Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pindarots123

9X Critical Kush (Dinafem) Op Rfx-1 90X90X180 Tent 400W

Recommended Posts

Hoi mede-growers!

 

Daar ben ik weer met mijn 2e kweek! Gelukkig heb ik er, ondanks mijn tegenslagen in mijn eerste (zaad)ronde, ontzettend zin in ! En dit komt voornamelijk omdat ik voor het eerst RFX-1 ga uitproberen. Ik heb er veel over gelezen en ik zie meer voor- dan nadelen (geen gesleep met aarde meer, eenvoudiger watergift, veel luchtiger medium voor de wortels, etc etc), dus met deze instelling gaan we er het beste van maken! Iedereen die voor het eerst met deze steenwolvlokken gaat werken: trek vooral een lang stel handschoenen aan en ga niet lopen schudden met de zak waarin het geleverd wordt! Binnen de kortste keren jeukt alles als de tering voor dagen lang, dus houdt het binnen de perken!

 

Mijn setup is grotendeels onveranderd:

 

Mammoth Pro 90 90x90x180 cm kweektent

LUMii 400W EVSA set

Soler&Palau Duct fan TD 350/125 SILENT 380m3 max.

Prima Klima INDUSTRY PK1603 360m3

 

Deze ronde ga ik gebruik maken van de Canna voedingslijn.

 

Canna Flores A + B 1 liter

Canna Vega A + B 1 liter

Canna PK 13/14 500ml.

Canna Rhizotonic 250ml.

Canna Boost Accelerator 250ml

Canna PH- Bloei 1 Ltr. 59%

 

Ik heb 9 x 11 liter potten gevuld met RFX-1. De zaden heb ik voorgegroeid in spongepots, welke ik na enkele dagen in rfx-startblokken heb overgeplaatst. Hierna hebben ze in mijn voorgroeitentje alle tijd gehad om een lekker wortelveldje te ontwikkelen.

gallery_45860_18947_134345.jpg

 

gallery_45860_18947_121806.jpg

 

Ik heb de RFX-1 in de potten gedaan en onder de douche gezet: 10-15 minuten lang alles doorgespoeld met koud water:

 

gallery_45860_18947_254159.jpg

 

De dag erna per pot alles uitgestort op het tentzeil, even opschudden en terug in de pot, het gewortelde startblok erin en in de zelf getimmerde lekbak! Na negen keer krijg je uiteindelijk dit resultaat:

 

gallery_45860_18947_860176.jpg

 

Mijn plan voor de komende dagen is om ze te laten wennen aan het HPS licht, ze te toppen na de 4-5e internode, en ze over enkele dagen al op 12/12 te zetten. Ik geef ze nu de eerste keer EC 1,8 en PH 5,1.. Ik was aan het klunzen met de voeding en dit kwam er op een gegeven moment uit. In het achterhoofd houdend dat ik ze nét volledig met kraanwater gespoeld had, maakte ik me niet zo druk om deze waardes. Dit compenseert in de aankomende periode wel. .

 

Ik hoop dat alle (stille) growers weer van de partij zijn en lekker meekijken. Commentaar en/of opmerkingen zijn altijd welkom, dit is pas mijn 2e kweek en ondanks het feit dat ik heel veel lees van anderen, kan extra input nooit kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekje om te volgen Ben toch benieuwd naar dat rfx succes.

En wat zijn je stekjes mooi geworteld

 

Geerts ingrow

Edited by Ingrow
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar een zaadloze kweek, zal wel goed komen met Dinafem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat de planten in de natte rfx-1 staan is het zaak een vat aan te maken met voeding en ze allemaal zo'n twee liter met een ec van 1.6 en een pH van tussen de 5.2 en 5.5 te geven.De drain laat ik ze opzuipen al duurt dat een paar dagen. Het medium is inert en moet nu de komende dagen voeding gaan opslaan.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke set !

Hier een mede hydro kweker en deze zijn toch altijd in mijn ogen speciaal.(het kweekje dan)

Voor de rest wens ik je veel succes en we gaan volgen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat de planten in de natte rfx-1 staan is het zaak een vat aan te maken met voeding en ze allemaal zo'n twee liter met een ec van 1.6 en een pH van tussen de 5.2 en 5.5 te geven.De drain laat ik ze opzuipen al duurt dat een paar dagen. Het medium is inert en moet nu de komende dagen voeding gaan opslaan.

Het zal nog wel een tijdje duren voordat de potten doorworteld genoeg zijn om het water, dat nu onderin de bak ligt, te bereiken. De rfx voelt bovenin al heel snel weer droog aan, en ik ben bang dat ik er dadelijk van bovenaf meer water in aan het gooien ben (ook om het startblok vochtig te houden) dan dat er onderin verdampt / opgedronken wordt. In principe moet dit alleen een probleem van de eerste paar weken zijn. Ik beschik niet over een zuigertje ofzo, dus ik kan het enkel eruit dweilen met een spons. Dit heb ik gister ook gedaan omdat er nog veel spoelwater (zonder voeding) van de eerste keer dat ik ze onder de douche had gezet uit kwam lopen na het overpotten.

 

Mooi kweekje om te volgen Ben toch benieuwd naar dat rfx succes.

En wat zijn je stekjes mooi geworteld

 

Geerts ingrow

Het zijn plantjes uit zaad, ze hebben hier een goede 2,5 week de tijd voor gehad :shifty:

 

Leuke set !

Hier een mede hydro kweker en deze zijn toch altijd in mijn ogen speciaal.(het kweekje dan)

Voor de rest wens ik je veel succes en we gaan volgen.

Thanks, ik las dat jij Mapito gebruikt, draai je er goede kweekjes mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je kan doen is de pot die je spoelt in een emmer of wasteil zetten, even doorspoelen met eerder genoemde waarden en de drain opvangen en weg kiepen. Zodra de potten zijn uitgelekt zet je ze terug en het beetje water wat er nog onderuit komt laat je de planten opzuipen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze te toppen na de 4-5e internode, en ze over enkele dagen al op 12/12 te zetten.

Die critical kush strekt wat minder dan bijvoorbeeld een amnees, ik zou ze na het toppen ff laten herstellen. Dikke stammen geven dikken toppen, en als je een soortje als dit vlak na toppen op 12/12 ga je eigenlijk voorgroeien on 12 uur licht. Als je laag topt en zorgt dat je na het toppen de 4 beste takken overhoudt, krijg je 4 gelijke colas per plant, met 9 planten is dat 6x6 colas in de tent. Een mooie evenredige spreiding met alleen colas.

 

Ik heb wat voorbeelden geupload in een album hier: http://www.wietforum.nl/gallery/album/18965-toppen/ Ik wacht dus meestal tot 5-6 nodes en dan knip ik de bovenste 3-4 eraf (die ik dan vaak als stek gebruik).

 

Anyway, success deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze te toppen na de 4-5e internode, en ze over enkele dagen al op 12/12 te zetten.

Die critical kush strekt wat minder dan bijvoorbeeld een amnees, ik zou ze na het toppen ff laten herstellen. Dikke stammen geven dikken toppen, en als je een soortje als dit vlak na toppen op 12/12 ga je eigenlijk voorgroeien on 12 uur licht. Als je laag topt en zorgt dat je na het toppen de 4 beste takken overhoudt, krijg je 4 gelijke colas per plant, met 9 planten is dat 6x6 colas in de tent. Een mooie evenredige spreiding met alleen colas.

 

Ik heb wat voorbeelden geupload in een album hier: http://www.wietforum...m/18965-toppen/ Ik wacht dus meestal tot 5-6 nodes en dan knip ik de bovenste 3-4 eraf (die ik dan vaak als stek gebruik).

 

Anyway, success deze ronde!

Dit is een goede tip, thanks. Ik zal ze nog even iets groter laten worden. De onderste internodes wordt vaak ook niks dus die kan ik er op deze manier dan ook bij elimineren.

 

2 nieuwe aanwinsten voor in de tent, 2x 20cm fans met per stuk een maximale capaciteit van 282 m3/u op 12v. Aangesloten op een universele AC-DC adapter waarbij ik uiteraard even goed heb gekeken wat de maximale output van 2 stuks op 12 volt is, om te zorgen dat de adapter krachtig genoeg is. Ik ben hier gewoon ruim in gaan zitten. Ik draai ze nu op 9v omdat er ééntje begon te slingeren als ik hoger ging. Ben nog aan het brainstormen hoe ik van die blauwe kabels afkom en iets degelijkers kan maken wat ook makkelijker in hoogte verstelbaar is. Nu blaast er één de hitte onder de lamp weg en de ander is gericht op het bladerdek.

 

Waarom pc-fans en geen clipfans aan de tentstokken? Simpelweg het geluid en de trillingen die clipfans produceren. Deze zijn overigens nog iets zuiniger ook.

 

gallery_45860_18947_598973.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds er van bovenaf water gegeven word,gaat het top.

En indd mapito,wil niet anders meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, de klok kan wel om als je het mij vraagt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, de klok kan wel om als je het mij vraagt.

Ik moest nog even flink toppen, dat heb ik vandaag gedaan, ik geef ze even een paar dagen om bij te komen want dit warme weer is bepaald geen pretje geweest. Sommige plantjes reageren met rode stengeltjes op het toppen, opzich geen raar verhaal volgens mij en een redelijk standaard reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je temp?

Gister toen het buiten zo warm was werd het in de tent gemiddeld 31 graden met een LV van 60-65%, maar dit is niet op bladerdekniveau gemeten maar iets boven het niveau van waar de lamp nu op hangt. Bovendien blazen de twee fans (waar ik overigens héél tevreden over ben!) flink over het bladerdek en onder de lamp door. Als het overigens zo warm is, hang ik de lamp gewoon een stukje hoger, ik heb gemerkt dat dit voor de planten wel scheelt.

 

Natuurlijk zie ik aan de blaadjes ook wel dat ze het iets te warm hebben, heel licht kanogedrag of omhoog draaiende kartelrandjes, maar hier is nu eenmaal niet zoveel aan te doen en we moeten er maar mee dealen. Als de planten wat groter worden koelen ze zelf ook wat mee maar ik weet uit ervaring dat het begin lastig is qua temp.control.

 

Nog wat foto's ná het toppen, ik heb zoals Sativied aangaf straks 2 mooie internodes, ofwel 4 takken per plant maal 9 is 36 'colas', de onderste 2 internodes dief ik er later gewoon af. Potten staan nu wat uit elkaar nog zodat de lamp meer op het water in de lekbak schijnt zodat dat wat kan verdampen. Straks als de wortels tot onderin de pot zitten is die bak zo leeg denk ik.

gallery_45860_18947_131361.jpg

 

gallery_45860_18947_550944.jpg

 

gallery_45860_18947_851965.jpg

 

Dit plantje moest ik anderhalve week geleden na de 1e internode al toppen omdat er een dichtgegroeid blad uit was gekomen dus deze wijkt af, hij staat recht onder de lamp, hier zie je wat lichte warmtestress:

 

gallery_45860_18947_573498.jpg

 

gallery_45860_18947_556314.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien is het daar een behoorlijke waterpoel! :D

 

Het gaat je goed af vooralsnog, de planten zijn mooi van kleur, niet te donker en dat geeft je de meeste kans op grote cola's. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze te toppen na de 4-5e internode, en ze over enkele dagen al op 12/12 te zetten.

Die critical kush strekt wat minder dan bijvoorbeeld een amnees, ik zou ze na het toppen ff laten herstellen. Dikke stammen geven dikken toppen, en als je een soortje als dit vlak na toppen op 12/12 ga je eigenlijk voorgroeien on 12 uur licht. Als je laag topt en zorgt dat je na het toppen de 4 beste takken overhoudt, krijg je 4 gelijke colas per plant, met 9 planten is dat 6x6 colas in de tent. Een mooie evenredige spreiding met alleen colas.

 

Ik heb wat voorbeelden geupload in een album hier: http://www.wietforum...m/18965-toppen/ Ik wacht dus meestal tot 5-6 nodes en dan knip ik de bovenste 3-4 eraf (die ik dan vaak als stek gebruik).

 

Anyway, success deze ronde!

Ik heb dus teruggetopt tot de 4e internode, zodat daaronder in íéder geval 2 mooie internodes zitten. Zou jij de overige internodes die daar weer onder zitten gewoon wegdieven (op termijn, en wanneer dan?) Zodat je letterlijk overblijft met 4 stammetjes per plant? De internode ná het lobblad heb ik daarnet sowieso al verwijderd want mijn ervaring van m'n vorige ronde is dat dat toch geen sterke tak werd.

 

Zo te zien is het daar een behoorlijke waterpoel! :D

 

Het gaat je goed af vooralsnog, de planten zijn mooi van kleur, niet te donker en dat geeft je de meeste kans op grote cola's. ;)

Ik blijf deze ronde bewust wat lager in de voeding. Vorige ronde ben ik steeds hoger gaan zitten omdat ik zag dat de planten het aan konden, maar dat zou volgens mij niet het uitgangspunt moeten zijn. Aan het einde van die ronde lieten meerdere planten ook tekorten en blokkades zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volg ook :) ben met dezelfde zaadbank bezig succes en :vape: ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf deze ronde bewust wat lager in de voeding. Vorige ronde ben ik steeds hoger gaan zitten omdat ik zag dat de planten het aan konden, maar dat zou volgens mij niet het uitgangspunt moeten zijn. Aan het einde van die ronde lieten meerdere planten ook tekorten en blokkades zien.

Zo verging het mij tijdens de vorige ronde ook, temeer omdat ik op aarde steeds kampte met planten die tekorten vertoonden wilde ik dat voorkomen op rfx-1. Nu tijdens mijn huidige ronde zit ik ook laag in de voeding (Ec 1.3-1.4) en de planten zijn net zo groen, zo niet groener.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update:

 

het gaat weer lekker na die hitte. Op de eerste foto zie je ze nog even bijkomen, maar nu zijn de planten toch écht goed aangeslagen op de rfx. Als ik bij wijze van aan de stam trek, til ik zo de inhoud van de pot mee. Overal komen al wortels onder de pot uit sprieten. Vandaag heb ik alle planten er nog even uitgehaald en de bak wat meer waterpas gezet (paar viltjes aan de achterkant) zodat straks bij het vloeden alles evenredig verdeeld wordt. Zodra de planten het water wat nu blijft staan snel genoeg opnemen zal ik van onderen beginnen te vloeden en dit is al bijna het geval.

 

Ik heb vandaag 0,5 ltr per plant gegeven, en in 1e instantie valt een groot deel daarvan er toch doorheen in de bak. Enerzijds denk ik: de rfx is nog te nat en neemt het overschot niet op, geen stress, ze slurpen wanneer ze het nodig hebben de lekbak toch wel leeg, maar anderzijds denk ik of het misschien beter is om de plant de rfx iedere keer helemaal droog te laten trekken, eigenlijk lijkt me dit van niet aangezien het een hydro-medium is wat altijd nat kan staan toch?

 

Ik blijf nog steeds laag in voeding, Canna Hydro Vega A+B en Rhizotonic, EC van rond de 1.3 en PH 5.5

 

Gister heb ik de klok op 12/12 gezet.

 

Dit was 3 dagen terug:

gallery_45860_18947_109357.jpg

 

En zo stonden ze er gister en vandaag bij

Dag 2 bloei 12/12

gallery_45860_18947_609154.jpg

 

gallery_45860_18947_515338.jpg

 

gallery_45860_18947_526016.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man!

 

spuit je bladeren nat als de lichten uit gaan gaan ?

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit,komt mooi vol denk.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik mij afvroeg: moet de rfx in de pot eigenlijk niet volledig natgespoeld worden/zijn voor wortels om zich goed dóór en om de steenwolvlokken heen te kunnen hechten en groeien, zowel in het begin van de groei als later in de bloei? Als je vanaf een bepaald moment altijd vanaf onderen gaat vloeden, dan wordt de bovenste helft van de pot toch nooit goed vochtig voor de wortels om zich ook daar te blijven ontwikkelen?

 

Ik las ook dat het om en om van boven en van onder water geven ook niet goed is m.b.t. de zouten die zich ergens ophopen en er weer doorheen gespoeld worden op deze manier, maar ook iemand die tegenwoordig zweert bij alleen vanaf boven wateren op rfx/mapito i.v.m. betere resultaten.

 

Dit is voor mij nog even een dilemma voor de aankomende tijd, misschien dat er hier mensen zijn met een mening daarover?

 

ziet er goed uit man!

 

spuit je bladeren nat als de lichten uit gaan gaan ?

 

:wave:

Nah, dit soort dingen doe ik niet aan, de planten doen het prima zonder. Ik voeg dus wel bij ieder watergift nog rhizotonic toe, een wortelstimulator die je tot aan groeistagnatie kunt blijven toevoegen. Dat flesje zat bij het pretpakket en ik zie het geen verkeerde dingen doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is waar dat je je planten minder gauw verzuipt op rfx-1, maar als de potten nog zwaar zijn hoef je de planten geen water te geven. Als het er direct weer uitgaat neemt het medium toch niks op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...