Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Worm

Hennepplanten in huis? Hypotheek kwijt

Recommended Posts

De enige weg is via de rechter, maar dat kost weer een hoop moeite geld en gedoe.

 

 

Dat allemaal door die vieze gore tyfus bijl, vuile christenhond dat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Mompelt iets met "nacht van de lange messen" zou dit land meer dan goed doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De weg naar de bestuursrechter zit vol voetangels en klemmen.

Ik heb wel eens een besluit van B & W bestreden omdat niet B & W maar de gemeenteraad bevoegd was (een beslissing van B & W is nog steeds geen "raadsbesluit").

Gevolg: het besluit van B & W werd vernietigd en terugverwezen om tot een raadsbesluit te komen.

Weer een half jaar in de wachtrij gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny Sack; De enige weg is via de rechter, maar dat kost weer een hoop moeite geld en gedoe.

 

Mijn ervaring is, dat de rechter ,die de burger tegen de macht van de staat dient te beschermen,is verworden tot een wraakinstrument van het O.M. Met andere woorden; volstrekt onbetrouwbaar, onwaarachtig en laf.

Hoe kun je anders zo'n hypocriete, contra-productieve cannabiswetgeving in stand houden. Zij hebben een signaalfunctie om misstanden aan te kaarten, die ze categorisch weigeren te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal met je eens Doede maar wat moet je anders? Er zijn geen anderen wegen die je kunt bewandelen als je er tegen in wil gaan. Zal inderdaad een hoop tijd gaan kosten maar is niet anders.

 

Dit laat mijn bloed nu al zwaar koken maar met acties uit emoties trek je altijd zelf aan het kortste eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ondertuusen graait ivo een keer aan zijn gerimpelde zak en neemt een slok van zijn koffie...

 

Ik snap johnny heel erg goed.. Wat zou ik zo graag willen dat de burgemeesters tot aan ivo een keer stikken in hun avond eten en pijnlijk sterven...

 

Karma is a bitch

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat de rechter ,die de burger tegen de macht van de staat dient te beschermen

 

Dat is puur een idee waarmee men schermt als zijnde 'in praktijk', maar dat is het niet en nooit geweest. Lees de taakomschrijving van een rechter er maar op na. Staat niks in over 'burger beschermen tegen de macht van de staat'. Nul, komma nul nul nul.

 

Wat er dan wel staat is evt interessant, want dat zegt nl genoeg: maakt een afweging in een geschil gebaseerd op wetgeving en evt nog op gewoonte. Niet meer niet minder. Gewoon een scheidsrechter dus, vandaar ook het zwarte pak, dus het is maar te hopen dat je geen thuisfluiter treft en dat is in dit geval steeds moeilijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobbykweken loont dus niet.

 

Je zult het zo groot aan moeten pakken, dat je die 150 ruggen betaald met een opgestoken middelvinger.

 

Mijn 2 centen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobbykweken loont dus niet.

 

Je zult het zo groot aan moeten pakken, dat je die 150 ruggen betaald met een opgestoken middelvinger.

 

Mijn 2 centen

Dat is wat het in de hand werkt ja. Als je toch voor 4 planten dit soort gezeik krijgt kun je net zo goed alles vol zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar zeer de vraag welke weg er nog bewandeld kan worden om het bestuursbesluit aan te vechten. Tegen een bestuursbesluit moet binnen een bepaalde termijn bezwaar worden aangetekend . Bij een afwijzende beschikking kan ook weer binnen een bepaalde termijn in beroep worden gegaan bij de bestuursrechter.

Als er niet tijdig bezwaar is aangetekend kan -buiten de termijn- worden verzocht om ambtshalve herziening van het bestuursbesluit. Als het bestuur geen of onvoldoende aandacht schenkt aan het verzoek om ambtshalve herziening, wegens de termijnoverschrijding, dan kan dat een onrechtmatige overheidsdaad inhouden.

Een onrechtmatige overheidsdaad moet echter niet aan de bestuursrechter maar aan de civiele rechter worden voorgelegd.

Aangezien de bestuursrechter burgemeester Bijl heeft teruggefloten in een "tijdige" procedure, zal Bijl met deze uitspraak in het achterhoofd een zeer zorgvuldige beslissing moeten nemen bij een eventueel niet tijdig verzoek.

In dit licht bezien is een procedure beslist niet kansloos.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.... Klopt dat ze in Drenthe / Emmen vrij fanatiek zijn met toegangsverbod... Was laatst een heel artikel in dvhn, gelukkig vinden de meeste burgermeesters dit een te ingrijpende maatregel.... Nog terug kunnen vinden..... http://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/nieuws/bewoners-te-snel-uit-hennephuis-gezet.9196827.lynkx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn heel veel tegenstrijdige uitspraken van de voorzieningenrechters.

Er is er in ieder geval 1 (gepubliceerd onder LJN BV 7734) die heel gunstig uitpakte.

 

Saillant in deze uitspraak zijn de volgende rechtsoverwegingen:

"Bestuursdwang op grond van art. 13b van de Opiumwet strijdt met artikel 8 EVRM, waarbij de voorzieningenrechter de huisuitzetting (gedurende 3 maanden) met gebruikmaking van de bevoegdheid van art. 8:72,vierde lid, letter c van de AWB het bestuursbesluit herriep en de eisers een waarschuwing oplegde".

 

Hoewel niet expliciet in de uitspraak vermeld, maakte de rechter gebruik van zijn discretionaire bevoegdheid.

 

Maar er zijn ook andersluidende uitspraken.

Facultatieve wetgeving (de burgemeester mag maar moet niet) leidt nagenoeg altijd tot tegenstrijdige jurisprudentie.

Imperatieve wetgeving (de burgemeester moet)geeft meer eenduidige rechterlijke beslissingen.

 

Ik vermoed dat deze facultatieve regel is opgenomen omdat Opstelten vreest voor bestuurlijke ongehoorzaamheid. Hij kan namelijk niet alle burgemeesters ontslaan die iets moeten maar het toch niet doen. Zeker bij zo'n omstreden stukje wetgeving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ondertuusen graait ivo een keer aan zijn gerimpelde zak en neemt een slok van zijn koffie...

 

 

 

 

 

Ivo heeft geen ballen dus ook geen zak. Hij heeft daar slechts een handjevol slappe velletjes zitten. Dat gefrustreerde gedrag heeft een oorzaak hè.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ondertuusen graait ivo een keer aan zijn gerimpelde zak en neemt een slok van zijn koffie...

 

 

 

 

 

Ivo heeft geen ballen dus ook geen zak. Hij heeft daar slechts een handjevol slappe velletjes zitten. Dat gefrustreerde gedrag heeft een oorzaak hè.

 

Haha +1 deze was goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben trouwens benieuwd of ze de relatie / rekening en lening voor die dure scooter/auto van die bontkraagjes zullen opzeggen als ze weer eens ergens een kraakie hebben gezet en gesnapt zijn. Zou een pedo die een kind verkracht in zijn woning de hypotheek worden opgezged omdat hij daarmee de bank schaad? Vast niet....

 

Gr,

 

Worm

 

Prachtig doorberedeneerd door Worm, maar, met alle respect, zijn ook hier enkele nuances aan te brengen:

 

Een pedo wordt helaas niet gestraft door zijn hypotheekverstrekker. Wel door zijn buurtbewoners, is ook buitengewoon effectief -

 

Bontkraagjes sluiten geen leningen af voor scooters. Zij lenen daarentegen wel scooters -

 

 

 

 

Ja sorry ik heb een beetje een scherpe, opmerkzame bui vandaag. Gaat vanzelf weer over hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaar dat ik altijd gratis scooters rij. Als ik zo'n "bontkraagje" op een scooter zie rijden, roep ik: "he lul, dat is mijn scooter". Als hij dan hard wegloopt, heb ik er weer een scooter bij. :likken:

Edited by Xtreme
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bontkraagjes betreft zouden we gewoon wat meer "juweliersvrouwen" moeten hebben..

Hoewel t zelfreinigende vermogen redelijk toeneemt heb ik er weinig vertrouwen in dat ze deze "klus" ineens wel geheel zelfstandig gaan klaren. Misschien is t een goed moment om nog wat meer van die ISISgangers voor vakantie uit te nodigen opdat men ontwaakt.

 

Suc6 met je toekomstige kleinkinderen..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoften zijn het, landverraders uit de oorlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobbykweken loont dus niet.

 

Je zult het zo groot aan moeten pakken, dat je die 150 ruggen betaald met een opgestoken middelvinger.

 

Scherpe analyse. Dit beleid vraagt om dergelijke aanpak. Een dergelijke aanpak vraagt echter ook weer aanpassing van het beleid. Een opzet waarbij je gemakkelijk 150ruggen neertelt werkt ook rippers/geweld in de hand wat vervolgens Opstelten weer een stok geeft om mee te slaan. Vooralsnog staat het Nederlandse volk achter de thuiskweker. Opstelten bepaalt beleid maar er is geen maatschappelijk draagvlak. Maar bij een opzet die 150 ruggen peanuts doet lijken tezamen met de gestolen stroom en geweld wat daaar bij hoort kan de publieke opinie wel eens de kant van Opstelten op doen draaien.

 

Aanpassen en door draaien...

 

Nog even een gedachtenzwijmel. 30 jaar lang liepen we voorop in ons drugs, prostitutie en vreemdelingenbeleid. De rest van de Westerse wereld begint de voordelen van dit ons voormalige softdrugsbeleid in te zien en toen kregen we Opstelten :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een analyse die zomaar veranderen kan als de wind draait.

 

Voor nu. Zoveel mogelijk binnenharken, morgen zien we wel verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...