Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

Groene Kikkers Met Spint En Trips In Mapito

Recommended Posts

strakke hap, het ziet er erg mooi uit :dribble:

 

succes, (maar dat komt wel goed zo te zien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig veldje man, complimenten!

 

Ongelooflijk dat al je planten dezelfde hoogte hebben, zo zie je het niet veel.

 

Goed gedieft ook, je hebt gelijk, alles wat kansloos is weghalen, wij doen het ook altijd, maar achteraf vaak nog te weinig, bovenin daar moet het gebeuren!

 

Lekker doorgaan zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er gaaf uit zeg. Lijkt wel een militaire parade uit Rusland of Noord Korea zo strak staan ze in het gelid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakenpoetser en Wietefras, het is NLX, Noord Koreaans-Russische Polskiwiet in gelid!

El Oro Verde, ja inderdaad, te weinig dieven heb ik ook vaak meegemaakt. Deze planten waren echter vrij snel uitgegroeid; ik denk dat ik niet meer dief.

Ik schreef vorige keer dat ik met lage ec wou gaan voeden vanwege de diepgroene kleur. Dat heb ik gedaan en prompt worden de onderste fanleaves geel en bruin en vallen af. Ik weet niet zeker of het met mekaar te maken heeft maar ik vind het verdacht. Volgende keer iets minder haastig de ec verlagen!

 

Een paar foto's, bloeidag 36

Van boven:

gallery_28849_17670_350736.jpg

 

Van voren:

gallery_28849_17670_164846.jpg

 

Hoofdtop:

gallery_28849_17670_178981.jpg

 

Ik probeerde nog een paar planten te verplaatsen maar dat viel niet mee. De dames zijn al topzwaar en willen graag omvallen. Binnenkort ga ik een netje er overheen spannen.

B) <_< -_- :rolleyes: :D ;) :lol: ^_^ :P :huh:

Edited by Zwemvis
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zou ik dan maar mee opschieten ja, voordat ze als bommen exploderen en neervallen!!

 

Schitterend geheel, zo heb ik het hier nog niet vaak gezien! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geweldig mooi veldje vol met kikkers!!

Dat ze nog veel dikker mogen worden!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik weer water gegeven.

ec in 1,51 uit 1,99

pH in 5,3 uit 6,7

gallery_28849_17670_22213.jpg

Ik heb een groen bolletje neergezet de keren dat ik enzymen meegaf. Ik gooi 300ml Cannazym in 70l voeding.

Steeds bij een bolletje lopen rechts daarvan de twee blauwe lijnen uit elkaar. Dwz als de ec-in een beetje stijgt stijgt de ec-uit meer. Of als de ec-in daalt daalt de ec-uit ook maar minder. De enzymen doen dus iets, ze zorgen voor een stijging van de ec.

Dat viel ook wel te verwachten want de enzymen zetten oud plantaardig materiaal om in opgeloste stoffen.

Dus eigenlijk moet ik steeds als ik enzymen meegeef een lagere ec geven. Dat ga ik proberen.

Aan de groene lijn te zien zijn in week vier de planten gekrompen. Tja, nattevingermeten is dat.

Aan de zwarte lijn te zien zit ik nu in week zes. Ik had nu PK13-14 moeten meegeven maar dat ben ik vergeten.

:whistle: :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit, mooi strak veldje :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat die CannaZym dan zo snel werkt. Zou toch verwachten dat ze wel even nodig hebben om plantresten om te zetten.

 

Ik gebruik zelf CannaZym in een DWC bak en daar merk ik inderdaad ook dat het de EC nogal kan verhogen. Al gebruik ik wel veel minder (1ml/liter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat die CannaZym dan zo snel werkt.

Het volgende meetpunt is na twee of drie dagen. De enzymen hebben dus een paar dagen de tijd gehad.

Of bedoel je dat dat snel is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat die CannaZym dan zo snel werkt.

Het volgende meetpunt is na twee of drie dagen. De enzymen hebben dus een paar dagen de tijd gehad.

Of bedoel je dat dat snel is?

Nee sorry, dacht dat je het had over de drain die je meteen terug krijgt van het vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zwemvis!...

 

Die grafieken zo is ook super, je weet precies wat je aan het doen bent.

 

Tja, en hoe het erbij staat zegt al genoeg, voorbeeld kweek!

 

Hoe hoog zijn ze nu?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOOOAAAAAhhhhh wat een saai kwoekversloeg is dit zeg!!!

Er gebeurt helemaal NIETS!! ;)

Ongeveer een week geleden heb ik van een plant twee bladeren afgetrokken want er liepen een paar spinten op rond. Daarna heb ik eigenlijk geen spintje meer gezien.

Van een andere plant trok ik ook een blad, daarop zag ik sporen van trips (ik ben een geweldig spoorzoeker :)).

gallery_28849_17670_15698.jpg

 

De dames staan zes weken en een dag in de bloei. Uiteraard ga ik niet meer spuiten of rare fratsen uithalen. Als ergens een spint of zo rondwandelt knijp ik hem plat of ik verwijder dat blad.

Hier een overzichtfoto:

gallery_28849_17670_98178.jpg

 

en nog een

gallery_28849_17670_260573.jpg

 

En nog een paar toppen uitvergroot:

gallery_28849_17670_120993.jpg

 

Nog even de stand van voeding en pH en zo:

gallery_28849_17670_111246.jpg

Gisteren:

ec in 1,73 uit 2,36

pH in 5,3 uit 6,4

 

De pH van de drain is aan het afnemen zoals het hoort.

De ec van de Drain is erg hoog. De afgelopen twee voedingsbeurten kregen ze behalve basisvoeding ook PK13/14 mee. En 26 december hadden ze ook enzymen. Vandaar dat de laatste drain-ec zo hoog is.

Ze krijgen nog een keer PK13/14 en daarna niet meer.

Groetels Zwemmert :dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestwel ja. Wel wat gele randjes hier en daar maar ik ga proberen het tot een goed eind te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice

 

geil die geschoren benen :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...