Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Worm

Hennepplanten in huis? Hypotheek kwijt

Recommended Posts

Lees ik dat nou goed op dat bordje?

 

handel in drugs te beëindigen.

 

Wat voor spul stopt deze burgemeester in zijn/haar systeem om zo extreem ver van iedere vorm van realiteit af te komen?

 

Dit zijn niet meer die goed bedoelende regenten uit de tijd van onze vaders en moeders, dit zijn gewoon mensen die bereid zijn zwaar geweld te gebruiken om hun waanideeen af te dwingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je staat als kweker zoiezo tegen de muur, als je dit je allemaal zo aantrekt moet je niet kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja het is een afschrik middel natuurlijk voor de gewone mens te intimideren ,nu kunnen ze zeggen u kweekt thuis dit si wat wij zullen doen als we erachter komen

 

Voor de criminele kweker zeg maar maakt het weinig uit dat er een huis is gesloten cash genoeg en wss hebben die jongens wel meer dan 1 huisje op verschillende namen staan

 

Ach ja we weten allemaal dat er risico's verbonden zijn aan onze hobby maar toch steken we die lamp elke dag aan in de hoop dat ze ooit eens een realistisch beleid gaan voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is sowieso bullshit my friend..je mag vijf planten hebben toch (gedoogd) zolang die babyloniers niet kunnen aantonen dat je handelt kunnen ze niks ..gewoon voor de rechter slepen die handel..ik kweek gewoon door totdat ze me pakken ..ik weet dat er risico's aan verbonden zijn en het kan me geen moer schelen..kinderen hebben niks te eten mensen worden geroofd op straat en dan lullen ze over een fucking plant ff opdonderen man..sorry heren voor mijn woede ik hou me nog zwaar in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag indd 5 buitenplanten hebben mits je daarmee geen "överlast" mee veroorzaakt anders moet je ze gewoon weg halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag indd 5 buitenplanten hebben mits je daarmee geen "överlast" mee veroorzaakt anders moet je ze gewoon weg halen

 

Maar hier kan je wel je huurhuis voor uitgegooid worden, dus mogen is een groot woord.

En met de hypotheek word het dus ook steeds minder tolerant blijkt hier uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je netjes betaalt kan alleen een rechter je uit je huis zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen je hoogstens je winst afpakken, en een huis? ik huur al heel m'n leven, gaat prima zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is sowieso bullshit my friend..je mag vijf planten hebben toch (gedoogd) zolang die babyloniers niet kunnen aantonen dat je handelt kunnen ze niks ..gewoon voor de rechter slepen die handel..ik kweek gewoon door totdat ze me pakken ..ik weet dat er risico's aan verbonden zijn en het kan me geen moer schelen..kinderen hebben niks te eten mensen worden geroofd op straat en dan lullen ze over een fucking plant ff opdonderen man..sorry heren voor mijn woede ik hou me nog zwaar in

 

+1 , Dem a Babylon shall fall :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

-1 5 planten worden niet gedoogd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag indd 5 buitenplanten hebben mits je daarmee geen "överlast" mee veroorzaakt anders moet je ze gewoon weg halen

 

Maar hier kan je wel je huurhuis voor uitgegooid worden, dus mogen is een groot woord.

Dit wist ik niet.

Ze zijn echt helemaal gek geworden in dit land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je netjes betaalt kan alleen een rechter je uit je huis zetten.

Niks tekenen als ze bij je binnen staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, en het enigste inbreng en geklaag hebben is via een toetsenbord en niet massaal de straat op.

 

Nederland is verloren en het volk ook.... Over een tijdje staat iedereen ook vrolijk in de rij om gechipped te worden.

 

WAKKER WORDEN VERDOMME!!!!!!!! Laat eens ballen zien en laten we eens iets organiseren!

 

dan hebben we er in iedergeval al 4 ballen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In grote lijnen is het heel simpel.

 

Als je een woning huurt en in de huurovereenkomst staat dat je in de woning of in de tuin geen wiet mag kweken en je doet dat toch dan schend je de voorwaarden van de overeenkomst: dit kan leiden tot ontbinding van de overeenkomst.

Als je een woning koopt voor zelfbewoning en je leent daartoe geld -al dan niet onder verstrekking van hypothecaire zekerheid kan als je de voorwaarden niet nakomt, bijvoorbeeld door in het huis bedrijfsmatig hennep te gaan telen, de overeenkomst van geldlening worden opgezegd. Ook hier schend je de voorwaarden van de overeenkomst: immers je krijgt een lening voor een woning die je ook als woning moet gaan gebruiken en niet als professionele hennepkwekerij.

Daarbij is het volstrekt onbelangrijk of je de huur correct betaalt of de rente en aflossing van de overeenkomst.

Zo zit het grofweg in elkaar.

Maar in de praktijk ligt het vaak genuanceerder: is een enkel kamertje met een 600 watt lamp een professionele kwekerij? Of vindt de rechter ontbinding van de huurovereenkomst een te zwaar middel bij twee planten onder een paar spaarlampen?

Ook het plaatselijk bestuur kan nog roet in het eten gooien: een eigen woning kan door middel van bestuursdwang ook dichtgetimmerd worden voor een bepaalde periode, maar dat moet dus niet, omdat de regeling facultatief is en niet imperatief.

Het is simpelweg geen rekensommetje in de zin van tien plus tien is twintig.

Recht is geen exacte wetenschap, maar de cannabiswetgeving is echt waden door de stroop.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, en het enigste inbreng en geklaag hebben is via een toetsenbord en niet massaal de straat op.

 

Nederland is verloren en het volk ook.... Over een tijdje staat iedereen ook vrolijk in de rij om gechipped te worden.

 

WAKKER WORDEN VERDOMME!!!!!!!! Laat eens ballen zien en laten we eens iets organiseren!

 

dan hebben we er in iedergeval al 4 ballen

 

Bro,

 

Doede is een man in mijn ogen. Een held, die een leider hoort te zijn! Doede for president!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat extreme zegt klopt. Daarbij is het in de praktijk voor banken vaak niet goed om de hypotheek op te zeggen. Stel: Het huis heeft 120.00EUR gekost 6 jaar geleden. Door de crisis is daar nog 90.000EUR van over. Bank zegt de hypotheek op, huis wordt per opbod verkocht voor 90.000EUR (of minder aangezien het per opbod is). Bank krijgt 90.000EUR en lijdt dus verlies. Optie 2 is om de eigenaar een berisping te geven maar aangezien hij altijd betaalt heeft is het voordelige voor de bank om de beste man te laten zitten. Dat is van het perspectief van de bank.

 

Natuurlijk is het anders als de bank er wel baat bij heeft, dan zullen ze ongetwijfeld die kans aangrijpen.

 

 

 

Al met al geldt ook hier weer dat de rijken het gemakkelijker hebben. Als je de woning afbetaald hebt kunnen ze je niks maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve, dat door bestuursdwang je woning voor een aantal maanden dichtgetimmerd kan worden. Noodgedwongen een aantal maanden in een vakantiebungalow bivakkeren, lijkt me ook geen pretje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat extreme zegt klopt. Daarbij is het in de praktijk voor banken vaak niet goed om de hypotheek op te zeggen. Stel: Het huis heeft 120.00EUR gekost 6 jaar geleden. Door de crisis is daar nog 90.000EUR van over. Bank zegt de hypotheek op, huis wordt per opbod verkocht voor 90.000EUR (of minder aangezien het per opbod is). Bank krijgt 90.000EUR en lijdt dus verlies. Optie 2 is om de eigenaar een berisping te geven maar aangezien hij altijd betaalt heeft is het voordelige voor de bank om de beste man te laten zitten. Dat is van het perspectief van de bank.

 

Natuurlijk is het anders als de bank er wel baat bij heeft, dan zullen ze ongetwijfeld die kans aangrijpen.

 

 

 

Al met al geldt ook hier weer dat de rijken het gemakkelijker hebben. Als je de woning afbetaald hebt kunnen ze je niks maken.

 

 

Het kost de bank in bijna alle gevallen geld om de hypotheek in te trekken.

 

Waarom denk je dat al die huizen die onder water staan niet aangepakt worden?

Het kost de bank teveel aan afschrijvingen.

 

Zelfde voor hypotheek achterstanden, er zijn nu mensen met + 6 maanden achterstand welke een regeling kunnen treffen met de hypotheekverstrekker.

Als je een 5 jaar geleden 3 maanden achterstand had stond je al buiten, 6 maanden achterstand en een regeling kunnen treffen was echt ondenkbaar een paar jaar geleden.

 

Ik blijf erbij dat als je netjes betaald en het niet te bont maakt, dus de boel netjes aansluiten... geen honderden planten er geen bankier te vinden is die je er uit gooit.

Geen haar op zn hoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bank moet 15% van de verstrekte hypotheek zelf in kas hebben. dus bij een huis van 3 ton is dat 45.000 euro. De rest komt uit de lucht vallen. je sluit een hypotheek af van 3 ton, hypotheek kan niet meer betaald worden, waarde van het huis is nu nog maar 2 ton, bank koopt het huis over voor 2 ton, jij moet nog steeds 1 ton aan de bank betalen. De bank word hier alleen maar beter van als een huis onder de prijs verkocht word.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zie je te simpel.

 

Wat de bank het liefst heeft is een netjes aflossende klant.

 

Een (WEL, ik schreef niet... stonede arme ik) netjes aflossende klant kost weinig, aflossing + rente komt iedere maand binnen.

 

Wanneer een klant niet netjes aflost kost het alleen maar geld.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een systeembank "schept geld" door geld "op de markt te zetten".

Dus als iemand geld leent voor een woning zet de systeembank vanuit het niets geld op de markt. Zodra iemand aflost haalt de zelfde systeembank het geld "uit de markt".

Als iemand niet aflost dan moet een bank eigen geld uit de markt halen en lijdt daardoor verlies.

Kijk maar eens op internet hoe systeembanken werken. Geld is alleen maar -macro gezien- een ruilmiddel -trust money- om consumptiegoederen te betalen of kapitaalgoederen mee te financieren.

Geld ontleent zijn waarde aan vertrouwen en is verder nergens anders aan gekoppeld, dan wisselkoersen van andere valuta, die eveneens berusten op vertrouwen.

Zodra het vertrouwen wegvalt, is geld evenveel waard als het papier waarop het gedrukt is.

Geld heeft geen zelfstandige intrinsieke waarde, omdat het niet gekoppeld is aan iets waardevasts, zoals de gouden standaard in het verleden.

Lees de geschiedenisboeken er maar op na: er zijn in het verleden meer monetaire systemen gesneuveld door het wegvallen van het vertrouwen, dan er thans nog overeind staan.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar de bank koopt een huis voor 2 ton, terwijl deze 3 waard is, wellicht in andere tijden dat het weer 3 ton word, maar degene die een ton schuld heeft moet 'm toch aan de bank terugbetalen. einde verhaal hang JIJ er voor 1 ton in, en dat voordeeltje is voor de bank. Er was een huis, er is nog steeds een huis.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een systeembank "schept geld" door geld "op de markt te zetten".

Dus als iemand geld leent voor een woning zet de systeembank vanuit het niets geld op de markt. Zodra iemand aflost haalt de zelfde systeembank het geld "uit de markt".

Als iemand niet aflost dan moet een bank eigen geld uit de markt halen en lijdt daardoor verlies.

Kijk maar eens op internet hoe systeembanken werken. Geld is alleen maar -macro gezien- een ruilmiddel -trust money- om consumptiegoederen te betalen of kapitaalgoederen mee te financieren.

Geld ontleent zijn waarde aan vertrouwen en is verder nergens anders aan gekoppeld, dan wisselkoersen van andere valuta, die eveneens berusten op vertrouwen.

Zodra het vertrouwen wegvalt, is geld evenveel waard als het papier waarop het gedrukt is.

Geld heeft geen zelfstandige intrinsieke waarde, omdat het niet gekoppeld is aan iets waardevasts, zoals de gouden standaard in het verleden.

Lees de geschiedenisboeken er maar op na: er zijn in het verleden meer monetaire systemen gesneuveld door het wegvallen van het vertrouwen, dan er thans nog overeind staan.

 

heel goed uitgelegd xtreme.

 

amnees.... ga jij maar doen waar je goed in ben; kweken.

Economie is niet jou ding, een aflossende klant verdienen ze aan... het is echt niet zo dat een bank verdient aan een niet betalende klant.

Daarom laat men momenteel veel mensen met een huis wat onderwater staat of mensen met achterstanden met rust.

Wanneer er echt word afgeschreven op deze hypotheken volgens oude werkwijze dan vallen er een aantal banken om.

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...