Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ozzoes

Kaskweek: Diverse Soorten.

Recommended Posts

Ik zit nu toch met een vraag.

 

Volgens mij heb ik last van bladluizen en tripsen! Ik ben begonnen te bespuiten met een tabaks oplossing maar kan geen natuurlijke middeltjes vinden tegen trips naast roofwantsen/mijten. Wat doen jullie naast deze diertjes uit zetten tegen trips?? Ik heb zelf nog even wat rond gesurfd en kwam een spiritus oplossing tegen met groene zeep. Dat morgen dr over spuiten en op t beste hopen.

Fotos van de aangetaste blafderen.

 

2014_07_18_07_43_04.jpg

2014_07_18_07_43_07.jpg

2014_07_18_07_43_14.jpg

 

2014_07_18_07_43_35.jpg

 

2014_07_18_07_43_42.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag flink lopen zoeken volgens mij heb ik iets moois gevonden, en dat wil ik dan ook graag delen. Is dus niet mijn eigen recept of dergelijk, flink googelen en toen kwam ik dit tegen.

 

1 liter water.

1 stevige ui gesnipperd.

4 tenen knoflook.

2 sigaretten, zonder papier.

1/8 theelepel afwasmiddel.

10 ml spiritus.

2 eetlepels karnemelk.

1 eet lepel zachte zeep

1/2 eet lepel chili poeder (niet afkomstig van het internet maar uit een boek van Jorge Cevantes, baad het niet schaad het niet.

 

Ui, knoflook, chili poeder (is uiteraard al fijn maar who cares.) en tabak fijnmalen (in een blender), dit mengsel samen met 1 liter water aan de kook brengen en vervolgens laten afkoelen tot het mengsel lauw warm is, vervolgens de zeep, afwasmiddel, spiritus en karnemelk toevoegen.

 

Dit mengsel is effectief tegen verschillende zaken.

Ui, knoflook en tabak stoot insecten en dergelijke af.

Knoflook schijnt de weerstand van de planten te verhogen.

Karnemelk schijnt goed te werken tegen meeldauw e.d. door de melkzuur bacteriën.

Spiritus lost "zachte" insecten op, zoals trips en bladluis.

Zachte zeep en afwasmiddel zijn denk ik (beide) om het uitvloeien te bevorederen? dit is mij niet helemaal duidelijk.

Wat het chili poeder doet is mij eveneens onduidelijk, maar neem aan dat het niet opgeschreven word in een boek als het geen werking heeft.

 

Dit middel kan je 3-4 dagen toepassen.

 

Ik beweer geen ervaring te hebben met dit middel, ik heb enkel gevonden en ga het zelf zeker uit proberen, misschien dat andere mensen er in geïnteresseerd zijn. Het klinkt mij als een aardig compleet mengsel.

 

Of de oogst nu tegen valt of mee valt dit jaar, we leren in ieder geval een hoop voor volgend jaar!

 

Trouwens nog een kleine vraag, Ik heb 50 euro's te besteden en wil deze uiteraard in de kas gaan steken, zat zelf te denken aan een 2de hands ventilator, zodat ik er in ieder geval 2 ventilators in heb staan. Maar kan ik eventueel beter dit bedrag steken in een afzuiger? Heb er 1 gezien van 900 m3/uur voor 50 euro wat natuurlijk nog steeds te licht is maar tenminste iets..Ik heb er op zich geen enkel probleem mee de ventilator om de zoveel tijd op een andere plek te zetten zodat de planten alle een beetje lucht circulatie krijgen. Tevens loop ik dan meteen een paar keer heen en weer met dat ding in de hand, zodat alle planten in ieder geval een beetje verse lucht (verse co2 i hope) krijgen om hem vervolgens op z'n nieuwe plek te zetten. Moeite doen is het probleem niet, investeren wel, helaas. Volgend jaar zal dit uiteraard anders zijn, wand op deze manier wil ik eigenlijk niet te werk moeten gaan.

 

De meeldauw lijkt overigens onder controle, heb geen plekken meer gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op met dit mengsel...als de spiritus in de kluit komt kan het einde oefening met de plant zijn!!!!!!

afdekken dus : grondig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh bedanikt meneer jansen dat had ik nog nergerns gelezen dus was niet van plan te gaan afdekken en zou toch vreselijk zonde zijn als ik met me goede wil me planten vermoord.

 

Was de big bang ver genoeg terug gesnoeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie mogelijkheid om uitlopers met touwtjes te onderteunen die aan het netje hangen

 

de big bang vertoonde snelle groei voor het snoeien

ik denk dat ze al iets aan het strekken was

vermoedelijk zal de plant vanaf nu nog 3 a 4 keer zo groot worden

en dat is precies passend ,

 

beetje wprtelstimulator en extra stikstof erbij voor de big bang en die gaat als een speer ...( na snoeien is stikstof behoefte groter, en zolang de plant nog wortels maakt helpt wortelstimulator nog even dat extra beetje om de verlengde groeifase extra scheuten te maken- door snoeien op dit moment vertraag je de bloei een klein beetje en blijft de plant lange rin de strekfase hangen- dus als je voorziet in de extra behoefte doet de plant de rest wel

 

heb onlangs ook schade gehad door blinderen van een plant in de namiddagzon

gebakken uitlopers

en de plant was al twee keer getopt

ervaring leert dat als je maar genoeg blijft voeden dat er nog wel wat fatsoenlijks aankomt

 

het weer helpt in elk geval alle processen te versnellen

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet precies wat je bedoeld met uitlopers opbinden naar het netje. Als ze in de bloemen staat en de neiging heeft door te hangen/te breken??

 

En 3 tot 4 x zo groot worden als ik haar nu per direct in de bloei ga trekken? Das dan inderdaad wel een giga boost zoals je eerder zei. ( of bedoel je dit als ik de plant zn gang laat gaan en uit zich zelf laat gaan bloeien?

Ik zal dr nog is wat extra wilgen water gaan geven, en nu even zoeken hoe ik zelf stikstof kan maken. Geloof dat gecomposteerd gras hier zeer rijk aan is, misschien hier een teetje van zetten..

 

De planten in pot zijn onderhand bespoten, heb de grond afgedekt met een stuk vuilniszak en de planten op hun kant gelegd om te bespuiten, werkte prima.

 

Kan ik bloeiende planten eventueel met dit middel behandelen door het er met een kwast op te smeren? Uiterraard alleen de grotere bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwast is misschien wat lastig , maar wel heel precies, in elk geval veiliger dan sprayen

als het goed is gaat de Bigbang nog wel uitschieters maken

bind ze met een touwtje aan het net boven de plant , en de plant zal meer energie hebben om toppen te groeien in plaats van stevige takken te moeten maken eerst

 

ik denk dat makkelijkste stikstof boost de volgende is : urineer in een fles, zet die open neer ( fermentatie) en meng 1 op 20

dat is de oudste en makkelijkste stikstof boost die er is

in een kas misschien minder feestelijk door de oude pislucht die je ervan krijgt

van grasthee maken weet ik niet genoeg, maar het zou ook moeten werken

pas op dat je niet te veel geeft

 

wilgentakken is super

afweer, groei en bloeiverbeterend

en er zit ook wel stikstof in de wilgentakken

dus niet alles tegelijk inzetten

 

met wilgentakken is minder precies dozeren dan met bayer aspirirne ( 1 a 2 mg p liter max)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht vooral aan een kwast omdat deze planten over 1 tot 2 weken geoogst gaan worden. En dat mengsel stink echt verschrikkelijk! Heb er vandaag letterlijk van moeten kotsen dus wil dat niet op me toppen hebben. Vooralsnog heb ik enkel een paar bladluizen (heb ze niet meer kunnen vinden) in de kas! De planten buiten hebben echter duidelijk last van tripsen!

Vandaag zal de gesnoeide big bang opgeknoopt gaan worden, maar heb hier niet eerder tijd voor gehad.

 

Aangezien ik zelf lang heb moeten zoeken een korte beschrijving van de symptomen waaraan ik het heb kunnen zien, hopelijk dat het iemand helpt, nja eigenlijk niet wand dan heb je tripsen!

 

Maar aller eerst vreemde zwarte vlekjes op bladeren, wel verwijderbaar maar zitten zeer goed vast aan het blad! Lijkt wel teer of olie of iets dergelijks, en heb dit lang genegeerd. Vermoed zelf dat dit eitjes zijn of misschien uitwerpsels?

 

Vervolgens worden de onderste bladeren lichtelijk aangetast. Er onstaan kleine gaatjes die niet echt gaten zijn. Er blijft een soort vliesje over wat over het gat zit, hierdoor ontstaat de indruk dat de plekjes licht grijs zijn of zelfs zilver achtig. Echter zijn het niet per definitie zilveren strepen. Bij mij zijn het meer kleine gaatjes dan strepen. Als je de trips als bladluis probeert te verwijderen hebben ze de neiging weg te springen en ze zijn dan ook zeer snel.

2014_07_19_19_58_03.jpg

 

Ik ben overigens geen expert, heb er weinig ervaring, maar dit is mijn ervaring! En in de wetenschap dat hoe vroeger je er bij bent, hoe minder de schade is, hoop ik andere mensen in ieder geval op weg te helpen!

 

Heb de planten gisteren en vandaag bespoten met het mengsel wat ik eerder beschreven heb en na het bespuiten zie je al meteen dat de beestjes dood gaan. Heb er zoveel mogelijk van af geveegd.

De volgende ochtend echter toch nog wat overlevers, dus nog een bespuiting gister avond gedaan. Ik ga dit nog 2 dagen herhalen, hierna haal ik de spiritus uit dit mengsel en ga ik iedere zondag de groeiende planten hier mee bespuiten. Zodra ze in de bloei gaan zal ik ze uiteraard eens goed afspoelen met water.

 

De bloeiende autos gaan zeer mooi, en de planten in pot genieten van het zonnentje buiten de kas. Ik verhuis ze ook mee met de zon, dus ze chillen per dag op 3 plaatsen, maar genieten er wel van. Gister een aantal planten getopt/fimd, maar na de foto's pas.

 

Hierbij een uitgebreide foto update!

 

Dan beginnen we maar met het mooiste, de bloeiers, de autos!

 

De auto white gaat echt gigantish mooi, ondanks de warmte! je ziet duidelijk dat ze er last van heeft, de top is vrij open van structuur, maar totaal niet meer fluffy, kneiter hard, zeer plakkerig en mjam mjam van geur! licht zurig, zeer zwaar, toch fruitig! is ze al droog? :)

 

2014_07_20_20_58_30.jpg

Mooie goed gevulde takken, all around! Zo zie ik ze graag!

 

Een zo mooi mogelijke close up, de haartjes worden langzaam aan bruin, verwacht volgend weekend te knippen.

 

2014_07_20_20_59_14.jpg

De kristallen vallen een beetje weg, maar ze zit onder!

 

Bier dopje ter referentie

2014_07_20_20_57_53.jpg

Mooi, groot en dik, precies zoals ik mijn groene vrouwen graag zie! ben toch benieuwd hoe mooi ze had geweest met goede ventilatie en dergelijk, ik denk een echte knaller! maarja.. vaders he?

 

2014_07_20_20_57_39.jpg

 

 

 

Dan de autojack, de verste:

 

2014_07_20_20_53_31.jpg

Deze produceert nog compactere toppen als de auto white, een genot om te te voelen! Ze begint nu heerlijk voorbij de bladeren op te zwellen!

 

2014_07_20_20_53_21.jpg

De zijtakken doen niet bepaald onder voor de hoofdtak!

 

2014_07_20_20_52_07.jpg

Rijkelijk gevulde hoofdtop, wel stuk kleiner als de auto white kwa toppen, maar zoals gezegd compacter, en wie weet lekkerder. Deze produceert eigenlijk t zelfde aroma ongeveer als me nl autos van vorig jaar. Zeeeeeer sterk kwa geur.

De haren worden langzaam aan behoorlijk bruin, ik geef d'r nog een week denk.

 

2014_07_20_20_51_30.jpg

 

Volledig bedekt met hars, lijkt bruiner op de foto dan ze werkelijk is.

 

2014_07_20_20_56_46.jpg

T zelfde bierdopje.

 

 

 

De oudste auto jack.

 

2014_07_20_20_48_34.jpg

 

Nog steeds de minste bloem vorming. (mei gezaaid..)

2014_07_20_20_47_53.jpg

 

 

2014_07_20_20_47_34.jpg

Weinig bloem, veeeeeel blad.

 

 

Een auto jack van de strekkende variant:

 

2014_07_20_20_50_14.jpg

Vooral de hoofdtop word gigantish lang. struikiger als d'r strekkende zusters. zusters.

2014_07_20_20_49_09.jpg

Ze ziet werkelijk wiet van de kristallen! Nu nog flink dik worden.

 

2014_07_20_20_49_20.jpg

 

2014_07_20_20_49_28.jpg

 

2014_07_20_20_49_49.jpg

 

Zijtakkie.

 

Deze plant heeft overigens behoorlijke paarse stengels, nu maak ik mij hier niet zo heel druk om aangezien ze er voor de rest prachtig bij staat en ik wel vaker paarse blad stengels heb gehad en nooit last. Zou ik mij zorgen moeten maken?

 

2014_07_20_20_49_57.jpg

 

De grooste auto jack, inmiddels ruim hoger als ikzelf ben.

2014_07_20_20_54_38.jpg

 

2014_07_20_20_54_05.jpg

Ik weet dat ze licht over bemest is geweest.2014_07_20_20_54_14.jpg

Lang en slank, wel bedolven onder de kristallen. Als deze top net zo dik word als de auto jack welke bijna klaar is, ben ik alvast een gelukkig man!

 

2014_07_20_20_54_29.jpg

 

Ook lager op de plant vormt zich voldoende lekkers.

 

Beginnende auto jacks.

2014_07_20_20_55_24.jpg

 

2014_07_20_20_55_41.jpg

 

2014_07_20_20_53_50.jpg

Staan beide voorlopig nog op groei voeding, wand dat is wat ze momenteel vooral doen. Deze week langzaam aan over op bloei vermoed ik.

 

Nog wat kleinere dames.

 

2014_07_20_20_54_47.jpg

 

De planten zijn een stuk opzij getrokken omdat ze last hadden van beestjes, en er direct naast staat een bijna klare auto jack. Rechts een Auto Jack, links Dancehall, een niet auto flower.

 

2014_07_20_20_54_57.jpg

 

Zeker niet de mooiste planten in de kas, ze staan dan ook behoorlijk ingeklemd tussen 2 grotere planten.

 

2014_07_20_20_50_26.jpg

2014_07_20_20_51_02.jpg

Promo zaad van RQS, of nl auto of auto blue. Sneller in bloei als de auto jacks, opzij getrokken vanwege beestjes. Naast haar de auto jack met problemen vanaf geboorte.

2014_07_20_20_50_40.jpg

 

 

 

Naast de bloeiers zijn er ook groeiers natuurlijk.

 

2014_07_18_07_52_32.jpg

Medical Mass, nie bepaald een mass zoals je ziet. maar wie weet wat niet is kan nog komen.

 

2014_07_18_07_52_51.jpg

Royal moby.

 

2014_07_18_07_53_08.jpg

Pain killer XL.

 

2014_07_18_07_53_20.jpg

Power flower, milde lst.

 

2014_07_18_07_53_24.jpg

 

2014_07_18_07_53_48.jpg

 

Ice, d'r vorm komt omdat ze omgewaaid is en ik d'r express niet gestut heb, De natuur kan ook Lst-en haha.

2014_07_18_07_53_58.jpg

 

2014_07_18_07_54_06.jpg

Wat dit is kan ik mij nu even niet herinneren, volgens mij nog een medische.

 

2014_07_18_07_53_38.jpg

Big Bang, enkel getopt.

 

2014_07_18_07_53_33.jpg

 

2014_07_18_07_54_11.jpg

Getopt en Lst.

2014_07_18_07_54_21.jpg

 

2014_07_18_07_54_27.jpg

 

 

2014_07_20_20_48_18.jpg

Kleine big bang met daar de grote gesnoeide big bang achter.

 

2014_07_20_20_48_05.jpg

2014_07_18_07_52_10.jpg

Ontzettend gestrekte Shining Silver Haze. De oorzaak van het strekken lijkt me wel duidelijk, staat naast de Auto White.

 

Bladeren die slap hangen zijn foto's gemaakt op het einde van de dag.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm mooie kast zeg.

Daar kan je echt knallen.

 

Ik zelf spuit altijd eco style / neem stuff als preventie tegen beetjes.

Ook mede omdat er peper planten in de buurt staan.

 

Is toch altijd wel een strijd outdoor.

 

Op een mooie zomer en wat minder bugs.

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicee man ziet er lekker uit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spoot wel vitality en nog zo iets tegen meeldauw maar eigenlijk niks tegen de beestjes, aangezien ik hier nooit last van heb gehad eigenlijk. Enkel rupsen. Maar nieuwe plek, nieuw klimaat, nieuwe problemen, nieuwe oplossingen.

Heb de emmer met het aangemaakte mengsel even in de kas gezet bij de ventilator in de hoop toch wat beestjes te verjagen, hij stinkt er flink naar dus wie weet.

 

Ik klaag niet nee CBD, voorlopig ziet het er nog goed uit. Maar t lijstje van fouten van dit jaar is nie kort haha, vooral wat indeling betreft

 

Na de regenachtige dag van gisteren vanochtend het eerste plekje bud rot gevonden. Kan echter ook zijn dat ik wat water gemorst heb, de top zat wel aan het wandel pat. Gelukkig een zeer bescheiden plekje, ruim weg geknipt, even goed in de gaten blijven houden. De plant is bijna zover dus hoop t nog af te kunnen wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit hoor en fouten maken we allemaal, of we hebben ze gemaakt. Leer je alleen maar van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens jij houdt je ook lekker aan de 5-planten regel haha :P ken je nie telle ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten regel tjah.. is er ook nie een 5 gram regel? En zelfs ik vind 2.5 kg als doel en dan 5 planten wel heel erg ambiteus. Denk onderhand meer aan wat meneer jansen zei, 3 rondes met 100 stekken. Nu weet ik nie of ik de 100 zal gaan halen maar de eerste ronde zal uit meer planten bestaan als t totaal nu vermoed ik.

 

En je het gelijk hoor dilago dat fouten maken nie zo erg is als je er maar van leert, maar had gewoon even moeten nadenken. Dan hd ik nu niet met onder ontwikkelde dwergjes en sprieten gezeten maar ja, das voor volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vorig jaar kwam de politie bij mij aan huis, en had zon 300/500 staan ofzo. zaten nog niet in de bloei dus kon vertellen dat het voor de grap hennepzaad was.

 

Niks meer van gehoord, moest het wel weghalen. en de politiemeneer zei dat het geen probleem was als ik een paar planten achter heb staan. uit het zicht zodat mensen er geen last van hebben.

 

Hij vertelde me ook nog, en als je zeker niet gepakt wilt worden. waarom doe je het dan niet binnen? haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg netjes hoor

Zoals k altijd zeg gezaait en gekweekt door een tuinliefhebber

Met groene vingers succes pik

 

ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 kilo met 5 planten is wel haalbaar

een van wind beschutplekje met minimaal 6 uur directe zon is vereiste, 8 uur is beter

 

ik denk dan aan durban

minimale tussenafstand gemeten vanaf de stam : 4 meter

 

nieuwe speciekuipen gebruiken , met gaten onderin

vullen met een a merk aarde, en de grond waar de kuip opstaat omspitten en mengen met growaarde

 

zodra het weer het toestaat / als de kuip droog is/ als voeding op lijkt : beginnen met bijvoeden , en niet te zuinig , zodat de aarde onder de kuip ook doorgroeid raakt met wortels

"wat is dan het voordeel van een kuip als je ze toch in de aarde laatgroeien " hoor ik je zeggen

 

antwoord: de kuip vangt zonlicht en wordt dus warmer dan de ondergrond zelf= prima

en de growaarde is ideale start om de dames groot te krijgen

 

heb paar jongens uit de buurt kilos zien oogsten op die manier

ik geloof met hollandse hoop

 

je kas kan in dat geval ook als opgroeihok dienst doen

als je mikt op 5 kilo is de 2.5 minder "kielekiele" hakken over de sloot.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ CBD,

Heb zelf nog nooit last gehad gelukkig van de heren in blauw. Er zijn er dan ook nie zo veel waar ik woon en heb ze hier uberhaupt maar 1 of 2x gezien in al die jaren.

Maar wel mazzel voor je dat je in ieder geval de goeie trof, kan me voorstellen dat ze lang nie allemaal zo relaxt zullen doen.

En ik zal z'n tip direct op volgen zodra ik op mezelf woon, zeur hier al jaren over, pa heb zelfs de lampen nog liggen uit een grijs verleden, maar t antwoord blijft nee daarop.

 

@ ABI

Thanks maat, maar die vingers zijn nie zo groen hoor, misschien licht groen haha.

 

@Meneerjansen

Buiten de kas om zal het inderdaad best mogelijk zijn met 5 planten echter begin ik hier niet aan.

Zodra er iets mooie bloemen gaat vertonen gaan ze s'avonds en als er niemand thuis is de kas in. Het oorspronkelijke afdak is een kas geworden omdat voor de 2e of 3e keer toen me planten geript werden. Ik ben gestopt met kweken voor dat soort tering volk! Er hangt niet voor niets een alarm systeem in met meerdere (types) sensoren en een toeter op mijn slaap kamer(, bijltje bij de achterdeur haha.)

 

Dan heb ik liever een ingewikkeldere operatie volgend jaar zonder kans op geript worden (nja minimaal) dan een wat simpelere opzet met minder planten maar een groot risico om geript te worden, vooral als het bomen moeten gaan worden zoals je beschrijft.

 

Wil een kleinere tunnel creeren welke ik in 1x kan verduisteren (denk eventueel over in 2-en) met een ingebouwd scrogg net en ook net aan de zijkanten om de takken van de panelen te houden en niet te ver over het pad te laten steken in verband met afbreken/morsen water. Maar eerst dit jaar eens fatsoenlijk afronden voor we te veel bezig gaan wezen met het volgende, maar de voorbereidingen wil ik wel meteen mee beginnen zodra de kas leeg is.

Mits ik er op eigen kosten ventilatie en dergelijk in mag aan gaan brengen (zelfs dat is kennelijk een probleem... ) anders ga ik opzoek naar een andere optie, misschien geurilla of iets.

 

Btw wat is het verschil tussen een A merk aarde en grow aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn merkloze zakken aarde bij sommige shops

die zijn redelijk , en je kan er op zich wel prima mee kweken

maar er zijn dus ook A merken waarbij de resultaten opvallend beter zijn

 

ooit was de allmix van biobizz helemaal het einde,

daarnaben ik overgestapt op BioKing

daarna de plagron , en tegenwoordig hangt het er net vanaf hoe de wind waait wat ik haal , want bijmengen met Wormenmest , cocos danwel perliet doe ik toch wel

 

a merk is over het algemeen ph stabieler, afhankelijk van type aarde beter bemest , en houdt ook vaker meer water vast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu plagron grow of all mix inliggen, weet niet meer welke het was, net de gene die ze had in de gs idd. Zelf nooit met merkloze zakken gewerkt gezien ze die hier simpel weg nie verkopen.

 

Wou me eigenlijk gaan verdiepen in zelf grond mengen, lijkt me ten eerste leuk, gezien ik een flink bed wil gaan maken goedkoper en ik weet dan precies hoe en wat, alleen kijken of ik een goed recept vinf waarvan ik ook alles kan verkrijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens een kleine vraag,

Als wiet planten afbloeien dan horen de bladeren geel te verkleuren zover ik weet. Is het feit dat mijn planten aan hun laatse dage bezig zijn en nog volledig groen zijn eigenlijk een teken dat ik te lang voeding heb mee gegeven?

 

En puur omdat het kan, toprot in de hoofdtop van de Auto Jack. Was er al bang voor maar serieus, in Juli al problemen met de LV, WAKE THE FUCK UP PA! 1 dag regen en meteen problemen.. hou me hart vast.

Gellukig is de plant in basis ver genoeg om geoogst te gaan worden..een extra weekje zou echter geen kwaad kunnen.

 

Kweken is harstikke leuk, maar afhankelijk van een ander kweken...? Raad het in ieder geval niemand aan.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozzoes laat je niet kennen ;) Dikke toppe niet te stoppen! haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is eerder dikke toppen prachtig aant rotten! Zit er behoorlijk mee in de maag maarja, wat doe je er aan. Probeer er gewoon zoveel mogelijk van te leren.

 

Bij grote schoonmaak van me la nog wel 2 onbekkende autos gevonden, iggen nu te weken in een glas water!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens een kleine vraag,

Als wiet planten afbloeien dan horen de bladeren geel te verkleuren zover ik weet. Is het feit dat mijn planten aan hun laatse dage bezig zijn en nog volledig groen zijn eigenlijk een teken dat ik te lang voeding heb mee gegeven?

 

En puur omdat het kan, toprot in de hoofdtop van de Auto Jack. Was er al bang voor maar serieus, in Juli al problemen met de LV, WAKE THE FUCK UP PA! 1 dag regen en meteen problemen.. hou me hart vast.

Gellukig is de plant in basis ver genoeg om geoogst te gaan worden..een extra weekje zou echter geen kwaad kunnen.

 

Kweken is harstikke leuk, maar afhankelijk van een ander kweken...? Raad het in ieder geval niemand aan.

Kweken komen wat tegenslagen bij kijken ja, maar het voordeel daarvan is dat alleen de aanhouders overblijven. Dikke toppen zijn het gevoeligst voor rot en de laatste tijd heeft het ook nog eens veel geregend. Kortom, je kon er op wachten en dus trek het je niet te veel aan. Volgende keer de hoofdtop knakken zodat je meerdere kleinere hoofdtoppen krijgt die minder snel rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha tegenslagen had ik ook wel verwacht, maar had ze ook verwacht te mogen oplossen. Wat toch zeer frustrerend is.

 

En 1.5 dag regen (heb t zelfs even terug bekeken) in juli en budrot, dat betekend weinig goeds voor de rest in de nazomer straks gok ik zomaar.

Maar een goede tip om de hoofd top te knakken! was d'r beetje huiverig voor gezien t auto's zijn, maar beter iets dan niets, en wie weet reageren ze er wel heel goed op.

 

Vanochtend geen rot meer gevonden tijdens een grondige inspectie. DAMN that shit is sticky haha. Vanmiddag nog is kijken.

Wel een paar rupsen gevonden, super kleintjes, maar die had ik absoluut verwacht aangezien ik daar ieder jaar last van heb gehad. T verschil is dat ik dit jaar beetje fatsoenlijk om de planten heen kan en alles dus veel eerder constateer.

 

We houden de vingers gekruist, dat t een beetje droog mag blijven.

 

De eerste topjes hangen in het nieuwe drooghok, hopen dat het wat sneller droogt dan op zolder!

 

De hoofdtop van de auto jack.

2014_07_23_14_36_49.jpg

 

2014_07_23_15_36_14.jpg

Na het verwijderden besmette delen..

 

 

Zij toppie van de Auto white.

 

2014_07_23_14_37_01.jpg

 

2014_07_23_15_36_30.jpg

 

Voetjes in de lucht;)

 

2014_07_24_20_49_33.jpg

 

Hoe houden jullie in hemelsnaam de verschillende soorten apart tijdens het roken? Nu kan ik het nog wel zien, maar over een maand weet ik t echt nie meer.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...