Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Go fast Guerilla met Johnny

Recommended Posts

Guest wiet61

Van mijn mag er ook een flinke plas vallen ,mijn magazijn water is bijna leeg ,dan moet ik weer water brengen .

pppfffffffffffffffffff. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah joh een beetje werken, ik doe ook wateren via een sloot, emmer en touw en gaan.

Lekker weer om buiten bezig te zijn.

Ik heb dan wel de luxe dat aan beide kanten van de spot een dikke sloot zit. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Dan heb jij geluk Krasi ,ik moet het verder weg gaan halen in 20 liter tonnetjes ,wat een werk is dat om elke keer ongeziens op de spot te komen .

Wel heb ik nu geleerd grotere water voorraden aan te leggen ,maar wat moet je als het ook niet zolang geregend heeft dit jaar na het maken van de voorraad kuil .

Hoeveel water moet er gegeven worden ,ik ga nu twee keer per week . :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven is op deze spot geen optie of ik moet het meenemen. geen water te vinden in de buurt. Denk ook niet dat het voor deze plek nog gaat helpen. :wOOt

 

 

Misschien een tip voor als water ver weg is, ik zag op de spot van een kennis van mij die ik gevonden had dat hij een soort van pvc achtige buis van 4 meter of zo ingeboord en daar zat weer een dun slangetje in. Klein pompje er bij en gaan. Zal wel niet zo effectief zijn als een echte geboorde bron maar beter dan 2 keer in de week honderden meter lopen met veel gewicht.

 

Morgen nog de laatste planten in de grond zetten, even gewacht tot het iets minder warm zou worden. Nadeel mijn vriendin is met de auto weg het weekend dus dat wordt 30 kilometer heen en terug fietsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik al ff wou vragen maar steeds vergat, bestaat er een pomp die je aan bv een tuinslang kan bevestigen die je in de sloot legt, waardoor je water vanuit de sloot door weer een slang aan je planten kan geven.

Hoe heet deze pomp of waar is deze verkrijgbaar?

Zeer dankbaar afwachtende. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Handlenspomp bedoel je? Verkrijgbaar bij watersport winkels. Zijn er misschien ook wel op accu.

 

PH Donner had een pompje die hij met een accu boormachine aandreef. Geen idee wat voor ding dat was. staat wel in 1 van zijn topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal top Johhny, thanks, dat scheelt wel een paar loopjes......voor weinig. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat de truc wel doen hoor :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me wel af of die dingen echt goed werken als je er bijvoorbeeld 30 meter slang aan hebt en nog een stuk naar boven vanuit de sloot. Lijken die hand dingen mij effectiever.

 

 

 

Zo vandaag nog een spotje klaar gemaakt, was zwaar dagje want moest 30 kilometer heen en terug fietsen en hard werken op de spot. Moet nog even terug maandag om de koperbekers te plaatsen, npk te strooien en had ook net geen gaas genoeg. In die hoek zonder gaas maar een dikke drol gelegd, dat houd die reetjes wel op afstand.

 

Moet ook nog even met wat bezem stellen en klapzaag aan de gang om hoog in de bomen nog wat takken weg te zagen voor meer licht. Als dat niet gaat maar een radicale oplossing. ;)

 

Soortjes die er staan zijn:

 

UK08 x DG

RDx GG

GG x PC

 

Heb nog een hele hoop auto flower zaden liggen, die ga op het ander gedeelte van het veldje nog inzaaien deze week. Heb ook nog greenspan folie liggen dus misschien gaat dat er wel boven als ze gaan bloeien.

 

Ben benieuwd of dit nog wat gaat worden dit jaar, als het niets word hebben we weer informatie voor volgend jaar.

 

Pics!

 

Zo als het was vanmorgen:

 

gallery_5015_7010_942341.jpg

 

Eerst ff chillen na een lange fietstocht:

 

gallery_5015_7010_20155.jpg

 

Brandnetels omhakken:

 

gallery_5015_7010_902080.jpg

 

Grond helemaal leeg gemaakt:

 

gallery_5015_7010_687017.jpg

 

Alles goed omgespit zodat het wat luchtiger wordt allemaal:

 

gallery_5015_7010_528374.jpg

 

Plantjes er in, wel kut foto:

 

gallery_5015_7010_193953.jpg

 

gallery_5015_7010_1078679.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo jij hebt hard gewerkt zeg ...kumt goot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoa!!

The one man shovel, netjes hoor.

Mooie open plek ook, voldoende potentie aldaar. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow lekker lappie om te spitten ;) Deed ik vroeger ook bij andere mensen en dan mocht ik daar een wietplant stallen. Nu heb ik twee vaste tuinen ter beschikking waarvan er een niet gespit hoeft te worden. Luxe hoor.

 

Krijg pijn in mijn handen als ik je foto's kijk. Hopelijk gaat je werk beloond worden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gobru: Ideale manier om af te vallen, was in 1 dag 1,5 kilo kwijt zag ik vanmorgen. ;)

 

@Krasi: Yep het is een mooie plek, ook zeer lastig bereikbaar. Eerst 250 door 2 meter hoge brandnetels en prikkel bossen, als het dit jaar niets word volgend jaar maar wat leuks van maken.

 

@Mr weed: Kijk dat is relaxt. Het viel op zich wel mee, redelijk zachte grond. Maar kan niemand aanraden om dit in een dag te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

En dat met dit warme weer ,wat zal jij gezweten hebben , wel een mooi spot ,is het niet wat laat om nu nog te planten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep dat was even zweten, ben blij dat ik het zaterdag heb gedaan toen het nog koeler was als nu. Geen idee of het nog wat wordt, elke gram en info is meegenomen. Naast nog wat auto flowers ga ik er denk ik ook nog wat PP zetten.

 

We zien het allemaal wel, het is 1 groot avontuur wat volgend jaar alleen maar beter kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja dat is zo je weet het nooit ,een geluk heb je dan ligt het al wel klaar voor het volgende jaar ,dan heb je vast een voor sprong .

Ik zet ook nog wat auto flowers ak47 neer het gat is al klaar ,even wachten tot er wat regen is gevallen en dan gaan er een 30 naar toe ,alles wat eraf komt is winst .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit allemaal, en al dat werk in die hitte :P Ik dacht nog wel dat ik het zwaar had met wateren in die hitte.

Maar als ik dit zie. Hier heb ik respect voor ;)

Heb je de plantgaten nog opgevuld met andere grond, of de grond verbeterd daar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiet61: Precies, ja een flinke plens is nu wenselijk. Ik wacht ook nog met planten.

 

@Sjorzz: Nee, alleen NPK korrels. Voor volgend jaar komen er zeker gaten.

 

 

Update uit de tuin, planten lijken te beginnen met bloeien. RD bloeit al 1,5 week maar schiet niet echt op. Heeft denk ik te maken met een lantarenpaal 25 mtr verder op. 1 deze nachten maar even flink aan schudden. ;)

 

RD2 en DG heb ik allebij vcor het weekend de bovenste scheuten nog getopt omdat ze te hard gingen, zijn nu rond de 1.70. Langer moeten ze niet worden.

 

Kleine RD1:

 

gallery_5015_7010_939711.jpg

 

RD2:

 

gallery_5015_7010_52399.jpg

 

DG:

 

gallery_5015_7010_292763.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie volle struiken worden het al ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn keigezond joh, geen insectenvraat in de tuin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi groen is niet lelijk ,het virus wat wij hebben is aanstekelijk . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
gaten graven met daar in kippenmest korrels , koemest korrels en cocos

 

Dat is alles qua bemesting die kippenmest (NPK 4-3-2), koemest fungeert meer als bodemverbeteraar.Mis trouwens de kalium voor goeie stammen zoals op de foto.

 

med_gallery_16467_4905_96785.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmanito jij hier. ;)

 

 

Koemest is inmiddels uit het recept. Op de spot heb ik het ook gigantisch afgerafeld met kleine vergeelde planten als resultaat. Heb daar alleen de gaten omgeschept en wat kippenmest korrels ingegooid. Verder geen andere grond of cocos toegevoegd. In de tuin heb ik dit wel gedaan, 1/3 cocos 1/3 goedkope nieuwe potgrond 1/3 oude ooit ingegraven lightmix en kippenmest korrels. Geen ouwe grond uit de gaten gebruikt omdat hier eerder een terras was en tegen het huis aan is dus alleen maar geel zand.

 

 

Je ziet het verschil, de Dame Blanche manier is duidelijk de manier.

 

Op zand grond wat ik veel tegen kom op spots ontkom je er denk ik ook niet aan om cocos toe te voegen omdat anders de grond veel te snel uitdroogt in een droge periode zoals de afgelopen weken. In de tuin met het gazon sproeien wel af en toe wat gegeven, maar was niet echt nodig geweest als het niet anders kon, de grond in de gaten waren dieper dan 5 centimeter gewoon nog goed vochtig.

 

 

Volgend jaar deze kennis maar gebruiken om er dan echt een mooi jaar van te maken. Straks in november nog voor de winter wil ik al beginnen met goede gaten maken en aarde en cocos slepen. Dat is nog het meeste werk, cocos en aarde ongezien en zonder teveel sporen op je spots krijgen.

 

 

PS: 1 plant in mijn tuin heeft ook een ziek dikke stam, zal het wel even op de foto zetten als het weer droog is,

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
In de tuin heb ik dit wel gedaan, 1/3 cocos 1/3 goedkope nieuwe potgrond 1/3 oude ooit ingegraven lightmix en kippenmest korrels.

 

Op zand grond wat ik veel tegen kom op spots ontkom je er denk ik ook niet aan om cocos toe te voegen omdat anders de grond veel te snel uitdroogt in een droge periode zoals de afgelopen weken. In de tuin met het gazon sproeien wel af en toe wat gegeven, maar was niet echt nodig geweest als het niet anders kon, de grond in de gaten waren dieper dan 5 centimeter gewoon nog goed vochtig.

 

In de tuin ben je nog te karig met bemesten.Ze zien er mooi groen uit, maar een beetje ielig naar mijn smaak & dan vooral de Danish Gold.Als je op zandgrond zit, denk eens aan bentoniet & biochar.

 

Danish Gold

 

gallery_16467_4905_303957.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...