...