Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

Oh wiet boom oh wiet boom, wat rotten uw takken wonderschooooooon...

Heb tot nu toe nog niet 1 top geoogst omdat ik wou oogsten, en de planten die nu gaan afbloeien beginnen ook te rotten... wie wil er nu rijpe wiet joh... bah miss worden we dan nog wel stoned ook..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaa fucked up man! ik weet ook niet of ik volgend jaar nog zo fanatiek doe hoor. Denk dat ik t lekker bij me 5 plantjes binnen houd :)

 

Heb de helft al omgelegd hier om dezelfde reden, kutzooi.

 

Terwijl vorig jaar had ik nie verduisterd, en toen ging t nog beter ook.

 

Dus volgend jaar 5 plantjes onder afdakje buiten, en ze zoeken t maar uit :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach man, volgend jaar zoeken ze het maar lekker uit met ze 2, ik ga denk wel geurilla als ik het kan rond werken, stuk minder gezeik. Als ik vertel dat ik weer rot heb krijg ik te horen wat wil je dat ik er aan doe? Als ik dat an is haarfijn uitleg, dat luisteren een eerste stap in juiste richting zou zijn benk weer een doorgeslagen junk.

 

Een kas bouwen is leuk mensen, maar maak hem wel af:) pracht kas gebouwd en nu loop ik nog steeds te kutten met planten in speciekuipen omdat ik ze niet in de kas durf te planten.

Klaag niet over tegenslagen, had ik absoluut verwacht! Klaag echter wel over tegen gewerkt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eenmaal je rot in je kas hebt... het blijft kut natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit je niet mee.

 

Wens je geluk toe---------------> Hoppa zo jouw kant uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venastar ik denk dat je deels gelijk heb ja. Maar als ik er nu nog een knappe afzuiger in zou mogen hangen zou dat denk alsnog veel elende schelen voor me autoflowers, dan die krengen dr uit en de regulieren dames er in. Maar nee, we modderen lekker aan. De kruden apotheek gaat ons weer aardig vinden..

 

Thanks miramar:) we gaan maken er voorlopig t beste van. De meeldauw heb ik heel goed onder controlle onderhand. Dagelijks deppen en her en der wat amputaties. Tripsen benk volgens mij niet helemaal kwijt maar t valt reuze mee. Rupsen blijven smerige rot beesten met hun camoeflage maar zijn onder controle. De verdwaalde bladluizen durf ik niet eens te noemen. Alleen die grijze %@!$! Leier doe je niks aan helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die grote auto jack, si wel prachtig! wat blijft dat een nerveuze aangelenheid met die dreigende toprot, heb je idee dat die extra ventilatoren geholpen hebben? geef de moed niet op, t blijft een mooie kas! Vind het goed plan om geschikte genetica te selecteren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jack is nou net een soort die genetisch gezien juist de beste kaarten heeft

met een fors aandeel thai ( als het een goede jack is) is de plant goed beschermd tegen jungle vocht in de lucht

 

ik zou niet de hele jack meteen oogsten, al was het alleen maar om te kijken of de rest nog 2 weken kan staan

 

je bent er bij gebaat schimmelrestistente genetica bijeen te sprokkelen

en na het kopen moet het ook getest worden

 

veel succes

 

en budrot zou ik niet eens meer in de keuken verwerken

het is afval , aangetast product

ongeschikt voor consumptie

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey groenevingers die groterd is inderdaad prachtig, en geef de moed zeker niet op. Of de ventilatoren geholpen hebben weet ik niet, heb geen vergelijkings materiaal en nog steeds lat van rot. Ik neem aan dat het zonder erger was geweest anders moeten er behoorlijk wat boeken worden herschreven worden hahaha. De moed opgeven doe ik zeker niet, dit jaar roeien we met de riemen die we hebben maar volgend jaar moet t echt anders. Inderdaad betere genetica en dakramen met fatsoenlijke afzuiging en een vrije hand. Geen verwachtingen en vervolgens ristricties.

 

Meneer jansen, ik ga heb dr ook niet in 1x geoogst. Ik ben gellukig in de positie dat ik de tijd heb voor zeer grondige inspecties dus toprot die ik wegknip is meestal in een zeer beginnende fase. Over wat ik met de toppen met top rot doe? Ik heb me ouders meerdere malen verteld dat er risicos aan hangen maar ze roken het gewoon. T valt zo ie zo al minder op denk aangezien ze grote hoeveelheden tegelijk met een koffiemolen crunshen. Maar das hun probleem. Zelf hoef ik t niet om te roken en koken enzo doe ik dan wel lekker met t knip afval. Wist zelf eigenlijk ook niet dat ze dat gewoon rookte tot recent...

 

Als we spreken over geschikte genetica zoeken denk ik aan een mooie durban van een goeie breeder of een dubbelfun (lees ik goede dingen over) of een hollandshoop (even kijken welke t sterkste is, mooite toppen met zo min mogelijk knipwerk geeft, en t beste smaakt en uiteraard het meeste rot bestendig is. Mogelijkheid tot testen voor t buiten seizoen begint heb ik helaas niet. Lees ook dat skunk zich goed houdt in kassen, maar heb een vertekend beeld van skunk denk ik door de shops. Misschien iets van sannie zoals een heribei.. denk nie dat een herjuana t gaat halen in de kas, jammer wand deze leek me heerlijk. Of bedoel je iets anders??? Maar geen idee hoe ik buiten breeders om aan zaden kan komen, ben nie zo wel connected.

 

De hoofdtip van de auto jack woog nat 102 gram! Zeeeeer compact, is te gebruiken als knuppel.. deels de reden dat ze zo rot denk..

 

Fotos volgen nog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIj deze nog wat foto's.

 

De grootste autojack voor ik tekeer ben gegaan:

2014_08_05_15_22_07.jpg

De gootste auto die ik heb gezien tot nu toe, bijna 1.90 hoog.

2014_08_05_15_23_07.jpg

Onderkant van het touwtje was de hoogte voor ze ging bloeien.

2014_08_05_15_22_25.jpg

2014_08_05_15_22_52.jpg

De top bestaat bovenop uit slechts enkele knopjes, dit komt door de warmte toch? Had dit vorig jaar ook in de warmste periode in de oude kas.

 

Het resultaat, een top met giga veel potentie die veel te vroeg geoogst is.. natte gewicht 102 gram.

2014_08_05_19_14_08.jpg

Makkelijk te knippen ook, vrij weinig blad!

2014_08_05_19_14_39.jpg

 

De plant uit eigen zaad, vermoedelijk iets van een zeepsop paarse met een nl auto begint te verkleuren. Vraag me af wat dit word, maar verwacht er niks van.

2014_08_04_17_34_34.jpg

 

2014_08_04_17_34_53.jpg

 

2014_08_04_17_35_03.jpg

 

2014_08_04_17_35_16.jpg

 

Om de pijn van het vroege oogsten te verzachten een testertje van de eerste toppen die droog zijn, 1,5 week oud nu..

 

2014_08_04_14_30_03.jpg

 

2014_08_05_13_52_01.jpg

Smaakte al goed, al was het gering. Licht zoet op het geheemelte, kruidig en vol en niet echt scherp voor een wietje van 1.5 week oud. t effect is ook al merkbaar, maar ben benieuwd waar het heen gaat over een week of 2/3.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn mooie jack !!! Heb je goed gedaan !!! Volgend jaar zet ik mijn auto's ook in grote potten !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa zo goed heb ik t nie gedaan wand oogsten omdat ze rijp zijn is nog niet gelukt.

 

Autos zou ik zelf zo ie zo in een zo groot mogelijke pot zetten. Wat ik er van weet word je kluit niet veel groter als het punt dat je pen wortel bodem raakt en gaat spiralen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes gedaan ozzoes, topjes zagen er netjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks secretbub! Ben opzich nie geheel ontevreden hoor. Wel veel fouten gemaakt dit jaar..:( maar dat doen we express he! Zodat we er nog wat van leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ouders met 10 jaar longziekte krijgen weet je waar het van kwam

of ze even hun huis op willen eten van de belasting , want verzorgen kost geld...

ben je mooi klaar mee

zwaai maar naar je erfenis

 

 

man man man , wat jij moet doormaken

"doorgeslagen junk"moet je horen wie het zegt , welke intelligente man rookt nou budrot...das pas junken gedrag

 

ik geef je gelijk , guerilla is mits de plek onvindbaar is de beste manier om geen gezeik te hebben

laat je pa het zelf maar regelen als het zo moet....

 

gewoon de zijpanelen stukslaan is ook een idee

zijn ze tenminste beschermd tegen regen van boven af

dan heb je minder rot , en kan je later oogsten dan zonder afdak

 

ik zie dat je een echte liefhebber bent die ondanks tegenslagen de beuk erin gooit

ik pink er haast een traantje van weg

 

mooi gedaan , wat er ook gebeure moge

 

:)

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey meneer jansen,

 

Die erfenis reken ik zo ie zo al totaal niet op hoor. Hun geld is hun geld en daarvan hoeft voor mij niks over te blijven. Al zou t zonde zijn als t op gaat aan een longziekte door stug gedrag.

 

Wat me vooral stoort aan dat commentaar over een obsessie of doorgeslagen zijn is dat ik t enkel met de beste intenties doe, wie weet zouden die medicinale soortjes echt baat doen, echter zullen ze nie echt de tijd krijgen CBD te maken denk ik. Helaas hou ik zelf ook meer van de full on high maarja... Hoop dat t helpt dat ze in kuipen staan zodat ik ze kan versjouwen. Wel 45 liter wand wil me rug, en vooral kapote schouder niet kapot maken. Maar an kunnen ze met mooi weer buiten de kas en met slecht weer in de kas.

 

Panelen van de kas ga ik echt niet stuk slaan, ik heb de hoop dat als pa in januari al naar de dealer of shop kan rennen hij eindelijk de vrije hand gaat geven.

 

Maar kwa guerilla, eigenlijk is dat t laatste wat ik wil, verre van ideaal, woon dan wel redelijk in de buurt van n bos maar zie de stress niet zitten. 1.5 kg kopen per jaar zie ik veel minder zitten.

 

De passie is naast passie ook deels noodzaak. Kan t wel opgeven en pa in zn sop laten gaar koken, maar voorlopig kan ik mijn roken niet betalen dus kweken is naast hobby "noodzaak" . Kan echter niet wachten tot ik naar binnen kan verhuizen. Een berging huren is geen optie denk ik he?? Die garageboxen hebben denk geen stroom toch?

 

Iemand trouwens een idee voor echte schimmel bestendige autos?? Weet nie of er een durban achtige auto bestaat??

 

ondanks alles raakt t hok aardig vol:

2014_08_09_22_05_57.jpg

2014_08_09_22_05_41.jpg

De eerste 40 gram auto jack staat al te curen, dit is de lijn tegen de achterwand, deze is dus al ververst op de foto.

 

Enig sinds close ups, t voordeel is dan wel dat na het drogen alle haren bruin zijn, is net mooi afgerijpte wiet om te zien...

2014_08_09_22_06_39.jpg

Auto white, op de achtergrond in focus een top auto jack.

2014_08_09_22_07_27.jpg

Auto Jack.

 

De oude kas had ik orgineel vol gegooid met wat zaden als "lok" wiet. In de hoop dat eventuele rippers allen deze oude kas zouden zien en niet opzoek zouden gaan naar de nieuwe. Nu hoop ik echter nog wat bruikbare wiet te verkrijgen hier uit. T zijn allemaal eigen zaden. hoogst waarschijnlijk een kruising tussen een Northern Light auto of Kalashnikof of een chemdog met een paarse zeep sop wiet. Allemaal wel vroege bloeiers, zeker de wat oudere.

2014_08_07_15_49_54.jpg]

4 planten op een kluitje, had niet verwacht dat ze nog zo groot zouden worden.. Veel geknakt, iets te veel zelfs vandaar wat slappe bladeren.

2014_08_07_15_50_05.jpg

2014_08_07_15_50_14.jpg

 

De jongste zaailingen, staan nog enkele mannen tussen.

 

2014_08_07_15_50_25.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een auto jack welke wel paars lijkt te worden! De blad stengels waren al lange tijd paars maar de kleine blaadjes in de toppen krijgen nu ook een paarse gloed! Zal wel aan de temp liggen denk maar leuk om te zien is het zeker. denk nie dat er veel van t paarse over blijven gaat wand de paarse wiet die ik tot nu toe geknipt heb werd dat vanuit de bloementjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal prima uit,. ideale omstandigheden bestaan niet en goed dat je doorzet ondanks de tegenslagen, dát is de mentaliteit waarmee je er wel komt! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks dilago,

en ja ideale omstandigheden bestaan inderdaad niet, en met dit weer van de laatste tijden mag ik denk nog van geluk spreken met me kas! Al heeft t duidelijk zijn schade ook daar gedaan.

 

Verder nog wat foto's. De kas raakt steeds leger en leger. De grootste Auto Jack is inmiddels bijna helemaal geoogst, De auto jack waar ik als eerste in ben gaan knippen ook en de auto white is ook geheel geoogst. Alle andere planten welke in pot stonden staan inmiddels in 45 liter kuipen, beetje laat maar ja.

 

De groeiende dames:

 

In de kas:

 

2014_08_20_14_58_47.jpg

De kleine big bang welke voor de grote big bang staat, begint nu behoorlijk hard te groeien, wel al tekenen van voorbloei, alles overigens.

 

De grote big bang is nja.. groot. Ik knak me helemaal de blubber aangezien ik d'r niet in de bloei kon trekken, achteraf had ik d'r nog een 2de keer moeten snoeien denk.

Overizchts foto benk vergeten maarja.

 

2014_08_20_14_57_57.jpg

Net alles nog een keer geknakt, hopelijk de laatste keer?

 

2014_08_20_14_58_10.jpg

 

2014_08_20_14_58_35.jpg

 

Een ware wir war van takken en scheuten.

 

De Dance hall, ook maar een keer geknakt, ze kan bijna weer van de platen getrokken worden.

 

2014_08_20_14_59_03.jpg

 

 

De Super Silver Haze, duidelijk te zien dat ze het lekker vind dat de Auto White weg is.

2014_08_20_14_59_46.jpg

 

Ook maar gefimmed, nie helemaal gelukt maarja.

2014_08_20_14_59_32.jpg

We leren rustig door;)

 

Verder staat er nog een Royal Highness welke redelijk gaat, heel spits omdat ze zo inde schaduw van de rest staat..

 

Dan de groeiende planten in kuipen:

 

De Big Bang:

2014_08_20_15_00_39.jpg

Niks te klagen eigenlijk, had de toppen wat meer op gelijke hoogte willen hebben maarja.

 

2014_08_20_15_00_54.jpg

 

Medicall Mass:

2014_08_20_14_59_57.jpg

Als enige heb ik deze volledig d'r gang laten gaan.

 

2014_08_20_15_01_12.jpg

Pain Killer Xl, getopt.

 

2014_08_20_15_01_27.jpg

 

Royal Medic.

2014_08_20_15_01_39.jpg

 

 

2014_08_20_15_02_47.jpg

Deze heb ik gefimmed, t lijken wel 5 nieuwe hoofdscheuten te worden, misschien zelfs 6.

2014_08_20_15_03_06.jpg

Dit viel mij namelijk op, een dubbele uitloper op 1 van de nieuwe uitlopers.. lekker vaag haha,

 

Power flower of ice, zou ik even moeten gaan terug lezen waar ik nu geen zin in heb.

2014_08_20_15_03_18.jpg

2014_08_20_15_03_28.jpg

Royal Moby, Mooi vol aan de boven kant, 4 hoofd toppen na het toppen en een beetje knakken/knijpen.

2014_08_20_15_03_37.jpg

 

2014_08_20_15_04_01.jpg

 

Dan nog een achterblijvertje, Medical Mass, nie echt een toepasselijke naam in dit geval.

2014_08_20_15_04_14.jpg

 

2014_08_20_15_04_23.jpg

Na de foto toch besloten de hoofd top een knakje te geven.

 

Okey, de bloeiende rakkers dan. Zeker niet de aller mooiste fotos.

 

De Big Bang welke ik aan het verduisteren ben.

2014_08_20_15_06_01.jpg

Vind persoonlijk dat de top ontwikkeling er mooi uit ziet. Maak me wel erg zorgen over de opbouw van de plant zelf. Aangezien ik er van uit gegaan ben dat ze in de kas zou blijven heb ik er geen rekening mee gehouden dat ze in de wind zou staan, zware wind zelfs zoals we helaas allemaal wel hebben gemerkt.

2014_08_20_15_06_30.jpg

Toppen hebben ook een donker tintje, benieuwd of het door zet.

2014_08_20_15_06_15.jpg

 

2014_08_20_19_57_13.jpg

Zwartige plekjes op de bladeren! zag ik vandaag ook ineens, morgen maar is gaan lezen wat dit nu weer wezen kan. Heb het weleens ergens zien staan geloof ik.

2014_08_20_19_56_48.jpg

 

T lokale paarse mongooltje, benieuwd wat het word. de hoofd top is al puur verder als de rest, denk door het reveggen?

2014_08_20_15_07_07.jpg

 

Wel een mooie vroeg bloeier!

2014_08_20_15_07_20.jpg

 

Daarnaast staat een kleintje, ook al in de bloei en ook paars.

 

Terug de kas in:

 

2014_08_20_15_07_47.jpg

Auto Jack, bovenste helft geveld vanwege top rot. ze mag nog een behoorlijk tijdje staan. De tak achter de bamboe stok is wel belachelijk mooi.

2014_08_20_15_08_02.jpg

Nu afrijpen kreng!

 

2014_08_20_15_08_15.jpg

Nog een auto jack, nog niks van geknipt maar is ook minder ver. wel een knakkie gehad.

 

2014_08_20_15_08_32.jpg

 

2014_08_20_15_08_44.jpg

Prachtige auto jack boom., ga d'r morgen denk oogsten. Oh snap... she's gone already..

 

Mooie lange hoofd top, benieuwd hoelang ze kan blijven zitten.

2014_08_20_15_08_54.jpg

 

2014_08_20_15_09_14.jpg

 

Dit is de autojack welke zo geel was in de groei, toch een tekort geweest van het 1 of ander denk ik wand zodra ze ging bloeien trok het weg.

2014_08_20_15_09_24.jpg

 

Restante van de auto jack welke paars aan het worden was.

2014_08_20_15_10_40.jpg

 

2014_08_19_15_24_10.jpg

 

2014_08_19_15_24_22.jpg

 

De mooiste toppen tot nu toe in mijn ogen! Super kwa geur, kwa look, en compact? pfoe breek me de bek nie open! Als ik tussen de toppen wil komen heb ik en koevoet nodig! Ook behoorlijk mooi afgebloeid, had d'r enkel nog wat langer willen staan omdat ze ineens paars werd.

 

En restante van een jack welke van begin af aan wat trager bloeide dan de rest en wat lager bleef, wel t eerste gezaaid was.

Toppen zijn meer fluffly als alle andere.

2014_08_20_15_10_50.jpg

.

Laatste toppen autowhite zijn ook geoogst, mooi formaat voor iets wat normaal pop corn word!

 

2014_08_18_16_24_38.jpg

 

 

2014_08_18_16_24_58.jpg

Heb denk nog 3 weken gestaan ofzo.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker!

 

De planten die je nu buiten hebt staan gewoon goed vastbinden met bamboestokken, dan kunnen ze wel tegen een stootje wind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle dames met heldergroen blad en weinig topontwikkeling willen graag dat je ze smorgens lauw voedingswater met wat grow en bloom geeft

 

het mooie van een kas is dat je best laat nog kan knakken en buigen.

bij elke knak vertraag je de bloei een beetje , maar je kas houdt de dames nog wel beschut als buiten alle planten al dood zijn

knakken en buigen vreet wel stikstof trouwens

 

dit is het moment dus om de dames met weinig topontwikkeling wat bij te mesten

als je smorgens met lauw water de kluit ietsje opwarmt komt er toch net wat meer voeding vrij dan dat je dat niet doet

 

doordat er veel dames gerooid zijn heb je denk ik ook iets minder last van teveel vocht in de lucht

als je erin kan slagen een zwenkventilator aan te sluiten ( misschien via de aansluiting voor afzuiging) dan ben ik zeker dat je meer oogsten zult

( de dames hebben zich al aangepast aan lage co2 door meer huidmondjes te maken , als je nu meer lucht laat bewegen werkt dat als boost)

 

 

die compacte indica die ineens veel wind krijgt heeft dus helemaal geen probleem ermee

ja de plant geeft minder dikke toppen bij veel tocht , maar de compacte topopbouw verrot anders wel erg snel.

je kan haar zo langer laten afrijpen

en in ruil voor dat gewichtsverlies door toch gaat ze wel meer hars maken , let maar op

 

ben blij verbaasd dat je het tot zover hebt weten te redden Ozzoes

je bent een doordouwer en cannabis-liefhebber in hart en nieren, dat heb je wel even bewezen met dit verslag tot nu toe

 

toppertje!

Edited by MeneerJansen
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou na alle stress....gaat het toch niet verkeerd. :wub:

Ziet er naar uit dat er toch nog een zeer leuke oogst aan komt.

 

De laatste 2 regels van MR,J ben ik het 100% mee eens. :specool

Edit:Met de rest natuurlijk ook,alleen heb ik het geduld niet om dat allemaal neer te typen.

 

Waren er maar meer Ozzoessen. :rofl

Edited by achterlijkeharry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Ozzoes, het wordt je niet gemakkelijk gemaakt op vele fronten, waaronder het front thuis en dat kan de lol die je aan het kweken beleeft flink bederven. Soms zijn ouders net kinderen en redeneren ze aldus. De visie van een kind is ongefundeerd en mag derhalve nooit doorslaggevend zijn. Toen was ik een kind en redeneerde ik als een kind, nu ben ik volwassen en een volwassene zaait opdat hij oogst. Ondanks de tegenslagen blijf je doorgaan en daar zal je uiteindelijk voor beloond worden. Zo heb je straks wat te roken als de herfst aanbreekt, want de aanhouder wint altijd, zo niet vroeger dan wel later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...