Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Go fast Guerilla met Johnny

Recommended Posts

mooie plekken

 

knallen daar!

 

zakken ingraven of verhoogjes maken.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er even over nadenken, heb niet zo zin om hier veel werk van te maken met misschien collega's in de buurt. Zeker als ik moet gaan sjouwen met tassen met aarde en het compleet herten proof maken.Misschien die ik er wel een klein zaden kweekje of zet ik er een moeder neer of zo.

 

 

Vanmiddag nog even een plek klaar gemaakt, het is mijn favoriete plek. Er loopt als je op de foto kijkt loopt er een slootje midden door de spot. Aan allebei de kanten komen planten De grond is mega goed, groeien overal brandnetels en overal wormen in de grond. Enige nadelen zijn dat de planten maar een halve dag zon krijgen en dat er weer veel dieren rond lopen.

 

Heb maar 1 foto voor het bewerken, weer eens vergeten om me telefoon op te laden.

 

gallery_5015_7010_1371364.jpg

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog even gekalkt op de sloot spot. Er stond in de verte een hertje te grazen, zag me me wel maar leek helemaal niet bang. Toen ik op 20 meter kwam liep ie rustiger weg.

 

Toen ik gister naar een andere spot ging zag ik op een akker in de buurt een groepje van een stuk of 8 lopen. Wtf?! Gewoon overdag.

 

 

Hertjes, op al mijn spots in grote getale aanwezig. :whip:

 

gallery_5015_7010_1066242.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enig idee hoe je je tegen deze bandieten gaat beveiligen?

Draad errond of stokken met visdraad errond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik de hele plekken helemaal ga omheinen met kippengaas en daar boven nog wat draaiden. Ga de omheining nog wel groen spuiten dat het iets minder geglinsterd en wat meer in de omgeving opgaat. Maar goed als er iemand op 10 meter van mijn spot komt zijn als het goed is de planten ook niet te missen, ook zonder gaas ivm hoeveelheid dus dan is het het game over.

 

Maar heb genoeg plekken om de klappen op de vangen, het is een beetje uit de hand gelopen. :whip:

 

Ik heb deze week wel geleerd dat je toch eerder in het jaar alvast spullen op je spots moet neerleggen, het wemelt op dit moment van de oudjes met unisex jassen in de natuur. Dus moet nu echt vroeg in de ochtend of in de nacht gaan werken. Opzich geen probleem, is ook wat spannender maar absoluut niet makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een fout gemaakt kwam ik achter, ik heb ter gelijkertijd kippenmest korrels gestrooid samen met kalk. Schijn niet goed voor het stikstof gehalte te zijn in de grond. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er had iemand op het forum gezegd dat het wel even duurt eer dat kippemest afgebroken wordt..

Maar weet niet over welke tijdspanne hij het had..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad misschien is het wel minder erg om dat het wel ff duurt voordat ze (alle) voedingstoffen vrij geven. Denk dat het meer geld voor NPK kunstmest korrels.

 

Deze week op de laatste plekken de grond bewerken. Had eigenlijk eerder gemoeten maar we zien wel wat het wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel spannend hoor, met al die herten daar. Maar als je de planten er heb staan worden

ze gegarandeerd opgevreten ze lusten er wel pap van! :lol:

gallery_5015_7010_1066242.jpg

 

Het lijkt hier wel makkelijk om een omheining te maken langs de bomen en 2 paaltjes

op de andere hoeken.

 

het wemelt op dit moment van de oudjes met unisex jassen in de natuur

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal je idd wel moeten doen vrees ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep op al mijn plekken helaas, het lijkt hier in de omgeving serieus een plaag. Ben nog geen plek tegen gekomen waar ik geen verse hoef afdrukken heb gevonden.

 

Heb al een mooi adres gevonden waar je grotere hoeveelheden kippengaas kunt bestellen tegen niet al te veel centen. Heb al een mooie plek gevonden waar ik lange wilgen takken kan snijden, daar maak ik als het niet aan de bomen mogelijk is de palen van. Boven het kippengaas ga ik nog een aantal draden spannen.

 

Vandaag nog even naar een spot geweest waar ik nog niet eerder was geweest. Super mooie plek, heeft echt niemand wat te zoeken. Je moet eerst door een paar honderd meter stekelbossen, brandnetels en betenklauwen plus 2 slotjes.

 

Het grote nadeel is dat er een super dikke klei grond aanwezig is. Weet niet of het hier wel mogelijk is om zonder serieus bodem verbetering te gaan kweken. Weet niet of ik dit jaar nog ga redden. Heb in prencipe genoeg spots, maar dit is echt wel een hele mooie plek op het zuiden waar ook makkelijk 200 zaailingen de grond in kunnen.

 

Al wel een beetje lopen snoeien als ik dit jaar er wel gebruik van ga maken. Spot is groter dan lijkt op de foto, is omgeveer 12 bij 10 mtr.

 

 

gallery_5015_7010_794876.jpg

 

Hier ga ik voorgroeien en later nog vol knallen met lowrider 2:

 

gallery_5015_7010_581923.jpg

 

Hier staan al 50 royal dane en nog wat ander spul te ontkiemen:

 

gallery_5015_7010_652799.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het goed bekeken!

En je kat trouwens ook, die heeft er een hangmat van gemaakt. :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt het goed bekeken!

En je kat trouwens ook, die heeft er een hangmat van gemaakt. :D :lol:

 

Ja die heeft er zijn plekje van gemaakt, er zitten nu ook heel wat extra ventilatie gaatjes in het zeil. :D :lol:

 

Heb jij ervaring met dikke klei gronden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

gallery_21454_8642_110190.jpg

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjieke potten, zelf gemaakt? :lol:

Das pas stealth.

Lopen ze wel goed af, ze lijken zo dik..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen uit China volgens mij.

Zet zelf mijn planten altijd in de volle grond. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol:

gallery_21454_8642_110190.jpg

 

Ben inmiddels al wat meer te weten komen over kweken op kleigrond. Dat word hard werken. Kijk nog wel of het dit jaar gaat lukken. Zeker een volle dag nodig om alles klaar te maken. Je kunt er ook niet heel stealth heen, boerderij in de buurt die zicht heeft op de ingang.

 

Dat word om 4 uur in de ochtend er heen en een dagje kamperen.

 

 

Geinige dingen jou slakke ringen, ziet er super stealth uit. Ik ga mijn koper bekers ook nog even een mooi groen kleurtje geven, ben bang dat het anders te veel gaat reflecteren als de zon er op staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je in China wel stealth moet kweken :lol:

 

Wiet is daar overdreven duur...en dr is een reden voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je je verkijkt,

in China zijn de verhoudingen ook anders.

Je bedoelt toch die foto? Zijn geen slakken kokers maar kweek potten. :lol: (voor op de kleigrond)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhhhh op die fiets. Zijn wel mooie potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hoi Johnny je hebt er wel werk van gemaakt ,je sjouwt je een ongeluk ,als je een mooi spot hebt waar echt niemand komt ,is het niet iets voor je om schrikdraad aan te leggen ,die zijn ook voor een appel en een ei te kopen ,dan hoef je niet meer bang te zijn voor die klote reeen ,ik zet er gaas rondom van 150 cm hoog ,dat smeer ik nog in met neemolie dat schijnt ook zeer goed te helpen ,en het is niet duur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

peperkorrels en koffiedik stinkt te erg in een ree of hert hun neus, omdat het geen natuurlijke lucht is, ontwijken ze dat. Wel gebruikte koffiedik natuurlijk. Misschien kun je dat ook proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Met zulke potten ben je al bijna verzekerd van een mooie oogst :tu

 

Succes ik blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu

gallery_21454_8642_110190.jpg

 

Ben inmiddels al wat meer te weten komen over kweken op kleigrond. Dat word hard werken. Kijk nog wel of het dit jaar gaat lukken. Zeker een volle dag nodig om alles klaar te maken.

 

Met cocosbricks kun je het heel mooi luchtiger maken. Wat humus erbij, goed mengen en klaar is kees

cec1.jpg klei kan veel voeding vasthouden

 

http://www.greencare-concept.nl/nl/advies/...ingsbuffer.html

Edited by GroeneShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wiet61: Ik heb geen cocos gebruikt op de meeste plekken dus slepen viel wel mee. Spitten was wel kutwerk. Schrikdraad is ook een idee maar ik ga voor gaas en daarboven nog wat draden. Neem olie zal ik nog eens gaan onderzoeken, zou wel een extra bescherming kunnen zijn.

 

Ik had laatst hoge nood op mijn plek, dus de grote boodschap op een wildspoor gelegd. Ziens dien geen reeën sporen gezien haha. :tu

 

@Cooper: Bedankt voor de tip!

 

@Magnafiek: Bedankt, maar ik ga geen gebruik maken van potten.

 

@Greenshizzle: Dat ga ik ook doen, iets verder van de plek is de grond veel luchtiger. Ik ga gaten graven daar met de luchter grond, cocos, klei, en kippenkorrels. Ben de action al aan het plunderen.

 

Wist al uit het dame blanche topic dat klei opzich goed is en veel voeding bevat.

 

Het lastige van deze plek is dat het alleen maar in het donker bereikbaar is, dus moet even een dag plannen dat ik er om half 5 in de ochtend heen ga en als het in de avond donker wordt weer weg ga. Misschien blijf ik ook wel pitten, guerrilla kamperen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...