Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingrow

6 x Amnees in G-tools wing.

Recommended Posts

Dag 1 week 7.

 

Weinig te melden wel weer wat gespeeld met de spiegelreflex.

Krijg hem steeds beter door :whistle:.

weet niet of er hier mensen zijn die toevallig een panasonic lumix gf 3 hebben ???

Krijg die macro stand dus niet voor elkaar voor mooie macro shotjes. :( beetje balen.

De dames hebben iets teveel voeding gehad kun je nu ook mooi zien op de foto.

Heb ze nu 2 dagen alleen water gegeven en denk dat ik vandaag maar weer een klein beetje voeding mee ga mengen in het water.

Vind de toppen nog niet echt lekker dik weet niet of dit in de laatste weekjes nog moet komen.

Wel komen er op de grotere toppen die er nu zitten al bruine trichomen tevoorschijn.

 

groeten ingrow :wave:

 

gallery_27529_15909_2308359.jpg

 

gallery_27529_15909_2333.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf nu zullen ze aan gaan dikken, met 1.5wk denk je dan wtf waar komt dat allemaal vandaan dan :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop het vind ze nog wel magertjes.

Wat kan ik het beste doen met het gele blad gewoon doorgaan met voeding elke beurt of toch maar wat minder en afentoe enkel water ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets minder, kan via minder per keer en dan vaker (te prefereren maar lastig bij meer voeding gewende plant) of wat vaker alleen maar water geven idd.

 

Gaf je elke keer dat je water gaf ook voeding mee dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik gaf elke keer keer dat ik water gaf voeding mee. Het was Max 1,5 ml per liter maar nu geef ik nog maar 0,5 per liter mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update.

Week 7 Dag 48.

 

Dames gaan nog goed krijg alleen de gele bladeren niet weg. met minder voeding niet en met enkel een paar keer water ook niet.

De grote toppen krijgen nu ook amber kleurige trichomen en zijn aardig wat aangedikt heb alle planten van de een op de andere dag een steun moeten geven want ze waren allemaal omgevallen. :yummy: kan niet wachten tot ze droog liggen in het net.

de geur die ervanaf komt is zo lekker zoet.

 

maar nog een vraagje.

Hoelang moet ik ze nu nog precies laten staan.

Die week 7 is exclusief voorgroei. dus bij die 48 dagen moeten we nog 5 dagen voorgroei bijtellen dan zitten we in totaal op 53 dagen.

Vanaf wanneer moet ik stoppen met voeding geven.

want als ik het schema van bac moet aanhouden hadden ze al om gelegen vanwege de voeding denk ik.

hieronder weer 2 foto's van de topjes en jammer genoeg de gele bladeren. :(

 

gallery_27529_15909_683639.jpg

 

gallery_27529_15909_722359.jpg

 

Groengele groet ingrow !! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voedt met BAC deels vooruit.. dat wist je al?

Valt best mee met de vergeling, je bent in ieder geval op tijd minder gaan geven.

 

Lastig te zeggen hoe lang ze nog moeten, denk dat je zeker nog wel een week of 3 te gaan hebt, nu is het nog voornamelijk (zoals ik het noem) pluisjes aanmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lost.

 

Dat ik met bac deel vooruit voedt nu vertel je me wat nieuws :whistle: ...

Me schakelkast en fancontroller zijn binnen maar ben een beetje afgezet heb ik allemaal het gevoel.

hij zei tegen me je krijgt gewoon een super goede fancontroller van smscom niet zon goedkoop ding.

en wat krijg ik.......

20130618_114737.jpg

Als ik ergens afschuw van heb zijn het wel dit soort controllers.

maargoed kan verder met de schakelkast en dit ding pleur ik in een hoek

Wil gewoon een goede fancontroller hebben die per graad regelt op de kast met alleen een sensor in de kast en niet zo'n thermostaat in de kast.

ben weer wat verder met het geheel en heb alles aangesloten.

nu nog een lampje halen voor de dimlux en dan kan ik de dimlux gaan gebruiken.

De temperatuur sensor en lv sensor via usb zijn hopelijk ook al onderweg.

gallery_27529_15909_104401.jpg

 

Iemand enig idee welke fancontroller een beetje degelijk is met de softbox die ik straks ga gebruiken ?

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

De s vent controller is 1 de beste die ik ooit ben tegengekomen.

 

Als je de planten netjes wil laten afbloeien dan heb je echt nog minimaal 4 weken nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke s-vent puk heeft die geloof ik he even kijken dan.

en 4 weken ?

Dan zouden ze dus 11 weken staan ?

degene waar ik de stekken van heb laat ze max 9,5 staan.

Maar we shall see i cant wait :yummy:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh oke dus om het gewoon goed te doen is het langer.

Ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne GS zeg, maanden wachten op gvd een stekkerdimmert, echt een top adresje (en adviezen).

Die dingen hebben altijd een afwijking naast dat die Jackplug in no-time voor storingen zorgt.

 

Geld terug ipv in de hoek want dit is niet wat je belooft is, dit is geen fancontroller maar een speleding.

 

Bij Greensell hebben ze deze fancontrollers, wat er in de beschrijving staat is geen onzin, heb al een Torin Sifan maar anders :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achja lost.

het word inmiddels opgelost krijg waarschijnlijk de nieuwe smscom multi controller opgestuurd die net als cli-mate schakel en afzuiger regelt.

Hopelijk is dit beter spul als die cli-mate multi controller.

Nu heb ik een vraagje.

Ik wil de volgende kweek toch zaden gaan proberen.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de secret jardin dp 90 Een klein voorgroei tentje.

Kan ik deze ook gebruiken om wat er drek geoogst is in te drogen ?

Of zou dit te klein zijn.

en zijn er hier ervaringen mee ?

 

groeten ingrow !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een DP90, goed om stekkies ff op te groeien en zaadplantjes kan maar na week of 3/4 word tentje wel snel te vol.

 

Ik heb ook nog een DR60 en die ga ik gebruiken om mijn mamma's in te houden ipv de DP90 wat altijd aankloten is,

heb je net wat meer hoogte dan in een DP90 en kun je eventueel ook mooi eea wat laten strekken voor stekken nemen ed of wat hoger wattage erop wat in een DP90 niet echt kan.

 

Je hebt van die 2kg droognetten, die passen perfect in een DR60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een droogrekje gemaakt voor een DP90, hier pas precies 1kg in (droog) en sluit de 160mm slang aan op de bloeitent. gaat perfect. Ik kan het aanraden, kun je perfect je stekjes laten voorgroeien en als je klaar bent erin drogen, zo hou je je bloeitent lekker vrij voor te bloeien ipv voorgroeien en drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond mede mensen hier op

Het forum.

Lange tijd geen update meer gedaan maar bij deze dan de update.

Alles is om.

Heb alles om moeten hakken omdat er vanaf onder toprot in kwam.

Hoe of wat geen idee de lv lag toch constant rond de 50 55 soms 60 % de dames waren ook niet vochtig voordat de lamp aanging maar toch kwamen de plekken op de onderste topjes he zichtbaar naar voren.

Dus toch maar besloten de dames te hakken en op te hangen.

Voor de eerste binnenkweek ben ik

Nog niet tevreden met het resultaat maar er is toch een 360 gram vanaf gekomen onder een 600 watt lamp.

Niet slecht maar

Kan altijd beter waar we dus ook naar gaan streven de volgende ronde.

Heb wat nieuwe dingen aangeschaft.

500 m3 softbox in rubber met een bijbehorend phresh filter van 500m3

Een xl set voor me gtools kast + 2 hortiline clipfans.

Ook een philips greenpower is onderweg.

 

Nu een vraagje voor de volgende ronde.

Wat zou nu het effectiefst zijn in Zo'n kast

15 x 7 liter of toch gewoon 4 grote potten ?

Had er nu ook 2 potjes in staan van 7 liter tussen de 11 liters en dit waren gewoon mooie grote stammen met een mooie top eraan.

 

Elk idee is welkom ben me eigen suf aan het piekeren.

 

Groeten ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn de afmetingen van die kast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de site af van gtools

 

Afmetingen (l x b x h): 118 x 78 x 176cm

Oppervlak: Plaats voor 15 x 6,5 ltr potten, 12 x 11 ltr potten of 4 x steenwolmat 1mtr.

 

Ik heb dadelijk dus geen 176 hoogte maar 213

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 rijen van 4.. 18 liters, zoiets zou ik doen

 

maar het kan allemaal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb al zitten kijken voor het atami Wilma

Systeem maar de maten van dat ding zijn 120 dus kom 2 cm tekort en ken er niks over vinden ook helaas.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vol met 6.5ltrs.

Atami systeem ed niet doen, gewoon plastic potten neerzetten, smartpotten ook niet ivm extra verdamping en vocht blijven hangen onderin de kast.

 

Als je eerder tijdens een kweek problemen met watergeven en voeding hebt gehad is de kans op rot in de laatste weken bloei altijd wat groter aanwezig, helemaal als je nachttemperaturen aan de hogere kant blijven wat afgelopen weken wel het geval was (15C snachts).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt lostchild.

Denk dat ik

Gewoon voor de 6,5 liters ga en dan kijken voor een irrigatiesysteem en andere voeding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt lostchild.

Denk dat ik

Gewoon voor de 6,5 liters ga en dan kijken voor een irrigatiesysteem en andere voeding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipv irrigatie misschien wat lekbakken en daar potten in zodat je water in die bakken kunt gooien?

 

Irrigatie systeem betekent ook weer verstoppingen voorkomen, afstellen, vervangen ed naast mogelijke andere storingen waardoor eea ineens fout gaat in zeg week 8?

 

GHE is wel fijne voeding om mee te werken, erg compleet en vriendelijk geprijst.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...