Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Shackzilla, Bio Voeding, 600 Watt Lumii

Recommended Posts

Shackzilla x Jackberry

 

gallery_42313_17584_311873.jpg

 

 

gallery_42313_17584_134820.jpg

 

gallery_42313_17584_865087.jpg

 

gallery_42313_17584_1700970.jpg

 

gallery_42313_17584_810154.jpg

 

gallery_42313_17584_138157.jpg

 

Op onderstaande foto is te zien dat er een gat in de top zit. Hier heb ik dus een bud uit moeten knippen door rot.

gallery_42313_17584_1605625.jpg

 

gallery_42313_17584_1414147.jpg

 

Nou dat was het wel zo'n beetje.

Wat mensen hier vooral uit kunnen leren is dat je niet te snel moet zijn met knippen. Ook knip ik nooit meer een tak om die een dag later te gaan knippen. Wat een ellende als al die blaadjes gaan hangen :oeps Maar we zijn er weer een paar maand vanaf hahaha.

 

Ooh ja, ik moet de volgende keer nog beter op de stank letten met knippen. Toen mijn vriendin gisteren binnen kwam stonk de hele toko. :whistle:

 

Ik heb trouwens nog iets geleerd. Iets wat je ook helemaal NEVER, NOOIT, NIET moet doen.... Op een top gaan staan met maatje 43.... :shutup:

 

Ik knip als het straks droog is een en ander nog wel wat bij. Er zitten hier en daar nog wel wat blaadjes en puntjes die er nog uit moeten, maar daar kan ik straks als het droog is denk ik wat beter bij. Of misschien kom ik er straks nog slechter bij, dan heb ik weer wat geleerd... :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien. Ik zou het er ook wel afgehaald hebben, als je je lamp moet laten branden voor 2/3 planten die nog niet omkunnen,maakt me dan ook niet zoveel uit voor die paar daagjes.

 

gallery_42313_17584_830594.jpg

 

Voor een eerste kweek beloofd dit wel wat,op naar de volgende ronde :showoff:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

Nog eentje waarbij ik alles opgeknoopt heb :yummy:

gallery_42313_17584_4503725.jpg

 

Ik heb er nu nog 1 ventilator in hangen, deze blaast onder de toppen door. Ik weet niet of dat slim is, maar een beetje extra ciculatie leek mij geen kwaad te kunnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten een aantal flinke jetsers tussen Shelby, hoe is de geur van de wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

 

Tja, hoe moet ik dat nu omschrijven. Ik vind het een beetje fris zoetig ruiken. Van wat ik me van vroeger herinner (15-20 jaar geleden) ruikt het nu minder sterk. Wat we toen kochten had zo'n hele penetrante geur en naar mijn weten een "echte" wiet geur. Wat ik hier heb hangen vind ik lekkerder ruiken, maar dus ook stuk minder wietachtig??? Komt dat misschien doordat het nog moet curen?

 

Een hoop dom gelul eigenlijk, maar ik zou niet weten hoe ik het beter moet omschrijven. Als het straks droog en netjes bijgewerkt is laat ik het testen en kan ik hopelijk meer vertellen.

 

Ik ben trouwens een beetje bang dat het te snel aan het drogen is. De buitenkant voelt een beetje "knapperig" aan? Ik heb sinds vanmorgen trouwens geen ventilator meer aan. De enigste lucht verplaatsing komt nu door de afzuiging. De ventilator draait op zijn minimale stand, ik denk 20% moet ik op een of andere manier ingrijpen? Een luchtbevochtiger lijkt mij niet zo'n goed idee, of toch wel???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha okee, ik vind dat tijdens het knippen van de wiet de geur van de wiet goed te omschrijven is, het ruikt dan super sterk.

Daarna gaat het ff minder ruiken, beetje dat hooiachtige wanneer wiet aan het drogen is, idd wanneer het dan goed droog is komt die geur weer terug.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, geen luchtbevochtiger gebruiken.

Zoals je het nu doet is goed, ventilator zou ik ook uit laten nu. :tu

Wat is de temperatuur en lv% op dit moment?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Ik was al bang dat er iets niet klopte, omdat de geur inderdaad meer op snoeiafval uit de tuin ruikt dan naar wiet. Maar dat gaat dus wel weer goed komen. :)

 

@ Beaker: Dank je! De temp. zit nu rond de 18 á 19 graden en de LV zit rond de 35 à 40%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, de lv is aan de lage kant, maar gewoon laten gaan dan maar. ;)

Kun je niet een raam op een kiertje zetten? Dan zal de lv ook wel stijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang moet deze staan vanaf 12-12 of vanaf zichtbare bloei in de praktijk? bvd

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan geen raam open zetten. Wel heb ik een ventilator neer gezet die lucht van beneden de zolder op blaast.

 

 

Ze hebben bij mij ongeveer 80 dagen op 12-12 gestaan, maar hadden dus nog wel een weekje langer gekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha!

 

Is er nog iemand die wil gokken? :dope:

 

Vrijdag maak ik het eindgewicht bekend. Ik kan al wel verklappen dat ik net toch wel een klein bobbeltje in mijn broek kreeg toen ik de dikke top woog die ik bij voorgaande foto reeks in mijn hand hield.... :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

569 grammetjes ik hoop het voor je shelby en nog meer!

 

Waa een mooi en leerzaam verslag;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha!

Ik kan al wel verklappen dat ik net toch wel een klein bobbeltje in mijn broek kreeg toen ik de dikke top woog die ik bij voorgaande foto reeks in mijn hand hield.... :showoff:

Oei, hou dat in de gaten.

Als je dit vaker hebt met zwaar beuren, zou ik toch ff een afspraak maken met de huisarts, want dit kan wijzen op een liesbreuk. :huh: :doctor:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denken jullie dat echt? Ik ben al blij als ik de 400 ga halen, maar ik ga uit van 300. Dat zou 0.5 de watt zijn en wat ik zo allemaal gelezen heb is dat een redelijk gemiddelde bij een eerste ronde. Waar ik overigens ook al heel erg blij mee ben :)

 

Hahaha, sorry Beaker. Het was als grapje bedoeld en dat bobbeltje sloeg op mijn plassertje die zich, bij wijze van, begon te roeren in mijn broek :D

Of hap ik nou weer op jou grapje??? :oeps :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je wat te vroeg hebt geoogst, maar daarvan leer je alleen maar en het zal nog een prima rokertje opleveren zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Of hap ik nou weer op jou grapje??? :oeps :rofl

:fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes afgebloeid shelby, heb stilletjes mee gekeken.

Gokje van mijn kant: 501 gram (meer is je zeker gegund!!)

 

PS ventilator zou ik uit doen, je afzuiging zou voor voldoende circulatie moeten zorgen.

edit: ik lees dat je hem al uit hebt gezet inmiddels,

 

Dat knapperige wat je zegt is normaal in die zin dat dikke toppen van binnen minder snel drogen dan van buiten.

Ik zou ze als ze redelijk droog lijken in losse toppen knippen en even een nachtje in een afgesloten bak doen.

Op die manier verdeeld zich het vocht van binnen in de toppen naar de buitenkant.

Wel opletten dat je de bak regelmatig ventileert i.v.m. schimmel.

Edited by spacefrog2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Spacefrog!

Ik heb ze dinsdag los geknipt en en nog een beetje bijgewerkten in een curverbox gelegd en zo geprobeerd het vocht te laten verdelen. Helaas ben ik daar te laat mee geweest en is het allemaal een beetje te droog geworden. Ik hoefde dan ook niet veel te knippen, ik kon de kleinere topjes zonder moeite van de steeltjes breken. Enkel de dikkere toppen heb om nog meer schade te voorkomen wel geknipt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eindscore! prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (tromgeroffel :likken: )

 

In totaal is er 594 gram afgekomen!

De fluffie pruttel en topjes die ik te klein vond heb ik er af gehaald en nu hou ik nog 546 gram over.

Als je het mij vraagt is de opgave die Sannie doet: Opbrengst: Tot 700 gram/m2(indoor) Zeker haalbaar onder enkel een 600 watt lamp en de bio voeding.

Het zieke trutje en de plant die ik kapot geknakt heb, hebben samen 138 gram opgebracht. De andere vier hebben gemiddeld over de 100 gram per stuk opgeleverd. De uitschieter was trouwens "de Twinn" met haar twee lange dikke toeters. 116 gram!

Dus stel: Ik had 6 goede planten en ik had ze minimaal een weekje langer staan en ik had ze niet te ver laten drogen..... Peanuts dus om over een gram per watt te komen met deze soort als je alles goed doet! :showoff:

 

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en had dit NOOIT verwacht!

 

Iedereen ontzettend bedankt voor alle hulp en info die jullie mij via dit forum hebben verschaft. Zonder jullie was me dit zeker niet gelukt! :tu :hug:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie score hoor, super verslag!

Geniet ervan..... :dribble:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...