Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

tl licht is constant en niet te fel

de zon kan een stek te fel verlichten

 

ik zou geen huishoudfolie nemen , er zitten weekmakers in

daar houden stekken niet van

 

ik had ooit een paar grote kilo bakken snoep

die bakken waren 30 cm hoog en lucht dicht af te sluiten

dat werkte prima

kon er alleen niet meer dan 7 a 9 stekken in kwijt per keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super vette kas man! Hoe heb je dat zo gebouwd? Plexiglas is fucking duur toch?

 

Je zet mij ook weer aan t denken om volgend jaar 2 nieuw kassen te gaan bouwen hier. 1tje tegen me huis aan, en de andere in het verlengde waar die nu staat.

 

Hou wel van de ruimte die je daar hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mr jansen.

hmm misschien eens kijken of ik me vader om kan praten en er een tl in krijg gehangen:P Maar zal de bak dan van het rest materiaal van de kas maken en niet van huishoud folie. Helaas ben ik nie zo'n snoep eter haha dus die bakken hebben we hier niet. Maar kan altijd eens op zoek gaan anders;)

 

@ CBD. Plexiglas is inderaad fucking duur, maar ik ben voor een goedkopere vervanger gegaan, als je wilt kan ik je de gegevens van mijn leverancier geven, moe ik wel ff zoeken. 21 platen van 2x1 kosten me ongeveer 1500 euro geloof ik, en dan komt t hout er nog bij. Maar als je dat bij een groot handel haalt valt het best mee;)

Dan nog een paar uurtjes noeste arbeid natuurlijk:P

 

En stiekem he, stiekem vin ik hem te klein haha, had wel wat breeder gemogen (A) maarja die ruimte was er niet.

 

Het is zeker de moeite waard, ik be begonnen met een afdak, prutser kas, prutser kas en daarna deze droom schat:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen tl licht in je kas

de dagen worden nu korter, je bevind je in een overgangsfase waarin de planten niet snachts gestoord moeten worden door tl licht

 

stekjes kan je prima in een schuur kwijt nu , tis helemaal niet zo heel koud

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal lekker uit daar

ga zo door

ik volg!

 

//Green Lee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ meneer jansen,

ik was ook absoluut niet van plan een tl in me kas te hangen, maar misschien kan ik hem overtuigen van een tl in de stekken bak die ik aan het maken ben. Heb besloten hem te bekleden met damp remmende folie wat we nog hebben liggen van de verbouwing. Dit is ook enig sinds mat dus de zon zal er niet zo fel op schijnen, hoop ik. Als dit alsnog vaalt zal ik toch het "plexiglas" gaan gebruiken, de big bang heeft toch nog maar 40 cm ruimte tot het dak, dus denk dat die nog wel een keer getopt gaat worden na deze keer.

 

@Greenlee

Thanks man! ben zelf ook nie geheel ontevreden!

 

Verder heb ik goed nieuws, er zijn namelijk weer fotos! En van betere kwaliteit ook nog. Dus bij deze een update:

 

eerst de zorgen kindjes maar, 3 auto jacks met een ijzer tekort (i hope!) vanaf geboorte af aan. Erg vreemd nog steeds aangezien allen de AJ's er last van hebben en die staan echt in de zelfde grond. Maarja..

 

 

2014_06_26_14_42_59.jpg

 

2014_06_26_14_42_56.jpg

 

2014_06_26_14_43_45.jpg

2014_06_26_14_43_35.jpg

dezelfde plant als hierboven maar dan vanaf boven.

 

ter vergelijking is dit een AJ die er geen last van heeft, in de zelfde grond en kas staat en het zelfde water krijgt, net zo oud als de bovenste 2:

2014_06_26_14_43_09.jpg

 

Ben begonnen met extra ijzer toevoegen, hopen dat t snel goed gaat komen!

 

2014_06_26_14_41_14.jpg

De grote Big Bang word onderhand aardig groot en bossig, op de voorgrond 2 big bangs, een bloeiende auto jack en een bakkie rucola sla, ook lekker.

2014_06_26_17_59_54.jpg

de big bang van boven gezien.

2014_06_26_17_59_42.jpg

En een hoofdtop van de big bang klaar om geknipt te worden voor een stek. Heb de grote bladeren alvast verwijderd en ben van plan hem af te knippen bij de vertakking boven mijn vinger. Moet ik de laatste 2 grote bladeren van de bovenste scheut er ook nog afhalen ofniet?

 

1 van de kleinere big bangs in pot heb ik naar beneden gebonden, zie hier het verschil.

2014_06_26_14_41_26.jpg

2014_06_26_14_44_38.jpg2014_06_26_14_44_43.jpg

Heb het mezelf niet erg makkelijk gemaakt als ik hem straks wil over potten in de volle grond.. maar das een probleem voor later denk ik maar.

2014_06_26_14_45_16.jpg

De 2 minst grote maar bossigste auto jacks, zo'n 80 cm hoog nu en bloei over heel de plant.

2014_06_26_14_45_08.jpg

Auto jack 3 samen met nl auto x purpel zeepsop wiet (vermoedelijk). Deze AJ is zo'n 95 cm en een stuk opener van structuur. Ook de bladeren zijn wat smaller. Deze en d'r zus hebben de meeste bloeiverschijnschellen maar zijn het jongst.

2014_06_26_14_46_33.jpg

 

2014_06_26_14_44_00.jpg

en de hoofdtop van de plant in kwestie.

 

2014_06_26_14_46_17.jpg

De top van de Nl auto x paarse zeepsop wiet. Heel gek, eerst begon de top zich mooi op te vullen, en nu gaat het bovenste gedeelte van de top ineens weer de hoogte in. Ben zeer benieuwd wat dit uit eindelijk gaat opleveren!

 

D'r jongere zus (van de aj dan) is onderhand langer dan een meter (meet met een duimstok...) en heeft nog meer bloei verschijnselen.

2014_06_26_14_44_56.jpg

 

De auto white begint onderhand al behoorlijke knikkers te maken, ben alleen vergeten hem in z'n geheel op de foto te zetten, maar toch;

2014_06_26_18_00_40.jpg

de hoofdtop

 

2014_06_26_18_00_55.jpg

 

en 1 van de laagste zij takken, ook mooie bloei verschijnselen over de gehele plant.

Dit soortje kreeg ik er gratis bij maar moet zeggen dat ik er tot nu toe erg tevreden over ben!

 

De jonge zaailingen van RQS doen het ook prima!

2014_06_26_14_41_32.jpg

2014_06_26_14_42_50.jpg

2014_06_26_14_42_50.jpg

weinig verschil onderling nog, heb ze maar niet allemaal toegevoegd, von ik ook weer zo overdreven.

 

en nog een overzichie om mee af te ronden;

 

2014_06_26_18_00_10.jpg

de ventilator staat hier trouwens uit omdat de zon er uit aant raken was, deze foto is later genomen namelijk...

 

Toch nog een klein staartje:

 

 

Deze witte randen zijn er al een tijdje, maar ik heb eigenlijk gedacht dat het een afzetting was van de Co2 tabs van nomercy, vandaag toch eens nader bekeken en het is geen afzetting maar eerder pluisjes.

2014_06_27_07_19_42.jpg

 

2014_06_27_07_19_53.jpg

 

De planten krijgen Groei en Bloei voeding van canna (er staan ook bloeiende auto's tussen) met dus de Co2 tabs van NoMercy. Verder krijgen de bloeiende planten Canna boost. Voor water gebruik ik regenwater uit de ton, zolang deze vers is.

Een aantal planten heeft deze kringen en een aantal niet. Allen staan ze in de zelfde grond. En het is niet zo dat de bloeiende planten het alleen hebben.

 

Ik hoop oprecht dat iemand mij kan helpen! Het kan net zo goed geen kwaad kunnen maar wil er niet me hele oogst door zien verpest worden. Momenteel bevinden de kringen zich nog ruime afstand naar de stam, dus direct gevaar is er niet lijkt mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set up!

Maak evt een topic aan in ziekten en plagen, met fototje erbij, kans dat je meer reaktie krijgt op je vraag.

Ik zou t niet durven zeggen, zit wel precies op de grens van oude en nieuwe grond, meen ik te zien, misschien dat er toch een chemische reaktie op gang is gekomen? Oude grond misschien vervuild??

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een van die lagen zit een grotere concentratie schimmel dan elders

grond goed mengen en omgooien zodat het vocht eruit verdampt

 

die grote big bang komt wel op hoge groeisnelheid

daar moet je denk ik zelfs een stuk afzagen

als je niet door het dak wil gaan

 

knakken kan ook , maar kan tot schimmel op de stam leiden precies waar je knakt

beetje kiezen uit kwaden om erger te voorkomen

maar is in feite een First World Problem : keep smiling gaat allemaal redelijk

ik zou nu in deze fase van het tuinieren toch wel iets meer mest geven

de blaadjes ogen dof

ze lusten wel wat

beter nu pieken in je voeding

dat scheelt veel opbrengst

 

ik kijk nog steeds met drie tinten groen naar je kas

jaloers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenevingers

Thanks voor je reactie maat, had al een topic gemaakt in die sectie maar dacht ik probeer het hier ook gewoon even.

 

@meneerjansen,

Opnieuw bedankt voor de fantastishe imput! Zal morgen eens flink gaan roeren:)

 

haha eindelijk groeit ze beetje door ja! Ben van plan deze door te blijven toppen tot ik een leuk aantal hoofd toppen heb en er dan een net boven te hangen als scrog zeg maar. Enig idee hoeveel afstand ik nodig zal hebben tussen het net en m'n dak?

Knakken heb ik geprobeerd maar de stam heeft erg de neiging te spleiten en de volgende dag staat hij al weer vier overeind. Voor de big bang staat nu een Royal Medic en er naast een kleine big bang, dus wil ook zoveel mogelijk de hoogte in met dr. Vandaar dat ik aan een net zat te denken. Scheelt volgens mij ook wat pop corn buds, dieven durf ik nie aan aangezien ik hier geen ervaring mee heb.

 

Kwa voeding bedoel je denk de auto's die in bloei staan of de planten in het algemeen? Ik moet zeggen dat ik ze allemaal al een flinke hoeveelheid voeding geef, gewoon dagelijks een flinke scheut, maar zo ie zo meer als de voor geschreven 20 voor groei en 50 voor bloei. Hou me wel netjes aan de verhoudingen van de canna boost aangezien deze vrij prijzig was haha.

Nog maals bedankt voor de imput, het word zeer op prijs gesteld!

En zo erg hoef je niet 3 tinten groen te zien hoor, deze kas moet 3 mensen voorzien straks dus mag maar hopen da ik me wintertje rond zie te komen. De ton van vorig jaar raakt toch al bijna bodem:P

 

 

Heb d'r vanavond zojuist getopt en deze in de rockwool gestoken, evenals een kleine big bang in pot. Foto's volgen morgen, het was al behoorlijk donker. 4 stekken in totaal, heb alleen met me stonde hoofd de rockwool waar ze in staan zo'n 10 cm hoog gehouden ipv de 5 die ik van plan was, nja we hopen er maar t beste van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog even zitten denken en zit nu met een vraag, is het verstandig om mijn Shining silver haze te gaan verduisteren? Ik werk natuurlijk in een kas dus vocht is niet zo'n probleem maar warmte en licht natuurlijk wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog even zitten denken en zit nu met een vraag, is het verstandig om mijn Shining silver haze te gaan verduisteren? Ik werk natuurlijk in een kas dus vocht is niet zo'n probleem maar warmte en licht natuurlijk wel.

Vind het wel een goed plan om een deel van je kastunnel verduisterklaar te maken, als je een aantal planten in potten houdt, kun je zo volgend jaar met je planning rekening mee houden met selectie, pot of vaste grond. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nja verduisteren heb ik besloten dit jaar niet meer aan te beginnen, eerst maar eens kijken hoe ze afbloeien in deze kas, heb er wel een bult late afbloeiers in staan maarja.

 

tijd voor een kleine update.

De stekken zijn inmiddels gemaakt, en tot nu toe lijken ze het allemaal te halen, maar ze zijn nog geen week oud. Maar t belooft veel goeds.

2014_06_27_17_46_06.jpg

2014_06_27_17_46_16.jpg

De zelf geknutselde stekken bak, tot nu toe werkt hij goed.

 

2014_06_28_20_53_32.jpg

immidels staan ze allemaal mooi overeind. Sommige zien er erg kaal uit omdat ik alle bladeren met steel verwijderd heb. bij andere heb ik enkele bladeren laten zitten. heb wel met me stonde hoofd de stek pluggen erg groot gemaakt voor de eerste 4.

 

De big bang reageerd wederom super goed op d'r snoei beurt. enkele van de geknipte toppen maken 3 nieuwe hoofdscheuten, dat word nog wat! wie weet ga ik die kilo die greenhouse beloofd halen!

2014_06_30_17_03_45.jpg

Lastig te zien, maar 1 tak, 3 vertakkingen op het zelfde nivau! en heb meerdere scheuten als deze. Na de eerste keer toppen had ik ook al 4 hoofd scheuten!

2014_06_30_17_04_00.jpg

Het net gaat net boven de Fan komen.

 

Heb ook 2 van de kleine big bangs getopt, morgen nog een tak van de grote big bang en de kleine big bang in de volle grond.

2014_06_28_17_06_29.jpg

 

De omgebogen en getopte big bang reageerd ook heel mooi, een groot verschil met z'n zus die hier boven staat!, nu kijken of hij weer recht op wil komen zodat ik hem kan gaan over zetten in de volle grond.

2014_07_02_07_22_49.jpg

 

2014_07_02_07_23_27.jpg

 

2014_07_02_07_23_43.jpg

 

 

De auto flowers laten nog steeds 2 duidelijke types zien, en een groot verschil in bloei snelheid, ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.

2014_07_01_18_17_58.jpg

De kortere maar vollere auto jack, bloei komt traag op gang maar wel op iedere tak in gelijke mate! Meer Indica dominant?

 

2014_07_01_18_17_41.jpg

Veel langer van vorm, en veel opener van structuur, bloei komt een stuk sneller op gang. Meer sativa dominant? t kunnen mijn ogen zijn maar zie toch ook een duidelijk verschil tussen de bladeren.

 

2014_06_30_17_04_13.jpg

De mooie struik, ongeveer een meter hoog, hoop dat hij nog gaat strekken als de bloei echt begint maar denk t niet.2014_06_30_17_04_54.jpg

En z'n slanke zus van ongeveer 1.20. de onderkant van het touw is waar de top zat toen de bloei begon!

 

2014_06_30_17_05_05.jpg

 

2014_06_30_17_05_29.jpg

De auto white nog steeds het verste in de bloei, ook een vrij open en gestrekte plant.

 

Nog wat premature budshots:

De verst ontwikkelde AJ.

2014_06_27_17_49_51.jpg

 

2014_06_27_17_50_01.jpg

 

2014_06_27_17_49_51.jpg

 

Het hek is in ieder geval mooi in focus... toch is stoeien met die telefoon..

 

de Auto White.

2014_06_28_16_58_03.jpg

 

2014_06_28_16_58_37.jpg

Boven staande foto's zijn van 28-06, zaterdag.

2014_07_02_07_24_14.jpg

deze foto is van 02-07, dinsdag beter bekend als vandaag. Maar toch een behoorlijk verschil voor slechts 3 dagen.

 

De jongen zaailingen gaan heerlijk snel, en de gene in de wat kleinere potten zijn zelfs al door de pot geworteld!

 

2014_06_30_17_01_05.jpg

 

2014_06_30_17_01_09.jpg

 

2014_06_30_17_01_12.jpg

 

2014_06_30_17_01_51.jpg

 

Ook in de volle grond gaan ze mooi, al lijken ze iets trager te gaan, ik vermoed omdat ze langer door blijven wortelen dan wanneer ze een pot rand raken.. snel over potten die handel dus, maar de autos staan beetje in de weg nu haha.

 

2014_06_30_17_02_59.jpg

 

2014_06_30_17_01_44.jpg

 

Nog steeds problemen met 2 kleine autoflowers waarvan 1 extreme vormen aan neemt.

 

2014_06_30_16_59_54.jpg

2014_06_30_16_59_56.jpg

de ergste.

 

2014_06_30_17_00_15.jpg2014_06_30_17_00_19.jpg

Deze valt wel mee en een grotere autoflower heeft het zelfde ook vanaf zaad maar in mindere mate. Deze vertoont wel al bloei verschijnselen, veel sneller als z'n grote zussen en is ook nog een heel brok kleiner als wanneer die begonnen.

 

2014_06_30_17_00_39.jpg

 

2014_06_30_17_00_51.jpg

Denk niet dat ik veel van deze 3 af ga halen, maar ga ze niet uit de grond halen om ruimte te maken.. te zijn toch dames he.. iemand tips misschien? Ph is gewoon normaal, ook niet anders als bij de planten zonder dit verschijnsel, en bladvoeding helpt niet, ook niet met extra ijzer.. ik weet het eigenlijk niet meer.. over bewatering kan hiet niet zijn ook.. zo ie zo ziet dat er heel anders uit.. paradise seeds zelf kon me ook al niet verder helpen, al namen ze wel de moeite, en kreeg ik promo seeds en een shirt aan geboden, wat natuurlijk top is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

man man dat gaat lekker daar!

Grondprobleem kennelijk loos alarm?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenenfingers

ja absoluut, al had ik toch gewoon alle auto's gelijk moeten zaaien... maar das achteraf, gelukkig is er volgend jaar als ik me niet vergis toch ook weer een jaar? :likken:

Maar de schimmel ben ik simpel weg nog niet aan toegekomen, maar vooralsnog lijkt het geen kwaad te doen. Het zat ook rond de grote big bang en dit is inmiddels verdwenen. Heb begrepen dat het waarschijnlijk een reactie is tussen de steriele grond en de oude (niet steriele) grond in de kas zelf. Mogt t problemen gaan opleveren ga ik het alsnog omscheppen zoals meneer jansen had geadviseerd.

 

@CBD haha thanks, tijd voor een foto update bij jou denk? Ben benieuwd hoe het daar gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een korte vraag, niet zo heel dringen ook (i hope)

Maar ik was net even in de kas om nog een plant te toppen en zag tot mijn schrik dat er een grote zijtak van de grote big bang naar beneden was komen zijlen, recht op de royal medic. Ik denk/hoop dat ze er alle 2 met wa kleer scheuren vanaf komen, gelukkig heeft de royal medic nog een super flexibel stammetje!

De tak heb ik met wat fijn knoop werk gestut naar de plant zelf.

 

Maar mijn vraag dus, kan een plant bezwijken onder z'n eigen gewicht, voor dat er überhaupt vruchten op de takken zitten? zo ja, dan heb ik denk een fucking probleem in de bloei straks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie dit en trek je conclusie

http://www.youtube.com/watch?v=Q5MfrqvATrA

 

ahahah

zonder grappen, zommige planten hebben wel wat support nodig tijdens te bloei, gewoon wat touwtjes/stokken plaatsen als je ziet dat de takken zouden kunnen scheuren

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja maar dit zijn planten die wind gewend zijn he maat.

Ik kom in een windloze kas binnen lopen waar niemand anders in komt, en er ligt ineens een tak op de grond.

 

we gaat het vanzelf beleven alstie gaat bloeien denk, hopen dat ik deze tak gered heb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zow das een serieuze serre wauw! Ziet er goed uit.

 

voor je omvaller en in de toekomst, tomaatspiralen zijn ideaal! een te zware tak draai je er zo in zonder te moeten binden.Zo kan je plant zonder beperking simpel doorgroeien.

Ik blijf je in ieder geval volgen en meegenieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar mijn vraag dus, kan een plant bezwijken onder z'n eigen gewicht, voor dat er überhaupt vruchten op de takken zitten? zo ja, dan heb ik denk een fucking probleem in de bloei straks...

 

Mijn ervaring van dit jaar is, ja dat kan...Bij een paar planten van me in de volle grond (Hollands Hope en Big Bing) gebeurd dit ook constant, vooral de zijtakken in het midden. Toch maar met tierips en touw etc. in de weer gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa ik ga morgen alle takken van de grote big bang maar stutten naar de hoofdstam, heb van het weekend weer een tak zien vallen, alleen deze heeft het niet overleeft, heb er 4 goeie stekken van kunnen maken en zat gellukig aan de schaduw kant.

 

@guarila army, das wel toevallig ik heb dus het zelfde probleem met de big bang, neem aan dat je dat bedoelde met big bing?) maar bij mij zijn het de aller onderste takken, alsof de plant zich zelf aan het dieven is.

 

Een foto update volgt morgen, gister avond heb ik in een dronke bui opzoek naar een zakdoek me hele kamer overhoop gegooid en kan nu dat kabeltje nie vinden!

 

De autoflowers gaan goed door, de kleinste autoflower heb 23cm gegroeid in een week. de grootste autoflower is nu 157 cm lang echt bizar! was nie hoger als me knie toen hij begon en groeit zo'n 3 tot 4 cm per dag! benieuwd waar dit eindigt.

 

verder een scrogg scherm gemaakt boven de big bang en een aantal planten getopt, foto update volgt hopelijk morgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo tijd voor de foto update:

 

De grote big bang gaat nog steeds als een gek, ik hoop dat er genoeg ruimte boven m'n scrogg net is, en dat hij groot genoeg is, maar vrees het ergste maarja.. we'll see.

2014_07_05_19_15_34.jpg

 

2014_07_05_19_15_41.jpg

Foto's van gisteren, vandaag het boven dek geknakt.

2014_07_07_08_00_07.jpg

De tak die nog vier overeind staat is gisteren pas getopt.

2014_07_07_08_00_13.jpg

Nu op naar het net, en daar voorbij!

 

Toch een naar gezicht op je brakke zondag ochtend:

2014_07_05_15_11_51.jpg

 

D'r kleine zusters gaan ook lekker, reageren goed op hun knip beurtje. Zelfs de arme dame welke ik te grof geknakt had, de tak was voor 90% door, en gaat nu lekker door! wat een spalkje al nie doen kan! uiterraard wel een kleine achterstand.

 

2014_07_06_14_44_44.jpg

 

2014_07_05_19_17_17.jpg

Vooralsnog weinig verschil tussen de plant in de volle grond en in de emmer.

2014_07_05_19_17_25.jpg

 

Maar koningin van dit gezelschap, en mijn persoonlijke favorietje blijft toch de gebogen dame!

2014_07_06_15_46_34.jpg2014_07_05_21_50_58.jpg

2014_07_07_17_14_47.jpg

 

De kleintjes worden onderhand al mooi groot, de eerste wortels komen nu echt duidelijk aan de onderkant van de pot tevoorschijn!

 

2014_07_06_15_49_46.jpg

Medical Mess als ik het neit miss heb.

 

 

2014_07_06_15_50_02.jpg

Royal Moby, krijgertje.

 

 

2014_07_06_15_49_19.jpg

Power Flower.

 

 

2014_07_06_15_49_27.jpg

Painkiller XL. Nu nog XS maar komt goed!

 

 

2014_07_06_15_49_36.jpg

Dancehall

 

 

2014_07_06_15_50_10.jpg

Royal Highness in de volle grond.

Ze strekken wel nogal maar ja, wat doe je er aan in een kas. De rest gaat eigenlijk gelijk op.

 

De Autoflowers dan.

De kleinste autoflower welke nu in bloei staat is als een gek aan het groeien. Aj Jr. deze heb ik alleen de eerste keer niet gemeten.

De autos welke wel in de bloei staan maar nog niet hard toppen maken en vooral door groeien krijgen een mengsel van groei en bloei voeding.

De auto's welke duidelijk toppen aan het maken zijn krijgen een mengsel van Bloeivoeding, Canna boost, en sinds gisteren pk 13/14. Alle 5 de auto's staan nu +- 3 weken in bloei. Iemand enig idee wanneer ik het beste kan stoppen met de pk 13/14 en voeding? Ik heb natuurlijk niet de luxe dat ik fatsoenlijk kan spoelen.

Ik ben de hoogtes gaan opschrijven op een bord.

2014_07_06_15_43_58.jpg

AW: Auto White.

Aj: Auto Jack

 

2014_07_06_15_46_43.jpg

AJ jr. was nie hoger als mijn knie toen die begon met bloeien en zag het zeer somber in voor d'r.

 

Het kleine bosje blijft tot nu toe een klein bosje, de top ontwikkeling is er wel, maar schiet niet ontzettend op. Deze plant bloeit duidelijk anders dan de meeste van z'n zussen.

2014_07_06_15_44_10.jpg

AJ 1, 117 cm hoog.

 

2014_07_06_15_44_20.jpg

 

2014_07_06_15_44_26.jpg

 

Dr zus die er voor staat is een hele tijd lang gelijk gebleven met deze, maar begint zich nu ook ontzettend te strekken.

2014_07_06_15_44_59.jpg

AJ 2, 134 cm hoog!

2014_07_06_15_45_09.jpg

2014_07_06_15_45_21.jpg

 

2014_07_06_15_45_32.jpg

AJ 4. 123 cm hoog.

2014_07_07_07_59_36.jpg

2014_07_07_17_19_22.jpg

2014_07_06_15_45_49.jpg

 

2014_07_06_15_46_04.jpg

AJ5 157 CM lang, is een behoorlijke joekel aan het worden en de groei is er nog niet uit, de bloei zit er dan ook nog niet echt in.. nog zo'n 40 cm en ze zit tegen het dak, dat kan dan nog wel een probleem worden.

2014_07_06_15_46_10.jpg

2014_07_06_15_46_18.jpg

 

2014_07_06_15_46_50.jpg

En dan de Auto White, ook een krijgertje. Niet de grootste, maar zeker de mooiste.

2014_07_07_07_58_28.jpg

2014_07_07_07_58_34.jpg

2014_07_07_07_58_48.jpg

2014_07_07_17_16_27.jpg

Ze is ook zoooo fotogeniek!

2014_07_07_17_15_32.jpg

Ook onderop stevige top ontwikkeling!

 

De lokale mongool:

2014_07_07_17_10_54.jpg

2014_07_05_21_49_54.jpg

Vraag me echt af wat dit nou toch moet gaan worden. T lijkt te bloeien maar toch ook weer niet.. zeer vaag haha.

 

Verder is er een nieuw ventilatie systeem aangelegd. De koppenstoter is weg, en daarvoor in de plaats zijn 2 tunnel vans gekomen van 100 m3/uur per stuk. Das genoeg om de kas 5keer per uur te verversen.

2014_07_05_21_52_52.jpg

2014_07_05_21_52_59.jpg

Ben benieuwd of dit afdoende is. er word nu vanaf voor 200 m3/uur ingeblazen en achterin 200m3/uur afgezogen. Maar een echt voelbare luchtstroom is niet aanwezig.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is misschien een idee om een grote zwenk ventilator in je kas te zetten of 2.

Door de wind van de ventilator worden je planten lekker stevig.

Hoef je ook geen grotere afzuiging te kopen.

 

Ze staan er wel mooi bij,ondanks dat ze een beetje iel zijn door een gebrek aan wind.

Edited by achterlijkeharry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker 4 zwenkventolatoren

en 200 m3 is erg weinig voor een kas met die afmeting

reken ook op veel verlies door de buizen

 

het is net genoeg voor een toilet , maar ik zou zeker meer hangen

 

je mongooltje heeft een probleem met in bloei gaan , blad met maar 1 segment kan betekenen dat ze al even in bloei was gegaan en nu weer groeihormoon aanmaakt door een lichtje bijde weg/buren/ je tuin/passerende autos

 

kleine plantjes bevatten veel indica

ik vind ze het lekkerst

ik hoor je veel over grote planten ,maar groot is niet altijd perse het lekkerst

 

een kuil in de klei ter grootte van een emmer zal het resultaat opleveren van....kweken in een emmer

voor serieuze teelt op volle grond zou ik een bak maken met heel veel grow aarde

dan heb je grotere wortels, en gullere groei, waardoor je mooi kan gaan dieven...en enorme topopbrengsten topkwaliteit kan kweken

 

angst om afgebroken takken is reëel

nogmaaks: luchtverplaatsing is geen luxe, het is een must

zeker later in het seizoen als je ruiten afkoelen en de verdamping binnen hoger wordt

dan heb je ineens een witte kerst in september...als alles wit ziet van de schimmel

 

ik zou een ruit eruit halen en veel zwenkventilatie aanbrengen

dan warmt het heus op , maar is de luchtvochtigheid beheersbaarder

 

je hebt een oceaanschip gebouwd, en wilt het met een mini-electromotorretje uit de modelbouw over het kanaal varen

dat wordt janken

 

succes

Edited by MeneerJansen
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Harry en MeneerJansen,

 

Ik was al niet helemaal tevreden met de grote fan die in het begin van de kas hing maar nu deze is vervangen door de tunnel fans word het puur warmer heb ik vandaag gemerkt (eerste dag dat het goed warm is buiten). Waar ik eerst rond de 30 bleef hangen liep t vandaag al gauw op tot in de 37. (Ik weet dat 30 ook al nie de optimale temp is maar okey.) Heb de tunnel vans wel omgedraaid zodat er nu 400 m3 word afgezogen op 3 verschillende plekken in de kas. (geen 1200 in totaal :thumbsdown: )

 

Ik heb verder op in de indoor sectie ook een vraag gesteld over m'n ventilatie en daar vergelijkbare antwoorden gehad. Met dit alles in het achterhoofd ga ik toch nog maar een keer met me vader in gesprek (hij betaald dus beslist). Heb al even rond gekeken op marktplaats en kwam een mooi slakkenhuis van 1000 m3/uur voor maar 50 euro tegen (de tunnel vans waren nieuw net zo duur), dat moet toch een goed argument zijn lijkt me. Voor zwenk ventilators zal ik even gaan zoeken naar een leuke optie, hopelijk is tie dan toch nog te overtuigen!

 

Dat mongooltje is inderdaad bizar vroeg in bloei gegaan uit zich zelf, dus zou best eens kunnen. Licht vervuiling is echt 100% zeker geen spraken van in de kas maar kan natuurlijk altijd stress zijn geweest, ze heeft een tijd in de schuur gestaan waar toch een ander klimaat heerst.

 

 

Ik praat zozeer over grote planten omdat ik minimaal 2.5 kg uit de kas moet zien te halen wil ik een beetje kans hebben t jaar door te komen, maar smaak is uiteraard ook belangrijk ja!

 

Maar zal volgend jaar de gaten dan beduidend groter graven, ook voor de planten welke nog steeds in pot staan zal ik de gaten flink groter maken, thanks voor de tip ik dacht dat ze wel redelijk zouden door wortelen in de klei achtige grond.

 

Een ruit eruit halen is niet echt een optie gezien de manier dat de kas opgebouwd is, Maar bij me dak afzuigen moet toch ongeveer te zelfde resultaat geven, als het vocht er maar uit gaat?

 

Nog maal ontzettend bedankt voor de imput! vorig jaar in het oude kassie heb ik ook behoorlijk last gehad van budrot en meeldauw en hoop daar dit jaar verschoond van te kunnen blijven of minimaal een stuk minder last van te hebben.

 

een witte kerst is leuk inderdaad maar in september istie toch iets minder!

 

Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...