Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Shackzilla, Bio Voeding, 600 Watt Lumii

Recommended Posts

Kijk, daar had ik dus ook een totaaaaal verkeerd beeld van.

Ik dacht dat je het uiteinde van de plant met een hand zou vast pakken en dan met de andere hand even een flinke klap erop geven.... :oeps maar, ter verdediging van mijn kant, ik had me nog niet verdiept in het pletten... :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha meppen die planten shelby :P

Iedereen maakt fouten ik ga hier wel stuk zie het helemaal voor me.

 

Wees maar blij met krasi in je topic als je een beetje aan hem vast houd komt het vast en zeker goed !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout is het niet zozeer. Let maar op over 1-2 weken is dat een dikke knobbel en is die plant lager gebleven dan de rest.

 

Baalde eerst ook als ik de stam doormidden had geknakt, maar het herstelt gelukkig goed!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@ Malavita:

Dat was wel echt een stunt geweest van mij ja :lol: Gelukkig had ik me nog niet aan het "pletten" begeven...

Ik ben ook erg blij dat Krasi mee leest en tips geeft! Maar ook de rest van de mensen die me tips, adviezen en andere reacties geven ben ik blij mee hoor! :verrygood

 

@ Komando:

Dat stelt me enigzins gerust, ware het niet dat ik na het knakken nog stommer heb gedaan...

 

Toen ik de dag na het knakken ging kijken stonden de planten al weer rechtop. Ik dacht toen slim te zijn en ze met een touwtje omlaag te trekken "zo, dat zal ze leren" dacht ik toen bij mezelf... gisteren keek ik en is er eentje die met een mooie bocht toch weer overeind klimt en het topje wijst weer richting hemel.

Ik durf het bijna niet te typen, ben bang voor... :execute ...door mede forumleden, maar de andere is helemaal doorgeknakt en lag met haar kopje bijna op de rand van de pot. De stam is half doorgescheurd, maar ze leeft nog wel. Vraag me alleen af hoe lang ze dit vol gaat houden. Het is een open wond en je kunt haar nu zo onder het rokje kijken...

 

Als het lukt maak ik straks nog even wat foto's als de lamp uit is.

Deze problemen heb ik met de viooltjes in de tuin nooit gehad.... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets later gelukt dan in de planning stond, maar hier zijn weer wat foto's.

 

Dag 20 op 12-12

 

Overzichtje:

gallery_42313_17584_1888835.jpg

 

De redelijk verneukte knak:

gallery_42313_17584_1648380.jpg

 

De zwaar verneukte knak:

gallery_42313_17584_350294.jpg

 

Up-skirt:

gallery_42313_17584_587973.jpg

 

Gelukkig ook nog plantjes die ik (nog) niet naar de kl*ten heb geholpen...

gallery_42313_17584_2691292.jpg

 

Free-bee van Sannie, Jackberry X Shackzilla

gallery_42313_17584_2214081.jpg

 

En als laatste het plantje met klauwblad. Deze trekt al weer mooi bij (volgens mij tenmminste)

gallery_42313_17584_31152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up-date dag 39 op 12-12

 

gallery_42313_17584_2423412.jpg

 

gallery_42313_17584_1963971.jpg

 

gallery_42313_17584_2130891.jpg

 

gallery_42313_17584_355907.jpg

 

gallery_42313_17584_1868571.jpg

 

gallery_42313_17584_465055.jpg

 

gallery_42313_17584_367045.jpg

 

gallery_42313_17584_734050.jpg

 

gallery_42313_17584_1539887.jpg

 

gallery_42313_17584_2265201.jpg

 

Ziet er volgens mij toch nog wel redelijk uit voor een eerste keer toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nogal beschadigd door dat wilde geknak.

Een uitvinding uit 1925 kan je helpen.

 

gallery_20098_15531_493265.jpg

 

Ook te ver geknakte planten kun je hier mee fixeren.

 

Succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@ FoolOnTheHill: Ik bij jou op de foto ook helemaal niet echt een knak.

Is dan eigenlijk de bedoeling dat je ze buigt tot net voor ze knakken? Dat zou in mijn geval dan wel verklaren waardoor de steeltjes telkens inscheurden.

Ik ga de volgende keer in iedergeval die uitvinding proberen!

 

@ Zwemvis: Dank je! Al denk ik dat ze er bij een goede kweker toch wel heel wat beter uit hadden gezien. Ik heb volgens mij vooral veel geluk dat deze dames een ontzettende overlevingsdrang hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn methode heet "low stress training".

Buigen ipv knakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je!

 

Dat ga ik ook proberen. Knakken is niet echt mijn ding denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer tijd voor een up-date.

 

Dag 63 op 12-12 ( eerste dag week 9 )

 

 

Het gaat redelijk volgens mij. Het zijn natuurlijk niet de monsterlijk grote toppen die ik regelmatig heb gezien bij Shackzilla, maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden.

 

Dit is de Shackzille x Jackberry freebee van Sannie en hoeft volgens mij niet lang meer, dus denk ik erover deze alleen nog maar water te geven.

Ik heb geprobeerd om de trychomen duidelijk op de foto te krijgen, maar dat wil niet echt lukken met mijn toestel.

gallery_42313_17584_2640972.jpg

 

gallery_42313_17584_3201704.jpg

 

gallery_42313_17584_120960.jpg

 

En de rest. Deze zijn nog niet zo ver.

 

gallery_42313_17584_3727321.jpg

 

gallery_42313_17584_2569234.jpg

 

gallery_42313_17584_2665418.jpg

 

gallery_42313_17584_225293.jpg

 

gallery_42313_17584_2842414.jpg

 

gallery_42313_17584_151756.jpg

 

Wat denken jullie er van?

 

Gr, Shelby

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geprobeerd om de trychomen duidelijk op de foto te krijgen, maar dat wil niet echt lukken met mijn toestel.

 

Dat is je op de laatste foto toch aardig gelukt.

Valt er ook iets te ruiken?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of er iets te ruiken valt?....

Hahaha, ze stinken bijna de tent uit, maar ik vind ze gelukkig wel erg lekker ruiken. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige planten lijken wat verdampingsprobleempjes te hebben, hangt je lamp er wat dicht op?

Ook lijkt het of sommige wat te nat hebben gestaan.

Verder wel mooie toppen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

De lamp hangt gemiddeld op 60cm, maar doordat ik planten niet allemaal even hoog heb gekregen staat de lamp bij sommige maar 45cm. boven de toppen en bij anderen misschien wel 70-75 cm.

Ook het water geven is een kunst op zich. De plant links voor zuipt bijna een keer zoveel als de plant die er achter staat. Dus ook op dit gebied heb ik het nog lang niet onder de knie :no

 

Maar we geven niet op en gaan straks vol goede moed met een tweede ronde van start. En ik weet zeker dat ik dan ruim over 1,5 kilo ga! :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh ja, nu we richting het einde van deze ronde gaan en ik er toch nog wel het vertrouwen in heb iets te kunnen drogen straks ben ik aan het kijken voor een droogtentje.

 

Mijn idee is om een klein tentje van 60x60x160 straks naast de kweektent te zetten en deze aan elkaar te koppelen dmv de luchtinlaten. Dus dan zuig ik de lucht via de droogtent mijn kweektent in en kan ik in de kweektent al de nieuwe plantjes zetten. Scheelt een hoop gedoe met filters en dergelijke.

Aangezien er niet zo veel in dat tentje komt te liggen lijkt het mij een beetje onzinnig om daar honderden euro's aan uit te gaan geven.

 

Of zie ik dit helemaal fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten staan er erg mooi bij hoor shelby.

 

Heb een oogje op jou shack x jackberry. Ziet eruit als een top opbrenger met redelijke afbloei tijd. Met shavk en jackberry als ouders gaat dat opzeker een lekker wietje worden.

 

 

Dat drogen doe ik ook zo, is helemaal niks mis mee.

 

Succes met de laatste loodjes.

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Worm!

 

Ik denk ook dat dat wel een toppertje gaat worden, maar de plant die er voor staat (waar ik het schilmesje naast hou) is volgens mij nog potenter :D

We gaan het zien straks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw zeg, flinke toppen en ze zien er nu al jummy uit :tu ,

hopelijk staan de mijne er straks (ook 1ste binnenkweek) ook zo bij.

 

Zie dat je een Lumii digita eco 600 gebruikt, hoe bevalt deze?

Is die bijv. echt zo stil en word die idd niet zo warm zoals Lumii beweerd en

weet jij ook als dat dimmen naar 400 watt en boosten tot 660 watt allemaal met dezelfde 600 watt lamp kan?

Wil namelijk ook diezelfde EVSA (setje met lamp en kap) gaan aanschaffen voor mijn setup.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Capo:

 

Hij bevalt mij erg goed, maar of hij beter of minder is dan een andere kan ik niet zeggen omdat dit mijn eerste en enigste setje is.

Het geluid wat hij maakt is verwaarloosbaar. Ik hoor in ieder geval niks als de lamp aan is. De evsa is inderdaad niet heet maar warm, ik kan hem gewoon vasthouden, ook als hij al de hele dag aan is.

Boosten en dimmen. Dit is wat er in de specificaties staat en hier zou ik me dus ook aan houden:

" De HPS lampen van LUMii zijn zo ontworpen dat ze zich prima laten dimmen en boosten.

MH en HPI lampen, of zo gezegde groei lampen laten zich niet dimmen. Deze moeten op de door de fabrikant aangegeven wattage draaien. "

 

Ik twijfel alleen nog over de kap. Ik heb nu het diepstraal kapje wat er bij geleverd is, maar ik zie dat in de hoeken het licht een behoorlijk stukje minder is.

Ik zou wel een kapje willen wat een beetje meer speiding geeft, maar daar moet ik nog meer info over zoeken bij de profs hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reply, kan het in een set kopen met evsa, lamp en kap naar keuze (diepstraal, spiegel of hamerslag).

I.i.g. fijn te weten dat die bijgeleverde lamp dus gewoon alle standen aankan, succes verder en blijf gezellig meelezen hiero.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan Capo!

 

Zoals ik al zei zit ik te twijfelen over de reflector.

 

Ik ga de volgende ronde ook weer voor de Shackzilla. Afhankelijk van de opkomst ga ik of scroggen of "normaal" en weer voor de dikke hoofdtoppen.

Voor scrog lijkt het me sowieso beter om geen diepstraal kapje meer te nemen en nu twijfel ik tussen twee kappen.

 

- Optomiser Reflector Vega 95% van Prima Klima

- LUMii MAXii reflector kap.

 

De optomiser heeft een betere reflectie waarde, maar de lumii maxii is gewoon plug en play op de rest van de Lumii set.

Nu weet ik niet of de betere reflectie echt zoveel verschil maakt in mijn kleine tentje met 600 watt lamp dat dit het gemak van de lumii overtreft.

 

Of is het een goed idee (volgens mij een super idee) om de optomiser een beetje te slopen en de bevestiging van de kap die ik al heb hier op te maken? Het gaat er mij vooral om dat ik liever niet met de draden van de lamp wil kloten.

Kan iemand mij hier een beetje mee helpen?

 

Mvg,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer ze nu wat minder voeding te geven.

 

De komende 4 weken gaan ze nog flink aandikken hoor maar zo te zien hebben ze net wat teveel voeding en dat zorgt voor rot in die dikke kegels.

 

Probeer ze ook wat droger te kweken (niet overdrijven) vanaf nu dat zorgt er auto voor dat de ec in de aarde wat stijgt dus daarom ook wat minder voeding.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Predator!

Ik ga de voeding en watergift aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...