Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

alle bodem die niet voor planten wordt ingezet bedekken met plastic

dan kan je de verdamping van de bodem ook minimaliseren

buitenkant: daar waar geen plastic /glas zit zou ik wit verven , dat scheelt weer wat opwarming

 

een zinkend schip toekijken , ik zou je kas op hoop van zegen noemen

 

heel veel strekte

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

G7059.jpg.jpg

 

Met zoiets gaten in de schutting maken.

Je kan er altijd weer een plank overheen schroeven om het weer dicht te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm de grond afdekken met plastic zal ik morgen eens gaan zoeken of ik daar wat voor heb. Maar de grond rond de planten is gort droog he? Dat heeft geen water meer gezien sinds dat de kas staat.

 

Het tuinhout gaan witten is een goed idee maar zie het niet zitten te gaan verfen met me planten er in. Denk dat ik dan meer kwaad als goed ga doen. De dakbalken zitten aan de binnenzijde en de staanders kan ik niet bij door het hek.

 

Ja das een hele logishe oplossing harry. Ga ik morgen doen als pa aant werk is. Vergeving vragen is beter als geen toestemming krijgen. Daarbij zal die het wss nie eens zien.

 

En de kas heet geen op hoop van zegen maar meneerdekas die op miraculeuze wijze giga veel belachelijk lekkere rot en schimmel vrije wiet gaat opleveren.... toch maar op hoop van zegen doen dan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zat er in die praxis emmer?

witte emmers laten licht door- daar houden wortels niet van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Painkiller xl. Ik express de witte emmers verzammeld, vroeg me al af waarom plant potten meestal zwart zijn... nu weet ik t dus.

Ik zal morgen is wat om de emmer heen maken.

Planten in pot overdag buiten de kas in de wind zetten en savonds naar binnen zal niet echt stress veroorzaken denk?? If any zullen de dag en nacht temp dichter bij elkaar liggen.

 

Kleine update,

 

Ik denk dat ik een record heb gevestigd. Toen ik vanochtend in de kas ging kijken hoe het ging zag ik tot mijn schrik bij 2 autoflowers de eerste meeldouw. Bij de autojack weke het verste in de bloei staat heb ik 1 blad verwijderd met een klein plekje. Bij de bossige auto jack, AJ1 heb ik 4 bladeren verwijderd met beginnende plekken. Het valt me op dat de eerste slachtoffers de meest bossige autos zjn. Misschien een stomme vraag, en weet dat het niet opbrengst verhogend is, maar zal het eventueel helpen als ik bij deze planten wat bladeren weg haal? Zodat de structuur van de planten wat opener word?

 

Ik had de meeldauw absoluut verwacht maar niet zo vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mocht je dan tijdens de bloei meeldouw tegen komen,kan je altijd een beetje van dat spul(eco style vitality) op een stukje keukenpapier doen en de meeldouw van het blad vegen.
;)

 

Bladeren weghalen heeft geen zin als je te weinig luchtcirculatie heb.

Ook kan het opbrengst schelen,bladeren zijn nodig voor fotosynthese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, had ik niet aan gedacht haha. Was alleen maar teleurgesteld aan het wezen en boos aan het worden. Zal vanaf nu de bladeren schoon gaan vegen ipv verwijderen.

 

En dus ook niet preventief bladeren weg halen, thanks harry!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtcirculatie is essentieel, als die te wensen overlaat oogst je rot zoals ik ook heb gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hele kas van jou zou ik gewoon even links laten liggen

alle dames die op pot staan er als de sodemieter uit halen en gewoon buiten de kas zetten

 

in de tussentijd ga jij gewoon gaten maken

zo simpel is het

 

en je pa is ook krom aan het lullen

2.5 kilo oogst moet er zijn , maar we noemen het hobby

krijg de griep denk ik dan

2,5 kilo is al 5 keer geen hobby. een pond van 5 planten halen noem ik hobby

 

kan je niet gewoon een afzuiger erin verwerken en gewoon je klep houden tot nader orde?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal documenten verzameld over meeldauw en dergelijk, ik hoop dat dat samen met het bewijs in de kas overtuigd. Verder kan ik mooi laten zien hoe het ontstaat. De plasjes water als het waren liggen op de bladeren daar waar ze elkaar raken. Het is ook al verder verspreid als ik dacht. De auto white krijgt een gigantishe fluffy top, denk dat deze aan het expoderen is door te hoge temp (welis gelezen over dit verschijnsel bij temps van rond de 40)

 

Wie weet gebeurd er een wonder. Anders doop ik de kas inderdaad om tot zweet hok en pleur ik alles buiten. Misschien kan ik er een paar in de oude kas afbloeien, dat is ook wel heel erg de omgekeerde wereld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kas kan je hoogstens san pedro cactus in verbouwen ( gok ik - misschien is die ook wel meeldauw gevoelig?)

als meeldauw eenmaal op een plant zit kan je er alleen door verdelging afkomen

geluk is niet een factor waar je rekening mee kan houden

 

met zo'n kas is buiten zetten 3 keer beter

ram 2 derde van je glas eruit en je hebt al minder meeldauw

 

ophouden toestemming te vragen

je probleemoplossend vermogen wordt er veel groter van als je "vergeet" toestemming te vragen

en je hebt tenminste wat te roken

dat is jouw missie- rookwaar verbouwen

niet je pa tevreden stellen

wen er maar vast aan

thats life

 

succes

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite is het heel simpel: je moet ventilatie in de kas zien te krijgen en lukt dat niet, dan moeten de planten in potten uit de kas. Meer opties heb je niet, dus kiezen en doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

Alle meeldauw is inmiddels verwijderd. De bladeren waar ik bij kon heb ik helemaal schoon gewreven met eco style vitalty, morgen word ecostyle huppeldepup bestreidingsmiddel gehaald (ligt dan weer binnen mijn eigen budget in tegenstelling tot ventilatie e.d.) en ga ik hier ook preventief mee spuiten (in plaats van de karnemelk oplossing die meneer jansen suggereerde, ligt aan de samen stelling van het product, als het met iets anders als melkzuur werkt gooi ik er ook karnemelk over).

Verder heb ik de toren ventilator die op mijn kamer stond (stom dat ik daar niet eerder aan dacht) in de kas gezet. Lang niet afdoende maar deze zal ik gedurende dag verplaatsen..

Mijn wekker gaat een uur eerder nu (heb een krantenwijk in de ochtend) en ga alle condens van de platen halen voor de zon er op komt. Scheelt ook weer vocht dacht ik zo.

De gaten in de schutting zijn onderhand gemaakt en ik ben inmiddels toch aan het proberen een constructie te bedenken waardoor ik een soort van raam kan creeëren. Maar zit een beetje met de waterafdichting in me mik.

Een vierkant gat uitzagen in een dakplaat, hieromheen een constructie waarop het uitgezaagde deel dan weer kan komen en waterdicht afgesloten kan worden... maar zie nog niet helemaal hoe dit moet gaan gebeuren..

Alles wat in pot staat heb ik overdag buiten staan. In verband met eventuele diefstal zet ik ze s'avonds toch weer in de kas, maar mochten deze meeldauw krijgen veranderd dit ook, maar alles in pot is nog in de groei dus makkelijker te behandelen.

 

2.5 kg zie ik echt niet meer gebeuren.. nu weet ik dat de meeste al zeer skeptish waren maar okey.

Vorig jaar in een veel te kleine klote kas een jaar voorraad weten te kweken en nu in dit geval gezeik voor t weer uberhaupt slecht is.

 

Inmiddels ben ik blij dat ik nooit binnen heb mogen kweken, dat had helemaal een drama geworden denk ik zomaar en niet enkel vanwege een gebrek aan kennis.

 

En tjah meneerjansen het is verleidelijk om gewoon me gang te gaan maar ik moet hier ook nog beetje kunnen leven he.

 

Tijd voor een eigen huis, maar een groei hok onder de brug in een kartonnen doos is ook weer zoo he?

 

Nog een paar foto's nu het er nog mooi bij staat, al zeg ik het zelf.

 

De grote big bang, deze word nu te groot. Ik wil hem eigenlijk terug snoeien maar zit eigenlijk met de plekken waar ik hem reeds getopt heb in mijn mik. Ik moet hem al een heel end terug gaan snoeien dan..

Hij groeit ook fucking snel op het moment. Ik weet dat het eerder gesuggereerd is door meneer jansen om hem terug te snoeien, maar vond dit zelf een bijzonder eng idee en heb ik te lang uitgesteld. Had de hoop het met toppen en een net er boven te gaan reden.

2014_07_12_17_22_51.jpg

Foto 3 dagen geleden.

 

2014_07_14_15_55_07.jpg

Foto vandaag.

 

 

De autowhite, Autofluff beter gezegd.

Ik kan letterlijk door bepaalde plekken in de hoofdtop heen kijken.

2014_07_14_15_50_46.jpg

2014_07_14_15_51_00.jpg

2014_07_14_15_51_08.jpg

Ruikt wel ontzettend lekker! licht zurig en plakt lekker.

 

2014_07_14_15_51_55.jpg

De grootste autojack, net zo groot als mij.

 

2014_07_14_15_52_02.jpg

Is van 70 cm, onderkant touwtje begin bloei naar 1.76 gegaan.

 

2014_07_14_15_52_15.jpg

2014_07_14_15_52_35.jpg

 

Kleinere Autojack, licht bruine verkleuring in de haartjes. week 4 bloei, is dit vocht of begint ze klaar te raken?

2014_07_14_15_53_35.jpg

Vermoed zelf dat het door de hoge LV komt.

2014_07_14_15_53_05.jpg

Deze toppen zijn gek genoeg wel redelijk compact, ruiken heerlijk kan het niet zo goed in woorden zetten.

Plakken ook al behoorlijk.

2014_07_14_15_53_20.jpg

De aansteker staat o een blad, blijft niet plakken ofzo, helaas haha.

2014_07_14_15_52_55.jpg

Lastig om de kristalletjes er op te krijgen, vrijwel onmogelijk zelfs. Godzijn dank zitten ze er wel.

 

2014_07_14_15_53_54.jpg

De hele plant gat de hoogte in maar met name de hoofdtop gaat door een spurt.

 

2014_07_14_15_54_03.jpg

 

2014_07_14_15_54_38.jpg

 

 

en t struikie, deze had de meeste bladeren met meeldauw.

2014_07_14_15_54_52.jpg

2014_07_14_15_54_57.jpg

 

 

Lastig te zien met mijn foto kunst maar de meeldauw.

2014_07_14_14_11_00.jpg

2014_07_14_14_11_10.jpg

Toch 4/5 bladeren met witte vlekvorming.

 

Hier een foto van het vocht dat zich ophoopt tussen 2 bladeren door transpiratie:

2014_07_14_14_10_37.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die big bang zou ik radikaal terugsnoeien : snoeien is groeien

als je nog langer wacht kom je in de problemen

dat net is veel te hoog

 

ik zou direct 3/4 van de hoogte eraf kappen

 

was iedereen maar zo toegewijd als jij ..eerder opstaan om de condens eraf te poetsen....dat is nog eens inzet!

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfooooe zoveel! T is omdat ik je nooit betrapt heb op onzin haha. Ik neem vanmiddag de snoei schaar in de hand!

 

Hoe veel afstand zou je zelf aanhouden tussen net en dak als ik vragen mag? Kon hier nie veel over vinden aangezien het binnen met lamp afstanden werkt en buiten meestal geen dak aanwezig is.

 

 

En zoveel toewijding is het niet he als je het vergelijkt met de verduisterende mensen. Dat is meer werk denk ik zomaar en als je dat vergeet is het een stuk erger als wanneer ik dat doe. Ik begin er nie meer aan in ieder geval.

 

Na een grondige inspectie nog 1 besmet blad grvonden. Misschien gister vergeten wat ik betwijvel heb ze 3x gechecked.

 

Klopt het dat reguliere rockwool normaal gebruikt als isolatie ongwschikt is om stek pluggen van te maken? Mijn stekken zijn allemaal overleden aan stengel rot. En las gisteren dat isokatie rockwool brandwerend behandeld is wat gifitig is voor planten. Heb straks een hoop stekken te maken en hoop er toch een paar te zien aanslaan. ( ik snap dat een progegator t een stuk gemakkelijker zal maken maar dat is momenteel wel me minste zorg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

na het snoeien even paar dagen bij laten komen , en met jutezak ( en daaromheen vuilniszak) die big bang gaan blinderen...dus als je smorgens opstaat om dauw te verwijderen gaat de zak eraf , en als je savonds je bordje op hebt er op

de combinatie van terugsnoeien en direct in bloei zetten levert een enorme boost op

de worteldruk die de plant ter beschikking had voor hetgeen je eraf hebt geknipt wordt direct ingezet voor bloei= grote toppen, en een vroeger begin= eerder klaar+ geen probleem met de hoofdruimte

 

heb wel eens in het begin van mijn kweekcarriere rigoreus teruggesnoeid na een avondje doorzakken met een ervaren kweker

hij vertelde me rigoreus teur te snoeien op het moment dat ik me in mijn kweek bevond ( 10 dagen na bloei) .

de zelfde avond met beschonken hoofd het hok in gegaan en letterlijk zijn advies opgevolgd.

Volgende ochtend met kater naar het hok gegaan , en me kapotgeschrokken wat ik had aangericht

Heb toen uiteindelijk met binnen geplaatste buitenplanten enorm dikke colas gekweekt en beste kwaliteit ooit gekweekt

 

als je nu niet terugsnoeit wil de big bang liefst nog anderhalve meter groeien

 

die ruimte is er niet

 

gebruik de takjes , laat ze wortelen, met beetje mazzel trek je daar nog derde oogst vanaf

 

succes

 

PS PH Donner vindt regelmatig dat ik onzin uitkraam. Ik vermeld dat even om aan te geven dat mijn manier van werken heus wel kritiek krijgt.

 

pps afstand tussen plant en dak wordt makkelijk als je bovenste 2/3 eraf hebt gehaald

de helft kan ook, dan kom je nog net onder het dak uit schat ik zo

 

ppps als je geen ventilatie tekort had zou ik de plant dubbel hebben geknakt en opgesnoeid tot net onder breuk punt

dan heb je weliswaar geen stekken , maar wel een hele grote bos wiet ( mits lv het toestaat)

 

pppps

uiteindelijk is dus ventialtie voor volgend jaar een must , anders is de kas alleen een opkweek kas en schuilplek tijdens moesson

en als je het jaar erop een heteluchtinblaas kan realiseren, en misschien al wat meer inzicht in planten hebt ...dan kan je 3 oogsten per jaar doen

hoeveel je oogst hangt af van hoe efficiënt je met ruimte omgaat , hoeveel luchtverplaatsing er is ,en nog een aantal factoren

als plantenaantal geen punt is kan je met stekken blinderen heel snel prima oogsten

Edited by MeneerJansen
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey meneerjansen bedankt voor het goede en uitgebreide advies!

Ik ben net pas thuis en moet nog verder met de gedenksteen voor de hond dus op zn vroegst word het morgen snoeien.

 

Echter nog 2 vragen:

 

Als ik zoveel terug moet gaan snoeien raak ik al me hoofdscheuten eigenlijk kwijt. Vrijwel allen zijtakken die hier uit ontschoten zitten in de buurt van het net. 1 x toppen was namelijk niet 2 nieuwe hoofdscheuten maar de onderliggende kwamen dikwijls op het zelfde nivau. Ik ga dus vooral zijtakken overhouden, neem aan dat dit geen probleem zal zijn en dat deze zich zullen gedragen als hoofdscheuten?

Verduisteren zit ik nu al de hele dag over te denken maar een jute zak zoals je zei is veel te klein kwa breedte vrees ik. Vooral omdat ik straks met vooral zijtakken eindig. dus zal een constructie worden met gordijnen denk ik maar stof is natuurlijk ook een nono in de kas.. is verduiseren een must? Zou dit dan liever uit halen met de BBs in emmer welke nog de grond in gaan. Maar dan heb ik zeker alsnog problemen met een te eplosieve groei van de grote BB? En de boost die je noemt klinkt ook verdomd goed eigenlijk en zeer interesant. Dan zou ik zelfs bewust te vroeg kunnen gaan planten..

Uiterraar zal ik wel stekken maken ja. Allee even fatsoenlijke pluggen aanschaffen morgen. Planten aantal krijg ik nu al gezijk over, die kas staat veel te vol... maar 26 planten voor 2.5 kg leek me niet zo overdreven. Nu zwaar onder de maat maarja, dat dit een giga leer jaar werd was ik al van overtuigd. En stekken die aanslaan ram ik dan ook inderdaad gewoon in een pot.

 

Volgend jaar ga ik weer voor t zelfde als vorig jaar denk ik. 2 rondes met autos en daarna reguliere planten.

En inderdaad. Zoals de kas nu is ga ik er volgend jaar denk weinig tot geen gebruik van maken. Moeders is onderhand overtuigd nu vaders nog. Maar hij word nu wel lekker met zn neus in de meeldauw gedrukt dus heb nog hoop. Maar hou me hart vast met de komende tropsihe temperaturen.

 

En ik snap dat niet altijd iedereen het met elkaar eens is en dat de ene kweker de andere niet is. Bedoelde meer te zeggen dat ik het gewoon een geen fijn idee vind, maar me ook realiseer dat je het niet voor niks zegt wat snoeien betreft.

Niet dat ik hier een altaartje voor je heb opgericht hehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry drukke dag gehad, ik snap zo even snel lezend niet je hele vraag , maar ik zeg je dit : de onderliggende takken zullen de nieuwe toppen worden

liever een paar takken vol bloem , dan een dikke bos brandhout.

die paar takken met toppen zullen wel hoge dichtheid toppen hebben

 

gordijnstof + vuilniszak is ook ok

meestal gebruik ik zelf alleen vuilniszakken, 4 ofzo over elkaar, maar met jouw meeldauw lijkt me verstandiger een stoffen buffer te hebben om condens te beperken.

 

25 planten die elk een ons op moeten leveren>?

dat vergt wel wat meer inzet dan de huidige opzet

dan denk ik aan vroeg beginnen , en selectie maken van sterkste planten, die weer stekken, en minimaal 100 stekken per ronde erin op 5 m2

blindeer kast timmeren ( een mega-pannedeksel van hout met mogelijk een afzuigertje erin verwerkt , en een tl buisje op timer zodat je perfecte daglengte hebt , ook als je een kwartiertje later bij je kas bent)

 

100 x 10 gram en dat keer 3oogsten

alle grote bossen die je dan erbij kweekt , buiten of in je kas zijn dan mooi meegenomen smaak variatie

 

net als bij sport : hoge inzet tonen , misschien dat je eindresultaat ergens in de buurt van je vooraf geplande schatting komt

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aller eerst, super dat je sorry zegt haha, maar das natuurlijk nergens voor nodig maat!

 

En je hebt ook helemaal gelijk ook. Nu is het nog redelijk weer buiten en heb ik voor de hoeveelheid komende zorgen weinig zorgen. Dus ik ga morgen snoeien en dan de big bang in de bloei trekken zodra ze weer groei vertoond (neem ik aan?). daarvoor staat een piepkleine royal highness maar met de huidige condities in de kas gaat die toch geen fuck opleveren denk ik dus ga ik me geen zorgen over maken dat ze verdrongen word.

 

De vorige keer dat ik verduisterd heb deed ik dit met een stuk blauw/groen afdekzeil dubbel gevouwen, gaat dit ook voldoende worden voor deze situatie? De vorige keer stond de verduister tent in een met tl verlichte schuur en het was er pikken donker in. Als ik met vuilniszakken aan de gang wil moet ik ze aan elkaar gaan naaien of zo en denk dat dat een ramp word. Vooral in het weekend als ik met een draaiend hoofd de planten moet gaan verduisteren. Stof zal geen optie worden aangezien ik dit nergens kan vinden, maar kan de verduister tent wel zo maken dat er een kleine afzuiger welke ik 2 jaar geleden gebruikt heb erin kan, klein rot ding maar beter als niets. De big bang is overigens ook zo'n ruime meter in omtrek, vandaar dat zelfs bij terug snoeien verduisteren een opgaven word.

 

Maar over je opzet voor een volgend jaar, 100 stekken per ronde? Ik heb geen mogelijkheid een moeder plant op te kweken onder kunst licht of dergelijk en is 10 gram per plant niet behoorlijk weinig? of moet ik dan denken aan planten van 20 cm hoog die bestaan uit 1 top?? Vorig jaar heb ik 2x 6 autos gehad en daarna 5 regulieren en een voorraad gekweekt waar ik nog steeds van rook, vandaar dat ik dacht er met 26 planten te zijn eigenlijk.

 

Mag ik je verder vragen waar jij je kennis van kweken vandaan haalt? Puur uit (levens)ervaring of kan je me wijzen op boeken, de meeste die ik vind gaan over de binnen kweek, over kassen is vrij weinig informatie te vinden? ik ken het boek van jorge cevantes onderhand van voor tot achter en toch zit ik met 1001 en vragen en onzekerheden, ook deels omdat ik maar 1 kans heb per jaar natuurlijk.

Ik dacht oprecht mezelf goed in gelezen te hebben maar het verschil tussen kas en buiten kweek is toch wel gigantisch, moet eerlijk toegeven dat niet alleen mijn pa maar ik het ook onderschat heb. De kas van vorig jaar was meer een afdak dan een kas zoals dit en daardoor een stuk makkelijker te managen, deze heb ik onderhand volgegooid met eigen zaad, hopen dat er wat vrouwen tussen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met blinderen bedoelte ik eigenlijk een zak over de plant trekken ,

een tent bouwen die lichtdicht is is helemaal perfect : dan zou ik de rest die nog niet bloeit meteen ook gaan verduisteren..

hoe eerder je nu bloeit , hoe feller het licht dat in de bloei gebruikt wordt

de opbrengst is ruwweg hetzelfde als met wachten tot de zon het bloeiwerk doet , maar de kwaliteit is zoveel beter...

 

de 100 stekjes moeten we nog ff op broeden als ik dat zo zie

 

mijn kennis over kweken...dat is een lang verhaal, ik zal proberen het kort te houden

Ik ben opgegroeid in een plattelandsdorpje, waar iedereen ook wel zijn eigen groentes kweekt, en volop oude stalmest voorhanden was.

 

ben begonnen op mijn 14de met wiet te kweken onder onze nederzon in mijn ouders tuin

heb jaren maar wat gedaan , en heb dan ook flink wat fouten gemaakt.

mijn eerste echte kweeklamp kocht ik pas jaren later, en al snel vond ik iemand die me erg veel geleerd heeft.

Hij baseerde zijn kennis op hetgeen hij als thuiskweker geleerd heeft aan ervaring , en het lezen van boeken van schrijvers zoals Rosental, cherniak en weet ik welke boeken hij allemaal had.

In die tijd bloeide er een forum op dat Overgrow heette.

Ik heb me helemaal scheel gelezen , en al een flink eind gekomen toen er twee dingen gebeurden : Overgrow werd opgerold, en de thuisdealer waar ik bij kocht en soms verkocht stierf.

 

Toen is het snel gegaan , want bij een eventuele kweekfout kon ik niet even wat wiet lenen om mijn dagelijkse gebruik op gang te houden.

 

Vanaf dat moment ben ik ook tegen idioot sterke afghaantjes opgelopen waar ik nog jaren plezier mee heb gehad.

Ik heb op balkons gekweekt , in tuinen met groentes eromheen geplant,in kasten, inloopkasten , op een woonboot, een zolder, op een dak, tentjeskweek, voorgroeien met daglicht , afbloeien met kunstlicht, maar ook andersom

Ik heb elke mogelijkheid aangegrepen om plantjes te kweken

 

Kortom; ervaring , andere kwekers, heel veel lezen , en veel te veel tijd erin steken

daarnaast ook vasthouden aan principes: geen broodkweken, geen gif spuiten, geen duistere zaakjes, geen zwaardere middelen.

 

Kwekers waar ik online heel veel van geleerd heb zijn :

Jorge Cervantes

Steve Tuck

Ed Rosental

 

Ik herinner me dat ik op mijn 17de een boek had gelezen dat Kastwiet heette

Misschien dat je het nog kan vinden

ik vond het toen een goed boek

 

dus dit is een beknopt overzicht van hoe ik aan mijn kweektechnieken kom

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten die nog niet bloeien die hebben 4 nodes ofzo, lijkt me ernstig vroeg? Was eigenlijk van plan deze in de volle grond te pleuren zodra de auto's er uit zijn wand ga er toch vanuit dat ik nog wat extra ventilatie in de kas ga krijgen dit jaar. Zal morgen is foto's plaatsen van de jongeste dames, maar denk dat je je vergist in het formaat van de plantjes. De grotere BB's zijn er waarschijnlijk klaar voor, maar als ik de tent daar groot genoeg voor wil maken kom ik echt in de knoei met de auto die er bij staat.

 

De plannen voor ramen liggen er ook al, maar geen zin om dit met een door alcohol verdoofd hoofd voor te leggen bij vaders, dus dat gebeurd morgen.

Bovenaanzicht_raam.jpg

Met rood aangegeven de bestaande dak balken,

In groen de nieuw aan te brengen rachels, het buitenste frame.

In blauw het frame van het raam zelf, om stevigheid te verkrijgen in het geheel, het zal bij elkaar zo'n 10 cm breed zijn.

Raam_detail_1.jpg

Detail van de bevestiging van de bovenkant van het raam. Op deze manier hoop ik een waterdichte situatie te verkrijgen.

 

Raam_detail_2.jpg

Detail van de onderkant.

 

Zit alleen nog een beetje in me mik met de afsluitbaarheid, een stuk hout dat ik over de rachels van het binnenste frame kan draaien en bij hevige storm eventueel vast kan schroeven lijkt mij de best optie.. Ook de uitvoering baart me nog zorgen, het moet allemaal wel knap recht en haaks gebeuren, maar de platen van het dak halen is niet bepaald een optie. Hier zal ik mij nog eens diep over moeten buigen. Vrezen over de breedte is nog niet zo'n probleem, een rij waar langs ik kan vrezen kan ik tijdelijk vast zetten op de aluminium strippen, maar hoe ga ik het over de lengte doen.. en wil niet de hele platen onder krassen.. food for taught.

 

Was gewoon is nieuwsgierig, fouten maken ben ik in ieder geval een ster in haha dus dat moet goed komen. Maar zal is kijken of ik dat boek nog ergens kan vinden. En het boek van Jorge Cevantes wat ik heb liggen is inderdaad mooi duidelijk helder omschreven maar erg gefocust op de binnen kweek en toch ook al net zo oud als ik zelf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik hier een altaartje voor je heb opgericht hehehe.

 

Wat valt dat tegen zeg.

Hij geeft je een uitleg waar je u tegen zegt,en dan nog niet eens een altaar voor meneer jansen in je kas ?

Schandalig.

:head_hurts_kr: :rofl

Edited by achterlijkeharry
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik hier een altaartje voor je heb opgericht hehehe.

 

Wat valt dat tegen zeg.

Hij geeft je een uitleg waar je u tegen zegt,en dan nog niet eens een altaar voor meneer jansen in je kas ?

Schandalig.

:head_hurts_kr: :rofl

natuurlijk niet!

ozzoes stuurt als bedankje wat lekkere wiet naar meneer jansen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whaha harry stiekem staat dr al een altaartje hoor, maar als je dat gaat vertellen ben weer ineens vreemd haha. Nie verder vertellen he??

En s37 tjah das voor mij en mnr jansen een weet, voor jou een vraag haha.

 

De big bang heeft dr snoeibeurt gehad.. heb 23 stekken getrokken van alle hoofdscheuten, echt zonde opzich maar ben zeer benieuwd naar het vervolg.

 

2014_07_17_14_35_37.jpg

Ik heb alles zoveel mogelijk op het zelfde nivau gehouden, maar er zat nogal verschil in de hoogte van sommige nodes. Enkele takken omgeknakt.

2014_07_17_14_29_02.jpg

2014_07_17_14_35_51.jpg

2014_07_17_14_35_46.jpg

 

Heb er 3x over gedaan d'r op deze hoogte te krijgen, hoop dat het voldoende is zo. Ze verspreide wel werkelijk een heeeerlijke geur tijdens al het gerommel aan dr. En had toen ik klaar was toch licht plakkende vingers, of dat was een placebo om t zo maar even te noemen

 

Was zelf van plan te gaan verduisteren zodra ze weer wa tekene van bloei vertoond, of kan ik beter wachten tot ze weer wat nieuwe uitlopers heeft en de huidige zijtakken zijn aangedikt?

 

T worden dubelgevouwen zijlen rond het net dat er hangt, morgen even kijken of dit haalbaar is in verband met de ruimte rond de plant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...