Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

Ene keer wil de lamp niet opstarten, dan ging hij weer niet uit, kromme arc die je niet meer vertrouwd.

Kan tijden goed gaan, wel zaak om in de gaten te houden of je licht doet wat het moet doen (aan/uit zijn).

Laatste keer een 400W op een 250W EVSA en dat ging even goed, week 1 bloei bleek het licht 1.5uur na uit nog aan te zijn.

Toch maar weer een 250W lampie gehaald en de oude 250 er weer in toen.

 

Erg maar dan ook erg storingsgevoelig op een EVSA, we hebben het dan over de bloeilamp van 19.95, 2700K.

De EVSa verbiedt de lamp op te starten ofzo, weet niet precies wat het is, de bulb zelf is niet kapot ofzo, puur de combinatie van elektronika die raar kan gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke ik zeg al ik draai nu een paar dagen om te kijken hoe de temperatuur blijft.

Het kan toch wel max 34 graden worden als het buiten wat warmer is.

Dus ben toch van plan om van 8 tot 8 of 9 tot 9 te draaien.

Maar als je een 400 watt lamp in een 250 watt evsa gaat doen komt dat niet goed denk he :withstupid: Of is het andersom ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Laatste keer een 400W op een 250W EVSA en dat ging even goed, week 1 bloei bleek het licht 1.5uur na uit nog aan te zijn.

...

 

Het lijkt me toch niet dat het niet uit gaan aan de lamp of evsa ligt, dat ligt hem aan je schakelkast/klok.

 

Een 400w lamp kan prima in een 250w evsa, een lamp van een hoger wattage kan je dimmen.

Een lamp van 250w in een 400w evsa weet ik niet wat er gebeurd, maar ik denk niet dat dat goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja :whistle: Eigenlijk wel logisch natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand

Eigenlijk het typische probleem wat je zou verwachten van een schakelklok die aan einde van zijn leven is idd maar dat blijkt dan dus helemaal niet zo te zijn (sta je met je Davin12 in de GS, was ergens 2010 meen ik), gewoon schakelen en hij schakelt nog altijd als een trein.

 

Ik heb geen Dimlux dus weet niet of het daar ook speelt, bij Lumateks zou het bekend moeten zijn dat dit speelt, de Son-t combi. Op 250W gebied is het nog erger, een beetje 250W EVSA geschikt bulbje scoren is tegenwoordig best lastig nog.

 

Het is echt niet dat ik mijn ervaring baseer op die laatste keer dat ik een Son-t die ik nog in de kast had liggen (hagelnieuw) in die 250W kap draaide, heb sinds 2009 EVSA in gebruik en meerdere Son-T bulben, opstart problemen vielen mij elke keer ten deel.

 

Op WF ook niet echt een onbekend verschijnsel dat je lamp nog bleef branden of niet aan ging toen we allen overgingen naar EVSA en we de combi Son-T namen omdat we die lampen toch nog hadden of dat de GS zei dat het goed kon en toch ook vooral de prijs: een Son-t tov een 2x zo dure Greenpower, waarom dan?

nou.. check de Arc eens.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik moet vandeweek toch in de growshop zijn dus dan pak ik wel als ze hem hebben een gavita lamp erbij voor die 3 tientjes ken je geen risico lopen toch.

Dit is op elkaar afgestemd dus zal er weinig mis kunnen gaan. Zit alleen nog even met de aarde welke ik nu het best kan pakken weet dat ze hier in de growshop alleen batmix en canna aarde hebben niet veel keus dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna Terra Professional is uitstekende aarde, geen perliet dus geen gedrijf en licht bemest, goed her te gebruiken ook.

Tov de custom van GL vindt ik hem zelfs nog wat beter.. zit net wat minder aarde in dus minder last van natte kluit in midden (smart) pot wat bij custom mix van GL nog wel eens wilde gebeuren bij mij.

 

Batmix is vergeleken bij de Canna een portie chemische heksen soep :icecream:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat zou mooi uitkomen inderdaad want terra prof. is bij mijn growshop wel aanwezig.

Nu nog een vraagje ik heb nu dus het een en het ander verandert ander filter afzuiger etc.

Ook de orginele luchtinlaten van G-tools zitten er nu op en heb nu ook een deensebodem (vandegrond) af in de kast staan.

Nu vind ik zelf dat er bijna geen luchtstroom in de kast zit dus heb ik nu dit gedaan

Dit is aan de binnenkant een clipfan en de buis komt van bovenaf door een 125mm luchtrooster.

aan de buitenkant zit een pc fan die wat lucht naar binnen blaast.

gallery_27529_15909_805338.jpg

 

gallery_27529_15909_1843218.jpg

Deze kan ik verstellen in 5 snelheden.

 

de orginele luchtinlaten van g-tools zelf nu

gallery_27529_15909_133093.jpg

 

Nu de vraag heb nog een slang liggen van 125 +- 3 meter.

Als ik deze nu inplaats van de zwarte slang naar beneden laat lopen en hier net als bij een lvs wat gaatjes inmaak. zodat de lucht verdeeld word over heel de kast moet ik deze dan langs onder laten lopen over de potten of juist tegen het plafond aanmaken ?

 

En hoe krijg ik in zo'n slang mooie gaatjes zonder dat heel de buis dan scheurt.

 

Groeten :wave: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht inlaat erg beperkt vd kast zelf zo met die kappen erop, scheelt best wel denk ik.

 

PC aan de buitenkant.. leuk maar aan de binnenkant zuigt al, mogelijk blazen/zuigen raar effect en vliegt 1 vd fans straks in de fik ofzo (eerder geen verplaatsing denk ik dan omdat ene andere opheft), die fan in de kast is een soort van PC fan (5v)...

 

Gaatjes maken in een buis:

schroevendraaier met bit op maat, stuk buis wat geperforeerd moet worden, gasfornuis in de buurt

schroevendraaier punt heet maken en prikken, van tevoren richtlijnen zetten of de slang er goed uitgerekt fixeren helpt enorm, anders heb je kans op veel gaten op verkeerde plek want die slang werkt best wel, heb me zo ook wel eens uitgeleefd op een zondagmiddag :yummy:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik denk dat de luchtinlaten van G-tools het probleem is dat er geen lekkere flow in me kast zit nu.

met de platte buis die ik er eerder in had voelde ik een lekker koud briesje door de kast heen.

Ik ga me eigen uitleven met een schroevendraaier haha.

En waar kan ik hem dan het beste maken onder in de kast bij de planten of bovenaan tegen het plafond bevestigen zoals een lvs normaal geplaatst word.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zo De potten kunnen nog aan de kant zodat de slang mooi op het randje valt.

gallery_27529_15909_826546.jpg

 

Of is het beter op een van deze 2 manieren in de lengte of breedte van de kast tegen het plafond.

gallery_27529_15909_20948.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur blijft mooi constant nu blijft toch nog wel hangen tegen de 30 graden maar dit moet wel kunnen toch.

Wat ik alleen gek vind is dat in het midden van de kast warmer is als onderin op de potten zelf.

Laat de slang lekker liggen zoals hij nu ligt.

Potten zijn gevuld met Canna terra profesional

Dus de stekken kunnen gehaald worden.

Weer klaar voor een verse start. :icecream:

Dat witte doosje wat op de potten staat ligt een temp. meter in met een externe sensor bovenin de kast.

Zo meet ik de temperatuur het beste toch in de schaduw onder de lampen ?

 

gallery_27529_15909_1374141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo meet je de temp.

 

Dat je op sommige plekken andere warmte voelt kan wel kloppen als ik zo je LVS zie :icecream:

 

: : : :

: : : :

 

is zoals ze geleverd worden als je ze koopt bij AT&T, nu wapper je wat rondt, ook goed maar kan voor 'dingetjes' zorgen qua luchtstromingen in de kast.

 

Ik trok de slang helemaal uit, fixeerde hem en dan met een rei een loodlijn en langs die loodlijn cm of 5 omhoog 1e gat en dan 5cm verder 2e onderkant loodijn zelfde en zo dan tussen elke rib vd slang, slang moet dan ook helemaal uitgetrokken zijn in de kast en einde vd slang stukje plastic zak met elastiekje eromheen afsluiten, doet ie beste zijn werk.

 

30C moet kunnen, houdt er wel rekening mee dat ze meer zullen drinken dan eten qua verhouding water-voeding, dus lager aanhouden dan je gewend bent en rustig opbouwen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubbel

Edited by Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lost klopt heb de foto gezien van de lvs maar krijg dit nooit zo mooi als daar natuurlijk.

Ik houd wat lager aan als het schema

Deed ik met bac ook en dat is ook goed gekomen.

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...