Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

Heey Heren, wat een ontzettend fijne reacties allemaal!

 

@Meneer jansen:

Goede tip van dat lauwe water, t is een hoop gesjouw maar pas het zeker toe!

 

Dat kankken de bloei vertraagd wist ik eigenlijk niet, een beetje een nadelige bijwerking dus.. maar ja de grote big bang ontkomt er simpelweg niet aan, en zover ik weet en kan inschatten aan de hand van het resultaat zal het wel degelijk opbrengst verhogend zijn, mits met logica benaderd. Maar zal dan wel weer wat grasthee maken, mjam mjam.

 

Of het scheelt kwa vocht in de kas nu de helft er zo'n beetje uit is, ik neem aan van wel maar met dit weer merk ik er weinig van eigenlijk. Gisteren toch weer 2 onrijpe toppen zitte knippen welke makkelijk nog een week of 2 hadden kunnen hebben.

Wel heb ik inmiddels 3 zwenkventilatoren in de kas staan om de 3 meter ongeveer, schuin omhoog op de planten gericht. Heb persoonlijk niet gemerkt dat de toppen minder compact werden na het plaatsen van de ventilatoren. De auto white is altijd fluffy geweest (had volgens mij echt last van de temperatuur) en 1 auto jack is zeer fluffy maar da was ze al voor het plaatsen van de ventilatoren. Kwa hars zaten zat de Auto White wel volledig onder, de fulffy auto jack moet t nog maar gaan bewijzen, maar ga t graag zien!

 

Zelf ben ik ook redelijk tevreden, al heb ik slechts 1 plant kunnen oogsten welke ik uit mezelf ook had willen gaan oogsten. Dit jaar is hoe dan ook een gigantisch leer jaar voor mij en hoop de opgedane kennis volgend jaar in de kas toe te passen, maar op dat gebied is er nog niks zeker.

 

Dat binnenhok mot d'r gewoon komen en snel ook! Kan ik tenminste het hele jaar door hobby-en en bij tegen slagen kank opnieuw beginnen.

 

@Achterlijke Harry

Een leuke oogst moet ik nog even zien gebeuren, maar het had zeker erger gekund. Over meer Ozzoessen gok ik toch dat de mening verdeeld zijn haha;) maar toch bedankt!

 

@Dilago

Moet zeggen dat het inderdaad de lol d'r een beetje af haalt. Nu heb ik toch al een haat liefde verhouding met knippen maar als je iedere keer achter de feiten, of de rot, aan moet hobbelen word je d'r niet bepaald vrolijk van, zeker niet als je dan tijdens het knippen ineens ziet dat een top toch verder verrot is als jij dacht en dus eigenlijk onrookbaar is. Dat ik straks wat te roken heb is zeker, maar langzaam aan minderen zou geen overbodige luxe zijn wand een wintervoorraad zal het zeker niet worden.

 

Nog wat foto's van de oude kas:

 

De kleintjes heb ik een aantal weken direct in de grond gezet na ontkiemen. t gaat hier om eigen zaad van vorig jaar en de wiet staat daar eigenlijk zodat als ik geript word.. ze me "lokwiet" pakken en de echte kas hopelijk overslaan. Inmiddels hoop ik er toch nog wat rookbaars uit te halen en hangt ook hier gewoon braaf een alarm e.d.

 

2014_08_22_17_15_57.jpg

De 2 voorsta komen wel uit een potje en van buiten, deze staan op de plek van mannen.

 

2014_08_22_17_16_07.jpg

 

2014_08_22_17_16_28.jpg

Vroege bloeiers, heb er niks aan gedaan om t te versnellen.

 

2014_08_22_17_17_07.jpg

 

2014_08_22_17_16_56.jpg

 

 

Dr staan ook nog wat grotere planten, deze komen uit de nieuwe kas vandaan, welliswaar uit potten.

2014_08_22_17_17_59.jpg

 

Ik weet dat ze hutje mutje staan, het waren 3 sprieten zonder vertakkingen toen ik ze d'r in zette, dus had dit natuurlijk niet verwacht.

 

2014_08_22_17_17_38.jpg

Dit is een (geknakte) hoofdtak.

 

2014_08_22_17_18_16.jpg

 

Nu het belangrijkste:

De planten welke ik in speciekuipen heb staan hebben kleine bruine plekjes op de bladeren. Nu heb ik ze zelf niet overgepot maar is dit gedaan voor me ivm mijn schouder, maar ik kwam er gister dus achter dat dit in potgrond van de formido is gedaan.. kennelijk hadden ze geen aarde meer bij de growshop.. gewoon laten gaan of actie ondernemen voor het te laat is?

Ik heb het op de foto proberen te krijgen maar daar zie je het niet op terug.

 

Ook zie ik dat de meeste planten een licht rooie verkleuring krijgen van de groei punten:

2014_08_23_17_36_12.jpg

 

2014_08_23_17_36_35.jpg

Vanavond maar is lezen wand ik heb het 100% zeker ergens gelezen een keer. Was me geheugen beter wist ik het vast nog haha.

 

In de nieuwe kas heb ik trouwens behoorlijk veel bladluizen, echter zitten ze alleen op het onkruid wat tussen me planten staat, wat er om die reden eigenlijk ook nog staat. (wellis gelezen dat luizen en trips e.d. eerder (ander)onkruid aanvallen als onze plantjes.)

 

Nog maals bedankt allemaal voor de tips en fijne reacties! D'r zijn toch nog mensen die wel waarderen wat ik doe;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijtig dat er geen wintervoorraad van af valt te halen. Volgend jaar beter en dan soorten zetten die zichzelf bewezen hebben. Zelf zou ik geen Deense planten zetten, maar Durban, Hollandse Hope en/of Purple.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad spijtig maarja.. we gaan t beleven.

 

Voor volgend jaar zit ik inderdaad te denken aan dat soort soortjes. Wil wel gaan verduisteren dus vroege bloeiers hoeft niet perse voor de eerste rondes, als ze maar schimmel resistent zijn dat is het voornaamste. En dan kom ik geloof ik toch in die hoek uit. Maar zodra de laatste plant geoogst is ga ik me pas echt bezig houden met volgend jaar. Eerst t resultaat maar is afwachten. Tegen die tijd volgt er vanzelf een nieuw topic met alle voorbereiding, vragen, conclussies en lessen van dit jaar, dat t andere ook helpen mag.

 

Ondanks al het gezijk met die kas denk ik dat ik met dit weer zonder kas veel meer rot had gehad.. dus mag nie klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die rooie verkleuring is niets om zorgen over te maken

wordt vanzelf groen

combinatie van koelere nachten en snelle groei..de N is niet in staat op tijd aangevoerd te worden , maar de plant haalt dat later in

 

bladvoeding zou ze nu echt helpen , nu dat de kluitjes kouder zijn is het blad( van planten waar amper nog top in zit) een prima doorgeefluik van voeding

 

fish mix sprayen misschien

( voorzichtig dat je niet op ontwikkelde toppen sprayt van planten in de buurt)

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey meneer jansen bedankt! Morgen toch maar een pot parka maken ook denk zodat ik wat effectiever water en voeding kan toedienen.

Bladvoeding extra geven klinkt als een goed plan. Fishmix heb ik zelf nie zulke goede ervaringen mee maar zal is wat rondsnuffelen. Misschien een mengsel van wat grasthee en de reguliere voeding misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het maar HEEEEEL lichte dosis is

bladvoeding is echt niet hetzelfde als gewoon voeden

 

verdun 1 deel aangemaakt voedingswater met 5 delen water en je kan denk ik weinig fout doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight thanks meneer jansen!! morgen ochtend meteen aan de slag, als het weer t toe laat. (wil ze nog niet onnodig in de kas zetten zolang er planten te bloeien staan)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fishmix heb ik zelf nie zulke goede ervaringen mee

Nee? Hoezo niet dan? Ik zelf houd ook niet van vis maar de planten zijn er normaliter verzot op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het jaar dat ik fish mix gebruikt heb smaakte al me wiet t zelfde (verschillende soorten). Namelijk naar fish mix. Of in iedergeval niet lekker. Nu zal ik vast andere fouten hebben gemaakt toen der tijd zoals niet voldoende spoelen ofzo. Maar zover ik me herinder had ik da nie in de bloei enkel in de groei gegeven toen dr tijd.

 

Maar heel veel behoefte om weer met fish mix te gaan stoeien heb ik niet. Als ik het afkan met wat gras thee, lauw water en normale voeding heb ik dat liever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk van dat grasthee, heb er een filmje op yt van gezien, ben dit jaar ook begonnen met gier maken voor de tuinplanten, eigenlijk met alle zachtbladige plantendelen uit de tuin, de afbraak gaat best snel, en het werkt goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is absoluut iets heel interesants vind ik. T enige waar ik altijd mee zit bij eigen middeltjes is de dossering. De ene lading is de andere niet dus voorzichtigheid is altijd geboden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi spul Ozzoes ,en mooie planten ook ,ga zo door zou ik zeggen,als je eenmaal het virus hebt kom je er niet meer vanaf .hahah :jump: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks wiet61:) moet zeggen dat ik ook wel veel te danken heb aan dit forum! Maar we modderen lekker door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat met een vraagje dus ik stel hem maar gewoon:)

 

Ik heb zoals jullie weten een net boven de grote big bang hangen, nu snap ik dat deze momenteel te hoog hang waardoor er een te kleine afstand tussen net en dak ontstaat. Ik zou namelijk graag de plant in een soort scrogg zetten en flink uitdunnen in de hoop nog wat te oogsten, wand nu is het vrees ik een te volle bos.

 

Mijn vraag is dus hoeveel afstand kan ik het beste aan houden tussen net en dak? Opzoeken in verslagen hoeveel een BB nog door groeit ga ik denk weinig aan hebben aangezien alles zich toch enigsinds strekt in me kas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is absoluut iets heel interesants vind ik. T enige waar ik altijd mee zit bij eigen middeltjes is de dossering. De ene lading is de andere niet dus voorzichtigheid is altijd geboden.

Ja idd, ik lees meestal verhoudingen van 1:20, maar ik heb zelf eerder 1:10 gegeven. Als bladsproei zou ik proberen met 1:20, ivm verbrandingsgevaar.

Die afstand tot het dak, minimaal 30 cm, liever wat meer, zodat het vocht minder neerslaat, kun je de plant niet wat neerhalen nu er al veel planten weg zijn?? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf altijd vrij huiverig en voer de dosis liever wat langzamer op aan de hand van hoe de plant reageert. Maar dingen zelf maken is naast goedkoop ook gewoon leuk en dus zeker de moeite waard. Twijvel nog steeds of ik volgend jaar zelf aarde ga mengen, ben namelijk bang dat ik dat nie in 1x goed krijg en dus een probleem jaar ga krijgen..

 

Bedankt voor de afstand. Ik ga kijken of ik hem op 40 cm kan krijgen dan. Maar dan 40cm op het laagste punt van het dak dan wand dat loopt schuin en een schuin scrogg net lijkt me niet t aller handigste.

Opzijtrekken.. ik kan een poging wagen als de auto jack dr voor weg is, maar de plant is zo gigantish vertakt dat ik elke tak dan induvidueel moet gaan opbinden.. dus daar moet ik nog even over nadenken wat zoals je begrijpt zal dit een monsterklus zijn alleen al vanwege de onbereikbaarheid en bossigheid. T is een muur van groen in die hoek, valt nie eens op dat t 2 planten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd genieten als ik hier ff kom kijken...en mooi dat je me herkent hebt,kun je me volgende keer als je me ziet ff aanspreken en roken we er eentje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da was beeldspraak he maat:) bedoelde meer dat je moet oppassen met fofots vanjezelf, al zijn ze nog zo onherkenbaar.

 

Maar dankje:)

 

Da was beeldspraak he maat:) bedoelde meer dat je moet oppassen met fofots vanjezelf, al zijn ze nog zo onherkenbaar.

 

Maar dankje:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderhand van de verschillende jacks allemaal een toppie gerookt, minimaal haha.

De auto jack welke het eerste rot kreeg, smaakt nie heel best. Ze kreeg op dit moment zelfs nog voeding aangezien ze zeker nog 2 misschien wel 3 weken had mogen staan. Gellukig ben ik vanaf dit momment gestopt met voeding te geven aan de afbloeiden/wegrottende auto jacks. Deze smaken stuk voor stuk beter, ben er van overtuigd dat er nog steeds te veel voeding in de planten aanwezig was tijdens het knippen (donker groene bladeren) maar ze smaken onderhand prima. Toch wel een duidelijk verschil onderling maar de overheersende smaak is heerlijk! Misschien is kijken of jack herrer nie een optie is voor volgend jaar, kwa smaak zeker in ieder geval rot bestendigheid en dergelijk word nog wat uitzoek werk als alles geoogst is.

Heb een kleine zak microscoop gekocht en ik kan hoogstens wat troebele trichomen vinden, als ik het al nie verkeerd zie.

 

Morgen gooi ik d'r nog wat foto's op, dankzij meneer jansen zijn de gele groei toppen bijna helemaal bij getrokken en ze lijken wel de lucht in te schieten op het moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb alleen maar advies gegeven : dankzij JOUW actie is het bijgetrokken..

 

wiet die teveel voeding in zich had ten tijde van oogst kan je behandelen zodat het te roken is..

droog de toppen goed, en leg ze in een pan water, leg en nu een schotel op zodat de toppen onder water blijven

elke dag het water bijschenken, en daarna afgieten, zodat de toppen onder water blijven , maar het water grotendeels vervangen.

Na een week voorzichtig afgietem , in een vergiet uitlekken , en op keukenrol leggen

na half uur papier vervangen , herhaal dat nog een keer, en vervolgens op gewoon blanco a4 in het donker te drogen leggen.

Afhankelijk van je kamertemperatuur kan je op 3 a 4 dagen drogen rekenen.

 

De wiet die je dan hebt is Watercured.. De in water oplosbare inhoudsstoffen ( waaronder voeding) zijn opgelost in water en weggespoeld.

de top die je overhoudt is ietsje lichter, maar percentueel gezien ietsje sterker dan de originele wiet , want de thc zit er gewoon nog op.

De smaak zal ongekend zacht zijn.

 

Veel plezier

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw

wat een mooie dames heb jij daar en heb je gehad !!!

mooie oogst ook en flinke toppen

geniet ervan

en nog veel suc6 verder

 

//Green Lee :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey meneer Jansen! Dat is uiteraard waar, heb geen vreemde bezig gezien bij me plantjes haha, maar de vingers in de juiste richting worden in ieder geval zeer gewaardeerd en zullen ongetwijfeld terug te merken zijn in het resultaat.

Dat water curen had ik wel is van gehoord maar wou ik eigenlijk nie aan beginnen omdat normaal drogen mij prima beviel en ik dacht dat dit een sneller alternatief was met enkele voor en nadelen, dat het de voeding er ook uit trekt wist ik echter niet, en ga het dan ook zeker uit proberen!!

 

@algreen, dat is al helemaal besproken hoor;)

 

@Green Lee, Thanks maat, leuke woorden van de kilo knaller haha;) de toppen zijn inderdaad niet mis die tot nu toe ge oogst zijn, heerlijk compact en over het algemeen leuk van formaat, weinig fluff ook en da zonder dieven, het gedeeltelijke oogsten zal hier denk ook wel mee te maken hebben en zelf denk ik dat de open structuur van de planten er ook aan bijgedragen heb, maar das een wilde gok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo bij deze een kleine update,

De kas raakt nu echt behoorlijk leeg. Dr staan nog wat laatste toppen met alle ventilatoren d'r op gericht in de hoop dat ze mooi kunnen afrijpen.

Het hok hangt aardig vol, moeilijk in te schatten om hoeveel t gaat echter. Zou nog een mooie kweek hokkie kunnen wezen ook denk ik zomaar, maar helaas t moet blijven bij een droog hok.

2014_09_08_22_41_45.jpg

 

2014_09_08_22_41_54.jpg

 

 

Eerst is wat foto's uit de oude kas van vorig jaar, gevuld met eigen zaad. Gisteren nog wel 2 hermas d'r uit getrokken.

2014_09_08_14_10_24.jpg

 

Tikkeltje te vol ook, maar ik knak en buig vrolijk verder. de planten strekken ook wel ontzettend na het begin van de bloei.

 

2014_09_08_14_10_33.jpg

 

2014_09_08_14_10_39.jpg

Alles staat in ieder geval in bloei, nu nog zien wat het worden gaat!

2014_09_08_14_10_46.jpg

 

2014_09_08_14_10_52.jpg

 

Lucht met wat toppen er omheen.. wel paars.

2014_09_08_14_11_09.jpg

Later gezaaid, 1 x geknakt daarna als een gek vertakt, was namelijk 1 spriet.

2014_09_08_14_11_16.jpg

 

2014_09_08_14_11_29.jpg

 

Veel variatie uit het zelfde zakkie zaden, ook nog een plant die wel ROOD lijkt te worden!

2014_09_08_14_12_45.jpg

 

Vreselijke foto's maar kan er totaal niet bij eigenlijk. Deze heeft ook de meeste kristallen al.

2014_09_08_14_12_49.jpg

 

2014_09_08_14_11_51.jpg

 

2014_09_08_14_11_39.jpg

 

2014_09_08_14_12_01.jpg

 

Zoals ik al zei raakt de nieuwe kas steeds leger, hier nog wat foto's van de restante. Ze zijn erg geel van blad maar dat was juist mijn bedoeling. Zodra ik budrot vond ben ik gestopt met voeden.

 

2014_09_10_16_44_40.jpg

 

2014_09_10_16_44_35.jpg

 

2014_09_10_16_45_48.jpg

Sorry voor de waas over de foto's kennelijk was me lens vies..

 

 

De big bang word echt te groot, ik blijf maar knakken en doen. Het net heb ik nog niet verhangen, ik denk zelfs dat ik dit compleet verwijderen ga. Wel jammer dat ze waarschijnlijk nie lang rot vrij gaat blijven wand t zou een mooie berg wiet kunnen opleveren denk ik zomaar.

2014_09_10_16_45_35.jpg

 

2014_09_10_16_46_01.jpg

 

2014_09_10_16_46_08.jpg

 

 

De dancehall met erg veel strek, staat d'r voor de rest redelijk bij. Net als alles in de kas op het moment last van bladluis, maar hier ga ik pas wat aan doen zodra de kas toppen vrij is. Onkruid weer verwijderen (expres laten staan aangezien de beestjes dit verkiezen boven mijn planten) en de hele kas is goed beet nemen. De internodes komen al dichter op elkaar en de eerste bloei haren verschijnen..

2014_09_10_16_44_29.jpg

 

2014_09_10_16_44_21.jpg

 

 

De supersilverhaze begint nu wat dichter te worden, heb d'r weer recht op getrokken aangezien d'r straks zo'n 7 planten bij komen te staan. Ook hier zit de bloei d'r in al is het minimaal.

 

2014_09_10_16_43_35.jpg

 

2014_09_10_16_43_53.jpg

 

2014_09_10_16_44_05.jpg

 

Buiten de kas gaat het allemaal ook lekker alleen deze plant heeft t totaal niet naar z'n zin. Een achterblijver van jongs af aan maar nu word ze gewoon lelijk, iemand tips?

Medicall mass.

2014_09_10_16_39_14.jpg

 

2014_09_10_16_39_22.jpg

 

2014_09_10_16_39_32.jpg

 

 

Royal Moby

 

2014_09_10_16_39_46.jpg

 

2014_09_10_16_39_57.jpg

 

 

ICE

2014_09_10_16_40_09.jpg

 

2014_09_10_16_40_24.jpg

 

 

Power Flower, deze drinkt beduidend minder water als de rest en d'r bladeren hangen ook wat slap, ik vermoed door te nat staan.

2014_09_10_16_40_33.jpg

 

2014_09_10_16_40_45.jpg

 

 

Painkiller XL

2014_09_10_16_40_56.jpg

 

2014_09_10_16_41_14.jpg

 

 

Big Bang in kuip, op de achtergrond een eigen paarse klaar voor de oogst, vandaar zo vreselijk geel, t afbloeien duurde ook veel langer als ik gedacht had. Op de voorgrond de Painkiller, de kleinste en grooste (big bang is eerder gezaaid)

2014_09_10_16_41_23.jpg

 

2014_09_10_16_41_50.jpg

 

 

Big Bang stek, op z'n zei als lst, zonder touwtjes en shit.

 

2014_09_10_16_42_10.jpg

 

2014_09_10_16_42_27.jpg

 

 

Royal Medic, zeer open van structuur vergeleken met de rest.

 

2014_09_10_16_42_55.jpg

 

2014_09_10_16_43_17.jpg

 

 

Verduisterde big bang

 

2014_09_10_16_43_23.jpg

De eerste toppen zijn hier al uitgeknipt vanwege rot, een waardeloze keuze van mij geweest dus om deze uberhaupt weg te zetten.. maar al doende leren we. Ze staat s'avonds gewoon in de kas (ivm mijn nachtrust en de dauw die buiten de kas op de planten neer slaat). nog 2 weken denk ik zo? Maar dat gaan we denk nie halen.

 

Da was het weer, t heeft even wat langer geduurd als normaal, maar zoals jullie vast snappen had ik mijn vingers ergens anders nodig, die kas is namelijk nie vanzelf geoogst.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat veel planten, gaat lekker hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...