Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

Nice updates man!

 

Waar had je die bananen gevonden? Waren dat die bigbangs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks miramar!

Jup, in de grote big bang welke terug gesnoeid is. Heb er niet meer gevonden maar toch... misschien toch stress door het vele knakken??

 

Als dat nu gaat stuiven vind ik dan straks zaad in me andere wiet?? Of is die ver genoeg onderweg om geen zaad meer aan te maken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey de herma trekken van de big bang zijn ernstiger als ik dacht. Vandaag behoorlijk wat bananen weg gehaald, ook reeds openstaande bananen. Wat moet ik nu doe? Omhakken? Ze moet nog behoorlijk even staan als ik het goed zie en is vooralsnog wonder boven wonder nog rot vrij.

Achter de plant in kwestie zit de schutting waarin 2 afzuigers zitten van samen 200 M3. Verder blaast een tavel ventilator over de toppen heen, richting schutting. Dus ik denk niet dat ze snel de rest zal bestuiven?

 

Iemand advies wand ik weet het even niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozzy, hangt er vanaf hoeveel planten je nog hebt staan en hoelang ze nog moeten, of je zo,n drastische ingreep doet.

je zult vast op flink wat zaad(onrijp) in de big Bang stuiten, dat moet je niet meer gebruiken; wat rookbaar is is mooi en waar het te gek is , maak daar maar stuf van. gebruik voor planten in pot je oude kas zou ik zeggen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo uit m hoofd staan er nog euh..7 planten in pot waarvan 2 nog volop in de bloei en rot vrij. Dan nog de ssh en de danceworld in de volle grond.. maar deze staan aan de andere kant van de kas..

Ik heb geen idee hoe lang de zooi nog moet. Painkiller xl is eind september oogst klaar volgens RQS. Danceworld zou nu klaar moeten zijn etc etc. Duurt allemaal veel langer, een leidraaid is het niet eens echt.

Ik zal dan maar gewoon gaan schuiven in de kas. Hoe rijper hoe dichter bij de big bang. In de kleine kas past niet aangezien hier nog planten in staan...we hopen er maar t beste van..

 

Greenhouse doet er wel alles aan me aan de stuff te krijgen he..?

 

Nog een side note.. er word hier veel al gezworen bij droog knippen... ik doe het NOOOIT meer. Wat een klote werk. En las het argument bij nat knippen smeer je alle hars aan je schaar.. nou na 1 halve tak heb ik meer hars op me klauwen zitten als dat ik na een hele dag nat knippen op de schaar heb.. ben ik achtelijk en doe ik verkeerd? Dikwijls scheuert de top ook aan flarden.

 

In iedergeval bedankt voor de snelle reactie wqat betreft de herma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaxker balen van di bananen! Waren het nu appels...

 

Die paarze is inderdaad een pracht plaatj he! Ga ik dan eindelijk lekkere paarse wiet proeven?!?

 

Met deze storm ben ik toch wel heeeeel blij met de kas! Als dit nu onbeschermd stond was het helemaal een drama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag toch rot gevonden in de paarse royal moby helaas. Gisteren nog niks te zien maar denk dat die natte dag van gisteren de boos doener is geweest :thumbsdown:

Wel vreemd dat ik het ook op sommige stammen aantref, daar waar geen toppen zitten, nog nooit gezien.

 

Maar wat actie fotos dan maar:

 

Royal Moby:

 

2014_10_22_22_24_23.jpg

 

2014_10_22_22_25_16.jpg

 

Klein takje big bang..

2014_10_22_22_25_30.jpg

 

2014_10_22_22_25_44.jpg

 

Power Flower, verrassend weinig knip werk:

 

2014_10_22_22_26_37.jpg

 

2014_10_22_22_27_01.jpg

 

Alles bij elkaar:

2014_10_22_22_28_27.jpg

Zelf niet ontevreden, maar vind de toppen allemaal (alle planten dus) wel wat aan de kleine kant lijken dit jaar.

Overigens zit aan iedere tak tegenwoordig een stuk schilders tape met daar op geschreven wat het is. Ik vond het een top idee van mezelf!

Netjes ophangen is niks voor mij, ik maak er altijd een chaos van, en onthouden, das nog veel minder voor mij, maar dit werkt prima, vooropgesteld dat je het juiste op de stickers schrijf..

 

Voor wat hoort wat, dus het consumptie potje is weer gevuld met wat mooie topjes auto jack en wat auto white. Dat verschil is dan weer wel super duidelijk, alleen al in knip werk. Auto white dient toch nog even na geplukt te worden.

 

2014_10_22_22_42_43.jpg

 

2014_10_22_22_42_22.jpg

Edited by Ozzoes
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man! Ziet er echt lekker uit.

 

 

Nog ff reageren op je vraag over herma en bananenoorlog. Ga er alsjeblieft niet vanuit dat je dat stuif een kant op kunt zuigen. Dat spul is zo licht in gewicht en gaat alle kanten op. Ik heb nu ook van die halve zaden ontdekt in me verse wiet en kan dus alles gaan verdampen cake bakken enz maar in een jointje rol ik het niet meer. Das jammer want ik hou weinig over op deze manier. Ik zou die vieze gore vieze vuile vieze herma plant gewoon langzaam het nekje omdoen. Dat je alles lekker hoort kraken weet je wel, laat het het maar eens lekker voelen. Bietje lopen stuiven, DAAAAAAAAAG!

 

KIJK UIT MET STUIF!!

 

 

Knippen? Hier op het forum zie ik juist meer mensen die nat knippen. Vooral de buitenkwekert, ikzelf ook. Zo veel mogelijk nat want dat gaat wat rapper en met meer gemak.

 

Yo, geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey miramar thanks voor je andwoord. Ja de big banana bang is de schaar gistern in gegaan. Tevens in de painkillr, royal moby, medicall mass, royal highness, en de restante pwer flower.. rot slaat nu toch echt toe. Ben ook al zaad tegen gekomen in me pain killer.. snel gegaan.

 

Ja mijn streven is ook om alles nat te knippen. Heb laatst wat van de toppen die ik droog moet gaan knippen geprobeerd en ik vond het niks. Ik scheur de toppen kapot, me handen zitten volledig onder de hars ( bij nat knippen hoef je echt niet veel meer als het stammetje aan te raken vind ik) het duurt langer en het risico op door rotten is groter..

Helaas door tijdsgebrk zal bijna alles na de auto jack droog geknipt moeten worder. Geen voorkeur van mij maar ja..

 

Maar bij het verdampen heb je geen last van de on ontwikkelde zaden dus?? Das nog een goede reden een verdamper aan te schaffen!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik damp die hele plant. Alles waar trichomen op zit gaat die bowl in hier. Dan kom ik weleens zaden tegen maar proef of voel dr niks van.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot en baantjes / zaad.

 

Maar toch ook wel genoeg lekkers :) dampen4life...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nie veel woorden maar zeker een paar.

 

Wat een KUT plant de big bang. 6 uur knipwerk in 1 tak/hoofdtop en misschien 10 gram gedroogd. Greenhouse.. steek die k/*!;':5:;(3;:"! Plant lekker in je hol!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker jammer!

Vanavond zal ik een foto ter verduidelijking dr op zetten, vanmiddag was ik vooral pissed off haha.

Snel t droog hok in gedoken en een top ice gescoord. Smaakte goed maar smaakte naar meer. Nog een top uit de oude kas en mjam!

De hele dag smaakt de auto jack en auto white me al niet... vreend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey okey even 2 stappen terug.

 

Aller eerst:

 

@Miramar,

Na die notitie ga ik zeker is kijken voor een goedkope verdamper! scheelt me ook nog een bult werk!

 

@Kuro

Inderdaad jammer jah maarja.. doe we niks meer aan.

 

En dampen4life, wie weet haha, eerst maar is uit proberen (A)

 

 

 

Okey even terug komend op de big bang.

Gisteren wat plekjes rot gespot in de Big Bang welke voor de grootste Big Bang stond (De BB welke geknakt is e.d. en bananen heeft).

 

Over de plant welke eigenaar is van deze toppen hebben we het dus.

2014_10_19_16_27_07.jpg

 

2014_10_19_16_27_46.jpg

Ziet er mooi uit toch? Groot van formaat wel wat veel blad zo op het oog.. Fotos zijn wel al een week of wat oud, geloof het of niet maar hier valt het nog reuze mee in vergelijking met wat ik gisteren omgehakt heb.

 

Okey, alle 4 de hoofdscheuten de bovenste halve meter vanaf geknipt wand zolang was de zetting van de hoofdtop zo'n beetje. Gisteren de hele dag zitten zwoegen op 1 tak.. had natuurlijk gewoon verwacht die 4 takken makkelijk af te krijgen he..

 

Klaar met knippen. Hier even het eind resultaat naast een tak waar alleen de meest grote bladeren van verwijderd zijn, schaartje er tegen aan voor schaal.

2014_10_28_16_28_47.jpg

Okey okey maar ozzoes, heel veel knip werk en weinig belong. Ze ruikt vast en zeker heerlijk en plakt als een malle...

Nou.. Nee dus. Vrijwel geur loos en zeer weinig plak. heb van de rest alleen de bovenste 5 tot 10 cm ofzo geknipt de rest dat verwerken we wel op een andere manier.

 

 

De grootse big bang maakt toppen aan met iets meer bloem en iets minder blad en beduidend meer hars. Maar heb nu 4 big bangs in de kas gehad.

 

-1 verduisterd opgekweekt in 11 liter emmer en overgepoot naar 35 liter kuip, eind juli/begin augustus begonnen met verduisteren. Niet veel meer als rot geoogst. Compleet ge-explodeerde toppen (okey niet de plant z'n schuld, zal aan het verschil in temp hebben gelegen tussen buien en binnen de kas. Wel hars aanwezig en wel een geur. Ook hier bleef na knippen weinig van over, maar het meeste hangt enkel ontdaan van de grootste bladderen te drogen.

-1 onverduisterd opgekweekt in 11 liter emmer en overgepoot naar 35 liter kuip, bijna 2 meter geworden, mooie gevormd en bestaande uit 4/5 hoofdscheuten. Zelfde verhaal, veel rot wederom. geen ge-explodeerde toppen gelukkig maar onwijs veel blad, redelijk wat hars en een lekkere geur. Ook deze toppen hangen ongeknipt.

-2 in de volle grond. Duidelijk sterkere planten. Minder snel rot in de toppen. voor de rest staan de planten hierboven al beschreven.

 

Nu wil ik niet graag negatief doen over een product. En wie weet halen andere mensen fantastische resultaten met de Big Bang van Greenhouse Seeds, maar ik zeker niet. Ik zal het dan ook niemand aanraden, sterker nog ik zou het sterk afraden.

 

Ik wou even volledigheid scheppen aangezien ik vanmiddag met een boze kop een bericht had geplaatst omtrent de big bang, en dan moeten we dat toch even onderbouwen dacht ik zo.

 

Nog een vraagje dr bij, niet goed gespoelde wiet, hoe smaakt dat? bitter toch? De auto white smaakt me vandaag naar kots en de auto jack vind ik maar fucking muf... gisteren en eer gisteren zat ik d'r nog vrolijk van te roken, was zelfs overgestapt op puur roken maar vandaag smaakte me de wiet echt niet... :thumbsdown:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de ballen Ozzoes!

En hier ook veel tijd kwijt aan knippen pfffff

Edited by Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker balen man! Maarja, dats life zeggen we dan he. Smaken doet ze wel redelijk al is ze nog jong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cure zal het wel zoeter maken.

 

Hier nog nooit een auto gehad die naar me wens was of gedamp van gabbers.

Blijf potentie en smaak missen.

 

Maar wat niet is kan nog komen al geloof ik er zelf niet zo in.

 

Jammer van de big bang.

 

Kan boven bij de meeting nog 2 ander dampers zetten dat je kan testen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah qua autos.. ik zal de auto jack echt niet sterk noemen. Ik rook t zelf zon beetje als shagg. Me ouders hebben de dossering niet aangepast dus kan ook aan mijn tolerantie liggen. Me vrienden vinden em ook sterk maar die blowen ook minder. De smaak zit redelijk snor. Zoet noem ik dr niet. Wel een frutige toon (varieert ook per top) maar een lekkere dikke smaak zit er zeker aan en bij het roken blijft er een soort laagje in me mond achter vergezeld door een heerlijk (onbeschrijvelijk) gevoel in de mind wat ik heerlijk vind. Zware dikke rook ook, wel wat gehoest dus.

Maar je zal t proeven op de meet! Ik had een potje ergens gezet en helemaal vergeten. T hele potje is t zelfde weekend nog leeg gegaan mar zit er nog 1 in en die bewaar ik zo ie zo. De lekkerste top AJ vind ik zelf.

 

Zeker jammer van de big bang, maar eigen schuld dikke bullt.. fluff haha. Ze smaakt goed en dat vind ik zelf belangrijker als kwantiteit.

 

Als je de dampers nie helemaal moet schoon maken en dergelijke, als het dus nie veel werk is, graag. Maar gezien mijn budget wil ik vooral de goedkoopste testen die je hebt liggen. Wat miramar zei spreekt me echt ontzettend aan, damp gwoon de hele plant. Dan leverd die big bang wel ineens veel wiet op ook! Wand daar komt echt van 10 gram nog wel 7 gram blad denk, miss meer zelfs.

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er benieuwderder naar wat jij er van vind, jullie trouwens. Of ik heb een tolerantie waar je eng van word of t spul is behoorlijk slapjes.

 

Nu gezellig slapen met meneer de muis.. lang leven het buiten leven hahaha. (Ben nie voor veel bang maar muizen.... t groot om dood te slaan als en vlieg en te klein en smerig om optepakken als een kat..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de schaar hang ik in de wilgen! De buit is binnen! Geen rippers gellukig dit jaar! Maar pfoe wat een knipwerk... ken voorlopig geen wiet meer zien! Dus we verstoppen snel een top in een stukkie papier begeleid door een stukkie karton, en gaan dr is goed voor zitten! Klaaaar! Wel een vreselijk naar gezicht zon lege kas! Mis het nu al.

 

Fotos, gewichten, conclusies en rookverslagen volgen nog even. Nu moet nog al het kleine blad dr af en alles in potten, maar t kan niet meer weg rotten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wiet met tabak rookt zal je nooit voelen wat je voelt dan als je dat puur doet. Een wietje waar je niks van voelt gemengd met tabak kan je wel uit je sokken blazen als je 'm puur rookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...