Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

400 watt ipv 600 watt een optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geen 400 watt enkel 600 watt vsa en de dimlux als die terugkomt kan ik nog niet terugschakelen moet ik de controller voor hebben jammer genoeg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe de test nog eens en verwijder dat 160->125 eens bij de uitblaaskant als dat kan..

Je zuigt volop aan en probeert door een dikker rietje uit te blazen.. beter andersom doen, ook beter voor je afzuiger, nog beter helemaal geen verloop maar dat wordt lastig :innocent:

 

Wanneer heb je die temperatuur gemeten?

Aan eind vd avond was het hier boven ook nog best warm maar later in de nacht al aanmerkelijk koeler.

 

Volgens mij had je een standaard achtige kap, ik heb omdat ik ook met dat 36C (wat eerder 32C is als er planten in zouden staan) zat toen IR lampen en refelctoren aangeschaft, dat scheelt een graad of 3 tov reguliere HPS, met de t5 nu wordt het overigens ook nog wel warm, iedereen heeft er last van, rare NL weer ook.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

dunner rietje bedoel je :likken:

Die temperaturen heb ik gisteren morgen om 6 uur gemeten. toen was het nog aardig koel buiten.

In het hok zonder lampen aan is het al 23,6 graden.

als ik het met een andere kap kan oplossen om wat graden te zakken welke kap zou ik dan moeten hebben ?

Zo'n ir reflector wil ik liever niet omdat ik net een nieuwe lamp heb aangeschaft.

Zou beetje zonde zijn om deze weer aan de kant te leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kap verwisselen gaat echt niet werken, de lucht die je aanzuigt is warm dat is het probleem. Iedereen zonder airco of water koeling heeft er last van. Ik zou of met een minder wattage gaan draaien of gaan werken met silicium en hoge temperaturen en accepteren dat het een mindere ronde gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke Johnny_sack.

Dus zal ik moeten gaan kijken voor een 400 watt.

Wel een ellende dat je de dimlux niet net zoals gavita kan terugdimmen :thumbsdown: Foute aankoop geweest dus in mijn situatie.

Ik heb afgelopen tijd de afzuiging gewoon laten draaien en nu kom ik erachter dat ik toch best een flinke stoot lucht door me dakdoorvoertje blaas ook al staat de afzuiger maar op 20%

Hieronder een tekening hoe de situatie momenteel is.

Hoe lossen jullie dit op als je een uitlaat niet groter dan 80/90 mm hebt.

 

gallery_27529_15909_5842.jpg

Ik heb helaas geen andere optie dan het dakdoorvoer. kan geen gaten of niks in de muur maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een idee ? hoe ik de luchtruis weg kan krijgen bij de uitlaat.

Zou een demper tussen de 125 mm sono het al weghalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de flensmaat van je filter en afzuiger zijn niet voor niets 160mm...

 

en dat wil je door een 80/90mm naar buiten proppen? denk dat hier je probleem ligt

 

http://www.wietforum.nl/topic/25859-relatie-debiet-luchtsnelheid/

en er is nog een editorial over lucht techniek... zelf even de zoek functie gebruiken dan kom je al een stuk verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blaas, via een meter of 5 aan slang, uit op de overloop waarop 2 slaapkamers uitkomen en ik goed kan ventileren daar, andere optie heb ik ook niet, uitblazen bij raam weten de buren wat er aan de hand is naast dat als wind dan verkeerd staat ik de lul ben.

 

Slang hangt aan touwtje bij deuropening aan plafond en deur komt tegen slang aan zodat deur altijd op juiste kier staat, haakje in de muur en lusje in touwtje.. slang omhoog en duertje dicht indien nodig als bezoek oid..

 

Anders lijkt me er voor jouw niet op te zitten anders dan de dakdoorvoer vergroten, je bent aan alle kanten aan het knijpen en persen nu met de verlopen ertussen waardoor je afzuiging nooit optimaal werkt (lees nog eerder kans dat het kapot gaat ook, je overbelast steeds namelijk).

 

Door een 80 buisje kan je max (zie die stickie) iets van 100m3 krijgen zonder windhuilen (7m/sec), je perst er 500m3 naartoe door een rietje.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi skunk.

Dat heb ik allemaal al gelezen inderdaad.

De 500 m3 zal nooit geen 100 % draaien aangezien ik de temperatuur met een 225 m3 ruim voldoende hield.

en de dakdoorvoer gaat helaas niet het is maar een klein schuurtje kan daar geen dakdoorvoer voor 160 op gaan maken natuurlijk.

 

@ lostchild.

Inderdaad dat probeert hij nu wel maar had een idee om in de hoek waar de slang normaal aan de dakdoorvoer zit een kist te maken geisoleerd met geluidsisolatie en afgekit en hierop dan een 160 mm flens te maken zodat de lucht vanuit de softbox eerst in deze kist blaast en vanuit daar gewoon door het dakdoorvoer wegsluipt.

Zou dit kunnen werken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, je voert meer geforceerd aan dan je af kunt voeren via dat 80 gat dus kijg je overdruk in die MDF box en lucht terug naar de afzuiger ..

niet doen.

 

Weet niet zo goed hoe je dit anders op kunt lossen lezend: schuurtje.

 

Misschien dat 2 kisten (kleintje waar je in uitblaast met daaraan gekoppeld via grote flensmaat een grotere box en daarvandaan dan naar de 80.

Door die 2e kist wordt luhtverloop veel minder geforceerd, iets wat e met die andere oplossingen wel hebt maar welke groote vd boxen ed?

 

Misschien dat Whazzup je daarbij verder kan helpen, die weet veel van ventilatie techniek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm balen man ja idd schuurtje.

Daarom kan ik niks met zoals jij beschrijft. En denk dat de buren het ook raar zullen vinden als ik ineens een grote dakafvoer op me dak ga maken :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 500 m3 zal nooit geen 100 % draaien aangezien ik de temperatuur met een 225 m3 ruim voldoende hield

Omdat jou ventilator zich letterlijk en figuurlijk kapot werkt..

 

 

Ik ken jou personlijke omstandigheden natuurlijk niet,

Maar kun je naar je buren toe niet zeggen dat je een nieuwe verwarmingsketel krijgt ofzo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee helaas rocker.

Die ketel heeft de buurman pas bij me gehangen :whistle:

En de buurman is een loodgieter dus die weet wel het een en het ander af van dat soort dingen.

Wil ze alleen niet wijzer maken als dat ze al zijn.

Moet gewoon even gaan kijken naar een oplossing.

Hoe weet ik nog niet maar die zal er vast wel komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond mensen.

 

Heb even een vraagje.

 

Ik had dus de dimlux gekocht met een philips greenpower.

Nu heb ik de dimlux nog altijd steeds niet terug en heb ik maar een gavita digistar gekocht van 600 watt.

Welke ik dus ook mooi terug kan dimmen met warme dagen.

Nu was mijn vraag kan ik in deze evsa de philips greenpower gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mijn GS niet Ingrow,

Mij werd daarbij nadrukkelijk de Gavita Enhanced HPS 600 watt aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ben een beetje aan het spammen zoekfunctie leverde wel resultaten op maar heb dot topic over het hoofd gezien http://www.wietforum.nl/topic/100757-gavita-digistar-600w-valt-uit/page__st__20

 

Opgelost. Kan dus niet en zit met een lamp in me maag haha.

 

Dan nog een vraagje hoeveel in graden zou het schelen tussen de 400 en 600 watt ? Iemand enig idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond.

Alles Is weer geinstaleerd heb me Schakelgedeelte een stukje aangepast zal hier vanavond even een foto van posten.

De Gavita digistar hangt nu aan het bord en staat ingesteld op 400 watt.

en moet zeggen de temperatuur met de elt vsa kwam boven de 40 graden uit en ingesteld met de digistar op 400 watt kwam hij in de middag niet boven de 34 uit.

Nu is het ook zo dat het smiddag's natuurlijk warmer is buiten dus ik ga hem vanavond rond 8 uur nog eens aanzetten om te kijken wat hij dan aangeeft.

 

Als er eventueel een medium instaat en planten was het dan zo dat de temperatuur juist meer omhoog ging of uiteindelijk toch wat lager uitvalt ?

 

En voor de mensen die ervaring hebben met enkel vloeden welke aarde of mix moet ik nu pakken als ik van beneden af water wil gaan geven.

Zal de eerste paar weken wel van bovenaf moeten geven maar als ze eenmaal genoeg wortels hebben welke aarde/mix is hier dan geschikt voor zodat deze genoeg water opneemt.

 

 

Groeten ingrow :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst is het warmer, later als je planten groter worden gaan die ook mee koelen en word het weer iets koeler.

Ik weet niet of je getest hebt met potten erin, maar als je nog geen donker/zwart oppervlakte hebt nu zal het met potten en aarde nog wat warmer worden lijkt me.

Maar met 34 graden zit je wel wat aan de hoge kant denk ik.

Als ik jou was zou ik, in ieder geval op de koelste uren gaan draaien.

 

Ik geef zelf van onderaf water, ik heb lightmix en dat gaat goed, eerste tijd inderdaad van boven water geven.

Volgens mij maakt het niet zo veel uit wat voor aarde mix je hebt om van onder water te kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bosrand.

 

Potten staan erin ja. en dit is gemeten om 12 uur smiddag's hoor dus buiten was het ookal wat warmer.

Gewoon lightmix dus dan komt het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je weer draait.

Maareh.. een Philips Greenpower die niet op een Dimlux of Digistar van gelijke wattage zal draaien, dimmen of boosten inbegrepen?

Voordat de Enhanced in beeld kwam was de Greenpower altijd DE LAMP die in combi met een EVSA geen rare dingen deed en ook nog eens uitmuntend presteerde.

 

Niks geen miskoop dus.

 

Ze zijn niet meer te krijgen en daarom 'beter' een Enhanced halen opmerking Rocker ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de greenpower is een 400 volt lamp lost in het topic wat ik gelezen en opgezocht heb hier zeggen ze dat de greenpower geen geschikte lamp is voor een evsa die alleen 230 volt lampen kan aansturen. Heb zoiezo nog 1 philips Son t Pia liggen die pas 1 ronde oud is dus verder geen probleem maar ik kan die greenpower dus gewoon gebruiken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh, die 400V had ik niet meegekregen, nee die kan niet want die heeft een hogere aansturing vanuit EVSA nodig die je met wat je hebt niet kan leveren, lukt alleen met een 'compleet' 400V setje.

Hoe kom je aan die 400V lamp?

 

Son T: doet ie het wel, doet ie het niet :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: Dacht ik al

En ik had eerst toch een dimlux evsa die wel 400 volt aan stuurde alleen kon deze niet dimmen

Enkel met de crontroller en om nu even 260 euro uit te geven om een lampje te kunnen dimmen :rolleyes2:.

Dus heb ik nu een gavita digistar 600 watt evsa gekocht.

 

Wat betreft de son t.

Doet het hartstikke goed zijn hier problemen mee bekend dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier iig nooit problemen gehad met son-t

jij wel dan lostchild?

ik vervang ze ook wel tijdig, om de 3 ronden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...