Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Shackzilla, Bio Voeding, 600 Watt Lumii

Recommended Posts

Even een up-date.

 

De plantjes staan nu 7 dagen in het tentje.

 

Gaat het nog goed in jullie ogen?

 

gallery_42313_17584_393808.jpg

 

gallery_42313_17584_796773.jpg

 

gallery_42313_17584_2901351.jpg

 

gallery_42313_17584_265059.jpg

 

gallery_42313_17584_1938274.jpg

 

Freebee, Eerste blaadjes beetje gek, nu lijken er normale uit te komen.

gallery_42313_17584_496823.jpg

 

Totaal:

gallery_42313_17584_1721893.jpg

 

Zou ik nu over gaan op 12-12, of nog een paar dagen wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wat Sannie in de omschrijving van de Shackzilla heeft staan

 

De combinatie SSH X shack zal zorgen voor een explosieve plant welke zich uizonderd in groei potentie en het maken van monsterachtige buds.

 

Zelf heb ik haar nog nooit gezet, vraag FoolOnTheHill maar om advies, die heeft haar en mooie kruisingen met haar vaak gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kleintjes staan er prima bij. Ik draai momenteel ook een ronde met Shackzilla en zit inmiddels in week 10 van de bloei.

Ik heb ze 3 dagen onder 18-6 gehad en daarna meteen over op 12-12. Heb er vier staan en de gemiddelde hoogte is 1 meter. Jij hebt iets meer hoogte in je tent dan ik in mijn kast dus je zou ze nog een paar dagen groei kunnen geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Ik heb FoolOnTheHill even een berichtje gestuurd en wacht zijn reactie nog even af.

Mede door jullie reacties denk ik dat ik morgen wel over kan op 12-12. Ik denk dat ik beter "te" vroeg over kan en straks dan eventueel een paar gaten heb, dan dat het straks de tent uit groeit en ik een gat in het dak moet maken om de lamp hoger te kunnen zetten...

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi: Ik had maar van Shackzilla één zaadje, en mijn situatie is duidelijk anders.

 

Mijn plantje was een trage groeier, in het begin, maar ik maakte ook een moederplantje, en de stekken ervan groeien prima.

Ik heb een lage pheno te pakken.

 

Op de foto's van Shelby zie ik ook duidelijk verschillen.

Ik zou minstens wachten tot na het vierde bladpaar, en dan de grootste planten eventueel toppen, of de kleinste er uit gooien.

Tegen die tijd kun je ook aan de stam wrijven en ruiken, en evt selecteren op "geurigste".

 

De zaailing op mijn foto is getopt na de vierde node (bladpaar), waarna ik een van de twee topscheuten er heb afgeknipt om te stekken.

De zaailing heb ik daarna in bloei gezet. De overgebleven topscheut is weer dominant geworden. De plant had ongeveer zeven paar bladeren toen ik haar in bloei heb gezet.

Maar ik kweek in een "perpetual garden", iedere week gaat er een rijpe plant uit, en een jonge plant in.

De jonge planten hebben bij mij dus minder plaats om uit te dijen, want het is altijd vrij vol.

Daarom dus is de situatie heel anders.

En ik heb ook niet de luxe van een 600 watt lamp.

 

Veel succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor uw uitgebreide reactie FoolOnTheHill !

 

Ik heb, ondanks uw advies te wachten tot de vierde node, de klok vanaf vandaag op 12-12 gezet.

Ik heb vanavond weer even gekeken en schrok een beetje van de groei tenopzichte van gisteren...

Hier onder twee foto's. De eerste is van gisteren, de tweede van vandaag...

 

gallery_42313_17584_393808.jpg

 

gallery_42313_17584_432786.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7 op 12-12

 

Lamp aan:

temp. 28c

rlv: 50%

 

Lamp uit:

temp. 20c

rlv 50-55%

 

Ik vind alleen de plant links boven (de eerste foto) een beetje licht van kleur, dit is al zo vanaf de eerste blaadjes. Ze hebben allemaal dezelfde voeding en bodem. Zou dit gewoon in het plantje zitten of is er toch iets mis?

 

gallery_42313_17584_1876283.jpg

 

gallery_42313_17584_46711.jpg

 

gallery_42313_17584_2346427.jpg

 

gallery_42313_17584_2812667.jpg

 

gallery_42313_17584_2817642.jpg

 

gallery_42313_17584_1912868.jpg

 

gallery_42313_17584_2079746.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit zaad heb je altijd de kans dat er 1 of meer zwakkelingen of een freakje tussen zit, geef haar de tijd, check wel ff hoe ze reageert op watergiften.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Krasi!

 

Wat betreft watergeven... zou ik dan meer water moeten geven? De pot is al behoorlijk vochtig, omdat ik eerst dacht dat ik mischien iets te weinig water had gegeven heb ik er extra al iets meer water in gegooid vorige week, maar resultaat bleef hetzelfde. Als ze niet voldoende bijtrekt heeft ze pech, de lamp gaat met de rest mee de lucht in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee juist niet, die ene moet je speciaal behandelen, dus even aparte potgewicht meting doen, vaak drinken achterblijvers en freaks wat minder dan de sterkere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je! Dan gaat de kraan voorlopig even dicht voor haar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaan we dan ook doen Predator. Is mijn eerste kweekje, dus zal nog wel meer afschrijvingen hebben straks. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer met een up-date.

 

Dag 13 op 12-12

Temp. overdag +/- 28gr.

Lv. +/- 50%

Temp. nacht +/- 21gr.

Lv. +/- 55 %

 

De planten staan er volgens mij wel redelijk bij. Eentje groeit als kool, eentje blijft wat lager en heeft last van klauwblad (geen idee waarom)

eentje doet het minder en heeft ook een vreemde bladkleur, en de andere 3 doen volgens mij wel normaal...

 

Als iemand tips, op of aanmerkingen heeft GRAAG! ^_^

 

De grootste dame:

gallery_42313_17584_3153630.jpg

 

Klauwblad:

gallery_42313_17584_2618122.jpg

 

gemiddelde nummer 1:

gallery_42313_17584_61487.jpg

 

gemiddelde nummer 2:

gallery_42313_17584_1331612.jpg

 

Gemiddelde nummer 3:

gallery_42313_17584_529657.jpg

 

En de slechte dame met met een koperachtige gloed op de bladeren en verder een dunne, ielige groei:

gallery_42313_17584_1723678.jpg

 

Nog een keer het "zieke trutje"

gallery_42313_17584_2382073.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer mag je beginnen met buigen van de planten?

Op onderstaande foto is te zien dat er twee dames ongeveer een keer zo hoog zijn dan de andere 3...

Dit begint nu iets lastiger te worden met de lamp enz.

 

gallery_42313_17584_1652902.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mag je wel een knakje geven hoor

geen probleem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff pletten in de bovenste internode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,gaat toch aardig goed,over het klauwblad en de zieke trut hoe dicht heb je lamp erop dat kan et klauwblad en de kleur van de ziekte trut verklaaren,of staan deze 2 bij de inlaat waar je ventilator op gericht staat,Dat ze op de toch staan,veel succes mvg xl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

@ Krasi:

Misschien had ik inderdaad beter kunnen pletten... Ik heb nu voor het eerst in mijn leven geprobeerd te knakken, maar ik heb het vermoeden dat ik het verneukt heb.... :oeps Ik heb geprobeerd om de stam een beetje week te maken tussen mijn vingers tot hij bijna om wou vallen en toen de gewenste kant op geknakt. Maar nu zijn bij beide plantjes de steeltjes een klein beetje ingescheurd... :cry

 

@ Mister xl:

De onderkant van de lampenkap (diepstraalkapje) hangt 60 cm. boven de hooste toppen dus zal hij ongeveer 75-80 cm. boven het klauwbladplantje hangen.

De plant met klauwblad staat in het midden op de voorste rij, dus deze kan eigenlijk geen last hebben van tocht. Hij is ook een fractie lager dan de plant er naast dus staat min of meer in een kuiltje? :wacko:

 

De slechte plant zou ik er persoonlijk uit gooien, maar wacht jullie mening nog even af. Deze staat half voor een inlaat gat, dus zou een reden kunnen zijn, aan de andere kant staat ook een plantje half voor de inlaat, maar deze heeft nergens last van. Het filter hangt in het bovenin, in het midden, net niet tegen de achterkant aan.

 

Linksachter zie je de slechte, middenvoor de dame met klauwblad, rechtsvoor is volgens mij de mooiste? deze zit knettervol met uitlopers en toppen en is nog steeds lekker compact :verrygood

De geknakte zijn wel duidelijk lijkt mij....

gallery_42313_17584_1358276.jpg

 

Rechtsachter:

gallery_42313_17584_14321.jpg

 

Lekkertje rechtsvoor:

gallery_42313_17584_2015674.jpg

 

Klauwblad, maar doet het verder ook prima:

gallery_42313_17584_1330135.jpg

 

Verneukte knakjes?

gallery_42313_17584_654766.jpg

 

gallery_42313_17584_2019624.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heelt wel weer, maar tis nogal een vreemde plek om een knak in te zetten, midden in de plant in de hoofdstam.

Probeer de volgende keer in een vroeg stadium te constateren welke plant begint te strekken, plet deze in de bovenste internode, dit geeft breedtegroei ook.

Alle begin is moeilijk, wateren, voeden op de eerste plaats, maar ook deze bijkomstigheden, oefen baart kunst. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, inderdaad, al doende leert men :rolleyes:

Bedankt voor het advies!

 

Ik dacht om ze op gelijke hoogte met de rest te maken, vandaar dat ik op die plaats heb geknakt. Volgende keer ga ik proberen om ze te pletten.

Dat heb ik ook nog nooit gedaan dus ook dat zal ik wel verneuken de eerste keer :whistling maar ik weet zeker dat er hier dan wel weer iemand is die mij kan vertellen wat ik fout heb gedaan en anders had moeten doen... :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in het begin van m`n knakken en pletten ook veel schade aangericht, na veel vallen en opstaan ging het steeds beter, nu is het standaard geworden.

Pletten is gewoon tussen duim en wijsvinger de steel pletten, bovenin de plant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...