Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

Ja zoiets van eb en vloed

Bedoel je zoiets maar dan zonder af te

Pompen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben eruit wat ik de volgende ronde ga doen.

Ze hebben van die mooie deense bodems.

Deze zijn precies de maten van mijn kastje 63 x 106.

Houd hier dus nog wat ruimte over rondom de bodem.

De deense bodem maak ik vast op een plaat met verstelbare voetjes. ( keukenvoetjes.)

Dus kan deze mooi iets of wat laten aflopen om het overige voedingswater wat ik in de bodem kiep eruit te laten lopen.

Nu Heb ik ook nog zitten kijken welke voeding ik hier het beste mee kan gebruiken en denk dat ik voor de GHE ga.

Dit moet toch wel mogelijk zijn icm met een deense bodem.

Er komt nog geen pomp bij aan te pas gewoon volgooien met een kannetje kijken hoeveel ze uiteindelijk drinken en zo afstellen tot ik de goede hoeveelheid heb.

Later zou ik dit dus wel met een pomp erin kunnen pompen maar wilde het eerst zo gaan proberen.

Nu zit ik nog wel in dubio wat erin te gaan zetten.

 

18 liters of 6,5 liters.

en dit moeten gewoon kunstof potten worden inplaats van smartpots.

 

wat te doen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingswater drain to waste houden, GHE niet zo geschikt voor recirculatie voorzover ik weet (heb er zelf geen ervaring mee).

 

Je hebt al te maken gehad met rot onderin dus geen smartpots (die verdampen veel) en een 18ltr via onder genoeg water geven wordt lastig met een deense bodem, zou je wat gaten aan de zijkanten vd potten extra moeten maken en hoger vloedden wat dus niet gaat met die deense bodem.

 

Vol met 6.5ltr, als stekken zijn aangeslagen op 12/12 en die 6.5ltr potten moet wel lukken met vloedden en 2x in de week de GHE meegeven, als ik jouw was zou ik de 1e keer voor de 1 compo gaan van GHE veel makkelijker om mee te werken en die voeding bevat alles (1ltr fles weegt 1.4kg ofzo...) ipv de Flora lijn met 3 flesjes en mogelijk teveel van 1 flesje geven omdat die Flora lijn te compleet is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dus deense bodem gebruiken in combinate met 6,5 liters.

Prima.

1 compo van ghe ? dat is dan de flora nova grow ?

zou mooi uitkomen prachtige winkel die greensell heeft vele malen meer als welke growshop dan ook.

en goed advies. :tu

 

Ik wil verder niks meer van sannie gebruiken omdat ik niet echt meerwaarde heb gezien tegenover een kennis die dezelfde tijd als mij begonnen is zonder buffertabs en bacto en hetzelfde resultaat heeft als mij mischien zelf beter met ook nog dezelfde stekken.

enkel alleen aarde waarin al voeding zat voor de groei. en heeft een flesje losse bac voeding gehaald.

 

ik ga vandaag de deense bodem ophalen en hier een mooi tafeltje voor maken.

ook gelijk wat 6,5 liter potjes zodat ik kan kijken hoe dit zal gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand welke aarde ik het beste kan gaan gebruiken op de deense bodem ? met eb en vloed.

 

En lostchild je had het over GHE voeding ?

Welke moet ik nu hebben dan als ik dat starterspakket beter niet kan pakken.

Heb Vandaag wat 7 liter potten opgehaald.

Helaas het andere spul nog niet binnen <_<

Ook heb ik al een tafeltje gemaakt waar de deense bodem op komt te staan.

gallery_27529_15909_106740.jpg

Hierboven de tafel waar de deense bodem op komt te liggen.

Met stelvoeten zodat ik hem of iets of wat kan laten aflopen om het overtollige water weg te laten lopen.

Nu nog een vraagje onder de smartpotten had ik dus een vloerverwarming gemaakt.

Zou het handig zijn deze ook onder de deense bodem te maken of is dit zonde van de energie ?

 

Zo komen de potten erin te staan.

Ga denk maar voor 14 7 liters zodat er in het midden waar de afvoer zit gewoon lekker wat ruimte overblijft en ik overzicht hou en wat ruimte.

 

gallery_27529_15909_937112.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist wel een tripack doen om te proberen, zit alles in want met alleen een groei kom je er natuurlijk in de bloei niet of je moet foxtail king willen worden, kan ook natuurlijk :jump:

 

Denk dat je als aarde heel mooi de GL custom mix kunt pakken, dat is aarde en kokos en geen perliet en licht bemest zodat je al snel met de voeding kunt gaan spelen. voordeel tov andere aarde is dat oa door de kokos (zelf bijmengen kan ook natuurlijk bij reguliere GS aarde) de zuiging omhoog in de pot beter gaat en het medium ook minder in klinkt.

 

Je kunt natuurlijk ook meteen voor vol kokos gaan (wordt je wiet lekker zoet van) wat je na de ronde spoelt en hergebruikt en qua eb&vloed erg goed wil qua opzuigen water en vasthouden etc, kan ook droger kweken wat je vloeden ten goede komt.

 

Nog een voordeel (semi) hydro: je hoeft niet 1/2-1/2 van wat op schema staat aan te houden maar slechts 1/2 (GHE is teveel in de basisvoeding waardoor je veel minder hoeft te geven dan in schema staat).

 

Check dit ook eens (is denk ik nu al 15jr oud).. gouden formule nog steeds al vindt ik groene flesje wel makkelijker dan Calgel al zit ik dan idd met al snel teveel geven en foxtails krijgen etc.

 

Nog makkelijker met die 1 compo, wil je op aarde doen check dan ff PH Donner's Amnesia topic voor hoe of wat, die heeft een gouden formule inmiddels :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke lost ga ik dat proberen krijg vandaag me

Spullen binnen dus kan weer even vooruit.

Maar over de vloerverwarming moet

Ik die nu wel of niet onder de Deense bodem

Maken ?

 

Groeten ingrow

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komende tijd heb je die niet echt nodig toch, vloerverwarming met warmer worden buiten dus ook s'nachts binnen?

1st maar eens kijken of alles bevalt (hele ronde doen) met die Deense bodem, daarna kan altijd nog niet?

 

Je Deense bodem is zo de kast uit dus veel gedoe is het niet om dat later te doen.

 

Vraag me toch wel ernstig af inmiddels of vloed wel hoog genoeg komt voor die standaard 7ltr potten met een Deense bodem, ze zijn niet zo diep namelijk dus water komt cm of 4, je zult moeten kijken hoe dat uit pakt, anders ben je alsnog aangewezen op smartpotten die veel groter zuigoppervlak hebben, sry dat ik dat niet eerder gezegd heb (misschien heb je eea al aangeschaft oid..)

 

Ipv echte smartpotten die aan de prijs zijn (en lang niet altijd kleiner dan 11ltr op voorraad ergens) kun je misschien (proef)draaien met Velda vijverplant potjes die bij tuincentrum te krijgen zijn voor een stuk minder (5.8ltr kost 3 dacht ik), die potjes zijn niet zo hoog, best wel sterk en zelfde vd rest als een smartpot, wel een keer wasssen zonder wasmiddel voordat je ze gebruikt, gaat wateropname veel beter.

 

Weet niet of je over wilt op kokos maar ik heb prima rondes gedaan op die potjes met GL kokos erin en dan van onder water geven via lage bak ipv plastic potten maareh.. nu ben ik weer terug bij plastic en van boven wateren :jump: je wil wel eens wat anders :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze potten hebben van ondergaatjes zal er straks wel een een foto van maken

Als ik de Deense bodem heb.

Smartpotten kan natuurlijk ook ja die zijn luchtig en de potjes die ik. U gekocht heb a 5 euro voor 20 stuks

Doen geen zeer hoor en altijd handig he haha.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even gekeken met de deense bodem.

Als de pot op de bodem staat heb ik tot net aan de rand iets meer als 4 cm over.

De potten zijn 7 liter en hebben aan de zijkanten tot aan de bodem gaten en onder de potten ook 4 gaten.

Hiermee zou het toch wel moeten lukken denk ik ?

 

gallery_27529_15909_1093169.jpg

 

gallery_27529_15909_143028.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update weer.

De verhoging is ook binnen gekomen.

Alleen een probleem de profielen die erbij zitten zijn tekort.

gallery_27529_15909_628677.jpg

Nu zit ik ook met een andere probleem.

Me softbox hangt bijna helemaal tegen het plafond en ik heb de aanzuigkant van de softbox al verandert.

Van de achterkant naar de zuigkant aan de zijkant.

Maar nu als ik de verhoging erop ga zetten kan ik dus niet met me 160 mm slang weg.

Wat zal ik nu doen de platen zelf verzagen zodat ik +- 25 cm hoger kom of iets anders gaan doen.

Zou niet weten wat want die kist 500 m3 is best groot.

Erboven staan kan ook niet kwa hoogte.

Beetje een drama.

Iemand ideeen of is het toch maar beter genoegen te nemen met 25 cm extra hoogte.

dan zou ik dus op 2.00 hoog zitten.

 

 

gallery_27529_15909_1272791.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vd profielen GTools benaderen morgen, daar heb je toch gehaald (misschien via GS).

 

Softbox op een plank oid naast je kast kan toch ook ipv al dat gedoe in de kast zelf?

Ik heb mijn box ook niet in de tent hangen, altijd erbuiten en in mijn geval staat hij boven op een zwaar metalen opbergrek :innocent:

Heb graag de mogelijkheid om indien nodig lamp tegen plafond te kunnen hangen.

 

Vanaf je softbox kun je ook een klein stukje slang 160 doen dan, verloopje naar 125 en dat aan de kast zodat je geen 160 gat hoeft te zagen in dat Trespla, 125 gat is een gatenboor zo voor te krijgen, 160 is stuk ingewikkelder en Trespla zaagt echt niet zo makkelijk in figuur als dat MDF deed (zie je boorgaten :likken: ).

 

Even out of te white box denken en je problemen zijn zo opgelost of je moet perse die softbox niet naast je kast willen hebben.

 

Ander probleempje wat je nog moet tackelen als die box toch de kast in gaat is vocht.. MDF dus moet je de box echt wel in de grond zetten een keer of 2 ander heb je straks houtpulp feest en gassen festijn in de Gtools kast.

 

ZO bezien zou het moeten lukken met de Deense bodem en die potten en je kunt altijd nog rondom die potten wat extra gaten maken met een boor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He lost.

 

Heb al contact gehad met g-tools gisteren maar die had geen tijd en zei dat het gewoon goed was moest maandag even terug bellen. <_<

 

De softbox hangt naast de kast, alleen de ruimte waar de kast in staat is zelf niet zo hoog de box hang bijna tegen het plafond.

Ik heb het gat wat eerst 125 was al vermaakt naar 160 op de kast zelf dus het filter gaat met een 160 mm slang naar de softbox.

en blaast dan uit met 125 mm sonoconnect. (verloop van 160 > 125)

 

Nu dat ik die verhoging gekocht heb heb ik niet genoeg ruimte meer om de box naast de kast te hangen als ik de kast op die 213cm hou.

dan zit de flens zeg maar tegen de kast aan en ik kan geen gat maken aan de zijkant want dan zit ik tegen een aluminium profiel aan.

Dus ik moet de kast gewoon wat lager maken inplaats van 213 zou hij dus maar 203 worden.

met deze hoogte heb ik toch ook nog 25 cm extra.

 

De softbox komt van greensell af maar weet niet hoe dit komt als ik hem dim met die mini grower tot 20 % gaat hij lichtelijk brommen en draait de motor niet heb jij daar ook ervaring mee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kist wat lager plaatsen.. slang met een beetje bocht omhoog naar de kast, alles opgelost toch?

 

Ff buiten je box denken lol.

 

Mbt dimmen: kan best dat break even punt vd controller-fan combi op 30% ligt (stappen ding in de controller) en dat hij niks doet op die 20%.

Morgen greensell contacten hoe dat zit, zij kennen de combi beter dan ik :innocent:

 

Zou hem ook niet zo laag zetten.. je filter heeft toch wel behoefte aan minimaal de helft vd capaciteit als doorvoer of lamp nu aan is of niet, anders al snel verzadiging of geurtjes die erdoorheen komen.

 

Dan nog 1 ding: waarom uitblaas via verloop naar 125?

geeft veel meer herrie dan uitblazen via de 160 combi die erop zat, ook geen kans op bonken vd afzuiger wat je met knijpen afblaas wel kunt krijgen :innocent:

 

Apart, laatst ook al maat van me naar Gtools verwezen, die kreeg ook zo'n antwoord in zijn geval bij een mogelijke bestelvraag en had zoiets van laat maar.

Voor mij in ieder geval genoeg om eens bij AT&T te gaan kijken als ik verhuist ben:

geen zin in veel geinvesteerd, verkeerd geleverd en dan zulke reacties.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang je maar betaalt is alles best voor hun.

en is de service ver te zoeken.

Ik denk dat ik inplaats van de 125 mm uitblaas maar overga op de 160 ja alleen moet ik dan wel ineens door het dak naar een 100 mm denk zelfs nog minder dan 100 gaan uitblazen.

denk dat hij dan ook wel veel geknepen word en je dan zo'n sssstttt geluid krijgt.

even een beetje spelen denk met wat het beste is.

Heb eventueel ook nog een demper liggen die ik tussen de 125 mm slang kan maken.

 

Hier een foto van hoe het nu staat.

 

gallery_27529_15909_1180274.jpg

 

Heb ook gelijk 2 hortiline clipfannetje mee besteld. deze hoor je nauwlijks tegenover die goedkope rotzooi die ik eerst had.

 

gallery_27529_15909_839286.jpg

 

Ben nu met de deense bodem bezig deze recht te zetten en een afvoer erop maken.

en dan staat alles klaar voor de volgende ronde.

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

 

De deense bodem werkt perfect.

alle potten staan mooi met de voetjes onder water als ik er 5 liter water in laat staan.

Uiteraard gaat er straks meer water in zodat ze lekker door kunnen drinken.

Heb er een afvoertje aangemaakt zodat straks het water wat er ingestaan heeft gelijk weg kan lopen het riool in.

Er zullen straks 14 of 15 dames in komen op voorbemeste aarde.

Heb het voedingspakket van GHE besteld om dit maar eens te proberen op aanraden van lostchild :tu

 

Alles staat helemaal klaar om van start te gaan Voor de volgende ronde totdat............. <_< <_<

Probeer ik de lamp op te starten weer de melding met de 2 lampjes die gaan branden low voltage protection.

Ik dus helemaal weer over de zeik.

De winkel opgebeld waar de dimlux vandaan komt.

Die zegt opsturen heb hem namelijk overgekocht van een maatje bon en alles erbij en die zegt dat dimlux 3 jaar garantie heeft.

De winkel mij weer opgebeld dat er geen garantie meer opzat. zijn in augustus 2012 aangeschaft.

dus zou tot augustus 2015 garantie moeten hebben.

Naar wat openeer gebel kreeg ik uiteindelijk antwoord dat de dimlux naar de fabriek moet en dat hij pas over +/- 4 weken terug kan zijn. :verryangry: :verryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer 1tje die het niet doet... ik wou er ook 1 aanschaffen maar ik lees zo vaak dat ze terug kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was al een oudere hoor appel kon hem voor 5 tientjes overnemen maar zat nog wel garantie op maar blijkbaar is dat fabrieksgarantie en geen garantie van airsupplies zelf.

Zoveel geld ervoor betalen en dan maar een jaar garantie erop.

Eigenlijk belachelijk als je nagaat dat je er in een jaar maar een paar maanden gebruik van maakt.

Maar de service is alleen goed als je moet betalen en als je betaalt hebt is de service ver te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt van airsupplies, ze doen niks fout wat dat aangaat...

1jaar via hun na aankoop en de verlengde 3jr loopt via Dimlux zelf werkt met alles zo.

 

Wat je kunt proberen is zelf met Dimlux in contact te treden om eea te bespoedigen, als je het aan de GS overlaat duurt het idd altijd erg lang.

 

Goed om te horen dat de rest (deense bodem etc) voldoet, heb je afzuiging nog aangepast (box niet tegen plafond etc)?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lost als het goed is is hij al

Opgestuurd door de growshop.

De Deense bodem werkt perfect ja het water

Loopt erin en verdeelt zijn eigen mooi over alle potten en alles loopt ook weer perfect weg Deense bodem is mooi droog als het water weg loopt. De afzuiger heb ik aangepast. Hangt 2 cm los van het plafond en er loopt nu een 160 mm sono van de aanzuig naar het filter. En als uitblaas heb ik de 125 mm hier maak ik straks nog een demper tussen.

Moet me nog een s-vent regelaar bestellen.

Maar als ik de afzuiger aanzet zonder controller is hij stiller als dat ik met de cli-mate dimde.

Dus kijken hoe het gaat met een s-vent.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

is die plaat onder die deense bodem van MDF? beter geen MDF gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep amnees is van mdf maar is bedekt met een soort epdm die zelf plakt en gifvrij is. Op de foto waren de onderkant en de zijkanten nog niet beplakt is nu wel

Hij is helemaal dicht nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot dikke Ingrow,

 

Wat een geluk voor me dat ik niet voor die climate oplossing heb gekozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad oude rocker.

Zelf heb ik een slechte ervaring met cli-mate.

De multi grower dan he van hun. Weet niet hoe de andere producten van hun zijn maar voor mij nooit geen cli-mate meer.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update.

Moet helaas de 2de ronde uitstellen om geen gezeik op me nek te halen.

Heb een testdraai gedaan gisteren 36 graden en 500 m3 voluit aan.

DIt gaat hem dus niet worden.

en aangezien het alleen maar warmer zal gaan worden :( beetje balen

 

Wat doen jullie aan deze warme temperaturen deze dagen als je toch draait ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...